Viselkedési közgazdaságtan

Alkímia

Az értelmetlennek tűnő ötletek meglepő ereje a márkaépítésben és azon túl

Miért működik az IKEA-hatás a gyógyszeriparban?
Mit tanulhatunk a méhektől a fenntartható üzleti kapcsolatokról?
Miként népszerűsíthetjük a márkaépítés módszereivel az adófizetést?

Kiszámíthatatlan világunkban az üzleti sikereket pusztán adatok, logika vagy a közgazdaságtan elméletei alapján lehetetlen megjósolni. A legmakacsabb problémák gyakran éppen akkor oldódnak meg, amikor az irracionalitást hívjuk segítségül – hiszen döntéseinket számtalan, nem logikus tényező befolyásolja.

Rory Sutherland, az Ogilvy legendás reklámszakembere jól ismeri a fogyasztói társadalom működését. Felforgató és olykor meghökkentő könyvében a legújabb tudományos kutatások, szórakoztató történetek és harmincévnyi, világmárkák építésében szerzett tapasztalata alapján fedi fel viselkedésünk és a sikeres kommunikáció titkait. Megtanuljuk tőle, hogy látszólag ostoba kérdéseket, rendhagyó módszereket és eszement lehetőségeket is számításba kell vennünk. Elvégre ha aranyat akarunk csinálni, az ellenállhatatlan ötletek megalkotásának sötét és lenyűgöző tudományához, az alkímiához kell folyamodnunk.


Méltatások

„Igazi áttörés ez a könyv. Az Alkímia az élet szinte minden területén alkalmazható. Emellett nagyon vicces is.”

Nassim Nicholas Taleb, A fekete hattyú szerzője)

„Az Alkímia olvasása – ahogy a címe is sugallja – olyan élmény volt, mintha a szavakat arannyá változtatnánk. Sorai között az ember működésével kapcsolatos, aranytelérként felcsillanó bölcsességekre bukkanhatunk. Kihagyhatatlan olvasmány!”

Robert B. Cialdini, a Hatás és az Előhatás szerzője, az Igen! és a Kis lépés, nagy hatás társszerzője

Rory Sutherland az Ogilvy alelnöke, 1988 óta dolgozik a cégnél. Kellemesen meghatározatlan munkaköre lehetővé tette, hogy a reklámügynökségen belül létrehozzon egy viselkedéstudományi részleget, amelynek feladata, hogy a pszichológia és viselkedéstudomány kreatív alkalmazásával felfedezze a társadalmi kérdésekben és az üzleti életben kínálkozó rejtett lehetőségeket. TED-előadásait már csaknem hétmilliószor tekintették meg.



„Sokan vagyunk, akiket arra tanítottak, hogy az adatokra és a logikára támaszkodjunk, az Alkímia viszont bemutatja az irracionalitás előnyeit. Azt hiszem, mindenkinek érdemes észben tartania, hogy legnehezebb problémáinkra váratlan megoldást kínálhat, ha ostoba kérdéseket teszünk fel, régi ötleteket új köntösbe öltöztetünk, és egy kis varázslattal próbálkozunk.”

Inc., „Great Books for Anyone Who Wants to Get Ahead in Life"


„A legújabb és legviccesebb könyvet e témában Rory Sutherland, az Ogilvy alelnöke írta. Az Alkímia az emberi viselkedésről szól, ugyanakkor arra hív, hogy szálljunk szembe a kormányzati szervek és vállalatok működését uraló táblázatmaffiával. A szerző a munkája során megismert példákon keresztül mutatja be, hogyan mond ellent az emberi viselkedés a közgazdaságtan törvényeinek.”

Forbes, „Best Books on Consumer Behavior to Help You in Business and in Life"


„Ragyogó, ragyogó, ragyogó! Csodálatosan eretnek, pimasz, vicces és bölcs. Az Alkímia tíz évre elegendő érdekes történettel és bölcs aforizmával látott el, hogy legyen mit előadnom megfáradt diákjaimnak.

Jules Goddard, London Business School


„A modern reklámszakma donja.”

The Times (London)


„Sutherland, az Ogilvy legendás alelnöke több évtizedes tapasztalata alapján boncolgatja az emberi vásárlási szokásokat, ráadásul rendkívül szórakoztató módon teszi. Az Alkímia a tudományos kutatásokból származó meglátásokat vicces történetekkel és az AmEx, Microsoft és hasonló cégek esettanulmányaival vegyíti. Kihagyhatatlan olvasmány."

Entrepreneur, „Best Books of the Year for Entrepreneurs"

Borító ár: 5900 Ft
Korábbi ár: 4425 Ft
Aktuális ár: 5015 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
4720 Ft
Kosárba

E-könyv – Alkímia

Az értelmetlennek tűnő ötletek meglepő ereje a márkaépítésben és azon túl

Miért működik az IKEA-hatás a gyógyszeriparban?
Mit tanulhatunk a méhektől a fenntartható üzleti kapcsolatokról?
Miként népszerűsíthetjük a márkaépítés módszereivel az adófizetést?

Kiszámíthatatlan világunkban az üzleti sikereket pusztán adatok, logika vagy a közgazdaságtan elméletei alapján lehetetlen megjósolni. A legmakacsabb problémák gyakran éppen akkor oldódnak meg, amikor az irracionalitást hívjuk segítségül – hiszen döntéseinket számtalan, nem logikus tényező befolyásolja.

Rory Sutherland, az Ogilvy legendás reklámszakembere jól ismeri a fogyasztói társadalom működését. Felforgató és olykor meghökkentő könyvében a legújabb tudományos kutatások, szórakoztató történetek és harmincévnyi, világmárkák építésében szerzett tapasztalata alapján fedi fel viselkedésünk és a sikeres kommunikáció titkait. Megtanuljuk tőle, hogy látszólag ostoba kérdéseket, rendhagyó módszereket és eszement lehetőségeket is számításba kell vennünk. Elvégre ha aranyat akarunk csinálni, az ellenállhatatlan ötletek megalkotásának sötét és lenyűgöző tudományához, az alkímiához kell folyamodnunk.


Méltatások

„Igazi áttörés ez a könyv. Az Alkímia az élet szinte minden területén alkalmazható. Emellett nagyon vicces is.”

Nassim Nicholas Taleb, A fekete hattyú szerzője)

„Az Alkímia olvasása – ahogy a címe is sugallja – olyan élmény volt, mintha a szavakat arannyá változtatnánk. Sorai között az ember működésével kapcsolatos, aranytelérként felcsillanó bölcsességekre bukkanhatunk. Kihagyhatatlan olvasmány!”

Robert B. Cialdini, a Hatás és az Előhatás szerzője, az Igen! és a Kis lépés, nagy hatás társszerzője

Rory Sutherland az Ogilvy alelnöke, 1988 óta dolgozik a cégnél. Kellemesen meghatározatlan munkaköre lehetővé tette, hogy a reklámügynökségen belül létrehozzon egy viselkedéstudományi részleget, amelynek feladata, hogy a pszichológia és viselkedéstudomány kreatív alkalmazásával felfedezze a társadalmi kérdésekben és az üzleti életben kínálkozó rejtett lehetőségeket. TED-előadásait már csaknem hétmilliószor tekintették meg.



„Sokan vagyunk, akiket arra tanítottak, hogy az adatokra és a logikára támaszkodjunk, az Alkímia viszont bemutatja az irracionalitás előnyeit. Azt hiszem, mindenkinek érdemes észben tartania, hogy legnehezebb problémáinkra váratlan megoldást kínálhat, ha ostoba kérdéseket teszünk fel, régi ötleteket új köntösbe öltöztetünk, és egy kis varázslattal próbálkozunk.”

Inc., „Great Books for Anyone Who Wants to Get Ahead in Life"


„A legújabb és legviccesebb könyvet e témában Rory Sutherland, az Ogilvy alelnöke írta. Az Alkímia az emberi viselkedésről szól, ugyanakkor arra hív, hogy szálljunk szembe a kormányzati szervek és vállalatok működését uraló táblázatmaffiával. A szerző a munkája során megismert példákon keresztül mutatja be, hogyan mond ellent az emberi viselkedés a közgazdaságtan törvényeinek.”

Forbes, „Best Books on Consumer Behavior to Help You in Business and in Life"


„Ragyogó, ragyogó, ragyogó! Csodálatosan eretnek, pimasz, vicces és bölcs. Az Alkímia tíz évre elegendő érdekes történettel és bölcs aforizmával látott el, hogy legyen mit előadnom megfáradt diákjaimnak.

Jules Goddard, London Business School


„A modern reklámszakma donja.”

The Times (London)


„Sutherland, az Ogilvy legendás alelnöke több évtizedes tapasztalata alapján boncolgatja az emberi vásárlási szokásokat, ráadásul rendkívül szórakoztató módon teszi. Az Alkímia a tudományos kutatásokból származó meglátásokat vicces történetekkel és az AmEx, Microsoft és hasonló cégek esettanulmányaival vegyíti. Kihagyhatatlan olvasmány."

Entrepreneur, „Best Books of the Year for Entrepreneurs"

Borító ár: 5310 Ft
Aktuális ár: 4514 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
4248 Ft
E-könyv vásárláshoz, kérjük jelentkezzen be!

Hogyan (ne) tervezz?

66 hiba, amit elkövethetsz a marketingben

A két elismert kommunikációs stratéga átfogó, mégis rendkívül könnyen követhető gyakorlati útmutatót ad a hatékony marketingstratégia tervezéséhez. A folyamat legfontosabb lépéseit bemutató kötet a célok meghatározásától és a 4P-től kezdve a kutatáson, a briefingen, a kreatív fejlesztésen és a médiatervezésen át a hatékonyság és a hatásosság méréséig minden területen hasznos információt nyújt. A kétperces ellenőrző listák, a jó és rossz gyakorlatok és az esettanulmányok sokat segítenek abban, hogy tökéletesíthessük a marketingstratégiánkat.

„Minden szakmának szüksége van egy szilárd alapokat adó útmutatóra, amely rendet rak a fejekben, és megbízható támaszt nyújt kétségek esetén. A marketingkommunikációnak ez a könyv a nagykönyve.”

Gál Sarolta, stratégiai igazgató, DDB

„Ez a könyv mérhetetlenül felbosszantott. Olvasói mind-mind olyan előnyhöz jutnak, ami nekem soha nem adatott meg. Szerencsés flótások!”

Martin Weigel, stratégiai igazgató, Wieden+Kennedy

„Az ilyesfajta ajánlók írói általában nem olvassák el a szóban forgó könyvet. Én elolvastam – és tényleg nagyon jó. Olyannyira, hogy mindenkinek csak ajánlani tudom.”

Mark Ritson, oktató, Melbourne Business School

„Les és Sarah intelligens és humoros könyvükben precízen azonosítják a stratégiai gondolkodás gyenge pontjait, és egyszerű javaslatokat tesznek az elkerülésükre. Végzőseimet minden karácsonykor megajándékozom egy-egy igazán inspiráló könyvvel. Rendelhetnék 30 példányt?”

Jon Steel, stratégiai tervező, WPP

„Helyrehozza a rossz tervezési könyvek által okozott károk nagy részét, ezért bármely más tervezésről szóló könyvnél hasznosabb.”

Dave Trott, kreatív igazgató, a Kreatív vakság című könyv szerzője

„Kötelező olvasmány azok számára, akik többet szeretnének megtudni a hatékony kommunikációról – vagyis remélhetőleg minden marketingesnek.”

Craig Inglis, ügyfélkapcsolati igazgató, John Lewis



A könyvhöz kapcsolódó kiadvány - Lépj előre digitálisan! Egy Telekom-sztori - bemutatja a Telekom CFU (Customer Facing Unit) csapat működését, filozófiáját és a Telekom márkát, könyvben bemutatott paradigma- és perspektívaváltások egyik hazai gyakorlataként. Bebizonyítva, hogy a nemzetközi modellek, best practice-ek és az új működési diszciplínák a helyi kihívásokhoz és feladatokhoz igazítva itthon is használhatók. Gyakorlatukat nem egy az egyben feleltetik meg a könyvben megjelenő ajánlásoknak, sokkal inkább egy átfogó, a bizalmas információkat kerülő összefoglalót adnak az elmúlt öt év történéseiről, emellett praktikus tanácsaikkal segítik a könyvben megfogalmazott elvek megvalósítását.

Borító ár: 5900 Ft
Korábbi ár: 4130 Ft
Aktuális ár: 5015 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
4720 Ft
Kosárba

Katalizátor

Hogyan változtathatjuk meg mások gondolkodását?

Mi visz rá egy demokratát arra, hogy a republikánusokra szavazzon?
Hogyan érhetnénk el, hogy az izraeliek és az arabok bízzanak egymásban?
Mivel vehetnénk rá a kamaszokat, hogy eldobják a cigarettát?
Miként győzhetjük meg a vevőket, hogy ne a versenytársak termékét válasszák?

Mindenki változtatni akar valamin. És rendszerint mindenki meggyőzéssel, erőltetéssel vagy nyomásgyakorlással próbálkozik – pedig létezik egy hatásosabb mód is a gondolkodás megváltoztatására.

Jonah Berger, a Wharton Üzleti Iskola marketingprofesszora szerint célravezetőbb, ha katalizátorként viselkedünk. Kutatások segítségével tárja fel a változást lassító vagy ellehetetlenítő öt akadály tudományos hátterét, és esettanulmányokon keresztül mutatja be azokat az elveket, amelyek alkalmazásával egyének vagy szervezetek sikerrel bonthatják le a változás útjában álló korlátokat.

Könyvéből hatékony gondolkodásmódot és olyan technikákat tanulhatunk, amelyek révén igazi katalizátor válhat belőlünk – akár egyetlen személyt akarunk megváltoztatni, akár egy teljes iparág működésében próbálunk irányváltást elérni.

Ajánlások

„Jonah Berger azok közé a kivételes gondolkodók közé tartozik, akik képesek a kutatáson alapuló meglátásokat gyakorlati útmutatással vegyíteni. Hálás vagyok, amiért ettől a mesteri elmétől tanulhattam.”

Jim Collins, a Jóból kiváló és A lendkerékhatás a gyakorlatban szerzője, valamint a Tudatosan kiváló című könyv társszerzője

„Mindannyiunkat frusztrált már az, amikor próbáltuk megváltoztatni valakinek a véleményét? Jonah Berger lebilincselő könyvében ezt a feszültséget oldja azáltal, hogy megmutatja, hogyan távolíthatjuk el az akadályokat a változás útjából. A Katalizátor megtanít minket arra, hogyan változtathatunk meg bármit.”

Charles Duhigg, A szokás hatalma és az Okosabban, gyorsabban, jobban című sikerkönyvek szerzője

„A Katalizátor tele van anekdotákkal, tudománnyal és tanácsokkal. Létfontosságú olvasmány mindazok számára, akik változásmenedzsmenttel foglalkoznak. Egy a ritka, letehetetlen üzleti könyvek közül.”

Daniel H. Pink, a Mikor, az Eladni emberi dolog és a Motiváció 3.0 című könyvek szerzője


Borító ár: 4200 Ft
Aktuális ár: 2940 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
2940 Ft
Kosárba

Zaj

Az emberi döntéshozatalt zavaró tényezők

Hogyan juthat eltérő megállapításra egy orvos egyazon röntgenfelvétel alapján a hét különböző napjain?

Miért nem mellékes egy megbeszélésen a megszólalási sorrend?

Miért eredményesebbek az embernél az algoritmusok, ha előrejelzések megfogalmazásáról van szó?

Daniel Kahneman, a közgazdasági Nobel-emlékdíjas pszichológus Gyors és lassú gondolkodás című könyvében a döntéshozást nehezítő szisztematikus hibákat és a torzításokat vizsgálta. Világhírű szerzőtársaival, Olivier Sibonyval, a Döntéshozatali csapdák szerzőjével és Cass R. Sunsteinnel, a Nudge társírójával közösen írt izgalmas és gondolatébresztő könyvükben most arra keresik a választ, miért térhetnek el egymástól azok a döntések, amelyeknek egyformáknak kellene lenniük.

A válasz az emberi döntéshozást zavaró zaj jelenségében keresendő. Objektívnek hitt döntéseinket – legfőképp azokat, amelyeket szervezetek képviseletében hozunk meg – olyan mellékesnek vélt tényezők is befolyásolhatják, mint az időjárás, a napszak vagy a pillanatnyi hangulatunk. A szerzők tudományos eredményekre és kutatásokra támaszkodva – a kriminalisztikától a gyermekvédelmen át a teljesítményértékelésig – a legkülönfélébb területeken világítanak rá, hogy ahol döntések születnek, ott jelen van a zaj is. Megmutatják, hogyan ismerhetjük fel és milyen stratégiákkal küszöbölhetjük ki, hogy sokkal jobb döntéseket hozhassunk az élet minden területén.

Borító ár: 7500 Ft
Korábbi ár: 5625 Ft
Aktuális ár: 6375 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
6000 Ft
Kosárba

Mozgásban az elme

Hogyan formálja a cselekvés a gondolkodást?

Hogyan gondolkodunk? A legkézenfekvőbb válasz szerint szavakkal. Az ókori filozófiától az evolúció elméletéig mindent szavak által értünk meg és adunk tovább. Őseink azonban nem beszéltek. A csecsemők sem tudnak még beszélni – ennek ellenére gondolkodnak. De ha képesek vagyunk gondolkodni a nyelvhasználatot megelőzően, akkor miből állnak össze a gondolataink?

Barbara Tversky pszichológiaprofesszor szerint a gondolkodás valódi alapja nem a nyelv, hanem a mozgás és a térben való cselekvés, gondolatainkkal pedig éppen olyan cselekvéseket hajtunk végre, mint a tárgyakkal a térben. A szerző a tudomány, a művészet, az irodalom és a hétköznapi élet területéről származó példákkal igazolja, hogy bizonyos képességeink – a térképszerkesztés, a bútorösszeszerelés, az épületek tervezése, a műalkotások létrehozása – a térbeli gondolkodáson alapulnak.

Az izgalmas és gondolatébresztő könyv kiváló áttekintést nyújt mindazok számára, akik szeretnék jobban megérteni elménk működését.

„Ez a gyönyörűen megírt könyv nem más, mint közvetlen párbeszéd egy lenyűgöző és gazdag elmével. Tapasztalataink útján kalauzol végig bennünket, és új irányt ad a gondolkodásról való gondolkodásnak.”

DANIEL KAHNEMAN, a Gyors és lassú gondolkodás közgazdasági Nobel-emlékdíjas szerzője

„A téma egyik világelső kutatója bevezet a logikus gondolkodásunkba, nyelvünkbe és kultúránkba mélyen beágyazódó térbeli gondolkodás tudományába.”

STEVEN PINKER kognitív pszichológus, a Harvard Egyetem oktatója, a Hogyan működik az elme? és Az erőszak alkonya című könyvek szerzője


Borító ár: 6500 Ft
Korábbi ár: 3250 Ft
Aktuális ár: 5525 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
5200 Ft
Kosárba

„Ha a tudás hatalom, akkor tudni, hogy mit nem tudunk, maga a bölcsesség.”


Miért olyan nehéz elszakadni az elképzeléseinktől és előítéleteinktől még akkor is, ha látjuk, hogy nem visznek előre?


Az intelligenciát hagyományosan a gondolkodásra és tanulásra való képességnek tartjuk. Gyorsan változó környezetben, eddig nem tapasztalt kihívások esetén azonban ennél is többet számít, hogy képesek vagyunk-e megkérdőjelezni, amit eddig biztosra vettünk, és elfelejteni, amit korábban már megtanultunk, majd új szempontok alapján újrarendszerezni az információkat – vagyis az igazságot kereső tudós módjára gondolkodni.

Adam Grant szervezetpszichológus arra keresi a választ, hogyan sajátíthatjuk el az újragondolás művészetét, és miként tehetjük az iskoláinkat, munkahelyeinket és egyéb közösségeinket az élethosszig tartó tanulás színhelyévé. Izgalmas történeteket, merész felvetéseket és meggyőző kutatási eredményeket ismertető könyvéből megtudhatjuk, hogyan maradjunk rugalmasak és nyitottak, és miként vehetjük rá erre a körülöttünk lévőket is. Ha el tudjuk engedni azokat a nézeteinket, amelyek már nem szolgálnak minket, közelebb juthatunk a kiválósághoz a munkánkban, és bölcsebb döntéseket hozhatunk az élet minden területén.


„A Gondold újra! kötelező olvasmány mindenkinek, aki a tanulás és felfedezés kultúráját szeretné kialakítani otthon, a munkahelyén vagy az iskolában. Adam Grant szeretetteljes és humoros stílusával bonyolult kutatási eredményeket tesz közérthetővé, és mindannyiunkat meggyőz arról, hogy folyamatosan kérdőjelezzük meg a régi meggyőződéseinket és legyünk nyitottak új ötletek és nézőpontok befogadására. Egyre megosztottabb világunkban minden eddiginél fontosabb, hogy megfogadjuk a tanácsait.”

- Bill és Melinda Gates, a Gates Foundation társelnökei

„Adam Grant szerint a nyitottság fejleszthető. Nála pedig senki nem alkalmasabb rá, hogy ezt a rendkívül értékes készséget megtanítsa nekünk. Zseniális könyvének megdöbbentő megállapításai hatására garantáltan újragondoljuk korábbi véleményeinket és legfontosabb döntéseinket.”

Daniel Kahneman, közgazdasági Nobel-emlékdíjas pszichológus, a Gyors és lassú gondolkodás szerzője, valamint a Zaj társszerzője

Na ez! Pont ez az a könyv, amire most szükségünk van. Igen, a tanuláshoz összpontosítás kell. Ám a tanultak elfelejtéséhez és az újramegtanuláshoz még több összpontosítás kell – továbbá az, hogy a kényelem helyett a bátorságot válasszuk. A Gondold újra! lapjain Adam Grant kutatási eredmények és a történetmesélés segítségével megtanít felépíteni az intellektuális és érzelmi izmainkat, amelyeknek köszönhetően elég kíváncsiak maradhatunk a világra ahhoz, hogy képesek legyünk megváltoztatni. Korábban soha nem töltött el ennyi reménnyel, hogy mennyi mindent nem tudok még.”

- Brené Brown, a Bátraké az erő és a Bátraké a boldogság szerzője

Borító ár: 4500 Ft
Aktuális ár: 3150 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3150 Ft
Kosárba

Döntéshozatali csapdák

Hogyan visznek tévútra a torzítások (és mit tehetünk ellenük)?

Mit tanulhatunk vezetőként a NASA űrhajósaitól az együttműködésről?

Odüsszeuszra vagy John Wayne-re tekintsünk inkább példaképként?

Milyen tanulságokkal szolgál Paul, a jóspolip a döntéshozatalra nézve?

Legyen szó a megtakarításainkról vagy éppen egy milliárdos üzletről, döntéshelyzetekben mindannyian könnyen hibázunk. Méghozzá nem is akárhogyan: szisztematikus, kiszámítható hibákat követünk el. A kognitív torzítások, más néven gondolkodási vagy logikai hibák még akkor is tévútra vihetnek, ha tisztában vagyunk a létezésükkel és a veszélyeikkel.

Olivier Sibony stratégiaoktató és vezetői tanácsadó könyve a viselkedéstudomány és a kognitív pszichológia legújabb eredményein alapul. A lebilincselő esettanulmányokon keresztül olyan módszerek és folyamatok rendszerét ismerhetjük meg, amelyek a kollektív intelligenciát kiaknázva segítenek a legjobb döntések meghozatalában az üzleti és a magánéletben egyaránt.

„Mesteri bevezető a korszerű vezetői döntéshozatal rejtelmeibe. És meglepően élvezetes olvasmány.”

Daniel Kahneman, a Gyors és lassú gondolkodás szerzője, valamint a Zaj társszerzője

„Végre! A gyakorlatban is használható, több évtizedes tudományos kutatásokon alapuló tanácsok vezetőknek. Szabatos, pontos és elfogulatlan. Imádom ezt a könyvet!”

Angela Duckworth, a Grit szerzője

„Valószínűleg számos olyan kognitív torzítást ismerünk, amelyek miatt végül rossz vezetői döntések születtek. A kérdés, hogy mihez kezdjünk ezekkel az üzleti stratégia felépítése közben. Olivier Sibony könyve lenyűgöző válaszokkal szolgál.”

Adam Grant, az Eredetik, az Adni és kapni és a Gondold újra! című sikerkönyvek szerzője

Borító ár: 5500 Ft
Aktuális ár: 3850 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3850 Ft
Kosárba

Narratív közgazdaságtan

Hogyan hatnak a vírus módjára terjedő történetek a gazdaságra?

Hogyan befolyásolják a döntéseinket és a viselkedésünket a lényegtelennek tűnő történetek?

Míg ez a kérdés már régóta foglalkoztatja az emberiséget és a társadalomtudósokat, a közgazdászok többsége mereven elzárkózik az ilyen irányú kutatásoktól. Modelljeikben nincsenek történetek és érzelmek, csak racionálisan gondolkodó homo oeconomicusok.

Robert Shiller Nobel-emlékdíjas közgazdász legújabb könyve rendkívüli áttörés, mivel a gazdasági narratívák eddig ismeretlen világát tárja fel. Meggyőződéssel állítja, hogy a válságok előre jelzéséhez és a piaci problémák hatékony kezeléséhez a vírus módjára terjedő, népszerű gazdasági történetek szisztematikus elemzésére – narratív közgazdaságtanra – is szükség van.

Újszerű megközelítésben, rengeteg − eddig figyelmen kívül hagyott − történelmi példával, digitális adatbázisok felhasználásával teszi le az új paradigma alapjait. Gondolatébresztő fejtegetéseiből kiderül, hogy a gazdasági döntéseinket az igaz vagy éppen hamis történetek egyaránt befolyásolhatják. Megtudhatjuk azt is, miképp válhatnak a szájhagyomány útján, valamint a sajtó es a közösségi média csatornáin terjedő sztorik a gazdasági események hajtóerejévé, vagy vezethetnek válságokhoz, tömeges munkanélküliséghez, fokozódó egyenlőtlenséghez, vagy akár háborúhoz.

Borító ár: 4900 Ft
Korábbi ár: 3675 Ft
Aktuális ár: 4165 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3920 Ft
Kosárba

A motiváció kiáltványa

Így szerezd vissza az irányítást kilenc lépésben

Valóban mi irányítjuk az életünket?
Mi akadályoz meg abban, hogy elérjük a céljainkat?
Hogyan lehetnénk motiváltabbak?
Mindannyian arra vágyunk, hogy a változtatás kulcsa a mi kezünkben legyen. Két akadály áll az utunkban: kívülről a társadalmi nyomás, amely a középszerűség felé húz; belülről pedig egyfajta önelnyomás, amelyet a saját kétségeink és félelmeink idéznek elő.
Brendon Burchard világhírű teljesítménycoach, a Töltődj fel! című bestseller szerzője szerint csak úgy érhetjük el a személyes – érzelmi, társadalmi, gazdasági vagy spirituális – szabadságot, ha megfogalmazzuk szándékainkat, kinyilvánítjuk függetlenségünket, és megmutatjuk személyes erőnket. Kilenc pontba szedett kiáltványa segítségével legyőzhetjük az önmagunkkal szembeni bizonytalanságainkat, kizárhatjuk a figyelmünket elterelő tényezőket, és elindulhatunk az álmaink megvalósítása felé vezető úton.

Borító ár: 3900 Ft
Korábbi ár: 1950 Ft
Aktuális ár: 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3120 Ft
Kosárba

Ösztönösen - átdolgozott

A döntésről másképp

Lehet-e „első blikkre" jól dönteni?
Miért hatnak ránk annyira a magas, barna, jóképű férfiak?
Hogyan olvassunk mások gondolataiban?
A világ és önmagunk megismerése során túlságosan nagy figyelmet fordítunk a hosszas tervezés és gondolkodás után meghozott racionális döntésekre. Pedig a gondolkodás nélküli gondolkodás, az „isteni szikra", az intuíció is sikerre vihet.
Malcolm Gladwell könyvei radikálisan megváltoztatták a világról és magunkról való gondolkodásmódunkat. Az Ösztönösen című könyvében számos példán keresztül magyarázza el, hogyan hozunk döntéseket, és a gyakorlati életben könnyen használható eszköztárat mutat be, amellyel rengeteg időt takaríthatunk meg.

e-könyvben is kapható.

Borító ár: 3900 Ft
Aktuális ár: 1950 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
1950 Ft
Kosárba

Láthatatlan befolyás

Milyen erők alakítják a viselkedésünket?

Miért követünk másokat még akkor is, ha tudjuk, hogy nincs igazuk?

Hogyan segíti elő a környezetvédelmet a szomszédok megfigyelése?

Miért parkolunk rosszabbul mások társaságában?

Mikor jobb a tömeget követni, és mikor célravezető a saját utunkat járni? Észre sem vesszük, de mások elképesztő mértékben befolyásolják életünk szinte minden területét. Jonah Berger, a Wharton Üzleti Iskola marketingprofesszora, a Ragályos! – Hogyan terjed a siker? című könyv szerzője bemutatja, milyen egyszerű, mégis gyakran meglepő módokon hatnak mások a viselkedésünkre. Ha azonban felismerjük a társas befolyás hatását, tudatosabb döntéseket hozhatunk, sőt növelhetjük a saját befolyásunkat, és sikeresebb, teljesebb értékű társas kapcsolatokra tehetünk szert.

Borító ár: 3900 Ft
Korábbi ár: 2730 Ft
Aktuális ár: 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3120 Ft
Kosárba

Igen!

Hogyan legyél magabiztosabb, győzz meg másokat és szerezz barátokat?

Hogyan állíthatjuk kollégáinkat ötletünk mellé?

Hogyan legyünk meggyőzőek egy állásinterjún?

Hogyan vegyük rá gyerekeinket a házi megírására?

 

Noah Goldstein, Steve Martin és Robert Cialdini, a meggyőzés tudományának világszerte elismert szakértői, a Kis lépés, nagy hatás című könyv szerzői ezúttal 21 bizonyítottan hatékony meggyőzési stratégiát vázolnak fel. Ezeknek a tudományosan alátámasztott, etikus módszereknek a mindennapi élet számos területén hasznát vehetjük, legyen szó személyes márkánk építéséről, kapcsolati hálónk bővítéséről vagy éppen egy habozó barát meggyőzéséről. Az egyszerű technikák alkalmazásával egyre gyakrabban halljuk majd a bűvös „igen” szót, ami zöld utat adhat a sikerhez és a boldogsághoz.

Borító ár: 2900 Ft
Korábbi ár: 2175 Ft
Aktuális ár: 2465 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
2320 Ft
Készletfigyelés

A nemcselekvés

Hogyan legyünk eredményesek kevesebb erőfeszítéssel?

Miért nem lehetünk igazán eredményesek a szüntelen stressz és szorongás mellett?
Hogyan ellensúlyozzuk a túlterheltség hatásait?
Miként lehet kevesebb cselekvéssel többet elérni?

 

Egyre változékonyabb világunkban és a folyamatos túlterheltség miatt frusztráltak vagyunk, folyton igyekszünk utolérni magunkat. Az összetett projektek, a munkahelyi és otthoni elvárások kimerítőek, a végsőkig kifacsarjuk magunkat. Ezért a probléma valós természetére való nyitottság és a nyugodt megfontoltság  ̶  a nemcselekvés  ̶̶  helyett a „cselekvést” választjuk, amely sokszor inkább látszólagos haladást, kapkodást és küszködést jelent. Ez nemcsak hogy kevésbé hatékony és hosszú távon fenntarthatatlan, de végül mindenképpen stresszhez, szorongáshoz és kiégéshez vezet.

Steven D’Souza és Diana Renner nemzetközileg elismert tanácsadók, A nemtudás című bestseller szerzői, érdekes történetekben bővelkedő könyvükben feltérképezik a „cselekvés” határait és veszélyeit. Vizuálisan is megjelenített gondolataikból magunk is ráébredünk, hogyan hatja át a folytonos tenni akarás életünk minden területét, és hogyan kell elképzelni az aktív nemcselekvést, amelynek köszönhetően mindennapi életünk sokkal inkább a harmóniáról és a kreativitásról szólhat.

 

„Belefulladunk a feladatokba? Nem látunk kiutat a folyamatos stressz és küzdés szorításából? E két szerzőnek remek receptje van erre – a nemcselekvés. Ami nem azt jelenti, hogy nem csinálunk semmit, és csak hagyjuk, hogy a dolgok maguktól alakuljanak. Ennél sokkal merészebb és inspirálóbb szemléletmódról van szó: az egyes helyzetek saját energiájára építeni és a környezetünkkel összhangban dolgozni úgy, hogy korlátozott erőforrásainkat a lehető legoptimálisabban kihasználjuk. Próbáljunk meg nemcselekedni. Akár a legjobb dolog is lehet, amit csak eddig csináltunk.”
Daniel H. Pink, az Eladni emberi dolog, a Motiváció 3.0 és a Johnny Bunk kalandjai szerzője

 

„A vezetők egy része tisztában van vele, hogy napjainkban a kemény munka ellenére sincs minden rendben. A globalizáció, a digitális technológiák – az automatizálás és a mesterséges intelligencia –, a nyomás, hogy a nyereséges növekedéshez új forrásokat találjanak, azt eredményezi, hogy a vezetők sokszor gyorsabban, de nem megfelelő eredménnyel dolgoznak. Ez a könyv elfogulatlanul, objektív módon mutatja be és közelíti meg a problémákat. Kutatással, esettanulmányokkal, a lehetőségek feltárásával ösztönzi az olvasót, hogy megálljon, tegyen egy lépést hátra, és értékelje újra az életét. Mindenkinek ajánlom, aki tövig nyomja a gázt, és úgy érzi, ezt így nem folytathatja tovább.”
Dr. Andrew White, az Oxfordi Egyetem Saïd Üzleti Iskolája vezetőképzési dékánhelyettese

Borító ár: 4200 Ft
Aktuális ár: 2520 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
2520 Ft
Kosárba

E-könyv – A nemcselekvés

Hogyan legyünk eredményesek kevesebb erőfeszítéssel?

Miért nem lehetünk igazán eredményesek a szüntelen stressz és szorongás mellett?
Hogyan ellensúlyozzuk a túlterheltség hatásait?
Miként lehet kevesebb cselekvéssel többet elérni?

 

Egyre változékonyabb világunkban és a folyamatos túlterheltség miatt frusztráltak vagyunk, folyton igyekszünk utolérni magunkat. Az összetett projektek, a munkahelyi és otthoni elvárások kimerítőek, a végsőkig kifacsarjuk magunkat. Ezért a probléma valós természetére való nyitottság és a nyugodt megfontoltság  ̶  a nemcselekvés  ̶̶  helyett a „cselekvést” választjuk, amely sokszor inkább látszólagos haladást, kapkodást és küszködést jelent. Ez nemcsak hogy kevésbé hatékony és hosszú távon fenntarthatatlan, de végül mindenképpen stresszhez, szorongáshoz és kiégéshez vezet.

Steven D’Souza és Diana Renner nemzetközileg elismert tanácsadók, A nemtudás című bestseller szerzői, érdekes történetekben bővelkedő könyvükben feltérképezik a „cselekvés” határait és veszélyeit. Vizuálisan is megjelenített gondolataikból magunk is ráébredünk, hogyan hatja át a folytonos tenni akarás életünk minden területét, és hogyan kell elképzelni az aktív nemcselekvést, amelynek köszönhetően mindennapi életünk sokkal inkább a harmóniáról és a kreativitásról szólhat.

 

„Belefulladunk a feladatokba? Nem látunk kiutat a folyamatos stressz és küzdés szorításából? E két szerzőnek remek receptje van erre – a nemcselekvés. Ami nem azt jelenti, hogy nem csinálunk semmit, és csak hagyjuk, hogy a dolgok maguktól alakuljanak. Ennél sokkal merészebb és inspirálóbb szemléletmódról van szó: az egyes helyzetek saját energiájára építeni és a környezetünkkel összhangban dolgozni úgy, hogy korlátozott erőforrásainkat a lehető legoptimálisabban kihasználjuk. Próbáljunk meg nemcselekedni. Akár a legjobb dolog is lehet, amit csak eddig csináltunk.”
Daniel H. Pink, az Eladni emberi dolog, a Motiváció 3.0 és a Johnny Bunk kalandjai szerzője

 

„A vezetők egy része tisztában van vele, hogy napjainkban a kemény munka ellenére sincs minden rendben. A globalizáció, a digitális technológiák – az automatizálás és a mesterséges intelligencia –, a nyomás, hogy a nyereséges növekedéshez új forrásokat találjanak, azt eredményezi, hogy a vezetők sokszor gyorsabban, de nem megfelelő eredménnyel dolgoznak. Ez a könyv elfogulatlanul, objektív módon mutatja be és közelíti meg a problémákat. Kutatással, esettanulmányokkal, a lehetőségek feltárásával ösztönzi az olvasót, hogy megálljon, tegyen egy lépést hátra, és értékelje újra az életét. Mindenkinek ajánlom, aki tövig nyomja a gázt, és úgy érzi, ezt így nem folytathatja tovább.”
Dr. Andrew White, az Oxfordi Egyetem Saïd Üzleti Iskolája vezetőképzési dékánhelyettese

Borító ár: 3780 Ft
Aktuális ár: 3213 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3024 Ft
E-könyv vásárláshoz, kérjük jelentkezzen be!

Az átverés művészete

Miért dőlünk be a szélhámosoknak újra és újra?

Svindlerek, szemfényvesztők, kóklerek minden bokorban teremnek, de a valódi szélhámosok más esetek: rendkívüli személyiségek, a meggyőzés művészei, a bizalom kizsákmányolói. Hogyan csinálják? Miért olyan sikeresek? És miért dőlünk be nekik újra és újra?

 

Maria Konnikova, a nagy sikerű Mesterelme szerzője izgalmas új könyvében a szélhámosok elméjének működését, motivációikat és módszereiket térképezi fel. Nemcsak elképesztő átveréseket mutat be – a több millió dolláros, évtizedeken át tartó piramisjátékoktól a kivételes értékű műkincshamisításon át az áljósokig és a többszörös személyiséglopásig –, hanem a játszmák mögött meghúzódó pszichológiai elvekre is rávilágít. Így megérthetjük, miként manipulálható az emberi természet, felismerhetjük a gyanús jeleket, és elkerülhetjük, hogy magunk is csalók áldozatává váljunk.

Borító ár: 3900 Ft
Aktuális ár: 2340 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
2340 Ft
Kosárba

Mikor

A tökéletes időzítés tudományos titkai

Miért van olyan nagy jelentősége a kezdésnek?

És hogyan kezdjük újra, ha az elején elrontottuk?

Miért ajánlatos elkerülni a kórházakat délután?

Mikor ideális állásinterjúra menni, felmondani vagy megházasodni?

 

Életünk a „mikor” döntések soha véget nem érő sorozata: mikor indítsunk el egy vállalkozást, mikorra ütemezzük be a napi testedzést, mikor vegyünk komolyan egy adott embert, vagy kötelezzük el magunkat egy projekt mellett. Szinte közhely, hogy minden időzítés kérdése, mégis a legtöbb döntésünk intuíción és esetlegességen alapul. A bestsellerszerző Daniel H. Pink rávilágít, hogy az időzítés nem művészet, hanem tényleges tudomány, amelynek segítségével még jobban, sikeresebben élhetünk, dolgozhatunk és teljesíthetünk.

 

A Motiváció 3.0 és az Eladni emberi dolog című könyvek szerzője a legmodernebb pszichológiai, biológiai és közgazdaságtani kutatásokat és az időzítéssel kapcsolatos adatokat ötvözi ebben az olvasmányos kötetben. A Mikor ellenállhatatlan történeteivel és gyakorlatias tanácsaival átalakítja gondolkodásunkat a múltról, jelenről és jövőről.

Borító ár: 3900 Ft
Korábbi ár: 1950 Ft
Aktuális ár: 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3120 Ft
Kosárba

A (túl)költekezés pszichológiája

Miért költünk többet, mint kellene?

Bár a pénzről számokban, értékekben és mennyiségekben gondolkodunk, amikor arra kerül a sor, hogy használjuk is a pénzünket, sokkal inkább hallgatunk a szívünkre, mint az eszünkre. Az érzelmek meghatározó szerepet játszanak a pénzügyi viselkedésünk alakításában, és gyakran önmagunk legnagyobb ellenségeivé tesznek, amikor megpróbálunk spórolni, értéket teremteni vagy felelősen költekezni. Dan Ariely a tőle megszokott módon megkérdőjelezi a pénzzel kapcsolatos legalapvetőbb feltételezéseinket, legszentebb meggyőződéseinket, és elmagyarázza, hogyan tudjuk felülbírálni az ösztöneinket, hogy jobb pénzügyi döntéseket hozzunk.
A hétköznapi élet apró pillanatain (a fájdalommentes hitelkártyás költésektől a családi költségvetés csapdáin át a nyaralási költekezések csábításáig) mutatja be, hogyan ver át minket a saját fogyasztási szokásainkban való vak bizalom, és miért fizetünk erre többnyire rá. A kötet számtalan esettanulmányából és anekdotájából megtudhatjuk, miként dolgoznak ellenünk az érzelmeink, milyen illúziók rabjai vagyunk, és miként tudjuk legyőzni tudattalan félelmeinket, vágyainkat, hogy javítsunk a pénzügyi tudatosságunkon.
Az életünk fontos kérdéseit tárgyaló kötet egyszerre magával ragadó, probléma központú, praktikus, ugyanakkor szellemes és személyes is.

 

Borító ár: 3900 Ft
Korábbi ár: 2925 Ft
Aktuális ár: 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3120 Ft
Kosárba

Motiváció

Mi hajt, ösztönöz, lelkesít minket valójában? - TED Books 13.

„A motiváció valódi természetének dzsungelét térképezem fel, miközben rámutatok a furcsaságával és a bonyolultságával szembeni vakságunkra is. A jutalmat kereső patkány leegyszerűsített képlete helyett remélhetőleg sikerül bepillantást nyújtanom egy gyönyörű, mélységesen emberi és pszichológiai szempontból összetett világba.”

Mi indít cselekvésre, miért vesződünk hálátlannak tűnő feladatokkal, miért csináljuk? – teszi fel a kérdést Dan Ariely, az amerikai Duke Egyetem professzora, aki a motivációt és a racionális közgazdasági szemléletmódhoz képest irracionális emberi viselkedést kutatja. Tökéletes válasz természetesen nem létezik, ám a háttérben rejlő okok és mozgatórugók feltárása, a motivációink megértéséhez vezető út izgalmas, érdekes és hasznos, vagyis igen motiváló.

„Kiderült, hogy a pénz nem az az egyszerű és nagyszerű ösztönző erő, amelynek a többségünk feltételezi.”

A könyv utolsó oldala itt elérhető és letölthető.

Dan Ariely TED-előadása:

Borító ár: 2200 Ft
Aktuális ár: 1870 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
1760 Ft
Készletfigyelés

Ragályos!

Hogyan terjed a siker?

Mitől válik elsöprően népszerűvé egy száz dollárba kerülő szendvics, miért sülnek el visszafelé a kábítószer-ellenes reklámok, és miért osztja meg több mint 200 millió ember egy első ránézésre unalmas turmixgép videóját?

Jonah Berger, a Wharton Üzleti Iskola marketingprofesszora egy évtizede kutatja, vajon miért terjednek bizonyos ötletek jobban másoknál. Könyvében bemutatja a ragályosság törvényszerűségeit, amelyek a különböző termékekre és szolgáltatásokra ugyanúgy érvényesek, mint a szervezetekben terjedő ötletekre és a társadalmi változásokra.

Szemléletes történetei megmutatják, hogy milyen szempontok szerint működik a viralitás, és a 6 könnyen érthető és követhető alapelv segítségével mi magunk is saját termékeink, ötleteink szolgálatába állíthatjuk a szóbeszéd erejét.

Borító ár: 3900 Ft
Korábbi ár: 1950 Ft
Aktuális ár: 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3120 Ft
Kosárba