Miért jelent kihívást, ha mások rólunk alkotott véleményével szembesülünk?
Hogyan profitálhatunk a hanyagul odavetett megjegyzésekből és az átfogó éves értékelésből egyaránt?
Miként azonosíthatjuk a zsigeri érzelmi reakcióinkat, amelyek gátolhatják a visszajelzések hasznosulását?
Elárasztanak minket a visszajelzések: a főnökeink, a kollégáink, a családtagjaink folyton észrevételeket tesznek a teljesítményünkkel, a nevelési gyakorlatunkkal vagy épp a megjelenésünkkel kapcsolatban. Visszacsatolás nélkül azonban nincs fejlődés – az emberi és a szakmai kapcsolatokhoz egyaránt hozzátartozik – mégis rettegünk tőle, sőt, gyakran elutasítóan reagálunk. A visszajelzések fogadásakor ugyanis két ellentétes emberi vágy kerül konfliktusba egymással: tanulni és fejlődni akarunk, ugyanakkor azt is szeretnénk, ha elfogadnának minket úgy, ahogy vagyunk.
A vállalatok hiába költenek évente dollármilliókat arra, hogy kiképezzék a munkatársaikat, miként értékelhetik egymást hatékonyabban – attól még a feedback címzettjeiként nem változik a hozzáállásuk, és nem jól hasznosítják a visszajelzéseket. Douglas Stone és Sheila Heen korszakalkotó, az idegtudomány és a pszichológia legújabb eredményeit humorral és közérthető magyarázatokkal bemutató könyvükben ezt a feszültséget helyezik a középpontba. Gyakorlatias tanácsaiknak és hatékony keretrendszerüknek köszönhetően megtanulhatjuk, miként fogadjuk kíváncsisággal és kellő alázattal a jogos kritika és az építő jellegű javaslatok mellett a nem megfelelően adott visszajelzéseket is. Javaslataikkal gyökeresen átalakíthatjuk a szervezeti kultúránkat, de akár az oktatást és a személyes kapcsolatainkat is.
„Bevallom, a könyv elolvasása után kicsit kényelmetlenül éreztem magam. És ez csak az egyik ok, amiért annyira tetszett. Stone és Heen rendkívüli éleslátással mutatja be, miért is olyan nehéz fogadni a visszajelzéseket, majd pedig azt is, hogyan lehetnénk jobbak ebben. Ha élvezzük, hogy kritizálnak bennünket a munkahelyünkön, és a magánéletben is odavagyunk érte, akkor valószínűleg azon kevesek közé tartozunk a Földön, akik nyugodtan kihagyhatják ezt a könyvet.”
– Daniel H. Pink: a Megbánásban rejlő erő, a Mikor, az Eladni emberi dolog és a Motiváció 3.0 szerzője
„A Köszönöm a visszajelzést akár az életünket is gyökeresen megváltoztathatja, mégpedig annak egyik legfontosabb területén, a visszajelzések fogadását illetően. Megtudhatjuk, hogyan ne helyezkedjünk védekező állásba és legyünk önazonosabbak, valamint útmutatóul szolgál a tudatosabb hozzáálláshoz és a tartalmasabb kapcsolatokhoz. Doug Stone és Sheila Heen újabb remekművet tett le az asztalra.”
– Adam Grant, a Pennsylvaniai Egyetem Wharton Üzleti Karának oktatója, az Adni és kapni és a Gondold újra! című könyv szerzője, a B terv társszerzője
Borító ár: | 6300 Ft |
---|---|
![]() |
4725 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
4725 Ft |
---|
The New York Times-bestseller - Több mint 5 millió eladott példány világszerte
Bármi történt is velünk a múltban, bármilyen nehéz helyzetben vagyunk is a jelenben, van esélyünk, hogy mi alakítsuk a jövőnket. David Goggins 40 százalékos szabálya szerint a legtöbben képességeinknek alig 40 százalékát használjuk ki még akkor is, amikor úgy érezzük, már mindent beleadtunk. Akaraterővel, kemény munkával és kitartással azonban bárhová eljuthatunk.
Goggins az Egyesült Államok fegyveres erőinek ikonja, világrekorder állóképességi sportoló, élő legenda. Jövő nélküli, depressziós, túlsúlyos fiatalként a gyerekkora valóságos rémálom volt: szegénység, előítéletek, testi és lelki bántalmazás vette körül. Felnőve azonban rengeteg önfegyelemmel és mentális állóképessége fejlesztésével nagyot fordított a sorsán: három hónap alatt leadott 48 kilót, hogy bekerülhessen a haditengerészet SEAL programjába, és azóta sem ismer lehetetlent. Kezdetben 400 métert is alig tudott lefutni, ám azóta háromszor teljesítette a 217 kilométeres Badwatert, sikeres ultramaratonista és ultratriatlonista, valamint az Egyesült Államok hadseregében három haderőnemben is elvégezte a legkeményebb kiképzéseket.
Hihetetlenül inspiráló és olvasmányos könyvében megosztja velünk elképesztő történetét, amely nekünk is segíthet túllépnünk a fájdalmakon, leküzdenünk a démonainkat és a félelmet, valamint teljes egészében kiaknáznunk a bennünk rejlő potenciált.
„A Nincs hatalmad felettem letehetetlen könyv, megtanít arra a szemléletmódra, amely a különleges erők képzésének elengedhetetlen része: fejleszteni a mentális állóképességünket és szembenézni saját félelmeinkkel, korlátainkkal. Goggins tanácsai az üzleti életben is kiválóan alkalmazhatók. Megmutatják, hogy kitartással a személyes növekedés egy olyan útját választhatjuk, aminek a segítségével tudatosan elfogadjuk, sőt keressük a kényelmetlenséget, ez pedig elvezet bennünket a sikerhez (bárhogyan definiáljuk is azt). A szerző személyes példája arra ösztönöz, hogy merjünk nagyot álmodni, harcoljunk a céljainkért és használjuk ki a nehézségekben rejlő lehetőségeket.”
Porkoláb Imre, a hagyományostól eltérő küldetésalapú vezetéssel foglalkozó szakember, katona, a Szolgálj, hogy vezethess!, A stratégia művészete szerzője, és a Vállalati gerillák társszerzője
„Valami nincs rendben? Változásra van szükséged? Hozzávalók: ez a könyv és TE! Egy nagyszerű ember lebilincselő élettörténete, amelyből mindannyian meríthetünk.”
Kónya Ákos, ultrafutó
„David Goggins minden célját eléri, minden álmát megvalósítja, mindenáron. MINDIG. Megállíthatatlan. Nincsenek határai, mert nem él komfortzónában. Mentálisan és fizikailag egyaránt a topon van. Goggins bebizonyítja, hogy a testünk bármivel megbirkózik, ha hagyjuk, hogy az elménk lépést tartson vele. Aki nem érti a vereség fogalmát, azt képtelenség megállítani.”
Marcus Luttrell, nyugállományú SEAL katona, a Vörös Szárnyak akció egyetlen túlélője, A túlélő című The New York Times-bestseller szerzője
„David Goggins maga az akarat és inspiráció. Elég csak hallgatni, ahogy beszél, és az ember legszívesebben máris felszaladna egy hegyre. Határozottan úgy gondolom, hogy a hozzá hasonlók képesek megváltoztatni a világot: arra ösztönöznek, hogy bármit csinálunk is, abba még keményebben belevessük és még alaposabban beleássuk magunkat. Célja kivételesnek lenni a kivételesek között – ebből mindannyian erőt meríthetünk, hogy kiaknázhassuk a bennünk rejlő lehetőségeket. Jobb ember lettem, miután találkoztam vele.”
– Joe Rogan standupkomikus, a Joe Rogan Experience podcast házigazdája
David Goggins nyugállományú Navy SEAL beavatkozó és az Egyesült Államok fegyveres erőinek egyetlen olyan tagja, aki valaha is elvégezte a SEAL kiképzését, az USA szárazföldi haderejének Ranger Iskoláját, valamint a Légierő Harcászati Légiirányító tanfolyamát. Goggins több mint hatvan ultramaratonon, triatlonon és ultratriatlonon vett részt, új pályarekordokat állított fel, és rendszeresen az első öt helyezett között végzett. Korábbi Guinness-rekorder, aki tizenhét óra alatt 4030 húzódzkodást hajtott végre. Kifejezetten keresett előadónak számít: országszerte Fortune 500-as cégek munkatársaival, profi sportcsapatok tagjaival és több százezer diákkal osztotta meg történetét.
Borító ár: | 6500 Ft |
---|---|
![]() |
5525 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
5200 Ft |
---|
Miképpen azonosíthatjuk a szervezeti életszakaszok problémáit?
Hogyan juttathatjuk el cégünket a csúcsra, hogy tartósan ott maradhasson?
Melyek a hanyatlás jelei, és hogyan fordíthatjuk vissza vállalatunk öregedését?
A szervezeteknek is életciklusaik vannak, akárcsak az élő organizmusoknak, a szokványos küzdelmeken túl pedig szembekerülnek a fejlődés következő szakaszára való átváltás nehézségeivel. Ha nem küzdenek meg mindezekkel, rendellenességek fejlődnek ki bennük, amelyek gátat vetnek a növekedésüknek.
Ichak Adizes menedzsmentszakértő szerint ezek a problémák sok esetben nem oldhatók meg szakszerű beavatkozás nélkül. A klasszikussá vált Vállalatok életciklusai bővített, átdolgozott kiadása, amely az elmúlt évtizedek szervezetfejlesztési és -terápiás munkájának tapasztalataival egészült ki, az átmenetekkel kapcsolatos buktatókat segít leküzdeni. A könyvből megtudhatjuk, hogyan érhetünk el mélyreható változásokat, amelyekkel javíthatjuk a cég önmagáról alkotott képét, a munkatársak egymás közötti viszonyát, a csoportfolyamatokat, a döntéshozatalt és a problémamegoldást. A bemutatott stratégiák hatása a piaci részesedésen, a jövedelmezőségen, a szolgáltatások minőségén és az emberek elkötelezettségén egyaránt lemérhető. Az Adizes-módszert, amelynek ismertetését esettanulmányok és sztorik teszik szemléletesebbé, startupok, kis- és nagyvállalatok, kormányzati, egyházi és politikai szervezetek vezetői és tanácsadói világszerte sikerrel alkalmazzák. A kötet jól használható gyakorlati tudást nyújt arról, hogy a tartós siker érdekében hogyan fejleszthetjük a szervezeti viselkedést, kultúrát és hatékonyságot.
„Adizes felbecsülhetetlen értékű ötletforrásként és nagy tudású tanácsadóként segített feléleszteni a vállalkozói szellemet és visszahozni a vitalitást szervezeteinkbe világszerte.”
Steven L. Miller, a Shell Oil Company egykori igazgatótanács-elnöke és vezérigazgatója
„Ahhoz, hogy gyorsan növekvő iparágunkban piacvezetők maradjunk, folyamatosan át kell szerveznünk vállalatunkat. Az Adizes-módszer a legfontosabb eszközünk belső átalakításaink irányítására.”
Eli Harari, a SanDisk Corporation elnök-vezérigazgatója
„Ichakkal megvizsgáltuk szervezeti struktúránkat, hogy felismerjük, hogyan határozhatnánk meg pontosabban a feladatokat és fókuszálhatnánk jobban. Kidolgoztuk a szervezeti diagramunkat is, és hatalmas eredményeket értünk el!”
Ernest Fleischmann
a Los Angeles-i Filharmonikusok egykori ügyvezető alelnöke és ügyvezető igazgatója
Dr. Ichak Adizes, a Los Angeles-i Adizes Intézet alapítója és igazgatója. Szervezetterápiás módszertanát számos országban több mint ezer vállalat és nonprofit szervezet alkalmazza.
Négy nyelven tart előadásokat, munkáját többek között a Fortune, a Business Week, a The New York Times és a Financial Times mutatta be, írásai számos folyóiratban megjelentek. Könyveit 22 nyelvre fordították le.
A Los Angeles-i Kaliforniai Egyetem Anderson Üzleti Kara posztgraduális képzésének egyetemi tanára, emellett a Stanford Egyetemen, a Tel-avivi Egyetemen és a jeruzsálemi Héber Egyetemen vendégprofesszorként oktat. A Kalifornia állambeli Santa Barbarában, valamint az izraeli Caesariában él feleségével és hat gyermekükkel.
Borító ár: | 7900 Ft |
---|---|
![]() |
6715 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
6320 Ft |
---|
Honnan tudhatod, hogy valóban van-e igény az általad kitalált termékre? Hogyan mérheted fel a piaci kockázatokat? Miként finanszírozhatod a vállalkozásodat?
Egy kiváló üzleti ötletből még nem feltétlenül lesz sikeres vállalkozás. Mindegy, hogy egyéni vagy társas vállalkozóként, esetleg startupperként akarod valóra váltani az álmodat – elengedhetetlen, hogy tudatosan, a kellő információk birtokában vágj bele a cégalapításba.
Vecsenyi János vállalkozási szakértő és Petheő Attila sikeres üzletember, a Budapesti Corvinus Egyetem oktatói saját szórakoztató történeteiken, valamint egyéb közismert nemzetközi és magyar vállalkozók példáin keresztül vezetnek be a vállalkozások világába. Bevált üzleti taktikák és modellek, valamint praktikustanácsok alapján tizenkét lépésben juthatsz el az ötlettől a termék vagy szolgáltatás piacra dobásáig. A friss példákat, aktualizált jogszabályi magyarázatokat és gyakorlatokat tartalmazó átdolgozott kiadás segítségével tanulhatsz mások sikereiből és kudarcaiból, és kialakíthatod saját működő üzleti megoldásaidat.
Vecsenyi János vállalkozási szakértő, professor emeritus. Vállalkozási ismereteket tanít a Duna két partján: a Budapesti Műszaki Egyetemen, ahol gépész és gazdasági mérnökként szerzett diplomát és a Budapesti Corvinus Egyetemen, ahol a doktori és professzori címét szerezte. Tanított az Egyesült Államokban (Tulsai Egyetem), Franciaországban (INSEAD), valamint Prágában (Czech Management Center) és Magyarország több egyetemén. Két vállalkozása közül a VJV Consulting ma is működik. Az üzletikoncepció-térkép megalkotója, amely a vállalkozásindításban jelent segítséget. Három vállalkozási témájú könyv szerzője. Nagyon büszke a feleségére, három lányára és öt unokájára.
Petheő Attila sorozatvállalkozóként nagy tapasztalattal rendelkezik a rendezvény- és
eseményszervezés, a vendéglátás és az agrárgazdaság területén. A Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa, doktori kutatásainak eredményeit felhasználva, országosan elismert szakértőként a szociális vállalkozások problémáinak megoldásához nyújt segítséget. Tudását több hazai egyetemen és az Egyesült Államokban tartott kurzusain adja tovább. 2017-ben a Budapesti Corvinus Egyetemen kiérdemelte az év oktatója címet.
Borító ár: | 6500 Ft |
---|---|
![]() |
5525 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
5200 Ft |
---|
Hogyan enyhítsünk a túlterheltségen a mindennapi stressz szorításában?
Miért nem jó, ha egyszerre sok mindent igyekszünk fejben tartani?
Hogyan akadályozhatjuk meg a kiégést?
Miként segíti a kreativitást a rendszerezettség?
David Allen, az elismert vezetési tanácsadó és coach Hatékonyságnövelés stresszmentesen című bestselleréből megtudhattuk, hogyan szerezhetjük vissza az irányítást a mindennapjaink felett a GTD® (Getting Things Done)-módszertan segítségével. A szerző új, inspiráló gondolatokat és gyakorlatokat tartalmazó könyvéből még alaposabban megismerhetjük a módszertan alapelveinek hátterét és filozófiáját.
Gyakorló GTD-felhasználóként és a főbb alapvetéseket éppen csak megismerő kezdőként egyaránt hasznos kötet, amely segítségével elvarrhatjuk az elvarratlan szálakat, a lényegre összpontosíthatunk, és működő struktúrákat alakíthatunk ki a munkavégzésben és a magánéletünkben egyaránt. Így a mindennapokban szokássá tehetjük a hatékonyságot, maximálisan kihasználhatjuk a képességeinket, és bármit véghez vihetünk, amit csak szeretnénk.
„David Allen páratlan szakember a hatékonyság területén. A kötetben ismertetett 52 alapelv egyszerre filozófiai és mégis roppant gyakorlati, bemutatva a GTD egyedi mélységét, amely minden más idő- és feladatmenedzsment-módszertantól megkülönbözteti.”
Nagygyörgy Tibor, a Biggeorge Holding és az Otthon Centrum alapítója, tulajdonosa, a Biggeorge Property Nyrt. vezérigazgatója
„Már jó ideje ismerem a GTD alapelveit, amelyek mérhetetlen segítséget jelentenek az időbeosztásban és a hatékonyság növelésében. A Bármire készen kiváló kiegészítő kötet a módszert már ismerőknek, de önmagában is megállja a helyét, mert gyors és motiváló olvasmány. Megadja a kezdőlökést a GTD alkalmazásához, és segít rendet teremteni az elménkben. Jó szívvel ajánlom a legelfoglaltabb olvasóknak is.”
Juhász Attila, az Újház Zrt. igazgatóságának elnöke
„Micsoda lelkesítő ízelítő a nem mindennapi észjárásból! A hatékonyabb élethez adott hathatós, gyakorlati tanácsok részletesen kidolgozottak, ugyanakkor átláthatóan egyszerűek. David Allen mesterien párosítja a józan észt az emelkedettséggel.”
Arianna Huffington, a The Huffington Post társalapítója, a Thrive Global alapító-vezérigazgatója
David Allen vezetési tanácsadó, vezetői coach és oktató. A The David Allen Company elnöke, a GTD® (Getting Things Done) világhírű hatékonyságnövelő módszer kidolgozója. Vállalata információs, oktatási és coachingtermékeket állít elő a személyes és interaktív hatékonyság fokozására. A hatékonyság témakörében a világ egyik legbefolyásosabb gondolkodójának tartják, és olyan szervezetek vezérszónoka és oktatója, mint a General Mills, a The Ford Foundation, a Merck, a Világbank és a New York Life. Tevékenységéről többek között a Fortune, a Fast Company, a The Wall Street Journal, a Los Angeles Times és a The Atlantic hasábjain olvashatunk. A The New York Times sikerlistáját vezető Hatékonyságnövelés stresszmentesen – GTD: Az időmenedzsment új módszertana, valamint a GTD-munkafüzet – 10 feladat a stresszmentes hatékonyságnöveléshez és a Haladj a dolgaiddal – Időmenedzsment fiataloknak című könyvek szerzője.
Borító ár: | 5900 Ft |
---|---|
Korábbi ár: | 4425 Ft |
![]() |
5015 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
4720 Ft |
---|
Hogyan válhat a cégünk startupból és kisvállalkozásból tartósan kiváló vállalattá?
Milyen veszélyt rejt, ha eluralkodik rajtunk a „megérkeztünk” érzése?
Miért legyen a szervezeti kultúra alapja, hogy a munkatársak számíthatnak egymásra?
Milyen vezetői technikákkal ösztönözhetjük a kreativitást?
Jim Collins és Bill Lazier Beyond Entrepreneurship című könyve a vezetés elméletének és gyakorlatának egyik világszerte ismert alapműve, amelynek számos, azóta ikonikussá vált vállalatvezető köszönheti a sikereit. A BE 2.0 – Tartósan kiváló című könyvben Jim Collins az eredeti időtálló megállapításait egészíti ki több évtizedes kutatásainak eredményeivel.
A bemutatott keretrendszer a vállalkozásépítés első pillanatától kijelöli az utat, amelyen haladva jóból kiváló, majd évtizedekig virágzó, a világot megváltoztató szervezeteket hozhatunk létre. A könyv a jövőkép kialakításától és hatékony közvetítésétől a vezetői stílus kulcselemein, a stratégiai döntéshozatalon és a taktikai kiválóság megvalósításán át a kreativitás ösztönzéséig lépésről lépésre bemutatja és példákkal, esettanulmányokkal szemlélteti, hogyan válhat startupból és kisvállalkozásból tartósan kiváló vállalat.
„A Beyond Entrepreneurship erőteljesebben formálta a vezetői stílusomat, mint bármely más könyv vagy személy. Több mint tíz éve minden évben újraolvasom. Rengeteget segített, hogy a lényegre összpontosítsak, és hogy a legjobb önmagam legyek ahelyett, hogy másokat próbálnék utánozni.”
Reed Hastings, a Netflix társalapítója és vezérigazgatója
Jim Collins korunk egyik kiemelkedő üzleti gondolkodója. Jóból kiváló és Tudatosan kiváló című könyvei világszerte bestsellerré váltak. Vállalkozástudományt oktatott a Stanfordi Egyetem Üzleti Karán, majd vezetéstudományt a West Point katonai akadémián. A Colorado állambeli Boulderben alapított vezetőképző kutatóműhelyében a tartósan kiváló szervezetek működését vizsgálja, emellett vállalatigazgatók és felső vezetők tanácsadójaként dolgozik. A Forbes 2017-ben a 100 legnagyobb üzleti elme közé választotta.
Bill Lazier a Stanfordi Egyetem Jogi Karának professor emeritusa volt, és a Stanfordi Egyetem Üzleti Karán tizenegy éven át ingatlan- és vállalkozásmenedzsmentet oktatott. A Bristol Investment Company alapítója és elnöke, számos vállalat és szervezet igazgatótanácsának tagja volt. 2004-ben, hetvenhárom éves korában hunyt el.
„Nincs egyetlen dolog, ami kiválóvá tenne egy vállalatot. A kiválóság nem csak a stratégián múlik. Nem csak a vezetői stíluson. Nem csak a jövőképen. Nem csak az innováción. Nem csak a nagyszerű taktikán. Mindezek együttesen szükségesek hozzá, valamint az, hogy következetesen, éveken át jól csináljuk mindegyiket.”
Borító ár: | 7900 Ft |
---|---|
![]() |
6715 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
6320 Ft |
---|
Melyek csapatunk tagjainak erősségei és gyengeségei, és hogyan építhetünk rájuk?
Miként formálhatjuk lehetőséggé munkahelyi frusztrációnkat?
Hogyan teljesedjünk ki önismeretünknek köszönhetően?
Ha többségében az adottságainkat kiaknázó feladattípusokat végzünk, akkor szívesen és jóval hatékonyabban dolgozunk. Amennyiben nincs lehetőségünk az erősségeinkre építeni, idővel egyre kevésbé élvezzük a munkánkat, és hamar kiéghetünk.
Patrick Lencioni olvasmányos tanmesén keresztül mutatja be fontos képességeink feltérképezésére szolgáló, könnyen elsajátítható és alkalmazható modelljét. Ennek segítségével megtudhatjuk, melyek a „szuperképességeink”, a kevésbé testhezálló teendők esetén használt jártasságaink, és mi okoz kifejezetten nehézséget az egyes feladatok elvégzése során. Így nemcsak önmagunkról, de csapatunk tagjairól is kideríthetjük, hogy az adottságainknak megfelelő munkakörben dolgozunk-e. Szuperképességeink optimális kihasználásával sokkal élvezetesebb és hatékonyabb lesz a munkavégzés.
„Lencioni a munkatársaink megértésére és motiválására alkalmas, egyszerű eszközt kínál, a szokásos eleganciával tálalva. Segítségével vezetőként fejleszthetjük a munkatársaink személyes és szakmai hatékonyságát.”
– Sam Weinstein, a SpecialtyCare, Inc. vezérigazgatója
„Ez a szemléletformáló könyv tökéletesen illeszkedik a vezetéssel kapcsolatos ismereteink sorába, miszerint a legjobb csapatok és vállalatok vezetői tudatosan felkutatják, értékelik és alkalmazzák a munkatársaik erősségeit – avagy szuperképességeit.”
– Jennifer McCollum, a Linkage, Inc. vezérigazgatója
„Még soha nem éltem át ilyen elsöprő aha-élményt, mint a Szuperképességek a csapatban olvasása során. Választ adott egy nagy kérdésre, amely évek óta gyötört.”
– Michael Hyatt, a The New York Times sikerlistás szerzője
Borító ár: | 4800 Ft |
---|---|
![]() |
4080 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3840 Ft |
---|
Milyen eszközökkel ellensúlyozhatjuk az automatizáció jövedelmi és társadalmi egyenlőtlenségeket növelő hatását?
Miként akadályozhatjuk meg az autonóm fegyverek elterjedését?
Vajon az MI létszükségletté fejlődik vagy az életünket virtuális valósággá változtatva uralni fog minket?
A mesterséges intelligencia ott lapul a zsebünkben, a laptopunkon, és az orvosi diagnosztikától a baráti kapcsolatokon át az autóvezetésig máris mindent átalakított. Martin Ford jövőkutató szerint azonban a valódi forradalom még csak ezután következik. A Robotok kora folytatásában érzékletes képet fest a közeljövőnkről. Az MI korábban kivitelezhetetlen tudományos kutatásokat és hatékonyságnövelést tesz lehetővé, és segítségünkre lehet többek között a klímaváltozás vagy egy következő világjárvány megoldásában. Ugyanakkor rávilágít a hátulütőire is, például hogy az MI Kína és más autoriter rezsimek kezében minden eddiginél hatásosabb kontrollgyakorlási eszközzé vált, hogy jelentős torzításokra képes, hiszen átveszi és felerősíti az előítéleteinket, vagy hogy a deep fake videók jelentős társadalmi és magánéleti károkat okozhatnak..
A mesterséges intelligenciát tehát nem fogadhatjuk kritikátlanul és kitörő örömmel, de nem is hagyhatjuk figyelmen kívül. A technológia fejlődése folyamatos, mindent átsző és megállíthatatlan – ezért a jövőnk kihívásait csak úgy kezelhetjük hatékonyan, ha nyomon követjük az MI fejlődését, és közösen igyekszünk a jó irányba terelni a társadalmunkra, gazdaságunkra és a politikára gyakorolt hatásait.
Borító ár: | 5500 Ft |
---|---|
![]() |
4675 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
4400 Ft |
---|
Miért alkalmatlan az agyunk a kiválóság elérésére, ha folyton e-mailekre kell válaszolnunk?
Hogyan egyszerűsíthetjük a munkaszervezéssel kapcsolatos kommunikációt?
Miért kell túllépnünk az e-mailek és csetüzenetek jelentette állandó összekapcsoltságon?
Ma tudásmunkásként napjainkat a folyamatos kommunikáció és a bejövő üzenetek áradata határozza meg. A szüntelen eszmecseréből senki sem tud kilépni, pedig az emberi agy nem az állandó digitális interakcióra van optimalizálva. Emiatt nem használjuk ki a kognitív sávszélességünket az érdemi munka elvégzéséhez. A „hiperaktív csoporttudatra” épülő munkafolyamat bizonyítottan katasztrofális hatással van a hatékonyságra és a nyereségességre – ráadásul megkeseríti az életünket.
Cal Newport, az informatikatudomány docense és hatékonyságszakértő, oknyomozó riportjai és kutatásai alapján azt állítja, hogy jelenlegi munkamódszerünk hibás. Merész, esettanulmányokat bemutató könyvében alapelveket fogalmaz meg, és konkrét iránymutatást ad, miként hozhat drasztikus javulást a projektmenedzsment-szemlélettel működő munkahely, ahol egyértelmű, optimalizált folyamatok – nem pedig a véletlenszerű üzenetek – határozzák meg, hogyan értelmezzük, adjuk ki és tekintjük át a tennivalóinkat. Kimerült beosztottként, a hatékonyság növekedését célul kitűző vállalkozóként, de akár versenyelőnyt kereső vezetőként is kulcsfontosságú e szemléletváltás mellett elköteleződnünk: a kérdés ugyanis nem az, eljön-e az e-mailezés nélküli világ,, hanem az, ki jár majd élen ebben a változásban.
„Amikor Cal Newportnak új könyve jelenik meg, mindent eldobok, és azonnal elolvasom. A szoftverfejlesztők versenyképességét növelő technikáktól egészen a múlt századi üzemcsarnokok munkaszervezési módszeréig meggyőzően visszanyúlva érvel amellett, hogy az e-mailezésnél létezik jobb megoldás a munkaszervezésre. Mindenkinek ajánlom ezt a rendkívül jó könyvet. Megváltoztathatja az életünket – az enyémet mindenképpen.”
– TIM HARFORD, A gazdaság rejtett logikája, az Adatdetektív és A csecsemőtápszer, a radar és a kettős könyvelés szerzője
„Az E-mailek nélküli világban kristálytiszta megfogalmazásban olvashatunk arról, amit olyan sokan ösztönösen érzünk, de még nem tudtuk szavakba önteni: a munkamódszerünk nem működik. Cal Newport felvázolja, hogyan térhetünk vissza a józan észhez, különféle kipróbált gyakorlatokat ajánl, hogy segítségükkel elmenekülhessünk a postafiókunk zsarnoksága elől, és nyugodtabb, célzottabb és hatékonyabb munkahelyeket teremtsünk.”
– DREW HOUSTON, a Dropbox társalapítója és vezérigazgatója
„Cal Newport új könyve nem csupán a vadhajtásaitól szabadítja meg az e-mailezés problémakörét, hanem egyenesen a gyökeréig hatol. Merész, látnoki, szinte profetikus írás, amely megkérdőjelezi a fennálló állapotokat. Ajánlom ezt a könyvet azoknak, akik szeretnének bepillantást nyerni, milyen lehet a munkavégzés a jövőben.”
– GREG McKEOWN, a The New York Times szerzője, a Lényeglátás – Kevesebbet, de jobbat írója
„A jövő munkavégzése az együttműködés új eszközeit igényli. Cal Newport a tudásmunkások hatékonyabb együttműködési módjait kutatja. Ezekből juthatunk majd el a munkavégzés új területeire.”
– KEVIN KELLY, a Wired vezető külsős munkatársa
„Ez a könyv felhívás. Newport szerint itt az ideje, hogy más módon tekintsünk a munkavégzésre. Így optimalizálhatjuk agyunk teljesítőképességét, hogy fenntartható módon értéket teremtsen. Ne hagyjuk, hogy csapatunk vagy munkahelyünk még többet veszítsen – ez a könyv segít a változásban.”
– LESLIE A. PERLOW, a Sleeping with Your Smartphone: How to Break the 24/7 Habit and Change the Way You Work szerzője, valamint a Harvard Üzleti Karának vállalatvezetés tanára
CAL NEWPORT a Georgetowni Egyetem informatikatudományi docense, szakterülete az osztott rendszerek. A Deep Questions podcast házigazdája. Blogja, a Study Hacks 2007 óta jelenik meg, és évi hárommillió látogatót vonz. Íróként a technológia és a kultúra találkozásának témáival foglalkozik, cikkei a The New Yorkerben, a The New York Timesban és a Wiredben jelennek meg, az amerikai közrádió (NPR) rendszeres vendége. Számos műve, többek között az Elmélyült munka (Deep Work) című könyve The New York Times-bestseller lett.
Borító ár: | 4900 Ft |
---|---|
Korábbi ár: | 3675 Ft |
![]() |
4165 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3920 Ft |
---|
Mit tegyünk, ha halogatáson kapjuk magunkat?
Miért jár a tervezés több stresszel, mint a végrehajtás?
Hogyan emlékezzünk többre abból, amit olvastunk?
Az igazán sikeres embereket az különbözteti meg a többiektől, hogy hatékonyabban használják ki a rendelkezésükre álló időt – vagyis tudják, hogyan kezdjék el, hogyan folytassák és hogyan fejezzék be a feladataikat. Ez a kis könyv pontosan ebben segít: szórakoztató stílusban mutat be olyan modelleket és módszereket, amelyek segítségével hatékonyabban haladhatunk végig a megvalósítás útján, és az állandó tervezgetés helyett valóban célt érhetünk – a munkánkban és a magánéletünkben egyaránt.
A szerzők további művei:
44 kommunikációs modell – A hatékony önkifejezés és eredményes együttműködés könyve
52 döntési modell – A stratégiai gondolkodás kézikönyve
52 változásmodell – Én és a világ
Tesztkönyv – 64 önismereti teszt
Borító ár: | 3990 Ft |
---|---|
Korábbi ár: | 2993 Ft |
![]() |
3392 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3192 Ft |
---|
Vezetőként az első reakciónk, amikor valaki hozzánk fordul egy problémával, hogy megpróbáljuk – helyette – megoldani a helyzetet. Ösztönösen tanácsokat osztogatunk, emiatt nem jutunk el addig, hogy kiderüljön, mi a valódi gond. Ráadásul ha meg is oldódik az adott helyzet, elszalasztottunk egy kiváló coacholási lehetőséget. Pedig ha ilyenkor a megfelelő kérdéseket tesszük fel, lehetőséget adunk a csapatunk tagjainak a fejlődésre. Ezzel pedig mindenki nyer: autonóm, önálló döntéshozásra képes munkatársak között több időnk marad a saját feladatainkra, és több közös sikerre számíthatunk.
A coaching egyik legkiválóbb szakértőjeként elismert szerző Szokj rá a coacholásra! című kötetéből megismertük a coacholás hét alapvető kérdését. Legújabb, praktikus módszereket felvonultató könyvében most bemutatja, miként tudjuk ténylegesen megváltoztatni viselkedésünket, hogy megőrizhessük kíváncsiságunkat, mindennapos gyakorlattá tehessük a coacholást, és a legjobbat hozhassuk ki csapatunk tagjaiból.
„A coachingszemlélet az élet bármely területén formálhatja a társas érintkezést. Ilyen beszélgetésekhez kapunk szemléletformáló javaslatokat a tanácsadás fonákságairól, a kíváncsiság erejéről és a kérdezés hatalmáról élvezetes és gyakorlatias stílusban tálalva.”
Járdán Tamás MCC, felső vezetői coach, stratégiai tanácsadó, A coaching by drawing™ módszer megalkotója
„Michael Bungay Staniert a coaching első számú szellemi vezetőjének tartják. Ezzel a könyvvel is sokat tesz azért, hogy az embereket és a szervezeteket a tanácsadás helyett inkább a kíváncsiság vezérelje.”
Marshall Goldsmith, a Hogyan érvényesüljünk nőként? társszerzője, a Triggers és az Ami eddig működött, az nem visz tovább szerzője
„A coachingot eszközként használó vezetők és maga a coacholás is központi elemei a Microsoft szervezeti kultúrájának – hiszen ezek segítségével tudnak a tehetségek igazán kibontakozni és fejlődni. Michael Bungay Stanier segített elmélyíteni a coachinggal kapcsolatos gondolkodásmódunkat és életre kelteni fejlődési szemléletmódunkat.”
Jean-Philippe Courtois, a Microsoft Global Sales, Marketing and Operations EVP elnöke
„A könyv igazat ír: minél kevesebb dolgot végez el maga a vezető, annál többet kaphat másoktól. Ugyanakkor fájdalmasan nehéz megtanulni, hogyan tegyünk kevesebbet. Szerencsére Michael Bungay Stanier szellemes és érthető stílusával újfent áll a kihívás elébe, és jelentősen megkönnyíti számunkra a változás nehéz folyamatát.”
Liz Wiseman, a Multipliers és a Rookie Smarts című könyvek szerzője
„Tömör, erőteljes, igaz. MBS újra ébresztőt fúj, és valódi értéket ad át.”
Seth Godin
„A tanácsadás csapdája a bürokratikus tehetetlenség ellenszere. Aki jó vezető akar lenni, szerezze be ezt a könyvet!”
Jennifer Paylor, az IBM Felső Vezetői Képzésekért és Coachingért felelős igazgatója
Borító ár: | 4200 Ft |
---|---|
![]() |
3570 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3360 Ft |
---|
Hogyan szokjunk le a bizonyítottan nem hatékony multitaskingról?
Miként szakadhatunk el a közösségi médiától?
Hogyan szerezzük vissza a kontrollt időnk és figyelmünk felett?
A mobilunkra szüntelenül érkező értesítések, a folytonos e-mailezés, a gyors válaszadás kényszere és a kimaradástól való félelem miatt a legtöbben mostanra elveszítettük az elmélyülés képességét: figyelmünk egyre inkább szétaprózódik, folyamatosan stresszelünk, és hamar elfáradunk. Ezért ha (újra) megtanulunk fókuszált figyelemmel összpontosítani a feladatainkra, akkor egyfajta szupererőre teszünk szert a 21. századi gazdaság egyre kiélezettebb versenyhelyzeteiben.
Cal Newport az informatikatudomány docense és hatékonyságszakértő korszakalkotó könyvében tudományos kutatások eredményeit és kiemelkedően hatékony emberek szokásait vizsgálva bemutatja, hogy az elmélyült munkavégzés milyen előnyökkel jár. Négy szabályból álló programjával átalakíthatjuk az elménket és a szokásainkat, hogy gyorsabban jegyezhessünk meg bonyolult információkat, és érhessünk el jobb eredményeket. Így életünk nemcsak sikeresebbé, hanem tartalmasabbá és elégedettebbé is válhat.
„Cal Newport lenyűgöző új könyvében a környezet figyelemzavaró tényezőinek kiküszöbölését szorgalmazva bevezet a az intenzív összpontosítás világába, amelyben gyors és hatékony tanulás, valamint kiemelkedő teljesítmény érhető el. Gondoljunk rá úgy, mint egy edzésprogramra, és vágjunk bele még ma!”
Daniel H. Pink, az Eladni emberi dolog, a Motiváció 3.0 és a Mikor szerzője
„Az Elmélyült munkának köszönhetően nem marad kétségünk: mindenképpen rá kell szoknunk az intenzív összpontosításra. Cal Newport ehhez azonnal alkalmazható módszereket kínál, amelyek segítségével a fókuszált munkavégzés életünk részévé válik.”
Adam Grant, a Gondold újra!, az Eredetik és az Adni és kapni szerzője, a B terv társszerzője
„Cal Newport tiszta hang a zajtengerben, a tudomány mellett szenvedélyes lelkesedés is hajtja. Nincs szükségünk több kattintásra, sem macskás fotókra, nem kell több emoji. Bátor munkavégzésre van szükségünk, alkotásra, amelyre akkor nyílik lehetőség, ha megálljuk, hogy ne tévedjen máshová a tekintetünk.”
Seth Godin, az Alkotás rutinja, a Na, ez már marketing! és a Minden marketinges sztorizik szerzője
Borító ár: | 4900 Ft |
---|---|
Korábbi ár: | 3675 Ft |
![]() |
4165 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3920 Ft |
---|
Miért működik az IKEA-hatás a gyógyszeriparban?
Mit tanulhatunk a méhektől a fenntartható üzleti kapcsolatokról?
Miként népszerűsíthetjük a márkaépítés módszereivel az adófizetést?
Kiszámíthatatlan világunkban az üzleti sikereket pusztán adatok, logika vagy a közgazdaságtan elméletei alapján lehetetlen megjósolni. A legmakacsabb problémák gyakran éppen akkor oldódnak meg, amikor az irracionalitást hívjuk segítségül – hiszen döntéseinket számtalan, nem logikus tényező befolyásolja.
Rory Sutherland, az Ogilvy legendás reklámszakembere jól ismeri a fogyasztói társadalom működését. Felforgató és olykor meghökkentő könyvében a legújabb tudományos kutatások, szórakoztató történetek és harmincévnyi, világmárkák építésében szerzett tapasztalata alapján fedi fel viselkedésünk és a sikeres kommunikáció titkait. Megtanuljuk tőle, hogy látszólag ostoba kérdéseket, rendhagyó módszereket és eszement lehetőségeket is számításba kell vennünk. Elvégre ha aranyat akarunk csinálni, az ellenállhatatlan ötletek megalkotásának sötét és lenyűgöző tudományához, az alkímiához kell folyamodnunk.
Méltatások
„Igazi áttörés ez a könyv. Az Alkímia az élet szinte minden területén alkalmazható. Emellett nagyon vicces is.”
Nassim Nicholas Taleb, A fekete hattyú szerzője)
„Az Alkímia olvasása – ahogy a címe is sugallja – olyan élmény volt, mintha a szavakat arannyá változtatnánk. Sorai között az ember működésével kapcsolatos, aranytelérként felcsillanó bölcsességekre bukkanhatunk. Kihagyhatatlan olvasmány!”
Robert B. Cialdini, a Hatás és az Előhatás szerzője, az Igen! és a Kis lépés, nagy hatás társszerzője
Rory Sutherland az Ogilvy alelnöke, 1988 óta dolgozik a cégnél. Kellemesen meghatározatlan munkaköre lehetővé tette, hogy a reklámügynökségen belül létrehozzon egy viselkedéstudományi részleget, amelynek feladata, hogy a pszichológia és viselkedéstudomány kreatív alkalmazásával felfedezze a társadalmi kérdésekben és az üzleti életben kínálkozó rejtett lehetőségeket. TED-előadásait már csaknem hétmilliószor tekintették meg.
„Sokan vagyunk, akiket arra tanítottak, hogy az adatokra és a logikára támaszkodjunk, az Alkímia viszont bemutatja az irracionalitás előnyeit. Azt hiszem, mindenkinek érdemes észben tartania, hogy legnehezebb problémáinkra váratlan megoldást kínálhat, ha ostoba kérdéseket teszünk fel, régi ötleteket új köntösbe öltöztetünk, és egy kis varázslattal próbálkozunk.”
Inc., „Great Books for Anyone Who Wants to Get Ahead in Life"
„A legújabb és legviccesebb könyvet e témában Rory Sutherland, az Ogilvy alelnöke írta. Az Alkímia az emberi viselkedésről szól, ugyanakkor arra hív, hogy szálljunk szembe a kormányzati szervek és vállalatok működését uraló táblázatmaffiával. A szerző a munkája során megismert példákon keresztül mutatja be, hogyan mond ellent az emberi viselkedés a közgazdaságtan törvényeinek.”
Forbes, „Best Books on Consumer Behavior to Help You in Business and in Life"
„Ragyogó, ragyogó, ragyogó! Csodálatosan eretnek, pimasz, vicces és bölcs. Az Alkímia tíz évre elegendő érdekes történettel és bölcs aforizmával látott el, hogy legyen mit előadnom megfáradt diákjaimnak.
Jules Goddard, London Business School
„A modern reklámszakma donja.”
The Times (London)
„Sutherland, az Ogilvy legendás alelnöke több évtizedes tapasztalata alapján boncolgatja az emberi vásárlási szokásokat, ráadásul rendkívül szórakoztató módon teszi. Az Alkímia a tudományos kutatásokból származó meglátásokat vicces történetekkel és az AmEx, Microsoft és hasonló cégek esettanulmányaival vegyíti. Kihagyhatatlan olvasmány."
Entrepreneur, „Best Books of the Year for Entrepreneurs"
Borító ár: | 5900 Ft |
---|---|
![]() |
5015 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
4720 Ft |
---|
Miért működik az IKEA-hatás a gyógyszeriparban?
Mit tanulhatunk a méhektől a fenntartható üzleti kapcsolatokról?
Miként népszerűsíthetjük a márkaépítés módszereivel az adófizetést?
Kiszámíthatatlan világunkban az üzleti sikereket pusztán adatok, logika vagy a közgazdaságtan elméletei alapján lehetetlen megjósolni. A legmakacsabb problémák gyakran éppen akkor oldódnak meg, amikor az irracionalitást hívjuk segítségül – hiszen döntéseinket számtalan, nem logikus tényező befolyásolja.
Rory Sutherland, az Ogilvy legendás reklámszakembere jól ismeri a fogyasztói társadalom működését. Felforgató és olykor meghökkentő könyvében a legújabb tudományos kutatások, szórakoztató történetek és harmincévnyi, világmárkák építésében szerzett tapasztalata alapján fedi fel viselkedésünk és a sikeres kommunikáció titkait. Megtanuljuk tőle, hogy látszólag ostoba kérdéseket, rendhagyó módszereket és eszement lehetőségeket is számításba kell vennünk. Elvégre ha aranyat akarunk csinálni, az ellenállhatatlan ötletek megalkotásának sötét és lenyűgöző tudományához, az alkímiához kell folyamodnunk.
Méltatások
„Igazi áttörés ez a könyv. Az Alkímia az élet szinte minden területén alkalmazható. Emellett nagyon vicces is.”
Nassim Nicholas Taleb, A fekete hattyú szerzője)
„Az Alkímia olvasása – ahogy a címe is sugallja – olyan élmény volt, mintha a szavakat arannyá változtatnánk. Sorai között az ember működésével kapcsolatos, aranytelérként felcsillanó bölcsességekre bukkanhatunk. Kihagyhatatlan olvasmány!”
Robert B. Cialdini, a Hatás és az Előhatás szerzője, az Igen! és a Kis lépés, nagy hatás társszerzője
Rory Sutherland az Ogilvy alelnöke, 1988 óta dolgozik a cégnél. Kellemesen meghatározatlan munkaköre lehetővé tette, hogy a reklámügynökségen belül létrehozzon egy viselkedéstudományi részleget, amelynek feladata, hogy a pszichológia és viselkedéstudomány kreatív alkalmazásával felfedezze a társadalmi kérdésekben és az üzleti életben kínálkozó rejtett lehetőségeket. TED-előadásait már csaknem hétmilliószor tekintették meg.
„Sokan vagyunk, akiket arra tanítottak, hogy az adatokra és a logikára támaszkodjunk, az Alkímia viszont bemutatja az irracionalitás előnyeit. Azt hiszem, mindenkinek érdemes észben tartania, hogy legnehezebb problémáinkra váratlan megoldást kínálhat, ha ostoba kérdéseket teszünk fel, régi ötleteket új köntösbe öltöztetünk, és egy kis varázslattal próbálkozunk.”
Inc., „Great Books for Anyone Who Wants to Get Ahead in Life"
„A legújabb és legviccesebb könyvet e témában Rory Sutherland, az Ogilvy alelnöke írta. Az Alkímia az emberi viselkedésről szól, ugyanakkor arra hív, hogy szálljunk szembe a kormányzati szervek és vállalatok működését uraló táblázatmaffiával. A szerző a munkája során megismert példákon keresztül mutatja be, hogyan mond ellent az emberi viselkedés a közgazdaságtan törvényeinek.”
Forbes, „Best Books on Consumer Behavior to Help You in Business and in Life"
„Ragyogó, ragyogó, ragyogó! Csodálatosan eretnek, pimasz, vicces és bölcs. Az Alkímia tíz évre elegendő érdekes történettel és bölcs aforizmával látott el, hogy legyen mit előadnom megfáradt diákjaimnak.
Jules Goddard, London Business School
„A modern reklámszakma donja.”
The Times (London)
„Sutherland, az Ogilvy legendás alelnöke több évtizedes tapasztalata alapján boncolgatja az emberi vásárlási szokásokat, ráadásul rendkívül szórakoztató módon teszi. Az Alkímia a tudományos kutatásokból származó meglátásokat vicces történetekkel és az AmEx, Microsoft és hasonló cégek esettanulmányaival vegyíti. Kihagyhatatlan olvasmány."
Entrepreneur, „Best Books of the Year for Entrepreneurs"
Borító ár: | 5310 Ft |
---|---|
![]() |
4514 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
4248 Ft |
---|
A két elismert kommunikációs stratéga átfogó, mégis rendkívül könnyen követhető gyakorlati útmutatót ad a hatékony marketingstratégia tervezéséhez. A folyamat legfontosabb lépéseit bemutató kötet a célok meghatározásától és a 4P-től kezdve a kutatáson, a briefingen, a kreatív fejlesztésen és a médiatervezésen át a hatékonyság és a hatásosság méréséig minden területen hasznos információt nyújt. A kétperces ellenőrző listák, a jó és rossz gyakorlatok és az esettanulmányok sokat segítenek abban, hogy tökéletesíthessük a marketingstratégiánkat.
„Minden szakmának szüksége van egy szilárd alapokat adó útmutatóra, amely rendet rak a fejekben, és megbízható támaszt nyújt kétségek esetén. A marketingkommunikációnak ez a könyv a nagykönyve.”
Gál Sarolta, stratégiai igazgató, DDB
„Ez a könyv mérhetetlenül felbosszantott. Olvasói mind-mind olyan előnyhöz jutnak, ami nekem soha nem adatott meg. Szerencsés flótások!”
Martin Weigel, stratégiai igazgató, Wieden+Kennedy
„Az ilyesfajta ajánlók írói általában nem olvassák el a szóban forgó könyvet. Én elolvastam – és tényleg nagyon jó. Olyannyira, hogy mindenkinek csak ajánlani tudom.”
Mark Ritson, oktató, Melbourne Business School
„Les és Sarah intelligens és humoros könyvükben precízen azonosítják a stratégiai gondolkodás gyenge pontjait, és egyszerű javaslatokat tesznek az elkerülésükre. Végzőseimet minden karácsonykor megajándékozom egy-egy igazán inspiráló könyvvel. Rendelhetnék 30 példányt?”
Jon Steel, stratégiai tervező, WPP
„Helyrehozza a rossz tervezési könyvek által okozott károk nagy részét, ezért bármely más tervezésről szóló könyvnél hasznosabb.”
Dave Trott, kreatív igazgató, a Kreatív vakság című könyv szerzője
„Kötelező olvasmány azok számára, akik többet szeretnének megtudni a hatékony kommunikációról – vagyis remélhetőleg minden marketingesnek.”
Craig Inglis, ügyfélkapcsolati igazgató, John Lewis
A könyvhöz kapcsolódó kiadvány - Lépj előre digitálisan! Egy Telekom-sztori - bemutatja a Telekom CFU (Customer Facing Unit) csapat működését, filozófiáját és a Telekom márkát, könyvben bemutatott paradigma- és perspektívaváltások egyik hazai gyakorlataként. Bebizonyítva, hogy a nemzetközi modellek, best practice-ek és az új működési diszciplínák a helyi kihívásokhoz és feladatokhoz igazítva itthon is használhatók. Gyakorlatukat nem egy az egyben feleltetik meg a könyvben megjelenő ajánlásoknak, sokkal inkább egy átfogó, a bizalmas információkat kerülő összefoglalót adnak az elmúlt öt év történéseiről, emellett praktikus tanácsaikkal segítik a könyvben megfogalmazott elvek megvalósítását.
Borító ár: | 5900 Ft |
---|---|
![]() |
5015 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
4720 Ft |
---|
Miként kezelhetjük a generációs ellentéteket szülőként vagy tanárként?
Hogyan dolgozzunk együtt a Z generáció tagjaival?
Miért érik el könnyeben a youtuberek és a tiktokerek a fiatalokat?
A Z generációról, a mostani 13–26 évesekről kialakult sztereotípiák – például, hogy nehezen motiválhatók, érdektelenek, csak a telefonjukat nyomkodják, képtelenek a kitartó erőfeszítésre, nem akarnak felnőni, és még hosszan sorolhatnánk – abból is fakadnak, hogy keveset tudunk a világukról. Szülőként, pedagógusként, munkaadóként vagy munkatársként azonban elengedhetetlen, hogy együttműködjünk velük, túl tudjunk lépni az előítéleteinken, megoldjuk az esetleges konfliktusokat, és ne mélyítsük tovább a generációs szakadékot.
Bereczki Enikő ifjúsági és generációs szakértő gondolatébresztő és hiánypótló könyvében a tudományos kutatások eredményeit és saját széles körű tapasztalatát számos ismert szakember és több mint húsz hazai influenszer véleményével egészíti ki. Bemutatja, hogy mi jellemző a Z generációra – annak is elsősorban az online térben jelen lévő tagjaira: milyen kihívásokkal küzdenek, milyen megküzdési lehetőségek állnak előttük, és ezekben hogyan segíthetjük őket. A könyvet olvasva nemcsak elméleti ismereteket, hanem gyakorlati megoldásokat is kapunk azzal kapcsolatban, hogyan kommunikáljunk és kooperáljunk a fiatalokkal. Az új perspektívákkal és számtalan új készséggel gazdagodó, sokszínű, multigenerációs közösségektől várhatjuk ugyanis a jövő problémáinak megoldását.
A REJTÉLYES Z GENERÁCIÓ: BERECZKI ENIKŐVEL BOMBERA KRISZTINA BESZÉLGET
"Bereczki Enikő sokrétű szakmai tapasztalatainak köszönhetően, gyakorlatias példáin és nyitottságán keresztül, rendkívül árnyalt képet kapunk a Z generációról. A sokszínű digitális világ démonizálása helyett szórakoztatóan segít a megértésben, hogy a könyv végére érve megszűnjön az értetlenségünk és tehetetlenségérzésünk a fiatalokkal kapcsolatban, és hatékonyabb eszközökkel tudjuk támogatni őket, nyitni feléjük."
Bombera Krisztina
„Bereczki Enikő könyve magával ragadó és sokszínű: saját tapasztalata és tudása mellett számos szakértő véleményét és több mint 20 influenszerrel készített interjúk tanulságát is megosztja velünk, akik ma nagy hatással vannak a hazai Z generációra. Mindenkinek jó szívvel ajánlom a könyvet, aki szeretné megérteni „ezeket a mai fiatalokat” és jó kapcsolatot építeni velük.”
Molnár Janka Sára, fizikus, tudománykommunikátor
„A jövő szcenárióihoz a jelenben kell keresnünk a kapaszkodókat. Bereczki Enikő könyve pont ezt adja meg nekünk: a sokszor csak felszínes >>hát ilyenek ezek a Z generációsok<< gondolatot izgalmasan, tényszerűen kibontva visz közel minket e nemzedék jobb megértéséhez. Mivel mindezt nagy-nagy beleéléssel, megértéssel, sőt, szeretettel teszi, így a generációs szakadékok áthidalásához is hozzájárul.”
Kánai András, kommunikációs szakember, jövőkutató
„Bereczki Enikő könyve rengeteg gondolatot indított el bennem, ezért pontokba szedtem, hogyan tudom a teljes munkavállalói életcikluson keresztül a munkavállalói élményfejlesztésbe integrálni az olvasottakat. Minden vezetőnek és HR munkatársnak ajánlom minden cégnél, ahol a Z generáció aránya az elkövetkező években egyre nagyobb lesz. Praktikus kapaszkodók sokaságát nyújtja példákkal kiegészítve, és kulcsot ad ahhoz, hogy hogyan lehet a Z generáció tagjait motiválni és elkötelezni, hogy azt érezzék, szárnyalnak a munkahelyi közegben is."
Horváth Zsuzsanna, a Deloitte Hungary HR igazgatója
„Ahhoz, hogy beléphessünk a kamaszok világába az ő nyelvükön kell tudni érteni és beszélni. Elengedhetetlen hozzá, hogy kipróbáljuk az Instát, a TikTokot, és felüljünk az online-offline libikókájára. Néha szédülni fogunk, nem is biztos, hogy elfogadjuk, de legalább jelen vagyunk és összekacsinthatunk. Más generáció, más értékrend, de szeretettel, a generáció megismerésével ez a kommunikációs szakadék rendszerint áthidalható. Ehhez nyújt segítséget ez a könyv is."
Tibenszky Moni Lisa, újságíró, a Felelős Szülők Iskolája alapító-ügyvezetője, a KórházSuli nagykövete
Borító ár: | 4500 Ft |
---|---|
![]() |
3825 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3600 Ft |
---|
Hogyan lehet a hagyományos vállalatokat lean vállalatokká alakítani?
Miként érhetünk el jelentősebb teljesítményt gyorsabban és alacsonyabb költségekkel?
Miért elengedhetetlen a kaizen szemléletet holisztikusan, az egész szervezetre kiterjedően alkalmazni?
A vállalatok nagy részénél elsősorban a pénzügyi teljesítményt tekintik a siker fokmérőjének. A száraz számadatokból azonban nem derül ki, mekkora a fejlődési potenciál a cégünk működésében. Ezt csak akkor tudjuk meg, ha közvetlenül a termelés helyén, a gembán a kaizen stratégiát alkalmazva megvizsgáljuk, egy-egy folyamaton hogyan „változtathatunk a jó irányba” – vagyis ha hagyományos vállalatból lean vállalattá válunk.
A szervezeti kiválóság egyik vezető szaktekintélye, Imai Maszaaki szerint az évtizedek óta ismert sikertörténetek dacára eddig megdöbbentően kevés szervezetnél sikerült az átállás. A kudarc egyik oka pedig általában az, hogy a menedzsment nem elkötelezett a lean szemlélet bevezetése iránt, és mindeddig hiányzott az általánosan elfogadott kritériumrendszer, amely alapján a működési teljesítmény is mérhető lett volna.
Hiánypótló, esettanulmányokban bővelkedő könyvéből megismerhetjük az erre kidolgozott FSL™, vagyis az áramlás, szinkronizálás és kiegyenlítés értékelésének forradalmian új eszközét, és annak alkalmazási lehetőségeit. Ha a hosszú távú fejlődést szem előtt tartó, felelős vezetőként szervezeti kultúránk részévé tesszük a kaizen stratégiát, páratlan hatékonyságnövelésre számíthatunk, és biztosíthatjuk, hogy szervezetünk rugalmasan alkalmazkodjon a változó körülményekhez.
A könyv megjelenését a Kaizen Institute Hungary támogatta.
„Imai Maszaaki nagyon emberi módon, gyakorlatias példákon át mutatja be az emberek és gépek egymásrautaltságát, a folyamatok összehangolásának fontosságát, a felső vezetés kiemelt szerepét. Lélek, holisztikus szemlélet, vevői hozzáadott érték és részvényesi elvárások szembeállítása: hiszem, hogy a világ komplexitásának megértéséhez és feldolgozásához ilyen könyvek olvasása által kerülünk közelebb."
Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója
„Több mint 30 éves tanácsadói, cégvezetői tapasztalattal a hátam mögött is folyamatosan használom ezt a könyvet, mert a benne szereplő gondolatok inspirálnak, eligazítanak, a bemutatott esetpéldák pedig gondolkodásra késztetnek. Ajánlom mindazoknak, akik a problémák megoldásában nem az egyszeri választ kutatják, hanem azok ismételt megjelenését kívánják megelőzni.”
Kormány Tamás, a Controll Holding Zrt. vezérigazgatója
"Ezzel a könyvvel forrásnak tekinthető művet vesz kezébe az olvasó. A jelen és a jövő vállalatvezetői számára jelentős szemléletformáló és összegző tudás. Remélem sokukhoz eljut és beépítik gondolkodásmódjukba Maszaaki Imai úr tanítását.
Prof. Dr. Szűcs Edit, a Debreceni Egyetem Műszaki Karának oktatója
A legtöbb ember arról álmodik, hogy valamiben kimagasló teljesítményt érjen el. A bizonyítási vágy egy olyan alapvető emberi tulajdonság, motiváló erő, amely a legtöbb embert a kiválóság felé hajtja. A KAIZEN szemlélet fontos szerepet tölt be a céljaink elérésében. Ez egy óriási tanulási-, változási folyamat, ahol saját, és mások hibáiból esetleges kudarcaiból, egyaránt képesek vagyunk tanulni. Nos, ezen kiválóság rögös útján indulhat el minden olyan ember, aki elolvassa, értelmezi, majd alkalmazza a könyv gyakorlatias esettanulmányainak mondanivalóját!
Szilágyi Roland, Operatív Igazgató, CSABAcast Könnyűfémöntöde Kft.
Borító ár: | 5500 Ft |
---|---|
![]() |
4675 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
4400 Ft |
---|
Mi visz rá egy demokratát arra, hogy a republikánusokra szavazzon?
Hogyan érhetnénk el, hogy az izraeliek és az arabok bízzanak egymásban?
Mivel vehetnénk rá a kamaszokat, hogy eldobják a cigarettát?
Miként győzhetjük meg a vevőket, hogy ne a versenytársak termékét válasszák?
Mindenki változtatni akar valamin. És rendszerint mindenki meggyőzéssel, erőltetéssel vagy nyomásgyakorlással próbálkozik – pedig létezik egy hatásosabb mód is a gondolkodás megváltoztatására.
Jonah Berger, a Wharton Üzleti Iskola marketingprofesszora szerint célravezetőbb, ha katalizátorként viselkedünk. Kutatások segítségével tárja fel a változást lassító vagy ellehetetlenítő öt akadály tudományos hátterét, és esettanulmányokon keresztül mutatja be azokat az elveket, amelyek alkalmazásával egyének vagy szervezetek sikerrel bonthatják le a változás útjában álló korlátokat.
Könyvéből hatékony gondolkodásmódot és olyan technikákat tanulhatunk, amelyek révén igazi katalizátor válhat belőlünk – akár egyetlen személyt akarunk megváltoztatni, akár egy teljes iparág működésében próbálunk irányváltást elérni.
Ajánlások
„Jonah Berger azok közé a kivételes gondolkodók közé tartozik, akik képesek a kutatáson alapuló meglátásokat gyakorlati útmutatással vegyíteni. Hálás vagyok, amiért ettől a mesteri elmétől tanulhattam.”
Jim Collins, a Jóból kiváló és A lendkerékhatás a gyakorlatban szerzője, valamint a Tudatosan kiváló című könyv társszerzője
„Mindannyiunkat frusztrált már az, amikor próbáltuk megváltoztatni valakinek a véleményét? Jonah Berger lebilincselő könyvében ezt a feszültséget oldja azáltal, hogy megmutatja, hogyan távolíthatjuk el az akadályokat a változás útjából. A Katalizátor megtanít minket arra, hogyan változtathatunk meg bármit.”
Charles Duhigg, A szokás hatalma és az Okosabban, gyorsabban, jobban című sikerkönyvek szerzője
„A Katalizátor tele van anekdotákkal, tudománnyal és tanácsokkal. Létfontosságú olvasmány mindazok számára, akik változásmenedzsmenttel foglalkoznak. Egy a ritka, letehetetlen üzleti könyvek közül.”
Daniel H. Pink, a Mikor, az Eladni emberi dolog és a Motiváció 3.0 című könyvek szerzője
Borító ár: | 4200 Ft |
---|---|
![]() |
3570 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3360 Ft |
---|
Miként érjük el, hogy csapatunk tagjai jól haladjanak a feladataikkal?
Miért tekintsünk a főnökünkre is fontos ügyfélként, ha otthonról dolgozunk?
Hogyan hozzuk ki a legtöbbet az online megbeszélésekből?
Hogyan zárjuk ki a zavaró tényezőket az otthoni munkavégzés során?
Az elmúlt években a világ átállt a távmunkára, és a folyamat már nem is fog visszafordulni. Sokan teljesen otthonról vagy hibrid munkarendben dolgozunk, sok esetben hatékonyabban, mint a hagyományos keretek között. Ez nem mindenkinek megy azonban magától: megfelelő keretek és készségek, valamint támogató szervezeti kultúra és vezetői magatartás is kell hozzá.
Robert C. Pozen és Alexandra Samuel hatékonyság-szakértők hiánypótló könyvüket maguk is távmunkában, mégis közösen írták meg. Elképzelésük szerint úgy kell menedzselnünk saját időbeosztásunkat, munkavégzésünket és kommunikációnkat,
mintha egyszemélyes cégként működnénk. A legfrissebb kutatási eredmények alapján meghatározzák azokat a kulcskompetenciákat, stratégiákat és módszereket, amelyeket home office-ban dolgozó vezetőként és beosztottként egyaránt érdemes
elsajátítanunk. Bemutatják továbbá a térben szétszórt és a hibrid munkarendben dolgozó csapatok vezetéséhez szükséges gondolkodásmódot és jó gyakorlatokat is, hogy a nagyobb szabadság kínálta potenciális előnyöket a közös siker szolgálatába állíthassuk.
„Időszerű, gyakorlatias útmutató a távolból végzett munkához. Bemutatja, hogyan térhetünk vissza a startvonalra, hogy teljes figyelmünket a valóban fontos feladatokra fordíthassuk.”
– Arianna Huffington, a Thrive Global alapító vezérigazgatója
„Hiánypótló térképet ad a kezünkbe, amelynek segítségével alkalmazottak, vezetők és szabadúszók egyaránt sikeressé válhatnak. Kötelező olvasmány a modern munkavállalók számára.”
– Jenny Rooney, a Forbes korábbi szerkesztőségi igazgatója és a CMO Network rovatának igazgatója
„Ha szeretnénk megérteni, hogyan nyújthatják a legjobb formájukat a vezetők és a beosztottak, a munkavégzés helyétől és módjától függetlenül, akkor a Távmunka Zrt. nekünk szól.”
– Ragy Thomas, a Sprinklr vezérigazgatója
„A világ átállt a távmunkára, és a folyamat már nem is fog visszafordulni. Ez a könyv rendkívül nagy segítséget nyújt az új világban való eligazodáshoz.”
– David Rubenstein, a Carlyle Group társalapítója és társigazgatója
„A távmunka tanulható tudás, a Távmunka Zrt. pedig tökéletes kalauz a tanulási folyamat felgyorsításához. Gyorsan elolvasható, így csapatunkkal együtt már holnap reggeltől hatékonyabban dolgozhatunk!”
– Barb Bidan, a Peloton globális tehetségkutatásért felelős igazgatója
Borító ár: | 4500 Ft |
---|---|
Korábbi ár: | 3375 Ft |
![]() |
3825 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3600 Ft |
---|
A túlélés kulcsa az agilitás – de csak akkor, ha helyesen alkalmazzuk.
Mára szinte minden vállalat felismerte, hogy az állandóan változó,váratlan időpontokban újítást kívánó üzleti környezetben nem boldogulunk a hagyományos vezetési módszerekkel. Folyamatos innovációra, rugalmasságra és alkalmazkodásra van szükség, ezért fordulnak sokan az agilis módszertan felé. Ám önmagában ez kevés. A sikeres transzformációhoz az agilis szemléletmódot is magunkévá kell tennünk, ha nem akarjuk, hogy kudarc és zűrzavar legyen a vége.
Darrell Rigby, Sarah Elk és Steve Berez innovatív vállalatok elismert tanácsadójaként hiánypótló, gyakorlatias könyvükben tanulságos, valódi agilis átállásokat bemutató esettanulmányokkal rombolják le az agilitással kapcsolatos hamis mítoszokat. Rávilágítanak, hogy a káosz elkerülésének kulcsa az egyensúly kialakítása: egy elkötelezett, agilis vezetői csapatra van szükség, amelyben a bürokraták és az innovációért felelős vezetők együttműködnek. Megtudhatjuk azt is, milyen buktatókat kell elkerülnünk, és hogy miként skálázható az agilitás. Végül megismerhetjük az igazi agilis vállalattá alakulás folyamatának állomásait. Ha jól csináljuk, akkor élvezni is fogjuk – és egy olyan innovatív szervezetben találjuk magunkat, ahol a tehetséges munkatársak örömmel dolgoznak, a hatékonyság és megbízhatóság fenntartása mellett pedig az ügyfélközpontúság és a tanulás a fejlődés motorja.
Borító ár: | 4900 Ft |
---|---|
![]() |
4165 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3920 Ft |
---|