Hogyan szabadulhatunk meg a multitasking bizonyítottan hatástalan szokásától? Miként válhatunk kevésbé függővé a közösségi médiától? Hogyan vehetjük vissza az irányítást az időnk és figyelmünk felett?
A mobilunkra érkező állandó értesítések, a folyamatos e-mailek és a gyors válaszadás kényszere miatt ma már sokan elveszítettük az elmélyülés képességét. Figyelmünk egyre inkább szétszóródik, állandó stresszben élünk, és gyorsan kimerülünk. Ha azonban megtanuljuk újra fókuszálni figyelmünket, akkor olyan képességre tehetünk szert, amely a 21. századi versenykörnyezetben valódi előnyt jelenthet.
Cal Newport, az informatikatudomány docense és hatékonyságszakértő, könyvében tudományos kutatásokra és sikeres emberek szokásaira alapozva mutatja be, milyen előnyökkel jár az elmélyült munkavégzés. Négy szabályból álló programot kínál, amellyel átalakíthatjuk gondolkodásmódunkat és szokásainkat. E program segítségével képesek lehetünk bonyolult információk gyorsabb megjegyzésére, jobb eredmények elérésére, és életünk nemcsak sikeresebbé, hanem tartalmasabbá és elégedettebbé is válhat.
Azáltal, hogy visszanyerjük az irányítást figyelmünk felett, nemcsak hatékonyabbak lehetünk a munkánkban, hanem mélyebb értelmet is adhatunk életünknek, miközben elkerülhetjük a szétszórtság és a fáradtság csapdáit.
„Cal Newport lenyűgöző új könyvében a környezet figyelemzavaró tényezőinek kiküszöbölését szorgalmazva bevezet a az intenzív összpontosítás világába, amelyben gyors és hatékony tanulás, valamint kiemelkedő teljesítmény érhető el. Gondoljunk rá úgy, mint egy edzésprogramra, és vágjunk bele még ma!”
Daniel H. Pink, az Eladni emberi dolog, a Motiváció 3.0 és a Mikor szerzője
„Az Elmélyült munkának köszönhetően nem marad kétségünk: mindenképpen rá kell szoknunk az intenzív összpontosításra. Cal Newport ehhez azonnal alkalmazható módszereket kínál, amelyek segítségével a fókuszált munkavégzés életünk részévé válik.”
Adam Grant, a Gondold újra!, az Eredetik és az Adni és kapni szerzője, a B terv társszerzője
„Cal Newport tiszta hang a zajtengerben, a tudomány mellett szenvedélyes lelkesedés is hajtja. Nincs szükségünk több kattintásra, sem macskás fotókra, nem kell több emoji. Bátor munkavégzésre van szükségünk, alkotásra, amelyre akkor nyílik lehetőség, ha megálljuk, hogy ne tévedjen máshová a tekintetünk.”
Seth Godin, az Alkotás rutinja, a Na, ez már marketing! és a Minden marketinges sztorizik szerzője