Robert J. Shiller

Narratív közgazdaságtan

Hogyan hatnak a vírus módjára terjedő történetek a gazdaságra?

Hogyan befolyásolják a döntéseinket és a viselkedésünket a lényegtelennek tűnő történetek?

Míg ez a kérdés már régóta foglalkoztatja az emberiséget és a társadalomtudósokat, a közgazdászok többsége mereven elzárkózik az ilyen irányú kutatásoktól. Modelljeikben nincsenek történetek és érzelmek, csak racionálisan gondolkodó homo oeconomicusok.

Robert Shiller Nobel-emlékdíjas közgazdász legújabb könyve rendkívüli áttörés, mivel a gazdasági narratívák eddig ismeretlen világát tárja fel. Meggyőződéssel állítja, hogy a válságok előre jelzéséhez és a piaci problémák hatékony kezeléséhez a vírus módjára terjedő, népszerű gazdasági történetek szisztematikus elemzésére – narratív közgazdaságtanra – is szükség van.

Újszerű megközelítésben, rengeteg − eddig figyelmen kívül hagyott − történelmi példával, digitális adatbázisok felhasználásával teszi le az új paradigma alapjait. Gondolatébresztő fejtegetéseiből kiderül, hogy a gazdasági döntéseinket az igaz vagy éppen hamis történetek egyaránt befolyásolhatják. Megtudhatjuk azt is, miképp válhatnak a szájhagyomány útján, valamint a sajtó es a közösségi média csatornáin terjedő sztorik a gazdasági események hajtóerejévé, vagy vezethetnek válságokhoz, tömeges munkanélküliséghez, fokozódó egyenlőtlenséghez, vagy akár háborúhoz.

20%
4900 Ft
Internetes ár: (-20%) 3920 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-30%) 3430 Ft
Kosárba

Simon Sinek

Ethan M. Aldridge

Együtt minden jobb

Az inspiráció kis könyve

Nagyon sokan esetlegesen éljük az életünket – sodródunk az árral.

Az elégedettség viszont csak akkor adatik meg, ha tudatosan élünk.

„Mit akarsz kezdeni az életeddel? Mihez kezdesz az életben?”

„Vannak céljaid? Van egy nagy álmod? Pontosan tudod, hogy amit csinálsz, azt miért is csinálod?”

Mind ismerünk valakit, akinek ezek a kérdések feladták a leckét. Mert a válasz sokszor nehezen megfogható, bizonytalan.

Számos úton elindulhatunk az ismeretlen jövő felé, de utunk, a legjobb eséllyel, csak akkor lesz élvezetes, ha van egy megbízható útitársunk.

Egyedül is felépíthetünk egy sikeres karriert vagy egy boldog életet. De miért tennénk?

Együtt minden jobb.

Ez a különleges és kedves kis könyv igen szokatlan formában érvel azon egyszerű elv mellett, miszerint: együtt minden jobb. Simon Sinek, a Kezdj a miérttel! és A jó vezetők esznek utolsónak című bestsellerek világjáró szerzője összegyűjtött tudását most egy gazdagon illusztrált mesében adja át.

Simon Sinek hivatásos optimista. Hisz abban, hogy az emberiségre jobb jövő vár. Előadása minden idők harmadik legnépszerűbb videója a TED.com oldalon. A StartWithWhy.com weboldalról az érdeklődők többet is megtudhatnak Sinek munkásságáról, és arról, hogyan inspirálhatjuk a környezetünkben élőket.

Ethan M. Aldridge New York-ban élő illusztrátor, író. Munkái megtekinthetők az ethanaldridge.weebly.com címen.

20%
3200 Ft
Internetes ár: (-20%) 2560 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-30%) 2240 Ft
Kosárba

John Doerr

Mérd, ami számít!

Hogyan rengette meg a világot a Google, Bono és a Gates Alapítvány az OKR teljesítménymenedzsment-módszerrel?

Hogyan tűzzünk ki elérhető, mégis kihívást jelentő célokat?

Miként mérhető egy innovatív tudásmunkás teljesítménye?

Hogyan lehet hatékonyan összehangolni a csapatok működését?

Amikor egy startupot elindítunk, vagy vállalatunkkal új piacra szeretnénk belépni, növekedés vagy új kihívások előtt állunk, átgondolt stratégiára van szükségünk. Két dolgot kell tudnunk: hogy pontosan mit szeretnénk elérni egy adott határidőig, és azt, hogy hogyan. Ráadásul az egyes munkatársak céljait is össze kell hangolnunk a szervezet egészének céljaival.

Ehhez ad kulcsot John Doerr, a Szilícium-völgy legendás kockázatitőke-befektetője. Könyvében a világ egyik leghatékonyabb teljesítménymenedszment-rendszerét, az OKR-t, annak megalapozott és átgondolt célkitűzési módszerét és a hozzá kapcsolódó, jól mérhető kulcseredményeket mutatja be. Izgalmas esettanulmányokban járja körül, hogyan segítette az OKR az olyan technológiai óriásokat, mint a Google vagy az Intel abban, hogy minden várakozáson felül teljesítsenek, és a robbanásszerű növekedés közepette se veszítsék el a fókuszt. Útmutatásai nyomán bármely szervezetben sikerrel alkalmazhatjuk a módszert. Saját viszonyainkhoz igazítva az OKR-módszert, optimálisan tudjuk kiaknázni az erőforrásokat, nagymértékben fokozhatjuk a teljesítményt, emellett növelhetjük munkatársaink és ügyfeleink elégedettségét.

Az Andy Grove által kifejlesztett OKR teljesítménymendezsment-módszert használja többek között sikere biztosításához a Google, az Intel, az Intuit, a Remind, a Nuna, a MyFitnessPal, az Adobe, a YouTube, az America Online (AOL), a Dropbox, a LinkedIn, az Oracle, a Slack, a Spotify és a Twitter.

„A Mérd, ami számít! joggal tart igényt minden teljesítményért felelős vezető érdeklődésére. John Doerr révén Andy Grove mindannyiunk mentorává válik. Ha valamennyi csapat, vezető és egyén következetesen és megfelelő képzelőerővel alkalmazná az OKR-t, a társadalom minden szegmensében hatványozott növekedést tapasztalnánk a termelékenység és az innováció terén.”

– Jim Collins, a Jóból kiváló és a Tudatosan kiváló szerzője

„John Doerr a vállalkozók és filantrópok teljes generációját tanította arra, hogy a megvalósítás a legfontosabb. A Mérd, ami számít! bemutatja, hogyan tud bármely szervezet vagy csapat a cél felé haladni, gyorsan cselekedni és kiemelkedni.”

– Sheryl Sandberg, a Facebook operatív igazgatója, a Dobd be magad! és a B terv című könyvek szerzője

„Ebben a nélkülözhetetlen olvasmányban korunk legjelentősebb kockázatitőke-befektetője fedi fel a vállalati innováció és siker kulcsát. Ez a friss és színes könyv a magával ragadó esettanulmányokat személyes történetekkel ötvözi, hogy megmutassa, milyen varázslatra képes az OKR egy vállalattal, legyen az bármilyen méretű.”

– Walter Isaacson, a Steve Jobs, az Innovátorok és az Einstein című könyvek szerzője

„John Doerr a Szilícium-völgy számos ikonikus, világmegváltó vállalata számára jelentette és jelenti ma is a vezetés titokzatos tudományának forrását. A Mérd, ami számít! kötelező olvasmány mindenkinek, aki jobbá akarja tenni a vezetése alatt álló szervezet működését.”

– Al Gore, az Egyesült Államok volt alelnöke, a Climate Reality Project elnöke, A jövő című könyv szerzője

20%
4500 Ft
Internetes ár: (-20%) 3600 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-30%) 3150 Ft
Kosárba

Szántó Péter

Válj valóra!

Hatékonyságnövelés, énmárkaépítés, lifehackek

Hogyan vágj bele álmaid megvalósításába?

Milyen időbeosztással tudsz hatékonyan elvégezni minden fontos feladatot?

Miként élvezheted a kemény munka közben az életed?

Akár sokéves tapasztalat van a hátad mögött, akár mostanában indultál el a siker felé vezető úton, valószínűleg rengeteg jótanáccsal találod szembe magad. Nehéz eldönteni, hogy melyik könyvre, TED- előadásra, vagy influenszerre hallgass, a közösségi médiában terjedő trendeket, esetleg a legjobb egyetemi előadód, a főnököd vagy a mentorod által javasolt módszereket kövesd.

Szántó Péter, aki a Forbes 30 év alatti sikeres vállalkozók 30-as listájára is felkerült, ugyanígy érezte magát, amikor belevágott álmai megvalósításába. Épp ezért az évek során kipróbált és lejegyzett minden, a legnagyobb mendezsmentguruktól, könyvekből, blogokból, vlogokból és filmekből megismert tanácsot. E jegyzetek rendszerezett változatát tartod a kezedben: mindazt, ami jól jöhet a kezdeteknél, majd később a mindennapokban. Könyvében – hogy könnyebbé tegye számodra az első lépéseket – összefoglalta a legjobban bevált lifehackeket, az énmárkaépítéshez elengedhetetlen trükköket, vezetési és hatékonyságnövelő technikákat, sőt a legfontosabb kommunikációs tudnivalókat is. Neked már csak az a dolgod, hogy apránként beépítsd ezeket a szokásaid közé, és megvalósítsd mindazt, amit a legjobban szeretnél.

20%
3900 Ft
Internetes ár: (-20%) 3120 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-30%) 2730 Ft
Kosárba

Tom May

Inspiráló TED-előadások: Kreativitás

Nem hivatalos válogatás 100 előadó legfontosabb gondolataiból

Hogyan tegyünk szert aha-élményekre?

Miként birkózzunk meg az alkotói válsággal?

Miért beszélgessünk sokat gyerekekkel?

Könnyű elvesznünk a TED-előadások sűrűjében.
Ez az összeállítás a 100 legjobb kreativitásról szóló TED-beszédből szemezget. Szellemes grafikáival és frappáns idézeteivel nem csupán új utak felfedezésére és önmagunk fejlesztésére sarkall, de félelmeink leküzdésére is bátorít, hogy maximálisan kihasználhassuk a bennünk rejlő határtalan kreatív lehetőségeket.

A kivételes gyűjteményből most olyan mesterektől tanulhatunk, mint a neves szervezetpszichológus, Adam Grant, a közgazdász-újságíró, Tim Harford, valamint a művészvilág kiválóságai: Sting, Marina Abramović vagy Elizabeth Gilbert.

20%
3900 Ft
Internetes ár: (-20%) 3120 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-30%) 2730 Ft
Kosárba

Neil C. Hughes

Inspiráló TED-előadások: Innováció

Nem hivatalos válogatás 100 előadó legfontosabb gondolataiból

Hogyan állítsunk össze munkahelyi álomcsapatot?

Miként tanulhatunk a kudarcainkból?

Miért érdemes kilépni a komfortzónánkból?

Könnyű elvesznünk a TED-előadások sűrűjében. Ez az összeállítás a 100 legjobb innovációról szóló TED-beszédből szemezget. Szellemes grafikáival és frappáns idézeteivel nem csupán új utak felfedezésére és önmagunk fejlesztésére sarkall, de félelmeink leküzdésére is bátorít, felébresztve bennünk a vágyat az innovációra.

A kivételes gyűjteményből most olyan mesterektől tanulhatunk, mint a Microsoft alapítója, Bill Gates, a világ leggazdagabb embere, Jeff Bezos, az Apple társalapítója, Steve Wozniak, a Facebook ügyvezető igazgatója, Sheryl Sandberg, vagy a világhírű etológus, Jane Goodall.

20%
3900 Ft
Internetes ár: (-20%) 3120 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-30%) 2730 Ft
Kosárba

Harriet Minter

Inspiráló TED-előadások: Vezetés

Nem hivatalos válogatás 100 előadó legfontosabb gondolataiból

Hogyan legyünk igazi stratégák?

Miként tűnjünk ki a tömegből?

Miért osszuk meg a tudásunkat szélesebb körben?

Könnyű elvesznünk a TED-előadások sűrűjében.
Ez az összeállítás a 100 legjobb vezetésről szóló
TED-beszédből szemezget. Szellemes grafikáival
és frappáns idézeteivel nem csupán új utak felfedezésére
és önmagunk fejlesztésére sarkall, de
nyitott gondolkodásra is ösztönöz a hatékonyabb
és emberközpontúbb vezetési stílus érdekében.

A kivételes gyűjteményből most olyan mesterektől
tanulhatunk, mint a vezetési és marketing-tanácsadó
Simon Sinek, a filmrendező James Cameron,
Sierra Leone államfője, Julius Maada Bio, és az üzleti
világ kihívásait behatóan ismerő neves pszichológusok,
mint Carol S. Dweck és Barry Schwartz.

20%
3900 Ft
Internetes ár: (-20%) 3120 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-30%) 2730 Ft
Kosárba

Inspiráló TED-előadások díszdobozban

Nem hivatalos válogatás 300 előadó legfontosabb gondolataiból

Szeretnénk megváltoztatni a gondolkodásmódunkat, megismerni új nézőpontokat, és kiteljesedni a munkánkban vagy a magánéletünkben?

Merüljünk el a TED-előadások világában! Útmutatónk lehet ez a három tematikus kötet (Kreativitás, Innováció és Vezetés), valamint gondolatébresztő, önismeretet mélyítő gyakorlataival a hozzájuk kapcsolódó Motivációs napló. Az inspiráló idézetek, frappáns grafikák és interaktív gyakorlatok amellett, hogy cselekvésre ösztönöznek, elősegítik készségeink fejlesztését, alkotóerőnk kiteljesedését, gondolkodásmódunk meghaladását, hogy maximálisan kihasználhassuk a bennünk rejlő határtalan lehetőségeket.

A kivételes gyűjteménynek köszönhetően most olyan mesterektől tanulhatunk, mint Bill Gates, Steve Wozniak, Jeff Bezos, Jane Goodall, Elon Musk, Sting, Elizabeth Gilbert, Barabási Albert-László, J. J. Abrams vagy Simon Sinek.

20%
14000 Ft
Internetes ár: (-20%) 11200 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-30%) 9800 Ft
Kosárba

Brendon Burchard

A motiváció kiáltványa

Így szerezd vissza az irányítást kilenc lépésben

Valóban mi irányítjuk az életünket?
Mi akadályoz meg abban, hogy elérjük a céljainkat?
Hogyan lehetnénk motiváltabbak?
Mindannyian arra vágyunk, hogy a változtatás kulcsa a mi kezünkben legyen. Két akadály áll az utunkban: kívülről a társadalmi nyomás, amely a középszerűség felé húz; belülről pedig egyfajta önelnyomás, amelyet a saját kétségeink és félelmeink idéznek elő.
Brendon Burchard világhírű teljesítménycoach, a Töltődj fel! című bestseller szerzője szerint csak úgy érhetjük el a személyes – érzelmi, társadalmi, gazdasági vagy spirituális – szabadságot, ha megfogalmazzuk szándékainkat, kinyilvánítjuk függetlenségünket, és megmutatjuk személyes erőnket. Kilenc pontba szedett kiáltványa segítségével legyőzhetjük az önmagunkkal szembeni bizonytalanságainkat, kizárhatjuk a figyelmünket elterelő tényezőket, és elindulhatunk az álmaink megvalósítása felé vezető úton.

20%
3900 Ft
Internetes ár: (-20%) 3120 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-30%) 2730 Ft
Kosárba

Carol S. Dweck

Szemléletváltás - átdolgozott

A siker új pszichológiája - átdolgozott, bővített kiadás

Miért nem segíti gyermekeink fejlődését, ha készségeiket és intelligenciájukat dicsérjük?
A harsány, karizmatikus vagy a szerény, befelé forduló vezetők sikeresebbek?
Vajon az akaraterőnkön múlik, hogy be tudjuk-e tartani fogadalmainkat?
Nem csupán képességeinktől vagy tehetségünktől, sokkal inkább szemléletmódunktól függ, elérjük-e céljainkat. A megfelelő szemlélettel nemcsak gyerekeinket motiválhatjuk iskolai teljesítményük javítására, de mi is rengeteget fejlődhetünk mind személyes, mind szakmai téren.
Carol S. Dweck, a Stanford Egyetem világszerte ismert pszichológiaprofesszora évtizedekig kutatta a siker titkát. Könyvében számos kutatás segítségével, a legkiválóbb vezetők, sportolók, szülők és tanárok példáin keresztül bebizonyítja, hogy ha fejlődési szemlélettel tekintünk önmagunkra és a világra, az olyan tudásvágyra és kitartásra sarkall bennünket, amelynek köszönhetően az élet minden területén sikeresebbek leszünk.
A Szemléletváltás átdolgozott, bővített kiadásában Dweck további megfigyelésekkel egészíti ki immár híressé vált és széles körben elfogadott elméletét. Bevezeti a hamis fejlődési szemléletmód koncepcióját, és megmutatja, hogyan alakíthatunk ki mélyebb, igazabb fejlődési szemléletmódot. A szemléletmód fogalmát emellett az egyénen túlra, a csoportok és szervezetek kultúrájára is kiterjeszti. A helyes szemléletmóddal motiválhatjuk mindazokat, akiket vezetünk, tanítunk vagy szeretünk, és ezzel átalakíthatjuk az életüket, a sajátunkkal együtt.

20%
3900 Ft
Internetes ár: (-20%) 3120 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-30%) 2730 Ft
Kosárba

Chris Voss

Tahl Raz

Tárgyalj úgy, mintha az életed múlna rajta!

Meggyőzés egy FBI-os túsztárgyaló módszereivel

Mi kell a bizalom kiépítéséhez tárgyalási helyzetben?
Miként érhetjük el, hogy egy konfliktusból együttműködés váljon?
Hogyan alkudjuk le egy autó árát?

A tárgyalás az együttműködés lelke, az emberismeret alkalmazott tudománya. Minden holtpontról kimozdít, legyen szó értékesítési tárgyalásról, a fizetésemelés megbeszéléséről vagy éppen a párunkkal vagy a gyerekünkkel való egyezkedésről.

Chris Voss az FBI vezető nemzetközi túsztárgyalójaként több mint két évtizeden át válsághelyzetekben tökéletesítette a legeredményesebb tárgyalási technikákat. A brooklyni bankrablások elkövetőitől a haiti bandaháborúk tagjain át a Fülöp-szigeteki szociopata terroristavezérekig mindenkivel szót kellett értenie. Nem volt más választása – életek múltak rajta. Akciódús és gyakorlatias könyvében az egyetemi oktatói pályafutása során feltárt elméleti ismereteket ötvözi a terepen töltött évek tanulságaival, és bemutatja, hogyan válhatunk profi tárgyalóvá az ismertetett egyszerű irányelvek és könnyen alkalmazható módszerek segítségével.


„Ne feledjük, a túsztárgyaló szerepe különleges: neki nyernie kell. Mondhatja-e azt egy bankrablónak, hogy: »Oké, ejtettél négy túszt. Osztozzunk egyenlően: adsz nekem kettőt, és békén hagylak, rendben?« Nem. A sikeres túsztárgyalónak mindent meg kell kapnia, amit kér, cserébe nem adhat semmilyen jelentős dolgot, és mindezt úgy kell megvalósítania, hogy a szemben álló fél utána úgy érezze, remek kapcsolat alakult ki közöttük.”

20%
4200 Ft
Internetes ár: (-20%) 3360 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-30%) 2940 Ft
Kosárba

Michael Bungay Stanier

Szokj rá a coacholásra!

Beszélj kevesebbet, kérdezz többet, és hozd ki a csapatod tagjaiból a maximumot!

Miért kell vezetőként rászoknunk a coacholásra?

Hogyan kerülhetjük el a mikromenedzselés csapdáját?

Miként lehetnek valóban építők a coachingbeszélgetések?

Vezetőként sokszor egyszerűbbnek tűnik, hogy megmondjuk másoknak, szerintünk mit kell tenniük, vagy hogy megoldjunk helyettük egy-egy problémát. Pedig ez hosszú távon nem célravezető, mivel túlterheljük magunkat. A coacholás lényege, hogy egyszerű, jól megfogalmazott kérdésekkel támogassuk és fejlesszük csapatunk tagjait.

A téma elismert szakértője, Michael Bungay Stanier könyvében a legfrissebb idegtudományi és pszichológiai kutatásokra támaszkodva bemutatja a hét legfontosabb kérdést és használatukat. Ha a kérdezést mindennapos rutinná tesszük, akkor mindössze tízperces, jól strukturált coachingbeszélgetésekkel nemcsak fókuszáltabbak és rugalmasabbak leszünk, de jelentősen növelhetjük munkatársaink önállóságát és teljesítményét.

„Napjainkban a coachingszemlélet az egyik kulcsa annak, hogy hatékonyabban kommunikálhassunk vezetőként és életünk valamennyi területén egyaránt. Michael Bungay Stanier nemcsak nagyon jól használtható módszert ad, de segít abban is, hogy beépítsük a mindennapokba – akár már holnaptól.”

Bincze Bea PCC, executive coach

Business Coach Kft.

20%
4200 Ft
Internetes ár: (-20%) 3360 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-30%) 2940 Ft
Kosárba

David Allen

Brandon Hall

GTD-munkafüzet

10 feladat a stresszmentes hatékonyságnöveléshez

ÚTMUTATÓ A GTD-MÓDSZER MINDENNAPI HASZNÁLATÁHOZ

Túl sokat stresszelsz? Túlterheltnek érzed magad? Elárasztanak az e-mailek? Képtelen vagy megbirkózni a rád zúduló feladatokkal? Nem tudsz gazdálkodni az időddel?

Világszerte képzett trénerek, coachok, LinkedIn-csoportok, podcastok és alkalmazások százai nyújtanak szakszerű útmutatást, hogy a GTD-módszer alapján stresszmentesen növelhesd a hatékonyságodat.

A GTD-munkafüzet segítségével most mindezt önállóan elsajátíthatod és alkalmazhatod. Ha lépésről lépésre elvégzed a könyvben szereplő 10 feladatot, összeszedett, megbízható, elégedett és sikeres leszel a napi munkádban és a magánéletedben is.

Valami csodálatos dolog történik, amikor megengeded az elmédnek, hogy azt tegye, amit a legjobban tud: gondolkozzon!

Szóval miért ne próbálnád meg? Csak nyerhetsz vele !

Őszinte híve vagyok a GTD-módszernek, amely nemcsak a hatékonyságomat, hanem tágabb értelemben a jóllétemet is fokozza. Nem csodálom, hogy világszerte ennyi követője van. Zseniális szellemi táplálék.

– Daniel H. Pink, a a Motiváció 3.0 (Drive) és a Mikor (When) című bestsellerek szerzője

A GTD (Getting Things Done) sorozat további könyvei:

- Haladj a dolgaiddal! - GTD

- Hatékonyságnövelés stresszmentesen - GTD

20%
3900 Ft
Internetes ár: (-20%) 3120 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-30%) 2730 Ft
Kosárba

Szlafkai Éva

ÉLJ KREATÍVAN!

Önmegvalósítás és problémamegoldás a mindennapokban

Miképpen oldhatunk meg alkotó módon váratlan helyzeteket?

Hogyan aknázzuk ki, ha több minden érdekel bennünket?

Miként láthatunk a problémákban lehetőséget, és meríthetünk a kudarcból ihletet?

Hogyan találjunk rá az egyedi és elégedett önmagunkra?

A kreativitás mindannyiunkban fellelhető és fejleszthető, és ma fontosabb, mint korábban bármikor – ez a 21. század egyik túlélőkészsége. Segít szembenézni a kihívásokkal, megoldásokat találni eddig ismeretlen problémákra, elszakadni a megszokottól és kiteljesíteni az életünket.

Nemzetközileg elismert szakértők és inspiráló történetek segítenek kreatív énünk fejlesztésében, valamint hazai szakemberek osztják meg nézeteiket a kreativitásról és motivációról. A kötetben ismertetett módszerekhez a szerző gondolatébresztő, interaktív feladatokat is összeállított, hogy felszabadíthassuk kreatív energiáinkat.

Töltsd le ingyen a könyvhöz tartozó 60 oldalas munkafüzetet a www.eljkreativan.hu weboldalról!

20%
3900 Ft
Internetes ár: (-20%) 3120 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-30%) 2730 Ft
Kosárba

Mikael Krogerus

Roman Tchäppeler

44 kommunikációs modell

A hatékony önkifejezés és eredményes együttműködés könyve

Hogyan fejezzük ki magunkat úgy, hogy megértsenek? Miért értelmezzük különbözőképpen ugyanazokat az üzeneteket? Hogyan adjunk visszajelzést a másiknak?
A közös munka és jóllétünk alapja, hogy ne csak arra figyeljünk oda, amit mondunk, hanem arra is, hogyan közöljük gondolatainkat. A nemzetközileg elismert szerzőpáros ezért bemutatja a legfontosabb kommunikációs elméleteteket, és a bonyolultabb modelleket is szórakoztató, a mindennapi helyzetekben jól használható ábrákkal szemlélteti. Segítségükkel nemcsak az önkifejezésben, de mások és a világ megértésében is fejlődhetünk.

 

A könyv elérhető e-könyv formában is.

20%
3700 Ft
Internetes ár: (-20%) 2960 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-30%) 2590 Ft
Kosárba

Simon Sinek

Hogyan lehetünk nyertesek, ha a játék soha nem ér véget?

A véges játékokban minden játékos ismert, kötöttek a szabályok, és világos a végpont; könnyű eldönteni, ki győzött, ki veszített – mint a fociban vagy a sakkban. A végtelen játékokban – az üzleti életben, a politikában, vagy általában a nagybetűs életben – azonban nincsenek győztesek és vesztesek: csak előrébb jutni lehet vagy lemaradni.

Egyes vállalatok és szervezetek problémái abból erednek, hogy a vezetőik véges gondolkodásmóddal játszanak egy végtelen játékot. Így sok tekintetben elmaradnak versenytársaiktól – lassul az innováció, elfogy a lendület, hanyatlani kezd a munkamorál, és ez végül a teljesítményre is kihat. Ezzel szemben a végtelen gondolkodású vezetők erősebb, innovatívabb, inspirálóbb környezetet teremtenek, ahol az embereik megbíznak egymásban és a vezetőikben is. Az ő vállalataik kellőképp reziliensek ahhoz, hogy talpon maradjanak az álladó változás közepette, miközben versenytársaik sorra maradnak el mögöttük. Végső soron ezek a szervezetek vezetnek át minket a jövőbe, ezért fontos, hogy mielőbb átformáljuk eddigi viselkedésünket, és végtelen gondolkodásmódunkkal hatást gyakorolhassunk a világra.

 

A könyv elérhető e-könyv formában is.

 

Online könyvbemutató-sorozatunkban Budaházy Árpád, a HVG Könyvek kiadóvezetője a Végtelen játék c. könyvről beszél.

20%
4200 Ft
Internetes ár: (-20%) 3360 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-30%) 2940 Ft
Kosárba

Jonah Berger

Láthatatlan befolyás

Milyen erők alakítják a viselkedésünket?

Miért követünk másokat még akkor is, ha tudjuk, hogy nincs igazuk?

Hogyan segíti elő a környezetvédelmet a szomszédok megfigyelése?

Miért parkolunk rosszabbul mások társaságában?

Mikor jobb a tömeget követni, és mikor célravezető a saját utunkat járni? Észre sem vesszük, de mások elképesztő mértékben befolyásolják életünk szinte minden területét. Jonah Berger, a Wharton Üzleti Iskola marketingprofesszora, a Ragályos! – Hogyan terjed a siker? című könyv szerzője bemutatja, milyen egyszerű, mégis gyakran meglepő módokon hatnak mások a viselkedésünkre. Ha azonban felismerjük a társas befolyás hatását, tudatosabb döntéseket hozhatunk, sőt növelhetjük a saját befolyásunkat, és sikeresebb, teljesebb értékű társas kapcsolatokra tehetünk szert.

A szerző:

Jonah Berger a Wharton Üzleti Iskola marketingprofesszora a Pennsylvaniai Egyetemen.

Több mint 15 éve tanulmányozza a társas befolyásolás folyamatát, illetve az ötletek és termékek hírének terjedését. A Wharton legnépszerűbb online kurzusának előadója, több tucat tudományos cikk szerzője és számos Fortune 500-as cég tanácsadója.

20%
3900 Ft
Internetes ár: (-20%) 3120 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-30%) 2730 Ft
Kosárba

Seth Godin

Na, ez már marketing!

Nem látnak, amíg nem tanulsz meg látni

 „Erre vártál mostanáig. A lehetőségre, hogy az üzeneted végre azokhoz jusson el, akiknek szüksége van a termékedre, hajlandók fizetni érte és beszélni róla. 

Meggyőződésem, hogy ezt csak úgy tudjuk elérni, ha tényleg ismerjük, értjük és megszólítjuk a célcsoportunkat. Ha empátiával, odafigyeléssel, érdekes történetekkel és hiteles cselekvéssel elérjük, hogy bevonódjanak, örömmel adják tovább másoknak is a jóhírünket.

E könyv hatására más kérdéseket teszel majd fel és más válaszokat adsz rájuk. Megváltozik, hogy mit veszel észre, és ezzel együtt a munkád minősége is.  Jobbá teheted a világot azáltal, hogy jobb dolgokat alkotsz.

Hidd el, számít a munkád. Mutasd meg mindenkinek!”

– Seth Godin

Legyél büszke a munkádra!

A kiváló marketingesek nem a saját vállalatuk vagy startupjuk problémáját akarják megoldani a vásárlók segítségével, hanem a marketinget használják arra, hogy megoldják mások problémáit. Nemcsak zajt csapnak; jobbá teszik a világot. A valóban nagy hatású marketing a nagylelkűségben, az empátiában gyökerezik.

E könyvből megtanulhatod, hogyan

- azonosítsd a legkisebb életképes piacodat;

- szerezd meg a célközönséged bizalmát és felhatalmazását, használd a beszédmódjukat;

- merj feszültséget kelteni és feszültséget feloldani;

- add az emberek kezébe a megfelelő eszközöket és történeteket a céljaik eléréséhez.

 

Elég a hazugságból a spamekből és abból, hogy bűntudatod van a munkád miatt!

Elég abból, hogy a közösségi média mutatószámait összekevered a valódi kapcsolatokkal és lopott figyelem megszerzésére pazarolod a pénzt!

Elég abból, hogy nem vesznek észre. Itt az idő, hogy megtanulj látni, és így mások számára is láthatóvá válj.

20%
3900 Ft
Internetes ár: (-20%) 3120 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-30%) 2730 Ft
Kosárba

Eric Ries

Lean Startup

Hogyan tegyük ötleteinket sikeressé és fenntarthatóvá?

Eric Ries szerint a startup olyan vállalkozás, amelynek célja új termék vagy szolgáltatás létrehozása szélsőségesen bizonytalan feltételek között. Ez ugyanúgy igaz a garázsában szerencsét próbáló egyéni vállalkozóra, mint a Fortune 500-as egyik vállalatának tárgyalótermében összegyűlő rutinos szakemberekre. Hiszen ugyanaz a küldetésük: át kell hatolniuk a bizonytalanság ködén, hogy megtalálják a fenntartható vállalkozáshoz vezető sikeres utat.
A lean gyártás tapasztalataira építve a Lean Startup forradalmian új menedzsmentmódszert kínál. Arra biztatja az innovatív vállalkozókat – cégmérettől függetlenül –, hogy ne dőljenek be a hiúsági mutatóknak, inkább a tényleges előrehaladást mérjék, és mielőbb derítsék ki, mit is akarnak valójában az ügyfelek. Üzleti elképzeléseiket pedig folyamatosan teszteljék, és igazítsák a körülményekhez, mielőtt még túl késő lenne.

20%
3900 Ft
Internetes ár: (-20%) 3120 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-30%) 2730 Ft
Kosárba

Eric Ries

A startup módszer

Tanuljunk a startupoktól, csináljuk meg nagyban!

Hogyan tegyük startuposan rugalmassá vállalatunkat?
Miként lehet fenntartani a kísérletező kedvet és az innovatív vállalkozói lendületet?
Mi segíthet csökkenteni a bürokráciát és a hatalmi harcokat szervezetünkben?

A vállalatok fejlődése sokszor éppen a csúcson torpan meg, és ilyen helyzetben vezetőként tehetetlenek vagyunk. A Lean Startup című sikerkönyv szerzője, Eric Ries által kifejlesztett startup módszerrel – a hagyományos és a vállalkozói menedzsment zseniális ötvözésével – folyamatosan átalakulhatunk és megújulhatunk a modern vállalkozói szférában, sőt akár a közpolitikában is.

A szerző rengeteg példán keresztül mutatja be, hogyan sikerült egyedülálló módszerével startupos dinamikát adni ikonikus multinacionális cégeknek, például a GE-nek, a Toyotának, az Amazonnak és a Facebooknak, valamint olyan hipergyors növekedésű, befutott startupoknak, mint a Dropbox és az Airbnb, vagy akár az amerikai kormányzat csőd közeli oktatáspolitikai és egészségbiztosítási projektjének. A startup módszer ma már világszerte a vállalkozók bibliája, vállalati mérettől és ágazattól függetlenül, bárki bárhol megvalósíthatja, ha akarja.

 

„A startupok kísérletek – akár sikeresek, akár nem, nincs náluk jobb módszer arra, hogy új ötletek jelenjenek meg a piacon. Hogyan szerezhetné vissza és tarthatná fenn egy nagyvállalat eredeti startupos lendületét? Erről szól Eric Ries legújabb könyve A startup módszer, amelyet a Lean Startup című forradalmi munkájára épített."
– Marc Andreessen, az Andreessen Horowitz társalapítója

„Közvetlenül láttam, hogyan honosítja meg Eric Ries Lean Startup munkamódszereit egy nagyvállalatnál – gyorsan és átfogóan. Ennek elméleti és gyakorlati összefoglalója, A startup módszer nélkülözhetetlen azoknak a kis- és nagyvállalatoknak, amelyek a gyors növekedés fenntarthatóbb módjait keresik."
– Beth Comstock, a General Electric korábbi alelnöke

„Azoknak a vezetőknek, akik az élen szeretnének járni, fontolóra kell venniük A startup módszer tanulságait. Eric Ries új könyve az elkövetkező évtizedekben fontos útmutatója lesz a modern vállalatoknak – legyenek azok globális cégek, családi vállalkozások vagy nonprofit szervezetek."
– Lawrence Summers, a Harvard Egyetem Charles W. Eliot
professzora, az Egyesült Államok korábbi pénzügyminisztere

20%
4500 Ft
Internetes ár: (-20%) 3600 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-30%) 3150 Ft
Kosárba