Kasey Edwards

Christopher Scanlon

Ha úgy neveljük a lányunkat, hogy szeresse és elfogadja önmagát, akkor a többi szinte magától a helyére kerül.

• A lehető legtöbbet hozza majd ki magából, mert tisztában van a képességeivel.

• Ragaszkodik az egyenlőségen alapuló, egészséges kapcsolatokhoz, mert nem éri be kevesebbel.

• Vigyáz testi és lelki egészségére, mert amit szeretünk, az megérdemli a gondoskodást.

• Elégedett és kiegyensúlyozott lesz, mert tudja, hogy saját magára mindig számíthat.

A könyv szerzői, Kasey Edwards és Christopher Scanlon – maguk is lányos szülők – tudományos kutatásokon és személyes tapasztalatokon alapuló módszereinek segítségével lányainkat felvértezhetjük az önbecsülésüket romboló kulturális hatások és társadalmi előítéletek ellen. A kötet tanácsokkal szolgál az önazonosság, a támogató barátságok, a független, felelős döntések kialakításához, hogy lányunk értse és őszintén szeresse önmagát és a nőt, akivé válik.

Borító ár: 3900 Ft
Aktuális ár: 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3120 Ft
Kosárba

HVG Extra Pszichológia 2022/2

Az én történetem

Hogy miről is szól életünk története? Mindarról, ami külső és belső világunkban egyfolytában zajlik. Tapasztalatokról, élményekről, érzelmekről, amelyek határozott irányt szabnak életünk alakulásának, amelyek mély és átható érzéseket keltenek bennünk, amelyek eltérítenek vagy épp odavonzanak bennünket egy-egy helyzethez. És persze a fontos másokról, akik tükröznek, alakítanak, befolyásolnak bennünket, akik hozzánk tesznek vagy épp elvesznek belőlünk valami fontosat. Életünk története sosem csak egyetlen részlet, egyetlen kiragadott pillanat, sikeres vagy sikertelen próbálkozás, ha nem élményeink hosszú regény folyama, amelynek fejezeteit folyamatosan alakítjuk. Alakíthatjuk.


A tartalomból:

Új utakon
Mindennapi kreativitásunk


Az élet intenzív változata
Hogyan hat az önkifejező írás?

A fontos mások
Társas valóságaink

Jó és igazságos
Mi van a valóság mögött?

Borító ár: 1290 Ft
Aktuális ár: 1097 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
1032 Ft
Kosárba

CAL NEWPORT

Elmélyült munka

Hogyan érhetünk el sikereket összpontosítással egy szétszórt világban?

Hogyan szokjunk le a bizonyítottan nem hatékony multitaskingról?
Miként szakadhatunk el a közösségi médiától?
Hogyan szerezzük vissza a kontrollt időnk és figyelmünk felett?

A mobilunkra szüntelenül érkező értesítések, a folytonos e-mailezés, a gyors válaszadás kényszere és a kimaradástól való félelem miatt a legtöbben mostanra elveszítettük az elmélyülés képességét: figyelmünk egyre inkább szétaprózódik, folyamatosan stresszelünk, és hamar elfáradunk. Ezért ha (újra) megtanulunk fókuszált figyelemmel összpontosítani a feladatainkra, akkor egyfajta szupererőre teszünk szert a 21. századi gazdaság egyre kiélezettebb versenyhelyzeteiben.

Cal Newport az informatikatudomány docense és hatékonyságszakértő korszakalkotó könyvében tudományos kutatások eredményeit és kiemelkedően hatékony emberek szokásait vizsgálva bemutatja, hogy az elmélyült munkavégzés milyen előnyökkel jár. Négy szabályból álló programjával átalakíthatjuk az elménket és a szokásainkat, hogy gyorsabban jegyezhessünk meg bonyolult információkat, és érhessünk el jobb eredményeket. Így életünk nemcsak sikeresebbé, hanem tartalmasabbá és elégedettebbé is válhat.


„Cal Newport lenyűgöző új könyvében a környezet figyelemzavaró tényezőinek kiküszöbölését szorgalmazva bevezet a az intenzív összpontosítás világába, amelyben gyors és hatékony tanulás, valamint kiemelkedő teljesítmény érhető el. Gondoljunk rá úgy, mint egy edzésprogramra, és vágjunk bele még ma!”

Daniel H. Pink, az Eladni emberi dolog, a Motiváció 3.0 és a Mikor szerzője

„Az Elmélyült munkának köszönhetően nem marad kétségünk: mindenképpen rá kell szoknunk az intenzív összpontosításra. Cal Newport ehhez azonnal alkalmazható módszereket kínál, amelyek segítségével a fókuszált munkavégzés életünk részévé válik.”

Adam Grant, a Gondold újra!, az Eredetik és az Adni és kapni szerzője, a B terv társszerzője

„Cal Newport tiszta hang a zajtengerben, a tudomány mellett szenvedélyes lelkesedés is hajtja. Nincs szükségünk több kattintásra, sem macskás fotókra, nem kell több emoji. Bátor munkavégzésre van szükségünk, alkotásra, amelyre akkor nyílik lehetőség, ha megálljuk, hogy ne tévedjen máshová a tekintetünk.”

Seth Godin, az Alkotás rutinja, a Na, ez már marketing! és a Minden marketinges sztorizik szerzője

Borító ár: 4900 Ft
Aktuális ár: 4165 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3920 Ft
Kosárba

Silke Rose West

Joseph Sarosy

Ez a könyv nem mesegyűjtemény, hanem eszköztár ahhoz, hogy a saját meséinket tudjuk elmondani.



Amikor egy gyerek azt kéri, hogy meséljünk neki, valójában a figyelmünkre vágyik: a mesemondás során sokkal fontosabb a beszélő és a hallgató, vagyis a szülő és a gyerek között lévő kapcsolat, mint maga a történet. Az intuitív mesemondás nemcsak a kötődést erősíti, de segít a gyerekeknek új készségeket elsajátítani, együttérzővé teszi őket, tompítja a problémás érzéseket és segít átlendülni az élet nehéz pillanatain.

A könyv szerzői, akik szülőként és tanárként is gyakorlott mesemondók, bevezetnek a mesemondás mesterségébe, a gyakorlatok és a mintául szolgáló történetek pedig segítenek életre kelteni ezt a módszert. A könyv végére érve magabiztosabb mesemondónak fogjuk érezni magunkat, hiszen a mesemondás olyasmi, amiben már eleve jók vagyunk – csak esetleg még nem tudunk róla.


„Boldog vagyok, hogy ez a könyv elérhetővé vált magyarul. Meleg szívvel ajánlom minden felnőttnek, aki valaha azt állította, ő képtelen fejből mesélni. A mesemondás, ahogy ez a csodás kis kötet megmutatja, elsősorban kapcsolódás. Mindannyiunk lételeme.”

DR. ZALKA CSENGE VIRÁG, mesemondó és író

„A történetmesélés kétségkívül a legjobb módszer arra, hogy információkat és gondolatokat ültessünk a hallgatóság fejébe. Ez a könyv kulcsfontosságú oktatási eszközként segít népszerűsíteni a mesélést.”

Dr. JANE GOODALL, a Jane Goodall Intézet alapítója és az ENSZ békenagykövete


„A mesemondás a leghétköznapibb varázslat a világon. Titokzatos erő, amit mindannyian birtoklunk, akkor is, ha nem hiszünk magunkban. Ez a könyv szórakoztató módon rombolja le a meséléssel kapcsolatos tévhiteket, miközben használható tanácsokkal segít felszabadítani a bennünk élő mesemondót. Receptre írnám fel minden szülőnek, aki nem bánja az olyan mellékhatásokat, mint az azonnal kialakuló mesefüggőség vagy a fékezhetetlen nevetés.”

TROGMAYER ÉVA, a Labi, az erdő pékje és a Medvemese című könyvek írója


„Azok mondják a legjobb meséket, akik igazán ismernek minket. Ha valaki nem érzi magát elég magabiztosnak a meséléshez, ez a könyv neki is megfelelő segítséget nyújt majd.”

STEVE BIDDULPH pszichológus, számos New York Times-bestseller, köztük a Hogyan neveljünk boldog gyermekeket?, a Hogyan neveljük a fiúkat? és a Hogyan neveljük a lányokat? szerzője

Borító ár: 3500 Ft
Aktuális ár: 2975 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
2800 Ft
Kosárba

Rory Sutherland

Alkímia

Az értelmetlennek tűnő ötletek meglepő ereje a márkaépítésben és azon túl

Miért működik az IKEA-hatás a gyógyszeriparban?
Mit tanulhatunk a méhektől a fenntartható üzleti kapcsolatokról?
Miként népszerűsíthetjük a márkaépítés módszereivel az adófizetést?

Kiszámíthatatlan világunkban az üzleti sikereket pusztán adatok, logika vagy a közgazdaságtan elméletei alapján lehetetlen megjósolni. A legmakacsabb problémák gyakran éppen akkor oldódnak meg, amikor az irracionalitást hívjuk segítségül – hiszen döntéseinket számtalan, nem logikus tényező befolyásolja.

Rory Sutherland, az Ogilvy legendás reklámszakembere jól ismeri a fogyasztói társadalom működését. Felforgató és olykor meghökkentő könyvében a legújabb tudományos kutatások, szórakoztató történetek és harmincévnyi, világmárkák építésében szerzett tapasztalata alapján fedi fel viselkedésünk és a sikeres kommunikáció titkait. Megtanuljuk tőle, hogy látszólag ostoba kérdéseket, rendhagyó módszereket és eszement lehetőségeket is számításba kell vennünk. Elvégre ha aranyat akarunk csinálni, az ellenállhatatlan ötletek megalkotásának sötét és lenyűgöző tudományához, az alkímiához kell folyamodnunk.


Méltatások

„Igazi áttörés ez a könyv. Az Alkímia az élet szinte minden területén alkalmazható. Emellett nagyon vicces is.”

Nassim Nicholas Taleb, A fekete hattyú szerzője)

„Az Alkímia olvasása – ahogy a címe is sugallja – olyan élmény volt, mintha a szavakat arannyá változtatnánk. Sorai között az ember működésével kapcsolatos, aranytelérként felcsillanó bölcsességekre bukkanhatunk. Kihagyhatatlan olvasmány!”

Robert B. Cialdini, a Hatás és az Előhatás szerzője, az Igen! és a Kis lépés, nagy hatás társszerzője

Rory Sutherland az Ogilvy alelnöke, 1988 óta dolgozik a cégnél. Kellemesen meghatározatlan munkaköre lehetővé tette, hogy a reklámügynökségen belül létrehozzon egy viselkedéstudományi részleget, amelynek feladata, hogy a pszichológia és viselkedéstudomány kreatív alkalmazásával felfedezze a társadalmi kérdésekben és az üzleti életben kínálkozó rejtett lehetőségeket. TED-előadásait már csaknem hétmilliószor tekintették meg.



„Sokan vagyunk, akiket arra tanítottak, hogy az adatokra és a logikára támaszkodjunk, az Alkímia viszont bemutatja az irracionalitás előnyeit. Azt hiszem, mindenkinek érdemes észben tartania, hogy legnehezebb problémáinkra váratlan megoldást kínálhat, ha ostoba kérdéseket teszünk fel, régi ötleteket új köntösbe öltöztetünk, és egy kis varázslattal próbálkozunk.”

Inc., „Great Books for Anyone Who Wants to Get Ahead in Life"


„A legújabb és legviccesebb könyvet e témában Rory Sutherland, az Ogilvy alelnöke írta. Az Alkímia az emberi viselkedésről szól, ugyanakkor arra hív, hogy szálljunk szembe a kormányzati szervek és vállalatok működését uraló táblázatmaffiával. A szerző a munkája során megismert példákon keresztül mutatja be, hogyan mond ellent az emberi viselkedés a közgazdaságtan törvényeinek.”

Forbes, „Best Books on Consumer Behavior to Help You in Business and in Life"


„Ragyogó, ragyogó, ragyogó! Csodálatosan eretnek, pimasz, vicces és bölcs. Az Alkímia tíz évre elegendő érdekes történettel és bölcs aforizmával látott el, hogy legyen mit előadnom megfáradt diákjaimnak.

Jules Goddard, London Business School


„A modern reklámszakma donja.”

The Times (London)


„Sutherland, az Ogilvy legendás alelnöke több évtizedes tapasztalata alapján boncolgatja az emberi vásárlási szokásokat, ráadásul rendkívül szórakoztató módon teszi. Az Alkímia a tudományos kutatásokból származó meglátásokat vicces történetekkel és az AmEx, Microsoft és hasonló cégek esettanulmányaival vegyíti. Kihagyhatatlan olvasmány."

Entrepreneur, „Best Books of the Year for Entrepreneurs"

Borító ár: 5900 Ft
Aktuális ár: 5015 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
4720 Ft
Kosárba

Les Binet

Sarah Carter

Hogyan (ne) tervezz?

66 hiba, amit elkövethetsz a marketingben

A két elismert kommunikációs stratéga átfogó, mégis rendkívül könnyen követhető gyakorlati útmutatót ad a hatékony marketingstratégia tervezéséhez. A folyamat legfontosabb lépéseit bemutató kötet a célok meghatározásától és a 4P-től kezdve a kutatáson, a briefingen, a kreatív fejlesztésen és a médiatervezésen át a hatékonyság és a hatásosság méréséig minden területen hasznos információt nyújt. A kétperces ellenőrző listák, a jó és rossz gyakorlatok és az esettanulmányok sokat segítenek abban, hogy tökéletesíthessük a marketingstratégiánkat.

„Minden szakmának szüksége van egy szilárd alapokat adó útmutatóra, amely rendet rak a fejekben, és megbízható támaszt nyújt kétségek esetén. A marketingkommunikációnak ez a könyv a nagykönyve.”

Gál Sarolta, stratégiai igazgató, DDB

„Ez a könyv mérhetetlenül felbosszantott. Olvasói mind-mind olyan előnyhöz jutnak, ami nekem soha nem adatott meg. Szerencsés flótások!”

Martin Weigel, stratégiai igazgató, Wieden+Kennedy

„Az ilyesfajta ajánlók írói általában nem olvassák el a szóban forgó könyvet. Én elolvastam – és tényleg nagyon jó. Olyannyira, hogy mindenkinek csak ajánlani tudom.”

Mark Ritson, oktató, Melbourne Business School

„Les és Sarah intelligens és humoros könyvükben precízen azonosítják a stratégiai gondolkodás gyenge pontjait, és egyszerű javaslatokat tesznek az elkerülésükre. Végzőseimet minden karácsonykor megajándékozom egy-egy igazán inspiráló könyvvel. Rendelhetnék 30 példányt?”

Jon Steel, stratégiai tervező, WPP

„Helyrehozza a rossz tervezési könyvek által okozott károk nagy részét, ezért bármely más tervezésről szóló könyvnél hasznosabb.”

Dave Trott, kreatív igazgató, a Kreatív vakság című könyv szerzője

„Kötelező olvasmány azok számára, akik többet szeretnének megtudni a hatékony kommunikációról – vagyis remélhetőleg minden marketingesnek.”

Craig Inglis, ügyfélkapcsolati igazgató, John Lewis



A könyvhöz kapcsolódó kiadvány - Lépj előre digitálisan! Egy Telekom-sztori - bemutatja a Telekom CFU (Customer Facing Unit) csapat működését, filozófiáját és a Telekom márkát, könyvben bemutatott paradigma- és perspektívaváltások egyik hazai gyakorlataként. Bebizonyítva, hogy a nemzetközi modellek, best practice-ek és az új működési diszciplínák a helyi kihívásokhoz és feladatokhoz igazítva itthon is használhatók. Gyakorlatukat nem egy az egyben feleltetik meg a könyvben megjelenő ajánlásoknak, sokkal inkább egy átfogó, a bizalmas információkat kerülő összefoglalót adnak az elmúlt öt év történéseiről, emellett praktikus tanácsaikkal segítik a könyvben megfogalmazott elvek megvalósítását.

Borító ár: 4900 Ft
Aktuális ár: 4165 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3920 Ft
Kosárba

Dr. Lelkes Orsolya

Fenntartható hedonizmus

Boldog élet, amely nem méreg(drága) a Földnek

Miként csökkenthetjük a klímaszorongást?

Miképpen fogyaszthatunk kevesebbet, hogy az ne járjon lemondással?

Hogyan élhetünk örömteli és teljes életet anélkül, hogy ökológiai pusztítást okoznánk?

Sokan úgy gondolják, hogy a boldogság egyenlő az élvezetek halmozásával. A mohó, materialista, önző szemlélet, a végtelen növekedés kudarcának jelei azonban egyre nyilvánvalóbbak. Korunk kihívásai megkívánják, hogy olyan új életstratégiát alakítsunk ki, amely nem árt a Földnek.

A modern társadalomtudományra és az ókori görög filozófiára támaszkodva a közgazdász, coach és pszichológiai tanácsadó szerző bemutatja, hogy miként élhetünk autonóm, kreatív, értelmes és élvezetes életet gazdagító kapcsolatokkal. Arra ösztönöz, hogy megvizsgáljuk kollektív és személyes meggyőződéseinket a sikerről és a jó életről, és gyakorlati segítséget is nyújt belső erőforrásaink és akadályaink feltárásához. Hiánypótló kötet mindenkinek, aki szeretne aktívan hozzájárulni a mostani ökológiai és társadalmi problémák megoldásához.

Borító ár: 3900 Ft
Aktuális ár: 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3120 Ft
Kosárba

Békési Tímea

Dr. Kassai Szilvia

Újraépített életek

Történetek szenvedélybeteg szülők felnőtt gyermekeiről

„Vegyük végre észre, hogy nemcsak a problémás családtag szorul segítségre, de mi is! Vegyük észre, hogy van út vissza a normálisba, még ha fájdalmas és hosszú is! Ez a könyv segít abban, hogy elinduljunk ezen az úton, a múlttal való szembenézés, a feldolgozás és a megbocsátás útján.”
Kovács András Péter humorista

Hogyan lehet túlélni a gyerekkort függő szülők mellett? Milyen nehézségeket okoz ez a súlyos családi örökség? Miként lehet feldolgozni ezt a traumát?

Hazánkban több millió embert érint, mégis kevés szó esik arról, milyen következményekkel jár, ha valaki szenvedélybeteg szülőkkel nő fel. A függőség ugyanis nemcsak az alkoholbeteget vagy szerhasználót, hanem a családi rendszer egészét érinti, minden családtag életére jelentősen kihat.

Az addiktológiai konzultáns és interkulturálispszichológia-szakértő szerzőpáros tabudöntögető könyve átfogó képet ad a témáról. A személyes élettörténetek ‒ Karafiáth Orsolya, Tompa Andrea és Kiskovács Attila, valamint az inkognitójukat megőrző interjúalanyok őszinte vallomásai ‒ bepillantást engednek számos függőségben érintett család életébe, és felvázolják a változás lehetőségeit.

A hiánypótló kötet az érintettek, szakemberek és érdeklődők számára is hasznos információkkal, fogódzókkal szolgál. Emellett rámutat arra is, hogy bár bizonyos mértékig meghatároz minket, honnan jövünk, végső soron többek vagyunk, mint a traumáink összessége ‒ és újraépíthetjük az életünket.

Borító ár: 3700 Ft
Aktuális ár: 3145 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
2960 Ft
Kosárba

Bereczki Enikő

A rejtélyes Z generáció

Együttműködés a mai tizen- és huszonévesekkel

Miként kezelhetjük a generációs ellentéteket szülőként vagy tanárként?

Hogyan dolgozzunk együtt a Z generáció tagjaival?

Miért érik el könnyeben a youtuberek és a tiktokerek a fiatalokat?

A Z generációról, a mostani 13–26 évesekről kialakult sztereotípiák – például, hogy nehezen motiválhatók, érdektelenek, csak a telefonjukat nyomkodják, képtelenek a kitartó erőfeszítésre, nem akarnak felnőni, és még hosszan sorolhatnánk – abból is fakadnak, hogy keveset tudunk a világukról. Szülőként, pedagógusként, munkaadóként vagy munkatársként azonban elengedhetetlen, hogy együttműködjünk velük, túl tudjunk lépni az előítéleteinken, megoldjuk az esetleges konfliktusokat, és ne mélyítsük tovább a generációs szakadékot.

Bereczki Enikő ifjúsági és generációs szakértő gondolatébresztő és hiánypótló könyvében a tudományos kutatások eredményeit és saját széles körű tapasztalatát számos ismert szakember és több mint húsz hazai influenszer véleményével egészíti ki. Bemutatja, hogy mi jellemző a Z generációra – annak is elsősorban az online térben jelen lévő tagjaira: milyen kihívásokkal küzdenek, milyen megküzdési lehetőségek állnak előttük, és ezekben hogyan segíthetjük őket. A könyvet olvasva nemcsak elméleti ismereteket, hanem gyakorlati megoldásokat is kapunk azzal kapcsolatban, hogyan kommunikáljunk és kooperáljunk a fiatalokkal. Az új perspektívákkal és számtalan új készséggel gazdagodó, sokszínű, multigenerációs közösségektől várhatjuk ugyanis a jövő problémáinak megoldását.

"Bereczki Enikő sokrétű szakmai tapasztalatainak köszönhetően, gyakorlatias példáin és nyitottságán keresztül, rendkívül árnyalt képet kapunk a Z generációról. A sokszínű digitális világ démonizálása helyett szórakoztatóan segít a megértésben, hogy a könyv végére érve megszűnjön az értetlenségünk és tehetetlenségérzésünk a fiatalokkal kapcsolatban, és hatékonyabb eszközökkel tudjuk támogatni őket, nyitni feléjük."

Bombera Krisztina

„Bereczki Enikő könyve magával ragadó és sokszínű: saját tapasztalata és tudása mellett számos szakértő véleményét és több mint 20 influenszerrel készített interjúk tanulságát is megosztja velünk, akik ma nagy hatással vannak a hazai Z generációra. Mindenkinek jó szívvel ajánlom a könyvet, aki szeretné megérteni „ezeket a mai fiatalokat” és jó kapcsolatot építeni velük.”
Molnár Janka Sára, fizikus, tudománykommunikátor


„A jövő szcenárióihoz a jelenben kell keresnünk a kapaszkodókat. Bereczki Enikő könyve pont ezt adja meg nekünk: a sokszor csak felszínes >>hát ilyenek ezek a Z generációsok<< gondolatot izgalmasan, tényszerűen kibontva visz közel minket e nemzedék jobb megértéséhez. Mivel mindezt nagy-nagy beleéléssel, megértéssel, sőt, szeretettel teszi, így a generációs szakadékok áthidalásához is hozzájárul.”

Kánai András, kommunikációs szakember, jövőkutató

„Bereczki Enikő könyve rengeteg gondolatot indított el bennem, ezért pontokba szedtem, hogyan tudom a teljes munkavállalói életcikluson keresztül a munkavállalói élményfejlesztésbe integrálni az olvasottakat. Minden vezetőnek és HR munkatársnak ajánlom minden cégnél, ahol a Z generáció aránya az elkövetkező években egyre nagyobb lesz. Praktikus kapaszkodók sokaságát nyújtja példákkal kiegészítve, és kulcsot ad ahhoz, hogy hogyan lehet a Z generáció tagjait motiválni és elkötelezni, hogy azt érezzék, szárnyalnak a munkahelyi közegben is."

Horváth Zsuzsanna, a Deloitte Hungary HR igazgatója


„Ahhoz, hogy beléphessünk a kamaszok világába az ő nyelvükön kell tudni érteni és beszélni. Elengedhetetlen hozzá, hogy kipróbáljuk az Instát, a TikTokot, és felüljünk az online-offline libikókájára. Néha szédülni fogunk, nem is biztos, hogy elfogadjuk, de legalább jelen vagyunk és összekacsinthatunk. Más generáció, más értékrend, de szeretettel, a generáció megismerésével ez a kommunikációs szakadék rendszerint áthidalható. Ehhez nyújt segítséget ez a könyv is."

Tibenszky Moni Lisa, újságíró, a Felelős Szülők Iskolája alapító-ügyvezetője, a KórházSuli nagykövete


Borító ár: 4500 Ft
Aktuális ár: 3825 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3600 Ft
Kosárba

Feldmár András

Ács Dániel

Agymosó

Őszinte kérdések és spontán válaszok

Hogyan kell szeretni magam?

Meggyógyulhatunk-e a traumából?

Mi értelme van az életemnek?

A nagy sikerű Heti Agymosó beszélgetéssorozatban bárki tanácsot kérhetett, feltehette kérdését, megvallhatta problémáját. Feldmár András spontán és őszintén felelt, a műsorvezető Ács Dániel, a Feldmár Intézet szóvivője volt. A videós sorozatból készült válogatáskötet problémás élethelyzeteiben, hétköznapi dilemmáiban és az elmesélt érzésekben magunkra ismerhetünk. Saját – a gyerekeinkhez, párunkhoz, szüleinkhez, a terapeutánkhoz, önmagunkhoz és másokhoz fűződő – kapcsolatainkban megjelenő elakadásainkra is elgondolkodtató válaszokat kaphatunk.

Borító ár: 3900 Ft
Aktuális ár: 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3120 Ft
Kosárba

HVG Extra Pszichológia 2022/1

Hatás – Befolyásolás - Manipuláció

Aktuális számunkban alaposabban szemügyre vesszük, miként hatnak, befolyásolnak, eseteként manipulálnak minket. Nem kell, hogy politikai nyomásgyakorlásról legyen szó: egy egyszerű mosópor melletti döntésünket is láthatatlannak tűnő erők határozzák meg. A pszichológia évtizedek óta kutatja, miért és hogyan „vernek át”, és miért hisszük el a hazugságot, a bűvésztrükköt, dőlünk be az illúziónak, netán a magánéleti és ezoterikus szélhámosoknak. A legújabb eredményekkel felvértezve már képesek leszünk jobban átlátni ezeket a fogásokat, és kevésbé leszünk balekok – ahogy a csalók és a csúsztatók is elsajátították e trükköket.

A tartalomból:

Őszinteség kontra titok
Férfi és női szélhámosok

Hatalom a párkapcsolatban
A szeretettől az elnyomásig

Miért vagyunk átverhetőek?
A gondolkodási csapdák felismerése

Borító ár: 1290 Ft
Aktuális ár: 1097 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
1032 Ft
Kosárba

Dr. Belső Nóra

Félelem, szorongás, pánik

Hogyan találjuk meg a kiutat?

Információval elárasztott, pandémia sújtotta világunkban ősi félelmeinkhez egyre több modern kori társul, ráadásul a szorongás és a pánik is sokak életét keseríti meg. Dr. Belső Nóra pszichiáter segít felismerni a különbséget az egészséges félelmek és a szorongásos zavarok mint mentális betegségek között. Könyvében végigvezet ezen állapotok keletkezésének folyamatain, bemutatja hátterüket és következményeiket, szót ejt halálfélelemről, fóbiákról, generalizált szorongásról és pánikbetegségről, nem utolsósorban kitér a traumák által okozott sebekre is. A gyakorló orvos szemszögéből, a praxisából vett esetekkel illusztrálva mutatja be a lehetséges megoldásokat, kapaszkodókat adva az olvasónak.

FÉLELEM, SZORONGÁS, PÁNIK – HOGYAN TALÁLJUK MEG A KIUTAT?
INTERAKTÍV HVG EXTRA PSZICHOLÓGIA SZALON április 20-án, a Marczibányi Téri Művelődési Központban.

Az egészséges félelmekről, traumákról és a pszichés zavarokról is beszélgetünk DR. BELSŐ NÓRA pszichiáterrel.

Részletekért kattints ide.



„A bátorság nem a félelem teljes hiánya, hanem az, amikor képesek vagyunk átjutni a félelmeink által emelt korlátokon. Mindegy, hogy lassan evickélünk át, vagy egy ugrással túllendülünk rajta, a lényeg, hogy megtettük.”

Borító ár: 3900 Ft
Aktuális ár: 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3120 Ft
Kosárba

Jonah Berger

Katalizátor

Hogyan változtathatjuk meg mások gondolkodását?

Mi visz rá egy demokratát arra, hogy a republikánusokra szavazzon?
Hogyan érhetnénk el, hogy az izraeliek és az arabok bízzanak egymásban?
Mivel vehetnénk rá a kamaszokat, hogy eldobják a cigarettát?
Miként győzhetjük meg a vevőket, hogy ne a versenytársak termékét válasszák?

Mindenki változtatni akar valamin. És rendszerint mindenki meggyőzéssel, erőltetéssel vagy nyomásgyakorlással próbálkozik – pedig létezik egy hatásosabb mód is a gondolkodás megváltoztatására.

Jonah Berger, a Wharton Üzleti Iskola marketingprofesszora szerint célravezetőbb, ha katalizátorként viselkedünk. Kutatások segítségével tárja fel a változást lassító vagy ellehetetlenítő öt akadály tudományos hátterét, és esettanulmányokon keresztül mutatja be azokat az elveket, amelyek alkalmazásával egyének vagy szervezetek sikerrel bonthatják le a változás útjában álló korlátokat.

Könyvéből hatékony gondolkodásmódot és olyan technikákat tanulhatunk, amelyek révén igazi katalizátor válhat belőlünk – akár egyetlen személyt akarunk megváltoztatni, akár egy teljes iparág működésében próbálunk irányváltást elérni.

Ajánlások

„Jonah Berger azok közé a kivételes gondolkodók közé tartozik, akik képesek a kutatáson alapuló meglátásokat gyakorlati útmutatással vegyíteni. Hálás vagyok, amiért ettől a mesteri elmétől tanulhattam.”

Jim Collins, a Jóból kiváló és A lendkerékhatás a gyakorlatban szerzője, valamint a Tudatosan kiváló című könyv társszerzője

„Mindannyiunkat frusztrált már az, amikor próbáltuk megváltoztatni valakinek a véleményét? Jonah Berger lebilincselő könyvében ezt a feszültséget oldja azáltal, hogy megmutatja, hogyan távolíthatjuk el az akadályokat a változás útjából. A Katalizátor megtanít minket arra, hogyan változtathatunk meg bármit.”

Charles Duhigg, A szokás hatalma és az Okosabban, gyorsabban, jobban című sikerkönyvek szerzője

„A Katalizátor tele van anekdotákkal, tudománnyal és tanácsokkal. Létfontosságú olvasmány mindazok számára, akik változásmenedzsmenttel foglalkoznak. Egy a ritka, letehetetlen üzleti könyvek közül.”

Daniel H. Pink, a Mikor, az Eladni emberi dolog és a Motiváció 3.0 című könyvek szerzője


Borító ár: 4200 Ft
Aktuális ár: 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3360 Ft
Kosárba

A mi történetünk az első születésnapig

Napló a várandósságról és az első évről

E naplóban hétről hétre nyomon követhetjük, hogyan fejlődik egy kisbaba, és megörökíthetjük saját tapasztalatainkat – reményeinket és álmainkat, a szülés és születés élményét, az első év felejthetetlen pillanatait.

Borító ár: 3200 Ft
Aktuális ár: 2720 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
2560 Ft
Kosárba

A mi történetünk az első évekről

Napló a születéstől ötéves korig

Ez a különleges napló a közös éveink fontos pillanatait örökíti meg – az első lépéseket és szavakat, a boldog perceket, a közös kalandokat, a családi ünnepeket és a kedvenc elfoglaltságainkat.

Borító ár: 3200 Ft
Aktuális ár: 2720 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
2560 Ft
Kosárba

Tanács Eszter

Férfiak gyermek nélkül

Történetek felelősségről, veszteségről és választásról

A gyermektelenség több férfit érint, mint nőt, a téma kapcsán mégis hajlamosak vagyunk megfeledkezni róluk, az érzelmeikről, vágyaikról, veszteségeikről. Helyzetüket gyakran elbagatellizáljuk: számukra kevésbé fontos a gyermekvállalás, kerülik az ezzel járó felelősséget, és az életkoruk sem korlátozza őket. A valóságban minden gyermektelen férfi története egyedi.

Tanács Eszter, a Nők gyermek nélkül című kötet szerzője új könyvében 16 gyermektelen és gyermekmentes férfivel készített interjút. Emellett andrológus, szociológus, pszichológus, bioetikus szakértők is megosztják tapasztalataikat a férfi termékenységgel, a férfiak társadalmi szerepeivel, a veszteségfeldolgozással és a gyermektelenség választásával kapcsolatban. E hiánypótló könyvből árnyaltabb képet kaphatunk arról, hogyan élik meg a férfiak a gyermektelenséget, legyen az akár tudatos döntés eredménye, akár a körülményekből fakadó állapot.

FÉRFIAK GYERMEK NÉLKÜL - INTERAKTÍV HVG EXTRA PSZICHOLÓGIA SZALON március 24-én, a Marczibányi Téri Művelődési Házban.
Beszélgetés veszteségről és választásról Tanács Eszterrel, Dr. Nagy Beáta Magda klinikai szakpszichológussal és Dr. Takács Tamás andrológus urológus szakorvossal.
Részletekért kattints ide.


„Látszólag nem nekem szól ez a könyv. Közben pedig dehogyisnem. Ez a könyv mindenkihez szól: nőkhöz, férfiakhoz, gyerek nélkül és gyerekkel élőkhöz. Egészségügyi dolgozókhoz, reprodukciós szakemberekhez. Pszichológusokhoz. Nagyszülőkhöz és testvérekhez, a szomszédhoz, a patikushoz és a bolti eladóhoz. Mindenkihez, aki ismerni és érteni akarja, milyen sokfélék lehetnek a gyermek nélkül élő férfiak.”

SZÉL DÁVID pszichológus

"Mi tesz férfivá egy férfit? A magassága, súlya, vállszélessége? A nemzőképessége? Az oltalmazó, védelmező, magabiztos energiája? Vagy egész egyszerűen az, hogy férfinak érzi, vallja, nevezi magát? Számomra ez utóbbi. Egy olyan világban, ahol lassan elengedjük az illúziót, hogy egy nő akkor „nőies”, ha csupasz a teste, hosszú a haja, és legfőbb életcélja az anyaság, azt hiszem, ideje elbúcsúznunk attól a tévhittől is, hogy a maszkulinitás bármiféle feltételhez köthető. Még apának is lehet lenni – gyermek nélkül. Mert apából is sokféle van. A teljesség igénye nélkül – apa az is, aki megtermékenyített egy nőt, majd többé felé se nézett. Édesapa az is, aki örökbe fogadott egy gyermeket, és a „sajátjaként” neveli. Patriarchák, akiket egész nemzetségek tekintenek ősatyának – függetlenül attól, volt-e valaha vér szerinti gyermekük. Szakrális értelemben pedig mind Isten gyermekei vagyunk."
STEINER KRISTÓF, író, újságíró

Borító ár: 3900 Ft
Aktuális ár: 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3120 Ft
Kosárba

Daniel Kahneman

Olivier Sibony

Cass R. Sunstein

Zaj

Az emberi döntéshozatalt zavaró tényezők

Hogyan juthat eltérő megállapításra egy orvos egyazon röntgenfelvétel alapján a hét különböző napjain?

Miért nem mellékes egy megbeszélésen a megszólalási sorrend?

Miért eredményesebbek az embernél az algoritmusok, ha előrejelzések megfogalmazásáról van szó?

Daniel Kahneman, a közgazdasági Nobel-emlékdíjas pszichológus Gyors és lassú gondolkodás című könyvében a döntéshozást nehezítő szisztematikus hibákat és a torzításokat vizsgálta. Világhírű szerzőtársaival, Olivier Sibonyval, a Döntéshozatali csapdák szerzőjével és Cass R. Sunsteinnel, a Nudge társírójával közösen írt izgalmas és gondolatébresztő könyvükben most arra keresik a választ, miért térhetnek el egymástól azok a döntések, amelyeknek egyformáknak kellene lenniük.

A válasz az emberi döntéshozást zavaró zaj jelenségében keresendő. Objektívnek hitt döntéseinket – legfőképp azokat, amelyeket szervezetek képviseletében hozunk meg – olyan mellékesnek vélt tényezők is befolyásolhatják, mint az időjárás, a napszak vagy a pillanatnyi hangulatunk. A szerzők tudományos eredményekre és kutatásokra támaszkodva – a kriminalisztikától a gyermekvédelmen át a teljesítményértékelésig – a legkülönfélébb területeken világítanak rá, hogy ahol döntések születnek, ott jelen van a zaj is. Megmutatják, hogyan ismerhetjük fel és milyen stratégiákkal küszöbölhetjük ki, hogy sokkal jobb döntéseket hozhassunk az élet minden területén.

Borító ár: 5500 Ft
Aktuális ár: 4675 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
4400 Ft
Kosárba

Linda Åkeson McGurk

Nincs olyan, hogy rossz idő

Hogyan neveljünk egészséges, reziliens és magabiztos gyerekeket skandináv módra?

A friluftslivtől a hyggéig

Amikor a svéd Linda McGurk az Egyesült Államokba költözik, hamar rádöbben, hogy a két nép természethez való viszonya nagyon különböző. Amit ő Svédországban felnőve és immár szülőként természetesnek gondolt, az máshol szokatlannak, néha egyenesen veszélyesnek tűnik. Míg a svéd gyerekek egész évben, mindenféle időjárási viszonyok között kint játszanak, a kisbabákat télen is a szabad levegőn altatják, az iskolások pedig fára másznak, békát fognak és komposztálni tanulnak, addig új lakóhelyén a legtöbb játszótér üres, az iskolában nagyon kevés a szünet, és alig van szabad játék a természetben.

Linda McGurk könyvében megvizsgálja a svéd gyermeknevelés alappilléreit, és azt, hogy miként biztosíthat az boldog gyermekkort két lányának. Megtudhatjuk, hogyan öltöznek a svéd gyerekek, hogy valóban minden körülmények között kint lehessenek, és hogyan nevelnek a skandinávok természetszerető, egészséges, reziliens és magabiztos gyerekeket.

„Ebből a könyvből mindenki sokat tanulhat, bárhol éljen is a világban. A szabad játék gyerekekre gyakorolt jótékony hatásának szószólójaként melegen ajánlom.”

– Iben Dissing Sandahl, a Gyereknevelés dán módra és a Játék dán módra című könyvek szerzője

Borító ár: 3900 Ft
Aktuális ár: 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3120 Ft
Kosárba

Kenyeres András

Figyelemkontroll

Hogyan fókuszáljunk arra, ami nekünk fontos?

Mennyiben tükrözi egy napunk azt, ahogy éppen élni szeretnénk?

Mennyire tudunk a hétköznapjainkban önazonosak lenni?

Tényleg szánunk-e elég figyelmet azokra, akiket és amiket szeretünk, fontosnak tartunk?

Sokan érezzük úgy, hogy az életünk kötött pályán halad, és a mindennapi mókuskerékből nincs kiszállás. Kenyeres András mentáltréner-tanácsadó, a Győztes gondolkodás szerzője azt javasolja: szánjunk időt arra, hogy egy pillanatra elgondolkodjunk az életünkön, és figyelmünket azokra a dolgokra irányítsuk, amelyek lényegesek, fontosak számunkra.

Világos struktúrákban, a tudás, a tervek és a tettek mentén végigkalauzol bennünket azon a folyamaton, amelyben kizárhatjuk a külső zavaró tényezőket, fókuszálhatunk a belső motivációinkból származó céljainkra. Könyvében nem kizárólagos válaszokat kínál, hanem a segítségével feltehetjük önmagunknak a megfelelő kérdéseket, legyünk épp útkeresésben, esetleg úgy éreznénk, letértünk a megfelelő útról.

„Könyvem alapvető célja, hogy segítsem azokat, akik változtatni, finomhangolni akarnak életükön; akik érzik, hogy valami nem klappol, és tenni szeretnének ellene, viszont nem tudják, hol kezdjék, és milyen módszerek segíthetik abban, hogy figyelmüket arra a területre irányítsák, ami nekik valóban fontos. Ez egy rögös út, senki sem vitatja. Célokkal rendelkezni egy dolog, azokat végrehajtani egy másik.”

Borító ár: 3900 Ft
Aktuális ár: 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3120 Ft
Kosárba

HVG Extra Pszichológia 2021/4

Bizalom és hála

Elsőre talán nem nyilvánvaló, mennyi mindent jelent jóllétünk szempontjából az, hogy örülni tudunk az első reggeli napsugárnak, gyermekünk álmos mosolyának, a természet szépségének vagy egy idegen barátságos gesztusának. Pedig a hála érzete, amit számos hasonló esetben elfelejtünk tudatosítani és megélni, egyértelműen pozitív hatással lehet arra, mennyire bízhatunk önmagunkban és másokban, és mennyire reménytelinek látjuk a jövőt. A hála a jelen ünnepe, írja szerzőnk, és bizony, csak gyakorlás kérdése, hogy a legsötétebb időszakokban is meg tudjuk találni azokat a fénypontocskákat, amik reményt és bizalmat keltenek életünkkel kapcsolatban. Ami jó, az hamar megszokottá válik, és a problémás dolgokat jóval hamarabb észrevesszük, mivel arra vagyunk huzalozva, hogy mihamarabb megküzdjünk velük. Ahhoz viszont, hogy ezt sikerrel tegyük, szükségünk van arra a belső erőforrásra, amit a hála és a bizalom érzete nyújt számunkra. Ezért érdemes megállnunk és elidőznünk kicsit a hétköznapok apró, pozitív élményeinél, vagy a különlegesen szép és fontos alkalmakkor, amelyek hosszú távra üzemanyagot kínálnak énképünk és kapcsolataink pozitív befolyásolásához.

A tartalomból:


A jelen ünneplése
Hálás szívvel a mindennapokban

Hogyan nyerjük vissza a reményt?
Üres tankkal az úton

Az emberek jók
Itt vagyunk egymásnak

Több mint köszönöm
Hálás gyermekké nevelés

Borító ár: 1090 Ft
Aktuális ár: 927 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
872 Ft
Kosárba