Rita Carter

Az aktív elme

Gyakorlatok, feladványok és új kihívások agyunk fitten tartására

Milyen egyszerű feladatokkal fejleszthetjük érzékszerveinket és kognitív funkcióinkat?

Miképpen serkenti agyműködésünket és oldja a stresszt a kertészkedés, a rajzolás vagy éppen a tánc?

Hogyan táplálkozzunk, mozogjunk és pihenjünk mentális egészségünk megőrzése érdekében?

Megfelelő szellemi és testi aktivitás híján életkortól függetlenül mentális teljesítményünk romlását tapasztalhatjuk. Az aktív elme különféle izgalmas feladványai és gyakorlatai amellett, hogy remek szórakozást nyújtanak, érzékszerveinket és különböző kognitív funkcióinkat is tesztelik és fejlesztik. Megtudhatjuk belőle, milyen életmóddal támogathatjuk agyunk egészséges működését, és azt is, hogyan vághatunk bele olyan, testünket és elménket fitten tartó hobbikba, mint például a zongorázás, a kerámiázás vagy a jóga.

Borító ár: 5900 Ft
Aktuális ár: 4130 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
4130 Ft
Kosárba

Michelle Obama

Belső fényünk

Mi visz tovább a bizonytalan időkben?

Ez az inspiráló, személyes hangvételű könyv méltó folytatása Michelle Obama világszerte bestselleré vált, a kritikusok által is elismert memoárjának. Az egykori first lady hatékony módszerei, megküzdési módjai és a mindennapjaink során alkalmazható gyakorlati tanácsai segítségével kiszámíthatatlan világunkban is kiegyensúlyozottak és bizakodóak maradhatunk.

Talán nem léteznek egyértelmű megoldások vagy frappáns válaszok az élet nagy kihívásaira. Michelle Obama mégis hisz benne, hogy mindannyiunkban rejlenek olyan erőforrások, amelyekre támaszkodva jobban eligazodhatunk a változó világban, és amelyek kapaszkodót jelentenek a bizonytalanságban. A Belső fényünk oldalain őszinte, egyenes párbeszédet kezd sokunkat foglalkoztató kérdésekről: Hogyan építhetünk tartós és támogató kapcsolatokat? Hogyan meríthetünk erőt a különbözőségből és találhatjuk meg a közös pontokat? Milyen eszközeink vannak a kétely, a kishitűség vagy a tehetetlenség érzésének legyőzésére? Mihez kezdjünk, ha úgy érezzük, túl sok a nehézség?

Michelle Obama korábban el nem mesélt történetek és érzékeny megfigyelések sorozatán keresztül osztja meg velünk gondolatait változásról, kihívásokról és belső erőről, valamint meggyőződését, hogy ha másokért ragyogunk, felfedezhetjük a körülöttünk lévő világban rejlő sokszínűséget és lehetőségeket, mélyebb igazságokat tárhatunk fel, és a fejlődés új útjaira bukkanhatunk. Anyaként, lányként, feleségként, barátként és first ladyként szerzett tapasztalataiból merítve ismerteti velünk elveit és jól bevált szokásait, amelyek segítségével maga is sikeresen alkalmazkodott a változásokhoz, és győzött le egy sor akadályt; a tanult és kiérdemelt bölcsességet, amelynek révén folyamatosan fejlődik. Részletesen bemutatja miért hasznos, ha „kedvesen indítunk”, „magasra törünk” és egy „konyhaasztal körül elférő”, maroknyi megbízható barátot és mentort gyűjtünk magunk köré. Ezenkívül rá jellemző humorral, nyíltsággal és empátiával jár körül faji, nemi és érvényesüléssel kapcsolatos kérdéseket is, arra biztatva bennünket, hogy győzzük le a félelmünket, merítsünk erőt a közösségből, és éljünk bátran.

„Ha megtanuljuk felismerni, lesz elég erőnk használni is saját fényünket” – írja Michelle Obama. A Belső fényünk inspiráló történetek és mélyreható tanácsok gazdag tárháza, amely párbeszédre ösztönöz, és arra inspirál, hogy megvizsgáljuk a saját életünket, megtaláljuk, aminek örülhetünk, és nyughatatlan világunkban is tartalmas kapcsolatokat alakíthassunk ki.

Michelle Obama 2009-től 2017-ig az Egyesült Államok first ladyjeként tevékenykedett. A Princetoni Egyetemen és a Harvard Jogi Karán szerzett diplomát, majd pályafutását a chicagói Sidley & Austin ügyvédi irodánál kezdte; itt ismerkedett meg későbbi férjével, Barack Obamával. Később a Chicagói Polgármesteri Hivatalban, a Chicagói Egyetemen és a Chicagói Egyetem klinikáján dolgozott. Ő hozta létre a fiatalokat a közszolgálati pályára felkészítő nonprofit szervezet, a Public Allies chicagói irodáját. A világszerte bestsellerré vált Így lettem és a hazájában bestsellerré vált American Grown szerzője. Az Obama-házaspár jelenleg Washingtonban él; két lányuk van, Malia és Sasha.

„Megtanultam, hogy nem szégyen beismerni: az önértékelés bizony sebezhetőséggel párosul, és emberi vonásunk, hogy mindig, minden körülmények között a jobbra törekszünk. Belső fényünk felvértez az ehhez szükséges bátorsággal. Ha megtapasztaljuk saját belső fényünket, megismerhetjük önmagunkat és személyes történetünket. Ez a fajta önismeret önbizalmat, lelki nyugalmat és szélesebb látókört biztosít. Végső soron mindezeknek köszönhetően értékes kapcsolataink születnek – márpedig az én szememben ez a lényeg. Az egyik fény táplálja a másikat. Az erős családok továbbiakat erősítenek. Egyetlen erős közösségtől átragadhat a lelkesedés a hozzá kapcsolódó közösségekre. Ekkora hatalma van a bennünk élő fénynek.”

Borító ár: 5990 Ft
Aktuális ár: 4193 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
4193 Ft
Kosárba

Hiba volna az élet egyetlen célját, végső értelmét kutatnunk, hisz ilyenre nem fogunk rálelni. Sokkal inkább az értelmes élet lehetőségét kell fellelnünk magunkban és a környezetünkben –tanácsolják szakértőink, íróink. Évszázadok óta kérdezi, kérdőjelezi meg hívő és nem hívő ember újra meg újra, mivégre is vagyunk itt a világon, mi a szerepünk az univerzum végtelenjében, ám egyetlen, minden szempontból érvényes felelet sem született még.

Veled élek, de nem érted
Életfilozófiánk és a párkapcsolatunk

Kapcsolataink igazi értéke
Egy boldog kettőt csinál

Szem, ami észrevesz
Az értelmes életről

Borító ár: 1290 Ft
Aktuális ár: 1032 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
1032 Ft
Kosárba

Daniel H. Pink

A megbánásban rejlő erő

Hogyan segíthetnek újragondolt kudarcaink a döntéshozásban?

Miért boldogabbak a bronzérmesek az ezüstérmeseknél? Vajon a kihagyott lehetőséget vagy a nem teljesített kötelességet bánjuk meg inkább? Miért ne vegyük félvállról a bűntudatunkat, és miért ne merüljünk el túlságosan benne? A „semmit sem bánok” filozófiája – gondoljunk csak a sok-sok könyvre, slágerre vagy tetoválásra – rendkívül elterjedt, csakhogy a legkevésbé sem célravezető. A megbánás érzése ugyanis nemcsak gyakoribb, mint hinnénk, de ha megfelelően kezeljük, életünk számos területén előnyt is kovácsolhatunk belőle. Daniel Pink praktikus tanácsokat tartalmazó, szellemesen megírt könyvében pszichológiai, idegtudományi, közgazdasági és biológiai kutatásokra támaszkodva megkérdőjelezi a közkeletű elképzeléseket, miszerint a hibáink szégyellni valóak és csak hátráltatnak. Széles körű vizsgálatokra és hétköznapi történetekre alapozva meghatározza a megbánás alaptípusait, és bemutatja, hogyan alakíthatjuk építő erővé és fordíthatjuk előnyünkre a kudarcainkat, hogy bölcsebb döntéseket hozhassunk a munkánkban és a magánéletünkben.

Borító ár: 4900 Ft
Aktuális ár: 3430 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3430 Ft
Kosárba

Sandi Mann

Miért érzem magam kevésnek?

Küzdd le az imposztorszindrómát!

Az imposztorszindróma az a meggyőződés, hogy nem vagyunk annyira jók, mint ahogy mások gondolják. Sikereinket következetesen külső tényezőknek, például a szerencsének vagy az aránytalanul nagy erőbefektetésnek tulajdonítjuk, miközben csalónak érezzük magunkat és rettegünk a lelepleződéstől. Ez az egyre elterjedtebb jelenség nem csupán a törekvő, sikeres karrieristákat érinti: számos változata létezik a magát rossz szülőnek érző anyától a nem „eléggé férfias” apán át a nem elég népszerű kamaszig.

Dr. Sandi Mann pszichoterapeuta saját kiterjedt praxisából merítve járja körül az imposztorszindróma lehetséges okait a családi háttértől a közösségi médián át a növekvő iskolai terhelésig, így segít megérteni és leküzdeni ezt a sokunk életét megkeserítő jelenséget.

Borító ár: 3700 Ft
Aktuális ár: 2590 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
2590 Ft
Kosárba

L. Stipkovits Erika

Közelebb önmagunkhoz

Az önismeret útján a teljesebb életig

"Ajánlom az önmagukra kíváncsiaknak, az önmagukat keresőknek, a magukban kételkedőknek, és mindazoknak, akik szeretnék jobban megismerni az emberi lélek rejtelmeit, és valódi önmagukat."

Hogyan lehetnék magabiztosabb? Miért nem vagyok képes uralni az érzelmeimet? Hogyan érjem el, hogy mások szeressenek? Miért követem el folyton ugyanazokat a hibákat? Mindannyian vágyunk arra, hogy kiegyensúlyozott, elégedett életet élhessünk, ez azonban ­ a tévhittel ellentétben ­ nem egyenlő a fájdalmak, nehéz érzések, problémák és konfliktusok nélküli élettel. Mellőzött, félt érzéseink, gondolataink, elfelejteni vágyott emlékeink az önismeret, a belső harmónia megteremtésének értékes forrásai. L. Stipkovits Erika, az ismert szakpszichológus-pszichoterapeuta, újabb önismereti útra hív minket, amelyet végigjárva teljes és önazonos életet élhetünk. Hatékony módszereket, fejlődési feladatokat kínál, valamint terápiás esetein keresztül, és a legfrissebb szakirodalom felhasználásával mutatja be, hogyan fejleszthető személyiségünk egész életünkön át, s hogyan segíthet a pszichoterápia és az önismeret abban, hogy közelebb kerüljünk önmagunkhoz.

Könyvbemutató beszélgetés: 2022. november 20., Eötvös10. Részletek és regisztráció itt.

Borító ár: 4600 Ft
Aktuális ár: 3220 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3220 Ft
Kosárba

Dr. Koltai Mária

Dr. Balogh Klára

A szerelemtől az érett párkapcsolatig

Kapcsolati krízisek és megoldásuk

Mi tartja életben a „se vele, se nélküle” kapcsolatokat?

Hogyan befolyásolja párkapcsolatunkat mindaz, amit otthonról hozunk?

Miért akarjuk a saját képünkre formálni a társunkat?

A párkapcsolat szükségszerűen különböző szakaszokon megy keresztül, amelyek próbára tehetnek, de egyúttal az egyéni és közös fejlődés lehetőségét is magukban hordozzák. A könyvből megismerjük a szerelembe eséstől a szimbiózison át az érett párkapcsolatig vezető fázisok jellemző kihívásait, a kríziseket, elakadásokat és a lehetséges megoldásukat.

Dr. Balogh Klára gyermekgyógyász, pszichoterapeuta, kiképző családterapeuta és dr. Koltai Mária neurológus, pszichiáter, pszichoterapeuta, kiképző családterapeuta több évtizedes terápiás tapasztalatukat összegzik e nélkülözhetetlen kötetben. Az esetrészletekkel, szépirodalmi idézetekkel és önismereti kérdésekkel színesített könyv segítségével könnyebben megbirkózhatunk kapcsolati nehézségeinkkel, és közelebb kerülhetünk a társunkhoz és önmagunkhoz.

Borító ár: 3700 Ft
Aktuális ár: 2590 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
2590 Ft
Kosárba

Érzelmeink gyakran okoznak viharokat az életünkben, míg a legtöbbször csodáljuk azokat, akik teljes higgadtsággal kezelik a felkavaró helyzeteket. Pedig ez valójában két véglet, és egészségesnek itt is az arany középút mondható. Ehhez azonban elsőként az lenne a legfontosabb, hogy felismerjük, azonosítani tudjuk a saját érzelmeinket, majd pedig azt is, hogy mi magunk másokban milyen érzelmeket váltunk ki. Csak ezek után vagyunk képesek átélni, kezelni és pontosan ki is fejezni mindazt, ami a belsőnkben háborog, vagy épp azt, amitől a boldogság érzete jár át minket.

Borító ár: 1990 Ft
Aktuális ár: 1592 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
1592 Ft
Kosárba

Sosem vagyunk egyedül. Családi, személyes, intim és közösségi kapcsolataink az első pillanattól az utolsóig hatnak ránk, befolyásolnak és formálnak bennünket. Leginkább azonban akkor érzékeljük a hatásaikat, amikor kibillennek a dolgok: hiányként, veszteségként éljük meg, vagy éppen túl nagy jelentőséget tulajdonítunk egy-egy kapcsolatnak.

A tartalomból:

Mennyire fontos a visszajelzés?
Mások tükrében

Nem csak pénz kérdése
Megbecsülés a munkahelyen

Téged nézlek, hogy ne magamat lássam
Mások élete

Borító ár: 1290 Ft
Aktuális ár: 1032 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
1032 Ft
Kosárba

Czecz Fruzsina

Terítéken a lélek

Önismeret az ételeken keresztül

Gasztropszichológia testnek és léleknek

Miért idéz fel ennyi emléket egy-egy íz?

Mit árul el a főzési stílusunk és a konyhánk rólunk és a családunkról?

Mit együnk, hogy csökkentsük a depresszió esélyét?

Létezik-e hatékony fogyókúra?

Czecz Fruzsina tanácsadó szakpszichológus, gasztropszichológiával foglalkozó ételrajongó szerző tudományos eredményekkel, esetbemutatásokkal és számos érdekességgel illusztrálva mutatja be a gasztronómia és a mentális egészségünk közötti összefüggéseket. Megtudhatjuk, milyen üzenetet hordozhatnak az ételek, mit jeleznek a gyerekek, amikor nem hajlandók enni, vagy hogy miért kérdezik folyton a nagymamák, ízlik-e a főztjük. A szellemes és úttörő kötetből az is kiderül, milyen hozadéka lehet az ételintoleranciának, és miként válhat a konyha meditációs térré. A számos gyakorlat segítségével pedig a pszichológia és a gasztronómia iránt érdeklődők részesei lehetnek egy jóízű önismereti utazásnak is.

Borító ár: 3900 Ft
Aktuális ár: 2730 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
2730 Ft
Kosárba

Tim Seldin

Lorna McGrath

A Montessori-szemlélet a mindennapokban

Gyakorlati útmutató önálló, kreatív és boldog gyerekek neveléséhez

Miért hagyjuk, hogy a gyermekünk megtapasztalja tettei és döntései természetes következményeit?

Miért inkább a szándékot és az erőfeszítéseket ismerjük el az automatikus dicséret helyett?

Hogyan kezelhetjük megnyugtató módon a testvérek közötti konfliktusokat?

Bármilyen intézménybe jár is a gyermekünk, a Montessori-szemléletmóddal kölcsönös odafigyelésen, elfogadáson és tiszteleten alapuló környezetet alakíthatunk ki otthonunkban. Az elismert Montessori-pedagógusok olyan szokások megalapozásában segítenek, amelyeket – a reggeli készülődéstől kezdve a házimunkán, az étkezéseken és a kirándulásokon át a lefekvésig – minden korosztálynál, a családi élet legkülönbözőbb területein alkalmazhatunk. A könnyen megvalósítható, gyakorlati tanácsokat megismerve olyan önálló és kreatív gyerekeket nevelhetünk, akik elégedettek, nyitottak, és magabiztos kíváncsisággal fordulnak a világ felé.

Borító ár: 4990 Ft
Aktuális ár: 3493 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3493 Ft
Kosárba

Galit Atlas

Érzelmi örökség

Hogyan oldjuk fel a transzgenerációs traumákat?

Akiket szeretünk, és akik felneveltek minket, bennünk élnek. Megtapasztaljuk a lelki sérelmeiket, látjuk az emlékeiket álmainkban.
Családi traumáik tudattalanul is összeköthetnek minket a múlttal. Bár többnyire nem vagyunk ennek tudatában, a titkok, a múltban elszenvedett traumák befolyásolják az életünket és meghatározzák a cselekedeteinket a jelenben.

A neves pszichoanalitikus, Galit Atlas átütő erejű könyve saját életútján és páciensei történetein keresztül mutatja be, hogyan következnek a hibás döntéseink és megakadásaink az érzelmi örökségünkből. Ugyanakkor abban is segít, hogy tudatosítsuk és feloldjuk ezeket, és elinduljunk végre a gyógyulás útján a kiteljesedett élet felé.

Borító ár: 4200 Ft
Aktuális ár: 2940 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
2940 Ft
Kosárba

Kasey Edwards

Christopher Scanlon

Ha úgy neveljük a lányunkat, hogy szeresse és elfogadja önmagát, akkor a többi szinte magától a helyére kerül.

• A lehető legtöbbet hozza majd ki magából, mert tisztában van a képességeivel.

• Ragaszkodik az egyenlőségen alapuló, egészséges kapcsolatokhoz, mert nem éri be kevesebbel.

• Vigyáz testi és lelki egészségére, mert amit szeretünk, az megérdemli a gondoskodást.

• Elégedett és kiegyensúlyozott lesz, mert tudja, hogy saját magára mindig számíthat.

A könyv szerzői, Kasey Edwards és Christopher Scanlon – maguk is lányos szülők – tudományos kutatásokon és személyes tapasztalatokon alapuló módszereinek segítségével lányainkat felvértezhetjük az önbecsülésüket romboló kulturális hatások és társadalmi előítéletek ellen. A kötet tanácsokkal szolgál az önazonosság, a támogató barátságok, a független, felelős döntések kialakításához, hogy lányunk értse és őszintén szeresse önmagát és a nőt, akivé válik.

Borító ár: 3900 Ft
Aktuális ár: 2730 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
2730 Ft
Kosárba

Hogy miről is szól életünk története? Mindarról, ami külső és belső világunkban egyfolytában zajlik. Tapasztalatokról, élményekről, érzelmekről, amelyek határozott irányt szabnak életünk alakulásának, amelyek mély és átható érzéseket keltenek bennünk, amelyek eltérítenek vagy épp odavonzanak bennünket egy-egy helyzethez. És persze a fontos másokról, akik tükröznek, alakítanak, befolyásolnak bennünket, akik hozzánk tesznek vagy épp elvesznek belőlünk valami fontosat. Életünk története sosem csak egyetlen részlet, egyetlen kiragadott pillanat, sikeres vagy sikertelen próbálkozás, ha nem élményeink hosszú regény folyama, amelynek fejezeteit folyamatosan alakítjuk. Alakíthatjuk.


A tartalomból:

Új utakon
Mindennapi kreativitásunk


Az élet intenzív változata
Hogyan hat az önkifejező írás?

A fontos mások
Társas valóságaink

Jó és igazságos
Mi van a valóság mögött?

Borító ár: 1290 Ft
Aktuális ár: 1032 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
1032 Ft
Kosárba

CAL NEWPORT

Elmélyült munka

Hogyan érhetünk el sikereket összpontosítással egy szétszórt világban?

Hogyan szokjunk le a bizonyítottan nem hatékony multitaskingról?
Miként szakadhatunk el a közösségi médiától?
Hogyan szerezzük vissza a kontrollt időnk és figyelmünk felett?

A mobilunkra szüntelenül érkező értesítések, a folytonos e-mailezés, a gyors válaszadás kényszere és a kimaradástól való félelem miatt a legtöbben mostanra elveszítettük az elmélyülés képességét: figyelmünk egyre inkább szétaprózódik, folyamatosan stresszelünk, és hamar elfáradunk. Ezért ha (újra) megtanulunk fókuszált figyelemmel összpontosítani a feladatainkra, akkor egyfajta szupererőre teszünk szert a 21. századi gazdaság egyre kiélezettebb versenyhelyzeteiben.

Cal Newport az informatikatudomány docense és hatékonyságszakértő korszakalkotó könyvében tudományos kutatások eredményeit és kiemelkedően hatékony emberek szokásait vizsgálva bemutatja, hogy az elmélyült munkavégzés milyen előnyökkel jár. Négy szabályból álló programjával átalakíthatjuk az elménket és a szokásainkat, hogy gyorsabban jegyezhessünk meg bonyolult információkat, és érhessünk el jobb eredményeket. Így életünk nemcsak sikeresebbé, hanem tartalmasabbá és elégedettebbé is válhat.


„Cal Newport lenyűgöző új könyvében a környezet figyelemzavaró tényezőinek kiküszöbölését szorgalmazva bevezet a az intenzív összpontosítás világába, amelyben gyors és hatékony tanulás, valamint kiemelkedő teljesítmény érhető el. Gondoljunk rá úgy, mint egy edzésprogramra, és vágjunk bele még ma!”

Daniel H. Pink, az Eladni emberi dolog, a Motiváció 3.0 és a Mikor szerzője

„Az Elmélyült munkának köszönhetően nem marad kétségünk: mindenképpen rá kell szoknunk az intenzív összpontosításra. Cal Newport ehhez azonnal alkalmazható módszereket kínál, amelyek segítségével a fókuszált munkavégzés életünk részévé válik.”

Adam Grant, a Gondold újra!, az Eredetik és az Adni és kapni szerzője, a B terv társszerzője

„Cal Newport tiszta hang a zajtengerben, a tudomány mellett szenvedélyes lelkesedés is hajtja. Nincs szükségünk több kattintásra, sem macskás fotókra, nem kell több emoji. Bátor munkavégzésre van szükségünk, alkotásra, amelyre akkor nyílik lehetőség, ha megálljuk, hogy ne tévedjen máshová a tekintetünk.”

Seth Godin, az Alkotás rutinja, a Na, ez már marketing! és a Minden marketinges sztorizik szerzője

Borító ár: 4900 Ft
Aktuális ár: 3430 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3430 Ft
Kosárba

Silke Rose West

Joseph Sarosy

Ez a könyv nem mesegyűjtemény, hanem eszköztár ahhoz, hogy a saját meséinket tudjuk elmondani.



Amikor egy gyerek azt kéri, hogy meséljünk neki, valójában a figyelmünkre vágyik: a mesemondás során sokkal fontosabb a beszélő és a hallgató, vagyis a szülő és a gyerek között lévő kapcsolat, mint maga a történet. Az intuitív mesemondás nemcsak a kötődést erősíti, de segít a gyerekeknek új készségeket elsajátítani, együttérzővé teszi őket, tompítja a problémás érzéseket és segít átlendülni az élet nehéz pillanatain.

A könyv szerzői, akik szülőként és tanárként is gyakorlott mesemondók, bevezetnek a mesemondás mesterségébe, a gyakorlatok és a mintául szolgáló történetek pedig segítenek életre kelteni ezt a módszert. A könyv végére érve magabiztosabb mesemondónak fogjuk érezni magunkat, hiszen a mesemondás olyasmi, amiben már eleve jók vagyunk – csak esetleg még nem tudunk róla.


„Boldog vagyok, hogy ez a könyv elérhetővé vált magyarul. Meleg szívvel ajánlom minden felnőttnek, aki valaha azt állította, ő képtelen fejből mesélni. A mesemondás, ahogy ez a csodás kis kötet megmutatja, elsősorban kapcsolódás. Mindannyiunk lételeme.”

DR. ZALKA CSENGE VIRÁG, mesemondó és író

„A történetmesélés kétségkívül a legjobb módszer arra, hogy információkat és gondolatokat ültessünk a hallgatóság fejébe. Ez a könyv kulcsfontosságú oktatási eszközként segít népszerűsíteni a mesélést.”

Dr. JANE GOODALL, a Jane Goodall Intézet alapítója és az ENSZ békenagykövete


„A mesemondás a leghétköznapibb varázslat a világon. Titokzatos erő, amit mindannyian birtoklunk, akkor is, ha nem hiszünk magunkban. Ez a könyv szórakoztató módon rombolja le a meséléssel kapcsolatos tévhiteket, miközben használható tanácsokkal segít felszabadítani a bennünk élő mesemondót. Receptre írnám fel minden szülőnek, aki nem bánja az olyan mellékhatásokat, mint az azonnal kialakuló mesefüggőség vagy a fékezhetetlen nevetés.”

TROGMAYER ÉVA, a Labi, az erdő pékje és a Medvemese című könyvek írója


„Azok mondják a legjobb meséket, akik igazán ismernek minket. Ha valaki nem érzi magát elég magabiztosnak a meséléshez, ez a könyv neki is megfelelő segítséget nyújt majd.”

STEVE BIDDULPH pszichológus, számos New York Times-bestseller, köztük a Hogyan neveljünk boldog gyermekeket?, a Hogyan neveljük a fiúkat? és a Hogyan neveljük a lányokat? szerzője

Borító ár: 3500 Ft
Aktuális ár: 1750 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
1750 Ft
Kosárba

Rory Sutherland

Alkímia

Az értelmetlennek tűnő ötletek meglepő ereje a márkaépítésben és azon túl

Miért működik az IKEA-hatás a gyógyszeriparban?
Mit tanulhatunk a méhektől a fenntartható üzleti kapcsolatokról?
Miként népszerűsíthetjük a márkaépítés módszereivel az adófizetést?

Kiszámíthatatlan világunkban az üzleti sikereket pusztán adatok, logika vagy a közgazdaságtan elméletei alapján lehetetlen megjósolni. A legmakacsabb problémák gyakran éppen akkor oldódnak meg, amikor az irracionalitást hívjuk segítségül – hiszen döntéseinket számtalan, nem logikus tényező befolyásolja.

Rory Sutherland, az Ogilvy legendás reklámszakembere jól ismeri a fogyasztói társadalom működését. Felforgató és olykor meghökkentő könyvében a legújabb tudományos kutatások, szórakoztató történetek és harmincévnyi, világmárkák építésében szerzett tapasztalata alapján fedi fel viselkedésünk és a sikeres kommunikáció titkait. Megtanuljuk tőle, hogy látszólag ostoba kérdéseket, rendhagyó módszereket és eszement lehetőségeket is számításba kell vennünk. Elvégre ha aranyat akarunk csinálni, az ellenállhatatlan ötletek megalkotásának sötét és lenyűgöző tudományához, az alkímiához kell folyamodnunk.


Méltatások

„Igazi áttörés ez a könyv. Az Alkímia az élet szinte minden területén alkalmazható. Emellett nagyon vicces is.”

Nassim Nicholas Taleb, A fekete hattyú szerzője)

„Az Alkímia olvasása – ahogy a címe is sugallja – olyan élmény volt, mintha a szavakat arannyá változtatnánk. Sorai között az ember működésével kapcsolatos, aranytelérként felcsillanó bölcsességekre bukkanhatunk. Kihagyhatatlan olvasmány!”

Robert B. Cialdini, a Hatás és az Előhatás szerzője, az Igen! és a Kis lépés, nagy hatás társszerzője

Rory Sutherland az Ogilvy alelnöke, 1988 óta dolgozik a cégnél. Kellemesen meghatározatlan munkaköre lehetővé tette, hogy a reklámügynökségen belül létrehozzon egy viselkedéstudományi részleget, amelynek feladata, hogy a pszichológia és viselkedéstudomány kreatív alkalmazásával felfedezze a társadalmi kérdésekben és az üzleti életben kínálkozó rejtett lehetőségeket. TED-előadásait már csaknem hétmilliószor tekintették meg.



„Sokan vagyunk, akiket arra tanítottak, hogy az adatokra és a logikára támaszkodjunk, az Alkímia viszont bemutatja az irracionalitás előnyeit. Azt hiszem, mindenkinek érdemes észben tartania, hogy legnehezebb problémáinkra váratlan megoldást kínálhat, ha ostoba kérdéseket teszünk fel, régi ötleteket új köntösbe öltöztetünk, és egy kis varázslattal próbálkozunk.”

Inc., „Great Books for Anyone Who Wants to Get Ahead in Life"


„A legújabb és legviccesebb könyvet e témában Rory Sutherland, az Ogilvy alelnöke írta. Az Alkímia az emberi viselkedésről szól, ugyanakkor arra hív, hogy szálljunk szembe a kormányzati szervek és vállalatok működését uraló táblázatmaffiával. A szerző a munkája során megismert példákon keresztül mutatja be, hogyan mond ellent az emberi viselkedés a közgazdaságtan törvényeinek.”

Forbes, „Best Books on Consumer Behavior to Help You in Business and in Life"


„Ragyogó, ragyogó, ragyogó! Csodálatosan eretnek, pimasz, vicces és bölcs. Az Alkímia tíz évre elegendő érdekes történettel és bölcs aforizmával látott el, hogy legyen mit előadnom megfáradt diákjaimnak.

Jules Goddard, London Business School


„A modern reklámszakma donja.”

The Times (London)


„Sutherland, az Ogilvy legendás alelnöke több évtizedes tapasztalata alapján boncolgatja az emberi vásárlási szokásokat, ráadásul rendkívül szórakoztató módon teszi. Az Alkímia a tudományos kutatásokból származó meglátásokat vicces történetekkel és az AmEx, Microsoft és hasonló cégek esettanulmányaival vegyíti. Kihagyhatatlan olvasmány."

Entrepreneur, „Best Books of the Year for Entrepreneurs"

Borító ár: 5900 Ft
Aktuális ár: 4130 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
4130 Ft
Kosárba

E-könyv – Alkímia

Az értelmetlennek tűnő ötletek meglepő ereje a márkaépítésben és azon túl

Miért működik az IKEA-hatás a gyógyszeriparban?
Mit tanulhatunk a méhektől a fenntartható üzleti kapcsolatokról?
Miként népszerűsíthetjük a márkaépítés módszereivel az adófizetést?

Kiszámíthatatlan világunkban az üzleti sikereket pusztán adatok, logika vagy a közgazdaságtan elméletei alapján lehetetlen megjósolni. A legmakacsabb problémák gyakran éppen akkor oldódnak meg, amikor az irracionalitást hívjuk segítségül – hiszen döntéseinket számtalan, nem logikus tényező befolyásolja.

Rory Sutherland, az Ogilvy legendás reklámszakembere jól ismeri a fogyasztói társadalom működését. Felforgató és olykor meghökkentő könyvében a legújabb tudományos kutatások, szórakoztató történetek és harmincévnyi, világmárkák építésében szerzett tapasztalata alapján fedi fel viselkedésünk és a sikeres kommunikáció titkait. Megtanuljuk tőle, hogy látszólag ostoba kérdéseket, rendhagyó módszereket és eszement lehetőségeket is számításba kell vennünk. Elvégre ha aranyat akarunk csinálni, az ellenállhatatlan ötletek megalkotásának sötét és lenyűgöző tudományához, az alkímiához kell folyamodnunk.


Méltatások

„Igazi áttörés ez a könyv. Az Alkímia az élet szinte minden területén alkalmazható. Emellett nagyon vicces is.”

Nassim Nicholas Taleb, A fekete hattyú szerzője)

„Az Alkímia olvasása – ahogy a címe is sugallja – olyan élmény volt, mintha a szavakat arannyá változtatnánk. Sorai között az ember működésével kapcsolatos, aranytelérként felcsillanó bölcsességekre bukkanhatunk. Kihagyhatatlan olvasmány!”

Robert B. Cialdini, a Hatás és az Előhatás szerzője, az Igen! és a Kis lépés, nagy hatás társszerzője

Rory Sutherland az Ogilvy alelnöke, 1988 óta dolgozik a cégnél. Kellemesen meghatározatlan munkaköre lehetővé tette, hogy a reklámügynökségen belül létrehozzon egy viselkedéstudományi részleget, amelynek feladata, hogy a pszichológia és viselkedéstudomány kreatív alkalmazásával felfedezze a társadalmi kérdésekben és az üzleti életben kínálkozó rejtett lehetőségeket. TED-előadásait már csaknem hétmilliószor tekintették meg.



„Sokan vagyunk, akiket arra tanítottak, hogy az adatokra és a logikára támaszkodjunk, az Alkímia viszont bemutatja az irracionalitás előnyeit. Azt hiszem, mindenkinek érdemes észben tartania, hogy legnehezebb problémáinkra váratlan megoldást kínálhat, ha ostoba kérdéseket teszünk fel, régi ötleteket új köntösbe öltöztetünk, és egy kis varázslattal próbálkozunk.”

Inc., „Great Books for Anyone Who Wants to Get Ahead in Life"


„A legújabb és legviccesebb könyvet e témában Rory Sutherland, az Ogilvy alelnöke írta. Az Alkímia az emberi viselkedésről szól, ugyanakkor arra hív, hogy szálljunk szembe a kormányzati szervek és vállalatok működését uraló táblázatmaffiával. A szerző a munkája során megismert példákon keresztül mutatja be, hogyan mond ellent az emberi viselkedés a közgazdaságtan törvényeinek.”

Forbes, „Best Books on Consumer Behavior to Help You in Business and in Life"


„Ragyogó, ragyogó, ragyogó! Csodálatosan eretnek, pimasz, vicces és bölcs. Az Alkímia tíz évre elegendő érdekes történettel és bölcs aforizmával látott el, hogy legyen mit előadnom megfáradt diákjaimnak.

Jules Goddard, London Business School


„A modern reklámszakma donja.”

The Times (London)


„Sutherland, az Ogilvy legendás alelnöke több évtizedes tapasztalata alapján boncolgatja az emberi vásárlási szokásokat, ráadásul rendkívül szórakoztató módon teszi. Az Alkímia a tudományos kutatásokból származó meglátásokat vicces történetekkel és az AmEx, Microsoft és hasonló cégek esettanulmányaival vegyíti. Kihagyhatatlan olvasmány."

Entrepreneur, „Best Books of the Year for Entrepreneurs"

Borító ár: 5310 Ft
Aktuális ár: 4248 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
4248 Ft
Kosárba

Les Binet

Sarah Carter

Hogyan (ne) tervezz?

66 hiba, amit elkövethetsz a marketingben

A két elismert kommunikációs stratéga átfogó, mégis rendkívül könnyen követhető gyakorlati útmutatót ad a hatékony marketingstratégia tervezéséhez. A folyamat legfontosabb lépéseit bemutató kötet a célok meghatározásától és a 4P-től kezdve a kutatáson, a briefingen, a kreatív fejlesztésen és a médiatervezésen át a hatékonyság és a hatásosság méréséig minden területen hasznos információt nyújt. A kétperces ellenőrző listák, a jó és rossz gyakorlatok és az esettanulmányok sokat segítenek abban, hogy tökéletesíthessük a marketingstratégiánkat.

„Minden szakmának szüksége van egy szilárd alapokat adó útmutatóra, amely rendet rak a fejekben, és megbízható támaszt nyújt kétségek esetén. A marketingkommunikációnak ez a könyv a nagykönyve.”

Gál Sarolta, stratégiai igazgató, DDB

„Ez a könyv mérhetetlenül felbosszantott. Olvasói mind-mind olyan előnyhöz jutnak, ami nekem soha nem adatott meg. Szerencsés flótások!”

Martin Weigel, stratégiai igazgató, Wieden+Kennedy

„Az ilyesfajta ajánlók írói általában nem olvassák el a szóban forgó könyvet. Én elolvastam – és tényleg nagyon jó. Olyannyira, hogy mindenkinek csak ajánlani tudom.”

Mark Ritson, oktató, Melbourne Business School

„Les és Sarah intelligens és humoros könyvükben precízen azonosítják a stratégiai gondolkodás gyenge pontjait, és egyszerű javaslatokat tesznek az elkerülésükre. Végzőseimet minden karácsonykor megajándékozom egy-egy igazán inspiráló könyvvel. Rendelhetnék 30 példányt?”

Jon Steel, stratégiai tervező, WPP

„Helyrehozza a rossz tervezési könyvek által okozott károk nagy részét, ezért bármely más tervezésről szóló könyvnél hasznosabb.”

Dave Trott, kreatív igazgató, a Kreatív vakság című könyv szerzője

„Kötelező olvasmány azok számára, akik többet szeretnének megtudni a hatékony kommunikációról – vagyis remélhetőleg minden marketingesnek.”

Craig Inglis, ügyfélkapcsolati igazgató, John Lewis



A könyvhöz kapcsolódó kiadvány - Lépj előre digitálisan! Egy Telekom-sztori - bemutatja a Telekom CFU (Customer Facing Unit) csapat működését, filozófiáját és a Telekom márkát, könyvben bemutatott paradigma- és perspektívaváltások egyik hazai gyakorlataként. Bebizonyítva, hogy a nemzetközi modellek, best practice-ek és az új működési diszciplínák a helyi kihívásokhoz és feladatokhoz igazítva itthon is használhatók. Gyakorlatukat nem egy az egyben feleltetik meg a könyvben megjelenő ajánlásoknak, sokkal inkább egy átfogó, a bizalmas információkat kerülő összefoglalót adnak az elmúlt öt év történéseiről, emellett praktikus tanácsaikkal segítik a könyvben megfogalmazott elvek megvalósítását.

Borító ár: 4900 Ft
Aktuális ár: 3430 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3430 Ft
Kosárba

Dr. Lelkes Orsolya

Fenntartható hedonizmus

Boldog élet, amely nem méreg(drága) a Földnek

Miként csökkenthetjük a klímaszorongást?

Miképpen fogyaszthatunk kevesebbet, hogy az ne járjon lemondással?

Hogyan élhetünk örömteli és teljes életet anélkül, hogy ökológiai pusztítást okoznánk?

Sokan úgy gondolják, hogy a boldogság egyenlő az élvezetek halmozásával. A mohó, materialista, önző szemlélet, a végtelen növekedés kudarcának jelei azonban egyre nyilvánvalóbbak. Korunk kihívásai megkívánják, hogy olyan új életstratégiát alakítsunk ki, amely nem árt a Földnek.

A modern társadalomtudományra és az ókori görög filozófiára támaszkodva a közgazdász, coach és pszichológiai tanácsadó szerző bemutatja, hogy miként élhetünk autonóm, kreatív, értelmes és élvezetes életet gazdagító kapcsolatokkal. Arra ösztönöz, hogy megvizsgáljuk kollektív és személyes meggyőződéseinket a sikerről és a jó életről, és gyakorlati segítséget is nyújt belső erőforrásaink és akadályaink feltárásához. Hiánypótló kötet mindenkinek, aki szeretne aktívan hozzájárulni a mostani ökológiai és társadalmi problémák megoldásához.

Borító ár: 3900 Ft
Aktuális ár: 2730 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
2730 Ft
Kosárba