Barbara Tversky

Mozgásban az elme

Hogyan formálja a cselekvés a gondolkodást?

Hogyan gondolkodunk? A legkézenfekvőbb válasz szerint szavakkal. Az ókori filozófiától az evolúció elméletéig mindent szavak által értünk meg és adunk tovább. Őseink azonban nem beszéltek. A csecsemők sem tudnak még beszélni – ennek ellenére gondolkodnak. De ha képesek vagyunk gondolkodni a nyelvhasználatot megelőzően, akkor miből állnak össze a gondolataink?

Barbara Tversky pszichológiaprofesszor szerint a gondolkodás valódi alapja nem a nyelv, hanem a mozgás és a térben való cselekvés, gondolatainkkal pedig éppen olyan cselekvéseket hajtunk végre, mint a tárgyakkal a térben. A szerző a tudomány, a művészet, az irodalom és a hétköznapi élet területéről származó példákkal igazolja, hogy bizonyos képességeink – a térképszerkesztés, a bútorösszeszerelés, az épületek tervezése, a műalkotások létrehozása – a térbeli gondolkodáson alapulnak.

Az izgalmas és gondolatébresztő könyv kiváló áttekintést nyújt mindazok számára, akik szeretnék jobban megérteni elménk működését.

„Ez a gyönyörűen megírt könyv nem más, mint közvetlen párbeszéd egy lenyűgöző és gazdag elmével. Tapasztalataink útján kalauzol végig bennünket, és új irányt ad a gondolkodásról való gondolkodásnak.”

DANIEL KAHNEMAN, a Gyors és lassú gondolkodás közgazdasági Nobel-emlékdíjas szerzője

„A téma egyik világelső kutatója bevezet a logikus gondolkodásunkba, nyelvünkbe és kultúránkba mélyen beágyazódó térbeli gondolkodás tudományába.”

STEVEN PINKER kognitív pszichológus, a Harvard Egyetem oktatója, a Hogyan működik az elme? és Az erőszak alkonya című könyvek szerzője


15%
4500 Ft
Internetes ár: (-15%) 3825 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3600 Ft
Kosárba

Adam Grant

„Ha a tudás hatalom, akkor tudni, hogy mit nem tudunk, maga a bölcsesség.”


Miért olyan nehéz elszakadni az elképzeléseinktől és előítéleteinktől még akkor is, ha látjuk, hogy nem visznek előre?


Az intelligenciát hagyományosan a gondolkodásra és tanulásra való képességnek tartjuk. Gyorsan változó környezetben, eddig nem tapasztalt kihívások esetén azonban ennél is többet számít, hogy képesek vagyunk-e megkérdőjelezni, amit eddig biztosra vettünk, és elfelejteni, amit korábban már megtanultunk, majd új szempontok alapján újrarendszerezni az információkat – vagyis az igazságot kereső tudós módjára gondolkodni.

Adam Grant szervezetpszichológus arra keresi a választ, hogyan sajátíthatjuk el az újragondolás művészetét, és miként tehetjük az iskoláinkat, munkahelyeinket és egyéb közösségeinket az élethosszig tartó tanulás színhelyévé. Izgalmas történeteket, merész felvetéseket és meggyőző kutatási eredményeket ismertető könyvéből megtudhatjuk, hogyan maradjunk rugalmasak és nyitottak, és miként vehetjük rá erre a körülöttünk lévőket is. Ha el tudjuk engedni azokat a nézeteinket, amelyek már nem szolgálnak minket, közelebb juthatunk a kiválósághoz a munkánkban, és bölcsebb döntéseket hozhatunk az élet minden területén.


„A Gondold újra! kötelező olvasmány mindenkinek, aki a tanulás és felfedezés kultúráját szeretné kialakítani otthon, a munkahelyén vagy az iskolában. Adam Grant szeretetteljes és humoros stílusával bonyolult kutatási eredményeket tesz közérthetővé, és mindannyiunkat meggyőz arról, hogy folyamatosan kérdőjelezzük meg a régi meggyőződéseinket és legyünk nyitottak új ötletek és nézőpontok befogadására. Egyre megosztottabb világunkban minden eddiginél fontosabb, hogy megfogadjuk a tanácsait.”

- Bill és Melinda Gates, a Gates Foundation társelnökei

„Adam Grant szerint a nyitottság fejleszthető. Nála pedig senki nem alkalmasabb rá, hogy ezt a rendkívül értékes készséget megtanítsa nekünk. Zseniális könyvének megdöbbentő megállapításai hatására garantáltan újragondoljuk korábbi véleményeinket és legfontosabb döntéseinket.”

Daniel Kahneman, közgazdasági Nobel-emlékdíjas pszichológus, a Gyors és lassú gondolkodás szerzője, valamint a Zaj társszerzője

Na ez! Pont ez az a könyv, amire most szükségünk van. Igen, a tanuláshoz összpontosítás kell. Ám a tanultak elfelejtéséhez és az újramegtanuláshoz még több összpontosítás kell – továbbá az, hogy a kényelem helyett a bátorságot válasszuk. A Gondold újra! lapjain Adam Grant kutatási eredmények és a történetmesélés segítségével megtanít felépíteni az intellektuális és érzelmi izmainkat, amelyeknek köszönhetően elég kíváncsiak maradhatunk a világra ahhoz, hogy képesek legyünk megváltoztatni. Korábban soha nem töltött el ennyi reménnyel, hogy mennyi mindent nem tudok még.”

- Brené Brown, a Bátraké az erő és a Bátraké a boldogság szerzője

15%
4200 Ft
Internetes ár: (-15%) 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3360 Ft
Kosárba

Olivier Sibony

Döntéshozatali csapdák

Hogyan visznek tévútra a torzítások (és mit tehetünk ellenük)?

Mit tanulhatunk vezetőként a NASA űrhajósaitól az együttműködésről?

Odüsszeuszra vagy John Wayne-re tekintsünk inkább példaképként?

Milyen tanulságokkal szolgál Paul, a jóspolip a döntéshozatalra nézve?

Legyen szó a megtakarításainkról vagy éppen egy milliárdos üzletről, döntéshelyzetekben mindannyian könnyen hibázunk. Méghozzá nem is akárhogyan: szisztematikus, kiszámítható hibákat követünk el. A kognitív torzítások, más néven gondolkodási vagy logikai hibák még akkor is tévútra vihetnek, ha tisztában vagyunk a létezésükkel és a veszélyeikkel.

Olivier Sibony stratégiaoktató és vezetői tanácsadó könyve a viselkedéstudomány és a kognitív pszichológia legújabb eredményein alapul. A lebilincselő esettanulmányokon keresztül olyan módszerek és folyamatok rendszerét ismerhetjük meg, amelyek a kollektív intelligenciát kiaknázva segítenek a legjobb döntések meghozatalában az üzleti és a magánéletben egyaránt.

„Mesteri bevezető a korszerű vezetői döntéshozatal rejtelmeibe. És meglepően élvezetes olvasmány.”

Daniel Kahneman, a Gyors és lassú gondolkodás szerzője, valamint a Zaj társszerzője

„Végre! A gyakorlatban is használható, több évtizedes tudományos kutatásokon alapuló tanácsok vezetőknek. Szabatos, pontos és elfogulatlan. Imádom ezt a könyvet!”

Angela Duckworth, a Grit szerzője

„Valószínűleg számos olyan kognitív torzítást ismerünk, amelyek miatt végül rossz vezetői döntések születtek. A kérdés, hogy mihez kezdjünk ezekkel az üzleti stratégia felépítése közben. Olivier Sibony könyve lenyűgöző válaszokkal szolgál.”

Adam Grant, az Eredetik, az Adni és kapni és a Gondold újra! című sikerkönyvek szerzője

15%
4200 Ft
Internetes ár: (-15%) 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3360 Ft
Kosárba

Shiller Robert J.

Narratív közgazdaságtan

Hogyan hatnak a vírus módjára terjedő történetek a gazdaságra?

Hogyan befolyásolják a döntéseinket és a viselkedésünket a lényegtelennek tűnő történetek?

Míg ez a kérdés már régóta foglalkoztatja az emberiséget és a társadalomtudósokat, a közgazdászok többsége mereven elzárkózik az ilyen irányú kutatásoktól. Modelljeikben nincsenek történetek és érzelmek, csak racionálisan gondolkodó homo oeconomicusok.

Robert Shiller Nobel-emlékdíjas közgazdász legújabb könyve rendkívüli áttörés, mivel a gazdasági narratívák eddig ismeretlen világát tárja fel. Meggyőződéssel állítja, hogy a válságok előre jelzéséhez és a piaci problémák hatékony kezeléséhez a vírus módjára terjedő, népszerű gazdasági történetek szisztematikus elemzésére – narratív közgazdaságtanra – is szükség van.

Újszerű megközelítésben, rengeteg − eddig figyelmen kívül hagyott − történelmi példával, digitális adatbázisok felhasználásával teszi le az új paradigma alapjait. Gondolatébresztő fejtegetéseiből kiderül, hogy a gazdasági döntéseinket az igaz vagy éppen hamis történetek egyaránt befolyásolhatják. Megtudhatjuk azt is, miképp válhatnak a szájhagyomány útján, valamint a sajtó es a közösségi média csatornáin terjedő sztorik a gazdasági események hajtóerejévé, vagy vezethetnek válságokhoz, tömeges munkanélküliséghez, fokozódó egyenlőtlenséghez, vagy akár háborúhoz.

15%
4900 Ft
Internetes ár: (-15%) 4165 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3920 Ft
Kosárba

Brendon Burchard

A motiváció kiáltványa

Így szerezd vissza az irányítást kilenc lépésben

Valóban mi irányítjuk az életünket?
Mi akadályoz meg abban, hogy elérjük a céljainkat?
Hogyan lehetnénk motiváltabbak?
Mindannyian arra vágyunk, hogy a változtatás kulcsa a mi kezünkben legyen. Két akadály áll az utunkban: kívülről a társadalmi nyomás, amely a középszerűség felé húz; belülről pedig egyfajta önelnyomás, amelyet a saját kétségeink és félelmeink idéznek elő.
Brendon Burchard világhírű teljesítménycoach, a Töltődj fel! című bestseller szerzője szerint csak úgy érhetjük el a személyes – érzelmi, társadalmi, gazdasági vagy spirituális – szabadságot, ha megfogalmazzuk szándékainkat, kinyilvánítjuk függetlenségünket, és megmutatjuk személyes erőnket. Kilenc pontba szedett kiáltványa segítségével legyőzhetjük az önmagunkkal szembeni bizonytalanságainkat, kizárhatjuk a figyelmünket elterelő tényezőket, és elindulhatunk az álmaink megvalósítása felé vezető úton.

15%
3900 Ft
Internetes ár: (-15%) 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3120 Ft
Kosárba

Malcolm Gladwell

Ösztönösen - átdolgozott

A döntésről másképp

Lehet-e „első blikkre" jól dönteni?
Miért hatnak ránk annyira a magas, barna, jóképű férfiak?
Hogyan olvassunk mások gondolataiban?
A világ és önmagunk megismerése során túlságosan nagy figyelmet fordítunk a hosszas tervezés és gondolkodás után meghozott racionális döntésekre. Pedig a gondolkodás nélküli gondolkodás, az „isteni szikra", az intuíció is sikerre vihet.
Malcolm Gladwell könyvei radikálisan megváltoztatták a világról és magunkról való gondolkodásmódunkat. Az Ösztönösen című könyvében számos példán keresztül magyarázza el, hogyan hozunk döntéseket, és a gyakorlati életben könnyen használható eszköztárat mutat be, amellyel rengeteg időt takaríthatunk meg.

e-könyvben is kapható.

15%
3900 Ft
Internetes ár: (-15%) 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3120 Ft
Kosárba

Jonah Berger

Láthatatlan befolyás

Milyen erők alakítják a viselkedésünket?

Miért követünk másokat még akkor is, ha tudjuk, hogy nincs igazuk?

Hogyan segíti elő a környezetvédelmet a szomszédok megfigyelése?

Miért parkolunk rosszabbul mások társaságában?

Mikor jobb a tömeget követni, és mikor célravezető a saját utunkat járni? Észre sem vesszük, de mások elképesztő mértékben befolyásolják életünk szinte minden területét. Jonah Berger, a Wharton Üzleti Iskola marketingprofesszora, a Ragályos! – Hogyan terjed a siker? című könyv szerzője bemutatja, milyen egyszerű, mégis gyakran meglepő módokon hatnak mások a viselkedésünkre. Ha azonban felismerjük a társas befolyás hatását, tudatosabb döntéseket hozhatunk, sőt növelhetjük a saját befolyásunkat, és sikeresebb, teljesebb értékű társas kapcsolatokra tehetünk szert.

15%
3900 Ft
Internetes ár: (-15%) 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3120 Ft
Kosárba

Noah Goldstein

Steve Martin

Robert Cialdini

Igen!

Hogyan legyél magabiztosabb, győzz meg másokat és szerezz barátokat?

Hogyan állíthatjuk kollégáinkat ötletünk mellé?

Hogyan legyünk meggyőzőek egy állásinterjún?

Hogyan vegyük rá gyerekeinket a házi megírására?

 

Noah Goldstein, Steve Martin és Robert Cialdini, a meggyőzés tudományának világszerte elismert szakértői, a Kis lépés, nagy hatás című könyv szerzői ezúttal 21 bizonyítottan hatékony meggyőzési stratégiát vázolnak fel. Ezeknek a tudományosan alátámasztott, etikus módszereknek a mindennapi élet számos területén hasznát vehetjük, legyen szó személyes márkánk építéséről, kapcsolati hálónk bővítéséről vagy éppen egy habozó barát meggyőzéséről. Az egyszerű technikák alkalmazásával egyre gyakrabban halljuk majd a bűvös „igen” szót, ami zöld utat adhat a sikerhez és a boldogsághoz.

15%
2900 Ft
Internetes ár: (-15%) 2465 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 2320 Ft
Kosárba

Steven D'Souza

Diana Renner

A nemcselekvés

Hogyan legyünk eredményesek kevesebb erőfeszítéssel?

Miért nem lehetünk igazán eredményesek a szüntelen stressz és szorongás mellett?
Hogyan ellensúlyozzuk a túlterheltség hatásait?
Miként lehet kevesebb cselekvéssel többet elérni?

 

Egyre változékonyabb világunkban és a folyamatos túlterheltség miatt frusztráltak vagyunk, folyton igyekszünk utolérni magunkat. Az összetett projektek, a munkahelyi és otthoni elvárások kimerítőek, a végsőkig kifacsarjuk magunkat. Ezért a probléma valós természetére való nyitottság és a nyugodt megfontoltság  ̶  a nemcselekvés  ̶̶  helyett a „cselekvést” választjuk, amely sokszor inkább látszólagos haladást, kapkodást és küszködést jelent. Ez nemcsak hogy kevésbé hatékony és hosszú távon fenntarthatatlan, de végül mindenképpen stresszhez, szorongáshoz és kiégéshez vezet.

Steven D’Souza és Diana Renner nemzetközileg elismert tanácsadók, A nemtudás című bestseller szerzői, érdekes történetekben bővelkedő könyvükben feltérképezik a „cselekvés” határait és veszélyeit. Vizuálisan is megjelenített gondolataikból magunk is ráébredünk, hogyan hatja át a folytonos tenni akarás életünk minden területét, és hogyan kell elképzelni az aktív nemcselekvést, amelynek köszönhetően mindennapi életünk sokkal inkább a harmóniáról és a kreativitásról szólhat.

 

„Belefulladunk a feladatokba? Nem látunk kiutat a folyamatos stressz és küzdés szorításából? E két szerzőnek remek receptje van erre – a nemcselekvés. Ami nem azt jelenti, hogy nem csinálunk semmit, és csak hagyjuk, hogy a dolgok maguktól alakuljanak. Ennél sokkal merészebb és inspirálóbb szemléletmódról van szó: az egyes helyzetek saját energiájára építeni és a környezetünkkel összhangban dolgozni úgy, hogy korlátozott erőforrásainkat a lehető legoptimálisabban kihasználjuk. Próbáljunk meg nemcselekedni. Akár a legjobb dolog is lehet, amit csak eddig csináltunk.”
Daniel H. Pink, az Eladni emberi dolog, a Motiváció 3.0 és a Johnny Bunk kalandjai szerzője

 

„A vezetők egy része tisztában van vele, hogy napjainkban a kemény munka ellenére sincs minden rendben. A globalizáció, a digitális technológiák – az automatizálás és a mesterséges intelligencia –, a nyomás, hogy a nyereséges növekedéshez új forrásokat találjanak, azt eredményezi, hogy a vezetők sokszor gyorsabban, de nem megfelelő eredménnyel dolgoznak. Ez a könyv elfogulatlanul, objektív módon mutatja be és közelíti meg a problémákat. Kutatással, esettanulmányokkal, a lehetőségek feltárásával ösztönzi az olvasót, hogy megálljon, tegyen egy lépést hátra, és értékelje újra az életét. Mindenkinek ajánlom, aki tövig nyomja a gázt, és úgy érzi, ezt így nem folytathatja tovább.”
Dr. Andrew White, az Oxfordi Egyetem Saïd Üzleti Iskolája vezetőképzési dékánhelyettese

15%
4200 Ft
Internetes ár: (-15%) 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3360 Ft
Kosárba

Maria Konnikova

Az átverés művészete

Miért dőlünk be a szélhámosoknak újra és újra?

Svindlerek, szemfényvesztők, kóklerek minden bokorban teremnek, de a valódi szélhámosok más esetek: rendkívüli személyiségek, a meggyőzés művészei, a bizalom kizsákmányolói. Hogyan csinálják? Miért olyan sikeresek? És miért dőlünk be nekik újra és újra?

 

Maria Konnikova, a nagy sikerű Mesterelme szerzője izgalmas új könyvében a szélhámosok elméjének működését, motivációikat és módszereiket térképezi fel. Nemcsak elképesztő átveréseket mutat be – a több millió dolláros, évtizedeken át tartó piramisjátékoktól a kivételes értékű műkincshamisításon át az áljósokig és a többszörös személyiséglopásig –, hanem a játszmák mögött meghúzódó pszichológiai elvekre is rávilágít. Így megérthetjük, miként manipulálható az emberi természet, felismerhetjük a gyanús jeleket, és elkerülhetjük, hogy magunk is csalók áldozatává váljunk.

15%
3900 Ft
Internetes ár: (-15%) 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3120 Ft
Kosárba

Daniel H. Pink

Mikor

A tökéletes időzítés tudományos titkai

Miért van olyan nagy jelentősége a kezdésnek?

És hogyan kezdjük újra, ha az elején elrontottuk?

Miért ajánlatos elkerülni a kórházakat délután?

Mikor ideális állásinterjúra menni, felmondani vagy megházasodni?

 

Életünk a „mikor” döntések soha véget nem érő sorozata: mikor indítsunk el egy vállalkozást, mikorra ütemezzük be a napi testedzést, mikor vegyünk komolyan egy adott embert, vagy kötelezzük el magunkat egy projekt mellett. Szinte közhely, hogy minden időzítés kérdése, mégis a legtöbb döntésünk intuíción és esetlegességen alapul. A bestsellerszerző Daniel H. Pink rávilágít, hogy az időzítés nem művészet, hanem tényleges tudomány, amelynek segítségével még jobban, sikeresebben élhetünk, dolgozhatunk és teljesíthetünk.

 

A Motiváció 3.0 és az Eladni emberi dolog című könyvek szerzője a legmodernebb pszichológiai, biológiai és közgazdaságtani kutatásokat és az időzítéssel kapcsolatos adatokat ötvözi ebben az olvasmányos kötetben. A Mikor ellenállhatatlan történeteivel és gyakorlatias tanácsaival átalakítja gondolkodásunkat a múltról, jelenről és jövőről.

15%
3900 Ft
Internetes ár: (-15%) 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3120 Ft
Kosárba

Dan Ariely

Jeff Kreisler

A (túl)költekezés pszichológiája

Miért költünk többet, mint kellene?

Bár a pénzről számokban, értékekben és mennyiségekben gondolkodunk, amikor arra kerül a sor, hogy használjuk is a pénzünket, sokkal inkább hallgatunk a szívünkre, mint az eszünkre. Az érzelmek meghatározó szerepet játszanak a pénzügyi viselkedésünk alakításában, és gyakran önmagunk legnagyobb ellenségeivé tesznek, amikor megpróbálunk spórolni, értéket teremteni vagy felelősen költekezni. Dan Ariely a tőle megszokott módon megkérdőjelezi a pénzzel kapcsolatos legalapvetőbb feltételezéseinket, legszentebb meggyőződéseinket, és elmagyarázza, hogyan tudjuk felülbírálni az ösztöneinket, hogy jobb pénzügyi döntéseket hozzunk.
A hétköznapi élet apró pillanatain (a fájdalommentes hitelkártyás költésektől a családi költségvetés csapdáin át a nyaralási költekezések csábításáig) mutatja be, hogyan ver át minket a saját fogyasztási szokásainkban való vak bizalom, és miért fizetünk erre többnyire rá. A kötet számtalan esettanulmányából és anekdotájából megtudhatjuk, miként dolgoznak ellenünk az érzelmeink, milyen illúziók rabjai vagyunk, és miként tudjuk legyőzni tudattalan félelmeinket, vágyainkat, hogy javítsunk a pénzügyi tudatosságunkon.
Az életünk fontos kérdéseit tárgyaló kötet egyszerre magával ragadó, probléma központú, praktikus, ugyanakkor szellemes és személyes is.

 

15%
3900 Ft
Internetes ár: (-15%) 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3120 Ft
Készletfigyelés

Dan Ariely

Motiváció

Mi hajt, ösztönöz, lelkesít minket valójában?

„A motiváció valódi természetének dzsungelét térképezem fel, miközben rámutatok a furcsaságával és a bonyolultságával szembeni vakságunkra is. A jutalmat kereső patkány leegyszerűsített képlete helyett remélhetőleg sikerül bepillantást nyújtanom egy gyönyörű, mélységesen emberi és pszichológiai szempontból összetett világba.”

Mi indít cselekvésre, miért vesződünk hálátlannak tűnő feladatokkal, miért csináljuk? – teszi fel a kérdést Dan Ariely, az amerikai Duke Egyetem professzora, aki a motivációt és a racionális közgazdasági szemléletmódhoz képest irracionális emberi viselkedést kutatja. Tökéletes válasz természetesen nem létezik, ám a háttérben rejlő okok és mozgatórugók feltárása, a motivációink megértéséhez vezető út izgalmas, érdekes és hasznos, vagyis igen motiváló.

„Kiderült, hogy a pénz nem az az egyszerű és nagyszerű ösztönző erő, amelynek a többségünk feltételezi.”

Dan Ariely Budapesten! A zseniális professzor június 12-én a TEDxBudapesten ad elő.

A könyv utolsó oldala .

 

Dan Ariely TED-előadása:

 

 

15%
2200 Ft
Internetes ár: (-15%) 1870 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 1760 Ft
Kosárba

Jonah Berger

Ragályos!

Hogyan terjed a siker?

Mitől válik elsöprően népszerűvé egy száz dollárba kerülő szendvics, miért sülnek el visszafelé a kábítószer-ellenes reklámok, és miért osztja meg több mint 200 millió ember egy első ránézésre unalmas turmixgép videóját?

Jonah Berger, a Wharton Üzleti Iskola marketingprofesszora egy évtizede kutatja, vajon miért terjednek bizonyos ötletek jobban másoknál. Könyvében bemutatja a ragályosság törvényszerűségeit, amelyek a különböző termékekre és szolgáltatásokra ugyanúgy érvényesek, mint a szervezetekben terjedő ötletekre és a társadalmi változásokra.

Szemléletes történetei megmutatják, hogy milyen szempontok szerint működik a viralitás, és a 6 könnyen érthető és követhető alapelv segítségével mi magunk is saját termékeink, ötleteink szolgálatába állíthatjuk a szóbeszéd erejét.

15%
3900 Ft
Internetes ár: (-15%) 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3120 Ft
Kosárba

Robert B. Cialdini

Előhatás

A meggyőzés forradalma

Hogyan érjük el, hogy a közönségünk már az előtt befogadóvá váljon az üzenetünkre, mielőtt meghallja azt?
Robert Cialdini, az ikonikus Hatás szerzője és korunk egyik legtöbbet hivatkozott szociálpszichológusa bemutatja a meggyőzés leghatékonyabb módját. A legújabb tudományos kutatások és saját tapasztalatai alapján elárulja, hogy a titok nem magában az üzenetben rejlik, hanem az üzenet átadása előtti döntő pillanatban.
Cialdini szerint nem muszáj megváltoztatnunk a hallgatóság hozzáállását vagy meggyőződéseit – csupán a másik fél figyelmének fókuszát kell módosítanunk közvetlenül az előtt, hogy a megfelelő tettet várnánk tőlük. A sikeres onlinemarketing-hadjáratoktól a hatékony háborús propagandáig számos kísérletre és beszámolóra építve szemlélteti, hogyan lehet a figyelem ügyes irányításával eljutni a hatásos előkészítéshez és a kívánt eredményekhez.
 
Dr. Robert Cialdini világszerte ismert módszeres és kreatív terepmunkájáról, amellyel azt kutatja, miként vehetünk rá másokat kéréseink teljesítésére. A befolyásolás pszichológiájának alkalmazásával kapcsolatos kutatások úttörője, több mint 3 millió eladott példánnyal a The New York Times bestsellerszerzője. Az Arizonai Állami Egyetemen a pszichológia és a marketing emeritus professzora, valamint az INFLUENCE AT WORK elnök-vezérigazgatója, amely előadásokat és képzéseket tart dr. Cialdini kutatásainak eredményes és etikus felhasználásáról.
 
 
„Nincs pszichológus, akinek a kutatásait gyakrabban vagy sikeresebben alkalmazták volna, mint Robert Cialdiniét, aki korábbi könyvével a legnagyobb hatást gyakorolta e területen. Ezúttal a meggyőzésre tett kísérletet megelőző pillanat erejét mutatja be. Klasszikus Cialdini – mértékadó, eredeti és azonnal átültethető a gyakorlatba.”
Richard H. Thaler, a Nudge – Jobb döntések egészségről, pénzről és boldogságról – a pénzügyi válság után társszerzője és a Rendbontók szerzője
 
„Hihetetlenül lebilincselő olvasmány arról, hogy a meggyőzés legfontosabb motorja valójában nem is az, milyen szavakat választunk az adott pillanatban, hanem az, hogyan rendezzük be a színpadot előtte. Innentől soha többé nem fogunk ugyanúgy tekinteni a meggyőzésre.”
Adam Grant, az Adni és kapni – A siker rejtett dinamikája és az Eredetik – Hogyan mozdítják előrébb a világot a nonkonformisták? szerzője
 
„A nagy szociálpszichológus, Robert Cialdini újabb időtálló és nélkülözhetetlen könyvet írt a befolyásolás pszichológiájáról.”
Amy Cuddy, a Jelenlét – Így beszél a tested szerzője
 
„Robert Cialdini Hatás című könyvét ajánlom a leggyakrabban. Az Előhatás talán még annál is éleslátóbb.”
Chip Heath, a Megragad – Hogyan vigyük sikerre gondolatainkat? szerzője
15%
4900 Ft
Internetes ár: (-15%) 4165 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3920 Ft
Kosárba

George A. Akerlof

Shiller Robert J.

Balekhalászat

A manipuláció és az átverés közgazdaságtana

Miért veszünk olyan dolgokat, amelyekre valójában semmi szükségünk?  Miért dőlünk be a hirdetéseknek, a brókereknek és a politikai kampányoknak? Miért fizetünk több borravalót hitelkártyával, mint készpénzben? 
 
GEORGE AKERLOF ÉS ROBERT SHILLER Nobel-emlékdíjas közgazdászok radikálisan  új magyarázatot adnak irracionális viselkedésünkre. Szembeszállnak a közgazdaságtan megkérdőjelezhetetlennek gondolt „láthatatlan kéz” alaptételével, amely szerint a piacgazdaság mindig hatékony termelésre ösztönöz, és növeli a jólétet. Az állítják, a piacok nemcsak jótékonyak, hanem kártékonyak is: a bőség mellett állandóan újratermelik a manipulációt és az átverést is. Ahogyan a számítógépünkön az adathalászok törvénytelenül, a piacgazdaságban a balekhalászok törvényesen használják ki gyengeségeinket és tudatlanságunkat mindaddig, amíg ebből hasznot húzhatnak.
A szerzők hétköznapi példák segítségével, szórakoztató formában fejtik ki a piacgazdaság eddig feltáratlan kettős természetét, valamint bemutatják, hogyan lehet kivédeni a mindent átható trükközést , és erősíteni a társadalom ellenálló képességét.
 
GEORGE A. AKERLOF, a Georgetowni Egyetem professzora, 2001-ben közgazdasági Nobel-díjat kapott. 
ROBERT J. SHILLER a közgazdaságtan Sterling professzora a Yale Egyetemen, a 2013-as közgazdasági Nobel-díj kitüntetettje. Tőzsdemámor (Irrational Exuberance) című könyve a The New York Times bestsellerlistájára  került .
Korábbi közös munkájuk: Animal spirits − Avagy a lelki tényezők szerepe a gazdaságban és a globális kapitalizmusban (Animal Spirits: How Human Psychology Drives the Economy, and Why It Matters for Global Capitalism).
 
„Szeretnénk, ha a Balekhalászatot nagyon komoly könyvnek tekintenék, de annak is örülnénk, ha jókat mulatnának rajta. Reméljük, sokan élvezni fogják a történeteinket, felismeréseinket, valamint következtetéseinket, és nem csak a könyv „Mondanivalójáról” – nagy M-mel(!) – szóló, amúgy helyénvaló, méltatásokat  olvassák el!”
GEORGE AKERLOF ÉS ROBERT SHILLER
 
„A Balekhalászat messze túllép a viselkedési közgazdaságtan megállapításain. Sokkal általánosabb és kritikusabb képet fest arról, miért okoz súlyos problémákat a szabadpiac és a verseny. […] Akerlof és Shiller intellektuális renegát. […] Meggyőzően érvelnek amellett, hogy a balekhalászat a »láthatatlan kéz« ösztönzésére, és nem annak ellenére történik.” 
CASS SUNSTEIN, New York Review of Books
 
„A Balekhalászat radikális  gondolatai elképesztően fontosak.” 
Fortune
 
„Melegen ajánlom ezt a könyvet még azoknak is, akik esetleg nem osztják a szerzők nézeteit. Az esettanulmányok megvilágító erejűek, a szabad piac működéséről szóló következtetések pedig forradalmian újak.” 
JOHN REEVES, The Motley Fool, USA Today
 
„A reklámipari, egészségügyi és pénzügyi példákból nemcsak a racionális gondolkodás vakfoltjait, hanem a manipuláció elleni védekezés eszköztárát  is megismerhetjük.” 
Scientific American Mind
 
„Égetően szükség volt már egy olyan könyvre, amely szkeptikus a közgazdaságtannal szemben, és felhívja a figyelmet a pénzügyi tudatosság fontosságára.” 
Nature 
 
 
15%
4200 Ft
Internetes ár: (-15%) 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3360 Ft
Kosárba

Adam Grant

Eredetik

Hogyan mozdítják előrébb a világot a nonkonformisták?

A gyors cselekvés vagy a halogatás a siker titka?
Miért nem érdemes egy jó ötlet kedvéért mindent egy lapra feltenni?
Tényleg jobb szövetséges az ellenségünk, mint egy barátunk?
 
A közfelfogás szerint vannak ösztönösen kreatívak, míg mások kevesebb eredeti gondolattal rendelkeznek. Pedig a kreativitás – egy újszerű és hasznos koncepció létrehozása – csak az első lépés az eredetiséghez: meg kell tanulnunk leküzdeni a félelmeinket, bátran megosztani az ötleteinket és meggyőzni másokat.
Adam M. Grant szervezeti pszichológus kutatásaira és interjúira alapozva gyakorlatias útmutatót ad arra, miként valósítsuk meg a vízióinkat és hogyan legyünk eredetik. Könyve nemcsak a szemléletmódunkat változtatja meg, hanem a környezetünk jobbá tételére is inspirál.
 
„Sokszor feltesszük a kérdést: képes-e egyvalaki önmagában változást kieszközölni? A legbátrabb pillanatainkban pedig: lehetek-e én ez a valaki? Adam M. Grant válasza határozott igen. Könyvében bebizonyítja, hogy bármelyikünk sikerre vihet olyan ötleteket, amelyek jobbá teszik a világot.”
Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezető igazgatója, a című könyv szerzője
 
Adam M. Grant, az című könyv szerzője, a Wharton School legfiatalabb kinevezett professzora, díjnyertes kutató és tanár. Tanácsadói munkája során olyan cégekkel és szervezetekkel dolgozott együtt, mint a Google, az NFL, az IBM, a GlaxoSmithKline, a Goldman Sachs, a Világgazdasági Fórum, az ENSZ, valamint az amerikai hadsereg és a haditengerészet.
A BusinessWeek az egyik kedvenc professzorává választotta, és a 40 év alatti, gazdasági szakon tanító legjobb oktatók egyike. A Harvardon diplomázott, majd a Michigani Egyetemen szervezeti pszichológiából doktorált. Emellett egykori reklámértékesítési igazgató, junior olimpiai műugró és hivatásos bűvész.
 
Bővebb információ:
15%
3900 Ft
Internetes ár: (-15%) 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3120 Ft
Kosárba

Richard H. Thaler

Rendbontók

A viselkedési közgazdaságtan térnyerése

Mi a rend és kik a rendbontók? 
A közgazdaságtan modelljeiben rend van: a piac szereplői racionálisan döntenek és hatékonyan gazdálkodnak. A mindennapokban azonban sokszor rendbontók vagyunk: irracionálisan viselkedünk és pazarlóan élünk. Bennünk van-e a hiba, vagy a közgazdaságtan modelljeiben? 
Richard H. Thaler tudományos karrierjét egy lapra tette fel, hogy megoldást találjon. Vállalva a tudós közösség kritikáját, közgazdászként pszichológiával kezdett foglalkozni, majd megalapította a viselkedési közgazdaságtant, hogy empirikus kutatásokkal bizonyíthassa alaptételét: az irracionális, rendbontó viselkedés nem kivétel, hanem szabály.
Személyes hangvételű önéletrajzi könyvéből kiderül, hogyan sikerült a kezdeti megpróbáltatások után mozgalommá formálnia a viselkedési közgazdaságtant, és miként kezdték sikerrel alkalmazni kutatási eredményeit a közpolitikában, az üzleti életben és a sport világában. 
 
„Richard H. Thaler kreatív géniusz. Nemcsak a viselkedési közgazdaságtan megalapítója, de nagy mesélő is, lenyűgöző humorral. Ebben a fantasztikus könyvben megcsillantja elképesztő tehetségét.”
Daniel Kahneman közgazdasági Nobel-díjas pszichológus, a Gyors és lassú gondolkodás szerzője.
 
„A könyv élvezetes történetekkel vezeti be olvasóit a modern közgazdaságtan világába. Ha választanom kellene, kivel szoruljak be egy liftbe, egy igazi intellektuellt, Richard H. Thalert választanám.” 
Malcom Gladwell, a Kivételesek, a Dávid és Góliát, és A kutya szemszögéből és egyéb ritka nézőpontokból szerzője
 
„Richard Thaler a közgazdaságtan forradalmi átalakulásának meghatározó alakja az elmúlt harminc évben. Könyve a ma létező modern közgazdaságtan legjobb összefoglalója.”
Robert J. Shiller Nobel-díjas közgazdász, a Tőzsdemámor és az Animal Spirits társszerzője
 
Richard H. Thaler a viselkedési közgazdaságtan úttörője. A Chicagói Egyetem Booth Üzleti Karának professzora. 2015-től az Amerikai Közgazdasági Egyesület elnöke. A Nudge – Jobb döntések egészségről, pénzről és boldogságról – a pénzügyi válság után című könyv társszerzője. 
 
 

 

15%
4900 Ft
Internetes ár: (-15%) 4165 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3920 Ft
Kosárba

Steven D'Souza

Diana Renner

A nemtudás

Hogyan formáljuk versenyelőnnyé a bizonytalanságot?

Mit tegyünk, ha ráébredünk: elértünk a tudásunk határvidékére, és ami azon túl húzódik, az sötét, kusza és félelmetes? Hogyan maradhatunk határozott véleményvezérek, felelős vezetők, amikor ingoványos talajra tévedünk? 
Akkor érezzük magunkat biztonságban, ha megalapozott ismeretekkel rendelkezünk mindenről, ami körülvesz minket. Ám az információ gyakorlatilag követhetetlen ütemben termelődik, megszokott világunk napról napra alakul valamiféle ma még ismeretlen és megfoghatatlan, új valósággá. Nem rendelkezhetünk naprakész tudással szinte egyetlen területen sem – jobban tesszük hát, ha kialakítjuk saját stratégiánkat, amellyel boldogulhatunk a nemtudás izgalmas korszakában. Kapaszkodhatunk továbbra is ismert adatokba, tényekbe és összefüggésekbe, de úgy is dönthetünk, hogy eddig megszerzett tudásunkat fenntartásokkal kezeljük, és kíváncsiságunk, kísérletezőkedvünk, valamint a szüntelen tanulás útján erénnyé és lehetőséggé kovácsoljuk a bizonytalanságot. 
 
Steven D’ Souza, elismert szervezetfejlesztési és vezetéstudományi tanácsadóként jeleskedő coach, a Deeper Learning Ltd. igazgatója és Diana Renner, a bizonytalan és komplex közegben sikeresen manőverezni kívánó vállalatok körében népszerű tanácsadó szervezet, a Not Knowing Lab igazgatója kalauzolja az olvasót az új élethelyzetben rejlő buktatók és lehetőségek között. Könnyedén elsajátíthatjuk a szerzők által javasolt szemléletet, így hatékony problémamegoldók, magabiztos és felelősségteljes innovátorok és igazi nyertesek lehetünk az üzleti életben és minden más területen kialakuló új viszonyok között. 
 
15%
4200 Ft
Internetes ár: (-15%) 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3360 Ft
Kosárba

Dan Ariely

Az (őszinte) igazság a hazugságról

Hogyan csapjuk be önmagunkat és másokat?

Vajon tényleg elrettent bennünket a tisztességtelen viselkedéstől a lebukás veszélye?
Miért csalunk többet, ha divatos márkák utánzatait viseljük?
Becsületesebbé tesz-e bennünket az együttműködés?
Miként hat a vallás a tisztességre?
 
Bár szeretünk becsületes emberként gondolni magunkra, valójában mindnyájan csalunk vagy hazudunk néha. Erkölcstelen viselkedést nemcsak a politika világában figyelhetünk meg, hanem a saját életünkben is, a magánéletünktől a munkahelyünkig szinte mindenhol. 
Dan Ariely, pszichológus és viselkedési közgazdász, könyvében a tisztességtelen viselkedést állítólagosan kiváltó költség-haszon elemzést vizsgálja, és arra a következtetésre jut, hogy gyakran azok az irracionális erők hatnak a cselekedeteinkre, amelyeknek általában nem tulajdonítunk nagy jelentőséget.
Könyve révén felfedezhetjük a mindennapi életünket becsületesebbé (vagy éppen tisztességtelenebbé tevő) pszichológiai és környezeti tényezőket, és felismerhetjük, miként csalunk a saját érdekünkben úgy, hogy közben megőrizzük az önmagunkról alkotott pozitív képet.
 
15%
3900 Ft
Internetes ár: (-15%) 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3120 Ft
Kosárba