Michael Bungay Stanier

A tanácsadás csapdája

Őrizd meg a kíváncsiságod, és hagyd kibontakozni a csapatod tagjait!

Vezetőként az első reakciónk, amikor valaki hozzánk fordul egy problémával, hogy megpróbáljuk – helyette – megoldani a helyzetet. Ösztönösen tanácsokat osztogatunk, emiatt nem jutunk el addig, hogy kiderüljön, mi a valódi gond. Ráadásul ha meg is oldódik az adott helyzet, elszalasztottunk egy kiváló coacholási lehetőséget. Pedig ha ilyenkor a megfelelő kérdéseket tesszük fel, lehetőséget adunk a csapatunk tagjainak a fejlődésre. Ezzel pedig mindenki nyer: autonóm, önálló döntéshozásra képes munkatársak között több időnk marad a saját feladatainkra, és több közös sikerre számíthatunk.

A coaching egyik legkiválóbb szakértőjeként elismert szerző Szokj rá a coacholásra! című kötetéből megismertük a coacholás hét alapvető kérdését. Legújabb, praktikus módszereket felvonultató könyvében most bemutatja, miként tudjuk ténylegesen megváltoztatni viselkedésünket, hogy megőrizhessük kíváncsiságunkat, mindennapos gyakorlattá tehessük a coacholást, és a legjobbat hozhassuk ki csapatunk tagjaiból.

„A coachingszemlélet az élet bármely területén formálhatja a társas érintkezést. Ilyen beszélgetésekhez kapunk szemléletformáló javaslatokat a tanácsadás fonákságairól, a kíváncsiság erejéről és a kérdezés hatalmáról élvezetes és gyakorlatias stílusban tálalva.”

Járdán Tamás MCC, felső vezetői coach, stratégiai tanácsadó, A coaching by drawing™ módszer megalkotója


„Michael Bungay Staniert a coaching első számú szellemi vezetőjének tartják. Ezzel a könyvvel is sokat tesz azért, hogy az embereket és a szervezeteket a tanácsadás helyett inkább a kíváncsiság vezérelje.”

Marshall Goldsmith, a Hogyan érvényesüljünk nőként? társszerzője, a Triggers és az Ami eddig működött, az nem visz tovább szerzője


„A coachingot eszközként használó vezetők és maga a coacholás is központi elemei a Microsoft szervezeti kultúrájának – hiszen ezek segítségével tudnak a tehetségek igazán kibontakozni és fejlődni. Michael Bungay Stanier segített elmélyíteni a coachinggal kapcsolatos gondolkodásmódunkat és életre kelteni fejlődési szemléletmódunkat.”

Jean-Philippe Courtois, a Microsoft Global Sales, Marketing and Operations EVP elnöke


„A könyv igazat ír: minél kevesebb dolgot végez el maga a vezető, annál többet kaphat másoktól. Ugyanakkor fájdalmasan nehéz megtanulni, hogyan tegyünk kevesebbet. Szerencsére Michael Bungay Stanier szellemes és érthető stílusával újfent áll a kihívás elébe, és jelentősen megkönnyíti számunkra a változás nehéz folyamatát.”

Liz Wiseman, a Multipliers és a Rookie Smarts című könyvek szerzője


„Tömör, erőteljes, igaz. MBS újra ébresztőt fúj, és valódi értéket ad át.”

Seth Godin


„A tanácsadás csapdája a bürokratikus tehetetlenség ellenszere. Aki jó vezető akar lenni, szerezze be ezt a könyvet!”

Jennifer Paylor, az IBM Felső Vezetői Képzésekért és Coachingért felelős igazgatója

Borító ár: 4200 Ft
Bevezető ár: 3150 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3150 Ft
Előrendelem

Bereczki Enikő

A rejtélyes Z generáció

Együttműködés a mai tizen- és huszonévesekkel

Miként kezelhetjük a generációs ellentéteket szülőként vagy tanárként?

Hogyan dolgozzunk együtt a Z generáció tagjaival?

Miért érik el könnyeben a youtuberek és a tiktokerek a fiatalokat?

A Z generációról, a mostani 13–26 évesekről kialakult sztereotípiák – például, hogy nehezen motiválhatók, érdektelenek, csak a telefonjukat nyomkodják, képtelenek a kitartó erőfeszítésre, nem akarnak felnőni, és még hosszan sorolhatnánk – abból is fakadnak, hogy keveset tudunk a világukról. Szülőként, pedagógusként, munkaadóként vagy munkatársként azonban elengedhetetlen, hogy együttműködjünk velük, túl tudjunk lépni az előítéleteinken, megoldjuk az esetleges konfliktusokat, és ne mélyítsük tovább a generációs szakadékot.

Bereczki Enikő ifjúsági és generációs szakértő gondolatébresztő és hiánypótló könyvében a tudományos kutatások eredményeit és saját széles körű tapasztalatát számos ismert szakember és több mint húsz hazai influenszer véleményével egészíti ki. Bemutatja, hogy mi jellemző a Z generációra – annak is elsősorban az online térben jelen lévő tagjaira: milyen kihívásokkal küzdenek, milyen megküzdési lehetőségek állnak előttük, és ezekben hogyan segíthetjük őket. A könyvet olvasva nemcsak elméleti ismereteket, hanem gyakorlati megoldásokat is kapunk azzal kapcsolatban, hogyan kommunikáljunk és kooperáljunk a fiatalokkal. Az új perspektívákkal és számtalan új készséggel gazdagodó, sokszínű, multigenerációs közösségektől várhatjuk ugyanis a jövő problémáinak megoldását.

"Bereczki Enikő sokrétű szakmai tapasztalatainak köszönhetően, gyakorlatias példáin és nyitottságán keresztül, rendkívül árnyalt képet kapunk a Z generációról. A sokszínű digitális világ démonizálása helyett szórakoztatóan segít a megértésben, hogy a könyv végére érve megszűnjön az értetlenségünk és tehetetlenségérzésünk a fiatalokkal kapcsolatban, és hatékonyabb eszközökkel tudjuk támogatni őket, nyitni feléjük."

Bombera Krisztina

„Bereczki Enikő könyve magával ragadó és sokszínű: saját tapasztalata és tudása mellett számos szakértő véleményét és több mint 20 influenszerrel készített interjúk tanulságát is megosztja velünk, akik ma nagy hatással vannak a hazai Z generációra. Mindenkinek jó szívvel ajánlom a könyvet, aki szeretné megérteni „ezeket a mai fiatalokat” és jó kapcsolatot építeni velük.”
Molnár Janka Sára, fizikus, tudománykommunikátor


„A jövő szcenárióihoz a jelenben kell keresnünk a kapaszkodókat. Bereczki Enikő könyve pont ezt adja meg nekünk: a sokszor csak felszínes >>hát ilyenek ezek a Z generációsok<< gondolatot izgalmasan, tényszerűen kibontva visz közel minket e nemzedék jobb megértéséhez. Mivel mindezt nagy-nagy beleéléssel, megértéssel, sőt, szeretettel teszi, így a generációs szakadékok áthidalásához is hozzájárul.”

Kánai András, kommunikációs szakember, jövőkutató

„Bereczki Enikő könyve rengeteg gondolatot indított el bennem, ezért pontokba szedtem, hogyan tudom a teljes munkavállalói életcikluson keresztül a munkavállalói élményfejlesztésbe integrálni az olvasottakat. Minden vezetőnek és HR munkatársnak ajánlom minden cégnél, ahol a Z generáció aránya az elkövetkező években egyre nagyobb lesz. Praktikus kapaszkodók sokaságát nyújtja példákkal kiegészítve, és kulcsot ad ahhoz, hogy hogyan lehet a Z generáció tagjait motiválni és elkötelezni, hogy azt érezzék, szárnyalnak a munkahelyi közegben is."

Horváth Zsuzsanna, a Deloitte Hungary HR igazgatója


„Ahhoz, hogy beléphessünk a kamaszok világába az ő nyelvükön kell tudni érteni és beszélni. Elengedhetetlen hozzá, hogy kipróbáljuk az Instát, a TikTokot, és felüljünk az online-offline libikókájára. Néha szédülni fogunk, nem is biztos, hogy elfogadjuk, de legalább jelen vagyunk és összekacsinthatunk. Más generáció, más értékrend, de szeretettel, a generáció megismerésével ez a kommunikációs szakadék rendszerint áthidalható. Ehhez nyújt segítséget ez a könyv is."

Tibenszky Moni Lisa, újságíró, a Felelős Szülők Iskolája alapító-ügyvezetője, a KórházSuli nagykövete


Borító ár: 4500 Ft
Aktuális ár: 3825 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3600 Ft
Kosárba

Imai Maszaaki

KAIZEN™ stratégia

A működési teljesítmény mérése és megerősítése az áramlás, szinkronizálás és kiegyenlítés (FSL™) értékelésével

Hogyan lehet a hagyományos vállalatokat lean vállalatokká alakítani?
Miként érhetünk el jelentősebb teljesítményt gyorsabban és alacsonyabb költségekkel?
Miért elengedhetetlen a kaizen szemléletet holisztikusan, az egész szervezetre kiterjedően alkalmazni?
A vállalatok nagy részénél elsősorban a pénzügyi teljesítményt tekintik a siker fokmérőjének. A száraz számadatokból azonban nem derül ki, mekkora a fejlődési potenciál a cégünk működésében. Ezt csak akkor tudjuk meg, ha közvetlenül a termelés helyén, a gembán a kaizen stratégiát alkalmazva megvizsgáljuk, egy-egy folyamaton hogyan „változtathatunk a jó irányba” – vagyis ha hagyományos vállalatból lean vállalattá válunk.

A szervezeti kiválóság egyik vezető szaktekintélye, Imai Maszaaki szerint az évtizedek óta ismert sikertörténetek dacára eddig megdöbbentően kevés szervezetnél sikerült az átállás. A kudarc egyik oka pedig általában az, hogy a menedzsment nem elkötelezett a lean szemlélet bevezetése iránt, és mindeddig hiányzott az általánosan elfogadott kritériumrendszer, amely alapján a működési teljesítmény is mérhető lett volna.

Hiánypótló, esettanulmányokban bővelkedő könyvéből megismerhetjük az erre kidolgozott FSL™, vagyis az áramlás, szinkronizálás és kiegyenlítés értékelésének forradalmian új eszközét, és annak alkalmazási lehetőségeit. Ha a hosszú távú fejlődést szem előtt tartó, felelős vezetőként szervezeti kultúránk részévé tesszük a kaizen stratégiát, páratlan hatékonyságnövelésre számíthatunk, és biztosíthatjuk, hogy szervezetünk rugalmasan alkalmazkodjon a változó körülményekhez.

A könyv megjelenését a Kaizen Institute Hungary támogatta.

„Imai Maszaaki nagyon emberi módon, gyakorlatias példákon át mutatja be az emberek és gépek egymásrautaltságát, a folyamatok összehangolásának fontosságát, a felső vezetés kiemelt szerepét. Lélek, holisztikus szemlélet, vevői hozzáadott érték és részvényesi elvárások szembeállítása: hiszem, hogy a világ komplexitásának megértéséhez és feldolgozásához ilyen könyvek olvasása által kerülünk közelebb."
Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója

„Több mint 30 éves tanácsadói, cégvezetői tapasztalattal a hátam mögött is folyamatosan használom ezt a könyvet, mert a benne szereplő gondolatok inspirálnak, eligazítanak, a bemutatott esetpéldák pedig gondolkodásra késztetnek. Ajánlom mindazoknak, akik a problémák megoldásában nem az egyszeri választ kutatják, hanem azok ismételt megjelenését kívánják megelőzni.”
Kormány Tamás, a Controll Holding Zrt. vezérigazgatója

"Ezzel a könyvvel forrásnak tekinthető művet vesz kezébe az olvasó. A jelen és a jövő vállalatvezetői számára jelentős szemléletformáló és összegző tudás. Remélem sokukhoz eljut és beépítik gondolkodásmódjukba Maszaaki Imai úr tanítását.
Prof. Dr. Szűcs Edit, a Debreceni Egyetem Műszaki Karának oktatója

A legtöbb ember arról álmodik, hogy valamiben kimagasló teljesítményt érjen el. A bizonyítási vágy egy olyan alapvető emberi tulajdonság, motiváló erő, amely a legtöbb embert a kiválóság felé hajtja. A KAIZEN szemlélet fontos szerepet tölt be a céljaink elérésében. Ez egy óriási tanulási-, változási folyamat, ahol saját, és mások hibáiból esetleges kudarcaiból, egyaránt képesek vagyunk tanulni. Nos, ezen kiválóság rögös útján indulhat el minden olyan ember, aki elolvassa, értelmezi, majd alkalmazza a könyv gyakorlatias esettanulmányainak mondanivalóját!
Szilágyi Roland, Operatív Igazgató, CSABAcast Könnyűfémöntöde Kft.



Borító ár: 5500 Ft
Aktuális ár: 4675 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
4400 Ft
Kosárba

Darrell Rigby

Sarah Elk

Steve Berez

Csináljuk jól az agilitást!

Transzformáció káosz nélkül

A túlélés kulcsa az agilitás – de csak akkor, ha helyesen alkalmazzuk.

Mára szinte minden vállalat felismerte, hogy az állandóan változó,váratlan időpontokban újítást kívánó üzleti környezetben nem boldogulunk a hagyományos vezetési módszerekkel. Folyamatos innovációra, rugalmasságra és alkalmazkodásra van szükség, ezért fordulnak sokan az agilis módszertan felé. Ám önmagában ez kevés. A sikeres transzformációhoz az agilis szemléletmódot is magunkévá kell tennünk, ha nem akarjuk, hogy kudarc és zűrzavar legyen a vége.

Darrell Rigby, Sarah Elk és Steve Berez innovatív vállalatok elismert tanácsadójaként hiánypótló, gyakorlatias könyvükben tanulságos, valódi agilis átállásokat bemutató esettanulmányokkal rombolják le az agilitással kapcsolatos hamis mítoszokat. Rávilágítanak, hogy a káosz elkerülésének kulcsa az egyensúly kialakítása: egy elkötelezett, agilis vezetői csapatra van szükség, amelyben a bürokraták és az innovációért felelős vezetők együttműködnek. Megtudhatjuk azt is, milyen buktatókat kell elkerülnünk, és hogy miként skálázható az agilitás. Végül megismerhetjük az igazi agilis vállalattá alakulás folyamatának állomásait. Ha jól csináljuk, akkor élvezni is fogjuk – és egy olyan innovatív szervezetben találjuk magunkat, ahol a tehetséges munkatársak örömmel dolgoznak, a hatékonyság és megbízhatóság fenntartása mellett pedig az ügyfélközpontúság és a tanulás a fejlődés motorja.

Borító ár: 4900 Ft
Aktuális ár: 4165 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3920 Ft
Kosárba

Porkoláb Imre

Porkoláb-Minarik Annamária

Vállalati gerillák

Változz - változtass - vezess a káosz küszöbén

Milyen szokások szükségesek ahhoz, hogy megújuljunk egyéni és szervezeti szinten?

Hogyan buzdítsunk másokat egy innovatív stratégia megvalósítására?

Miképp hozzunk létre olyan vállalati kultúrát, amely megteremti az innováció feltételeit?

Az innovációra mindig egy hollywoodi filmbe illő sikertörténetként gondolunk, pedig mindez távolabb sem állhatna a valóságtól. Porkoláb Imre és Porkoláb-Minarik Annamária szerint ugyanis a legtöbb esetben a nagyvállalatoknál dolgozó vállalati gerillák végzik a tényleges innovációs munkát. Ők azok a különcök, akiknek sikerül a változás tüzét belobbantani és életben tartani egy bürokratikus szervezetben.

A szerzők négy archetípus (harcos, művész, mágus, törzsfőnök) bemutatásával 20 küldetésen keresztül, több száz szokás bemutatásával segítenek megtöbbszörözni önmagunk és csapatunk teljesítményét, legyen szó akár kreativitásról, hatékonyságról, stressztűrésről, felelősségvállalásról vagy bizalomépítésről. Lerombolják azt a mítoszt, hogy valami óriási dologra van szükség a szervezeti változáshoz, hiszen valójában mindennapi szokásaink átalakítása révén is képesek vagyunk tartós és valódi változást véghez vinni.

Könyvük a közép- és nagyvállalatok minden szintjén dolgozó embereknek szól, azokhoz, akiknek naponta kell döntéseket hozniuk egy stresszes és bizonytalan világban, és mindezt úgy, hogy nemcsak önmagukat, de a körülöttük lévőket is motiválva elkerüljék a kiégést és közösen jobbá tegyék a világot.


Könyvbemutató beszélgetés Porkoláb Imrével és Steven Kotlerrel:


Borító ár: 4500 Ft
Aktuális ár: 3825 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3600 Ft
Kosárba

Sally Helgesen

Marshall Goldsmith

Hogyan érvényesüljünk nőként?

Változtassuk meg a sikerünk útjában álló 12 szokást!

Mely hiedelmeink gátolnak minket nőként az előrejutásban?

Milyen gondolkodásmód jellemző a karrierépítésben sokszor tudatosabb férfiakra?

Hogyan támogathatjuk női beosztottainkat a kiteljesedésben?

„Kiváló útmutató, amely segít, hogy pozitív változásokat érhessünk el az általunk választott életúton. Akár beosztottként, akár vezetőként dolgozunk, jól jön a könyvben átadott elemző tudás, amely rólunk, indítékainkról, tudattalan hiedelmeinkről, hozzáállásunkról, szokásainkról és sztereotípiáinkról is szól, ezért ajánlom nőknek és férfiaknak egyaránt.”

Liptay Gabriella marketing- és kommunikációs igazgató, KPMG Hungary

„Hiánypótló könyv. Teljes szívemből ajánlom valamennyi nőnek, aki szeretné jobban megérteni a saját korlátozó hiedelmeit, és valamennyi férfinak, aki szeretne sikeresebben együtt dolgozni női kollégáival. Coachként és trénerként magam is rengeteget tanultam belőle, és munkám során sokaknak sikerült átadnom a könyvben bemutatott alapelveket.”

Bincze Bea

PCC, executive coach, beszédcoach, tréner, Business Coach Kft.

A 21. században egyre nagyobb szükség van női vezetőkre, a legtöbb szervezetben azonban továbbra is elsősorban férfiak kerülnek magasabb pozíciókba. Ennek egyik magyarázata sok nő számára ismerős lehet: készen állunk ugyan továbblépni a karrierünkben, a tudásunk és tapasztalatunk is megvan hozzá, de valami mégis visszatart bennünket. Nem csoda, hiszen a társadalmi elvárások miatt kialakuló, a nőkben általában leginkább preferált tulajdonságaink és viselkedésformáink nem feltétlenül segítenek az előrejutásban.

Sally Helgesen – a női vezetéstudomány szakértője – és Marshall Goldsmith¬ az egyik legelismertebb felső vezetői coach – különféle vállalatoknál szerzett tapasztalataik alapján arra jutottak, hogy a nők karrierjének útjában alapvetően tizenkét kifejezetten a nőkre jellemző akadály áll. Esettanulmányokban bővelkedő, gyakorlatias és hiánypótló könyvükben sorra veszik, mely erősségeinkre építsünk, és mely szokásainkkal kell leszámolnunk – még ha éppen ezek juttattak is el odáig, ahol most tartunk. Lépésről lépésre bemutatják, hogyan tudunk változni, így nem pusztán eredményesebbek lehetünk a munkánkban, hanem nagyobb befolyást szerezve jelentősebb hatást gyakorolhatunk, így még jobban kiteljesedhetünk.

Borító ár: 4200 Ft
Aktuális ár: 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3360 Ft
Kosárba

Járdán Tamás

Pataki Anna

A coaching by drawing™ módszer

Hogyan indíts el változást egy rajzzal?

Hozzuk ki a legtöbbet a coachingból a rajzolás segítségével!

A vizualizációnak egyre jelentősebb szerepe van az élet szinte minden területén – így a gondolkodásban és a tanulásban is. Járdán Tamás, a coaching by drawingTM módszer megalkotója, és szerzőtársa, Pataki Anna szerint a rajzzal támogatott coaching segítségével hatékonyabban indíthatunk el mélyrehatóbb változást a coachingjellegű beszélgetések során.

Könnyen áttekinthető, ötletes és praktikus könyvükben 33 egyszerű, a legkülönfélébb helyzetekben is jól használható rajzos coachingeszközt mutatnak be. Akár hivatásos coachként, akár a coachingszemléletű vezetés híveként, tanárként, edzőként vagy egyéb segítő szakma képviselőjeként támogatunk másokat a változásban, vagy ha saját magunkat fejlesztjük, a módszerük komoly segítségünkre lehet. Ehhez nem szükséges rajztudás, csak egy toll és egy papír. A szerzők végigvezetnek a rajzolás lépésein, a folyamat során feltehető kérdéseken, miközben hasznos tippekkel és mindennapi helyzetekből vett példákkal is megismertetnek.

Borító ár: 5200 Ft
Aktuális ár: 4420 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
4160 Ft
Kosárba

Harriet Minter

Inspiráló TED-előadások: Vezetés

Nem hivatalos válogatás 100 előadó legfontosabb gondolataiból

Hogyan legyünk igazi stratégák?

Miként tűnjünk ki a tömegből?

Miért osszuk meg a tudásunkat szélesebb körben?

Könnyű elvesznünk a TED-előadások sűrűjében.
Ez az összeállítás a 100 legjobb vezetésről szóló
TED-beszédből szemezget. Szellemes grafikáival
és frappáns idézeteivel nem csupán új utak felfedezésére
és önmagunk fejlesztésére sarkall, de
nyitott gondolkodásra is ösztönöz a hatékonyabb
és emberközpontúbb vezetési stílus érdekében.

A kivételes gyűjteményből most olyan mesterektől
tanulhatunk, mint a vezetési és marketing-tanácsadó
Simon Sinek, a filmrendező James Cameron,
Sierra Leone államfője, Julius Maada Bio, és az üzleti
világ kihívásait behatóan ismerő neves pszichológusok,
mint Carol S. Dweck és Barry Schwartz.

Borító ár: 3900 Ft
Aktuális ár: 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3120 Ft
Kosárba

Inspiráló TED-előadások díszdobozban

Nem hivatalos válogatás 300 előadó legfontosabb gondolataiból

Szeretnénk megváltoztatni a gondolkodásmódunkat, megismerni új nézőpontokat, és kiteljesedni a munkánkban vagy a magánéletünkben?

Merüljünk el a TED-előadások világában! Útmutatónk lehet ez a három tematikus kötet (Kreativitás, Innováció és Vezetés), valamint gondolatébresztő, önismeretet mélyítő gyakorlataival a hozzájuk kapcsolódó Motivációs napló. Az inspiráló idézetek, frappáns grafikák és interaktív gyakorlatok amellett, hogy cselekvésre ösztönöznek, elősegítik készségeink fejlesztését, alkotóerőnk kiteljesedését, gondolkodásmódunk meghaladását, hogy maximálisan kihasználhassuk a bennünk rejlő határtalan lehetőségeket.

A kivételes gyűjteménynek köszönhetően most olyan mesterektől tanulhatunk, mint Bill Gates, Steve Wozniak, Jeff Bezos, Jane Goodall, Elon Musk, Sting, Elizabeth Gilbert, Barabási Albert-László, J. J. Abrams vagy Simon Sinek.

Borító ár: 14000 Ft
Aktuális ár: 11900 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
11200 Ft
Kosárba

Carol S. Dweck

Szemléletváltás - átdolgozott

A siker új pszichológiája - átdolgozott, bővített kiadás

Utánnyomás alatt. Várható megjelenés: 2021.11.26.

Miért nem segíti gyermekeink fejlődését, ha készségeiket és intelligenciájukat dicsérjük?
A harsány, karizmatikus vagy a szerény, befelé forduló vezetők sikeresebbek?
Vajon az akaraterőnkön múlik, hogy be tudjuk-e tartani fogadalmainkat?
Nem csupán képességeinktől vagy tehetségünktől, sokkal inkább szemléletmódunktól függ, elérjük-e céljainkat. A megfelelő szemlélettel nemcsak gyerekeinket motiválhatjuk iskolai teljesítményük javítására, de mi is rengeteget fejlődhetünk mind személyes, mind szakmai téren.
Carol S. Dweck, a Stanford Egyetem világszerte ismert pszichológiaprofesszora évtizedekig kutatta a siker titkát. Könyvében számos kutatás segítségével, a legkiválóbb vezetők, sportolók, szülők és tanárok példáin keresztül bebizonyítja, hogy ha fejlődési szemlélettel tekintünk önmagunkra és a világra, az olyan tudásvágyra és kitartásra sarkall bennünket, amelynek köszönhetően az élet minden területén sikeresebbek leszünk.
A Szemléletváltás átdolgozott, bővített kiadásában Dweck további megfigyelésekkel egészíti ki immár híressé vált és széles körben elfogadott elméletét. Bevezeti a hamis fejlődési szemléletmód koncepcióját, és megmutatja, hogyan alakíthatunk ki mélyebb, igazabb fejlődési szemléletmódot. A szemléletmód fogalmát emellett az egyénen túlra, a csoportok és szervezetek kultúrájára is kiterjeszti. A helyes szemléletmóddal motiválhatjuk mindazokat, akiket vezetünk, tanítunk vagy szeretünk, és ezzel átalakíthatjuk az életüket, a sajátunkkal együtt.

Borító ár: 3900 Ft
Aktuális ár: 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3120 Ft
Kosárba

Michael Bungay Stanier

Szokj rá a coacholásra!

Beszélj kevesebbet, kérdezz többet, és hozd ki a csapatod tagjaiból a maximumot!

Miért kell vezetőként rászoknunk a coacholásra?

Hogyan kerülhetjük el a mikromenedzselés csapdáját?

Miként lehetnek valóban építők a coachingbeszélgetések?

Vezetőként sokszor egyszerűbbnek tűnik, hogy megmondjuk másoknak, szerintünk mit kell tenniük, vagy hogy megoldjunk helyettük egy-egy problémát. Pedig ez hosszú távon nem célravezető, mivel túlterheljük magunkat. A coacholás lényege, hogy egyszerű, jól megfogalmazott kérdésekkel támogassuk és fejlesszük csapatunk tagjait.

A téma elismert szakértője, Michael Bungay Stanier könyvében a legfrissebb idegtudományi és pszichológiai kutatásokra támaszkodva bemutatja a hét legfontosabb kérdést és használatukat. Ha a kérdezést mindennapos rutinná tesszük, akkor mindössze tízperces, jól strukturált coachingbeszélgetésekkel nemcsak fókuszáltabbak és rugalmasabbak leszünk, de jelentősen növelhetjük munkatársaink önállóságát és teljesítményét.

„Napjainkban a coachingszemlélet az egyik kulcsa annak, hogy hatékonyabban kommunikálhassunk vezetőként és életünk valamennyi területén egyaránt. Michael Bungay Stanier nemcsak nagyon jól használtható módszert ad, de segít abban is, hogy beépítsük a mindennapokba – akár már holnaptól.”

Bincze Bea PCC, executive coach

Business Coach Kft.

Borító ár: 4200 Ft
Aktuális ár: 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3360 Ft
Kosárba

Kenyeres András

Győztes gondolkodás

A sikeres sportoló mentális felkészülése 11 lépésben

Mitől lesz egy sportoló eredményes?
Hogyan érhetjük el a maximumot anélkül, hogy kiégnénk?
Mit tanulhatunk a sikeres sportolóktól a civil életben?

Sokak szerint a sikerre születni kell, pedig az valójában kitartó tanulás eredménye. Egy sportoló mentális tudatossága, felkészültsége – sportágától függetlenül – aktívan támogatja a fejlődését. Ha megtanuljuk, hogy mit tudunk elérni saját akaratunkból, megismerjük erősségeinket és gyengeségeinket, és ha ezeken tudatosan dolgozunk, akkor olyan munícióra teszünk szert, amire egész életünkben építhetünk. Ha beépítjük hétköznapjainkba a könyvben bemutatott módszereket, jobb sportolóvá válhatunk, és önismeretünket is fejleszthetjük.
A könyv nemcsak mentális állóképességünk javításának elméleti hátterét vázolja fel, de hazai és külföldi sportolók példáin és könnyen elsajátítható gyakorlatokon keresztül segít a teljesítmény fokozásában.
Kenyeres András coach, a magyar férfi vízilabda-válogatott mentáltrénere és kommunikációs tanácsadója hathatós segítséget nyújt annak, aki ki akarja hozni magából a maximumot mind fizikailag, mind szellemileg, ugyanakkor pozitívan meg akarja élni az élsport mindennapjait.

„A csapat sikere közös munkák eredménye. A győztes gondolkodás elsajátítása a célok megvalósítását segíti – sportolóként, edzőként és magánemberként egyaránt."
MÄRCZ TAMÁS, a magyar férfi vízilabda-válogatott szövetségi kapitánya, olimpiai bajnok vízilabdázó

Borító ár: 3900 Ft
Aktuális ár: 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3120 Ft
Kosárba

Martin Bjergegaard

Cosmina Popa

Vezetőnek születni kell?
Közkeletű tévhit, hogy erre a feladatra csak erőskezű és karizmatikus személyiségek alkalmasak. Megfelelő önismerettel és önazonos személyiséggel még az is lehet jó vezető, aki egyáltalán nem illeszkedik ebbe a sztereotípiába. A szerzőpáros a vezetői magatartás tizenkét legfontosabb aspektusát vizsgálva azt a kérdést járja körül, mit jelent bölcs, együttérző, pozitív változásokat előidéző vezetőnek lenni. Inspiráló interjúkkal, tanulságos, sőt néhol megindító történetekkel segítséget nyújtanak saját vezetői stílusunk megismeréséhez, tökéletesítéséhez és hatékony kifejezéséhez, és arra ösztönöznek, hogy éljünk ezzel a bárki számára adott lehetőséggel.


Az erkölcsi és értékrendi zűrzavar korában az önsegítő könyveknek is megújulásra van szükségük. Az élet iskolája (The School of Life) sorozat egyfajta újjászületés.
Olyan, mindnyájunkat érintő témákkal foglalkozik, mint a pénz, a munka, a technológia, az otthonteremtés, az egyedüllét, az érzelmi egészség, a szex és a párkapcsolatok.

Alain de Botton,
a sorozat szerkesztője

Borító ár: 2200 Ft
Aktuális ár: 1870 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
1760 Ft
Készletfigyelés

Simon Sinek

A jó vezetők esznek utolsónak

Hogyan építsünk összetartó, lelkes és sikeres csapatot?

Miért csak kevesen mondhatják el magukról, hogy imádják a munkájukat?
Mit tehetünk, hogy alkalmazottaink biztonságban érezzék magukat a munkahelyükön?
Hogyan motiváljuk Y generációs munkavállalóinkat? 
Képzeljünk el, hogy reggel mindenki lelkesen indul dolgozni, tudja, hogy megbíznak benne, és értékelik a munkáját, este pedig jó érzésekkel tér haza! Az igazán sikeres vállalatok és más szervezetek máris így működnek – kiváló vezetőik olyan környezetet teremtenek, amelyben az emberek jól érzik magukat, szívesen dolgoznak együtt és figyelemre méltó eredményeket érnek el.
Simon Sinek vezetési tanácsadó magával ragadó – a hadseregtől a gyártósorig, a kormányzati intézményektől a befektetési bankokig számos területről vett – igaz történetekkel illusztrálja, hogy vezetőnek lenni elsősorban azt jelenti, hogy gondoskodnunk kell azokról, akiket ránk bíztak. Azokat a vezetőket, akik hajlandók utolsónak enni, a beosztottaik a legfontosabb pillanatokban végtelen hűséggel jutalmazzák, és mident beleadnak a közös célok megvalósítása és a cég előrehaladása érdekében.
„Elsősorban nem a szervezet mérete vagy erőforrásai, hanem a szervezeti kultúrában rejlő potenciál határozza meg, hogy az adott vállalat mennyire képes alkalmazkodni a változásokhoz, legyőzni az ellenségeskedést és élen járni az újításokban. Ha a körülmények megfelelőek, ha erős és mindenki számára érzékelhető a biztonság köre, a legjobbat hozzuk ki magunkból. A hozzánk legméltóbb módon cselekszünk: összetartunk.”

Simon Sinek 2014-es TED-előadása:

Borító ár: 4200 Ft
Aktuális ár: 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3360 Ft
Kosárba

Simon Tyler

A karizmatikus vezetés könyve

50 módszer a hatásgyakorlás fejlesztéséhez

Hogyan fokozhatjuk a céljaink iránti lelkesedést munkatársainkban?
Mit tanulhatunk James Bondtól a stílusos megjelenésről? 
Milyen módszerekkel növelhetjük vezetői befolyásunkat?
Az igazán sikeres vezető karizmatikus személyiség. Jó benyomást kelt, fel tudja villanyozni csapatának tagjait, lelkes támogatókat gyűjt maga köré és cselekvésre ösztönöz. Simon Tyler üzleti tanácsadó, coach és mentor praktikus kötete 50 hatékony gyakorlatot tartalmaz a vezetői hatásgyakorlás növeléséhez. Az egyszerű módszerek segítségével rendszerezhetjük gondolatainkat, meghatározhatjuk valódi énünket és céljainkat, valamint azonnali és kézzel fogható változásokat vezethetünk be vezetői gyakorlatunkba, hogy minél szélesebb körben minél erőteljesebb hatást fejtsünk ki.
Borító ár: 2900 Ft
Aktuális ár: 2465 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
2320 Ft
Kosárba

Eric Ries

Lean Startup

Hogyan tegyük ötleteinket sikeressé és fenntarthatóvá?

Eric Ries szerint a startup olyan vállalkozás, amelynek célja új termék vagy szolgáltatás létrehozása szélsőségesen bizonytalan feltételek között. Ez ugyanúgy igaz a garázsában szerencsét próbáló egyéni vállalkozóra, mint a Fortune 500-as egyik vállalatának tárgyalótermében összegyűlő rutinos szakemberekre. Hiszen ugyanaz a küldetésük: át kell hatolniuk a bizonytalanság ködén, hogy megtalálják a fenntartható vállalkozáshoz vezető sikeres utat.

A lean gyártás tapasztalataira építve a Lean Startup forradalmian új menedzsmentmódszert kínál. Arra biztatja az innovatív vállalkozókat – cégmérettől függetlenül –, hogy ne dőljenek be a hiúsági mutatóknak, inkább a tényleges előrehaladást mérjék, és mielőbb derítsék ki, mit is akarnak valójában az ügyfelek. Üzleti elképzeléseiket pedig folyamatosan teszteljék, és igazítsák a körülményekhez, mielőtt még túl késő lenne. 

Borító ár: 3900 Ft
Aktuális ár: 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3120 Ft
Készletfigyelés

Roman Tschappeler

Mikael Krogerus

52 Változásmodell

Én és a világ

Hol a helyünk a világban? Miért nincs igazság? Kik nyernek a XXI. században? Miért lépünk félre? Ez a korokon átívelő vizuális útikönyv feltérképezi és modellezi a bennünk és a körülöttünk zajló legfontosabb változásokat. Elméleti megközelítések, merész gondolatkísérletek és ötletek praktikus gyűjteménye, valódi gondolatébresztő mindazoknak, akik szeretnék megérteni és megváltoztatni a világot.
Borító ár: 2900 Ft
Aktuális ár: 2465 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
2320 Ft
Kosárba

Roman Tschappeler

Mikael Krogerus

52 döntési modell

A stratégiai gondolkodás kézikönyve

Nap, mint nap szembesülünk néhány alapvető kérdéssel. Mit akarunk? Hogyan érhetjük el? Hogyan dolgozzunk eredményesebben? Miként élhetünk boldogabban? A világpiacon hamar bestsellerré vált könyv az üzleti élet népszerű döntési modelljeit mutatja be könnyen érthető, rövidített formában. A közismert SWOT-analízis, a kevésbé ismert, de ugyancsak hasznos Svájci sajt-modell mellett például még azt is megtudhatjuk, hogyan emlékezzünk mindenre, amit valaha megtanultunk

Borító ár: 2900 Ft
Aktuális ár: 2465 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
2320 Ft
Készletfigyelés

John Man

John Man, a nagy keleti uralkodók elismert szakértője, több világsikert aratott könyv szerzője az elmúlt években a magyar olvasók körében is egyre népszerűbbé vált. A Dzsingisz kán vezetői módszerének titkai különösen izgalmas kérdéseket tárgyal: Lehet-e Dzsingisz kán az élet bármely területén vezetői pozíciót betöltők példaképe? Milyen tanulsággal szolgálhat a rettegett hódító a modern vezetéselmélet számára? A szerző élvezetes stílusban fejti ki, hogy Dzsingisz kán diadalútja, amely a mongol birodalom virágkoráig vezetett, s amelynek csak hirtelen halála vethetett véget, igencsak sok támpontot ad a vezetői erények gyakorlati értelmezéséhez. Meggyőzően mutatja be, hogy Goleman vezetői kompetencialistájából a nagy kán nem kevesebb, mint hét kompetenciában tűnt ki, ami ritka fenoménné, lángelmévé avatja a vezetői képességek terén. Ez mindenképpen elgondolkodtató a hiteles mintát kereső mai vezetők számára. A könyv nemcsak a vezetési módszerek iránt érdeklődőknek, hanem a história és a kultúrtörténet szerelmeseinek is különleges csemege

Borító ár: 3900 Ft
Aktuális ár: 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3120 Ft
Készletfigyelés

Ram Charam

Ram Charam

Eddig még soha nem szembesültünk annyi gazdasági változással és bizonytalansággal, mint az utóbbi időben. Mindannyian aggódunk, nehogy saját vállalkozásunkat is elsodorja a gazdasági válság.
Az elkövetkezendő hetek, hónapok eseményei mindenképpen próbára teszik vezetői képességeinket. Aggodalmaskodás helyett lépnünk kell, hogy a gazdasági bizonytalanság idején is felszínen maradhassunk.
A Vezetés egy bizonytalan korban felbecsülhetetlen segítséget nyújthat ahhoz, hogy gazdaság háborgó tengerén cégünk ne váljon a hullámok martalékává.
A szerző meggyőző válaszokat és konkrét tanácsokat az alábbi kérdésekre:

  • Hogyan változtassunk vezetési alapelveinken?
  • Milyen teendői vannak felső vezetőknek?
  • Mit tehetnek az értékesítők és a marketingesek?
  • Hogyan és min változtassanak a pénzügyi és az operatív igazgatók?
  • Hogyan gondoljuk újra az innovációt és a kutatás-fejlesztést?
  • Mennyiben válik összetartó erővé az ellátási lánc?
  • Hogyan alakítsuk át a HR tevékenységét?
  • Hogyan kommunikáljunk?

Olvassuk figyelemmel, tanuljunk belőle, hogy túléljük ezt a bizonytalan kort.

Borító ár: 3900 Ft
Aktuális ár: 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3120 Ft
Készletfigyelés