Ha úgy neveljük a lányunkat, hogy szeresse és elfogadja önmagát, akkor a többi szinte magától a helyére kerül.
• A lehető legtöbbet hozza majd ki magából, mert tisztában van a képességeivel.
• Ragaszkodik az egyenlőségen alapuló, egészséges kapcsolatokhoz, mert nem éri be kevesebbel.
• Vigyáz testi és lelki egészségére, mert amit szeretünk, az megérdemli a gondoskodást.
• Elégedett és kiegyensúlyozott lesz, mert tudja, hogy saját magára mindig számíthat.
A könyv szerzői, Kasey Edwards és Christopher Scanlon – maguk is lányos szülők – tudományos kutatásokon és személyes tapasztalatokon alapuló módszereinek segítségével lányainkat felvértezhetjük az önbecsülésüket romboló kulturális hatások és társadalmi előítéletek ellen. A kötet tanácsokkal szolgál az önazonosság, a támogató barátságok, a független, felelős döntések kialakításához, hogy lányunk értse és őszintén szeresse önmagát és a nőt, akivé válik.
Borító ár: | 3510 Ft |
---|---|
![]() |
2984 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
2808 Ft |
---|
„Ma, amikor a dezinformáció mindenható, amikor a szélsőjobb világszerte feljövőben van, a történelmi transzparencia mindennél fontosabb. Mindez azonban valahogy nem érinti Németország legendás iparmágnásait. Az ő sötét örökségük rejtve maradt. Ez a könyv, a maga csekély lehetőségeihez mérten igyekszik ezt a hibát korrigálni.”
Hogyan alapozta meg a zsidó vagyon jogtalan megszerzése, valamint a kényszer- és rabszolgamunka olyan ma is jól ismert német szolgáltatók és nagyvállalatok üzleti befolyását, mint az Allianz, az AFA, a Siemens, a Porsche, az Oetker és a BMW?
Miként segítette az üzleti elit kényszerből vagy meggyőződésből Hitler terjeszkedését és hatalmi politikáját?
Miért hunyt szemet a történelmi bűnök felett a háború után az Egyesült Államok?
A német iparmágnások azáltal, hogy kisajátították a privátbankokat, áruval és fegyverekkel látták el a hadsereget, és mindent megtettek a profitjuk maximalizálásért, közvetve vagy közvetlenül, de támogatták a náci törekvéseket. David de Jong oknyomozó újságíró mérföldkőnek számító művében a véres pénz nyomába ered, és korábban fel nem dolgozott dokumentumokra és forrásokra hagyatkozva feltárja Németország leggazdagabb üzleti dinasztiáinak történetét. Egyedülálló kötete azzal a szándékkal született, hogy végre napvilágra kerüljön a német és a világgazdaság egyik legsötétebb, elhallgatott fejezete.
David de Jong korábban a Bloomberg Newsnál dolgozott újságíróként. Főként az európai bankrendszerrel, az amszterdami pénzügyekkel, a rejtett vagyonokkal és a milliárdosok anyagi javaival foglalkozott. Jelentek meg írásai a Bloomberg Businessweekben, a The Wall Street Journalban és a Dutch Financial Dailyben is. Holland születésű, jelenleg Tel-Avivban él. Miközben ezt a könyvet írta, négy éven át Berlinből tudósított.
Borító ár: | 4941 Ft |
---|---|
![]() |
4200 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3953 Ft |
---|
Hogyan szokjunk le a bizonyítottan nem hatékony multitaskingról?
Miként szakadhatunk el a közösségi médiától?
Hogyan szerezzük vissza a kontrollt időnk és figyelmünk felett?
A mobilunkra szüntelenül érkező értesítések, a folytonos e-mailezés, a gyors válaszadás kényszere és a kimaradástól való félelem miatt a legtöbben mostanra elveszítettük az elmélyülés képességét: figyelmünk egyre inkább szétaprózódik, folyamatosan stresszelünk, és hamar elfáradunk. Ezért ha (újra) megtanulunk fókuszált figyelemmel összpontosítani a feladatainkra, akkor egyfajta szupererőre teszünk szert a 21. századi gazdaság egyre kiélezettebb versenyhelyzeteiben.
Cal Newport az informatikatudomány docense és hatékonyságszakértő korszakalkotó könyvében tudományos kutatások eredményeit és kiemelkedően hatékony emberek szokásait vizsgálva bemutatja, hogy az elmélyült munkavégzés milyen előnyökkel jár. Négy szabályból álló programjával átalakíthatjuk az elménket és a szokásainkat, hogy gyorsabban jegyezhessünk meg bonyolult információkat, és érhessünk el jobb eredményeket. Így életünk nemcsak sikeresebbé, hanem tartalmasabbá és elégedettebbé is válhat.
„Cal Newport lenyűgöző új könyvében a környezet figyelemzavaró tényezőinek kiküszöbölését szorgalmazva bevezet a az intenzív összpontosítás világába, amelyben gyors és hatékony tanulás, valamint kiemelkedő teljesítmény érhető el. Gondoljunk rá úgy, mint egy edzésprogramra, és vágjunk bele még ma!”
Daniel H. Pink, az Eladni emberi dolog, a Motiváció 3.0 és a Mikor szerzője
„Az Elmélyült munkának köszönhetően nem marad kétségünk: mindenképpen rá kell szoknunk az intenzív összpontosításra. Cal Newport ehhez azonnal alkalmazható módszereket kínál, amelyek segítségével a fókuszált munkavégzés életünk részévé válik.”
Adam Grant, a Gondold újra!, az Eredetik és az Adni és kapni szerzője, a B terv társszerzője
„Cal Newport tiszta hang a zajtengerben, a tudomány mellett szenvedélyes lelkesedés is hajtja. Nincs szükségünk több kattintásra, sem macskás fotókra, nem kell több emoji. Bátor munkavégzésre van szükségünk, alkotásra, amelyre akkor nyílik lehetőség, ha megálljuk, hogy ne tévedjen máshová a tekintetünk.”
Seth Godin, az Alkotás rutinja, a Na, ez már marketing! és a Minden marketinges sztorizik szerzője
Borító ár: | 4410 Ft |
---|---|
![]() |
3749 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3528 Ft |
---|
Ez a könyv nem mesegyűjtemény, hanem eszköztár ahhoz, hogy a saját meséinket tudjuk elmondani.
Amikor egy gyerek azt kéri, hogy meséljünk neki, valójában a figyelmünkre vágyik: a mesemondás során sokkal fontosabb a beszélő és a hallgató, vagyis a szülő és a gyerek között lévő kapcsolat, mint maga a történet. Az intuitív mesemondás nemcsak a kötődést erősíti, de segít a gyerekeknek új készségeket elsajátítani, együttérzővé teszi őket, tompítja a problémás érzéseket és segít átlendülni az élet nehéz pillanatain.
A könyv szerzői, akik szülőként és tanárként is gyakorlott mesemondók, bevezetnek a mesemondás mesterségébe, a gyakorlatok és a mintául szolgáló történetek pedig segítenek életre kelteni ezt a módszert. A könyv végére érve magabiztosabb mesemondónak fogjuk érezni magunkat, hiszen a mesemondás olyasmi, amiben már eleve jók vagyunk – csak esetleg még nem tudunk róla.
„Boldog vagyok, hogy ez a könyv elérhetővé vált magyarul. Meleg szívvel ajánlom minden felnőttnek, aki valaha azt állította, ő képtelen fejből mesélni. A mesemondás, ahogy ez a csodás kis kötet megmutatja, elsősorban kapcsolódás. Mindannyiunk lételeme.”
DR. ZALKA CSENGE VIRÁG, mesemondó és író
„A történetmesélés kétségkívül a legjobb módszer arra, hogy információkat és gondolatokat ültessünk a hallgatóság fejébe. Ez a könyv kulcsfontosságú oktatási eszközként segít népszerűsíteni a mesélést.”
Dr. JANE GOODALL, a Jane Goodall Intézet alapítója és az ENSZ békenagykövete
„A mesemondás a leghétköznapibb varázslat a világon. Titokzatos erő, amit mindannyian birtoklunk, akkor is, ha nem hiszünk magunkban. Ez a könyv szórakoztató módon rombolja le a meséléssel kapcsolatos tévhiteket, miközben használható tanácsokkal segít felszabadítani a bennünk élő mesemondót. Receptre írnám fel minden szülőnek, aki nem bánja az olyan mellékhatásokat, mint az azonnal kialakuló mesefüggőség vagy a fékezhetetlen nevetés.”
TROGMAYER ÉVA, a Labi, az erdő pékje és a Medvemese című könyvek írója
„Azok mondják a legjobb meséket, akik igazán ismernek minket. Ha valaki nem érzi magát elég magabiztosnak a meséléshez, ez a könyv neki is megfelelő segítséget nyújt majd.”
STEVE BIDDULPH pszichológus, számos New York Times-bestseller, köztük a Hogyan neveljünk boldog gyermekeket?, a Hogyan neveljük a fiúkat? és a Hogyan neveljük a lányokat? szerzője
Borító ár: | 3150 Ft |
---|---|
![]() |
2678 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
2520 Ft |
---|
Miért működik az IKEA-hatás a gyógyszeriparban?
Mit tanulhatunk a méhektől a fenntartható üzleti kapcsolatokról?
Miként népszerűsíthetjük a márkaépítés módszereivel az adófizetést?
Kiszámíthatatlan világunkban az üzleti sikereket pusztán adatok, logika vagy a közgazdaságtan elméletei alapján lehetetlen megjósolni. A legmakacsabb problémák gyakran éppen akkor oldódnak meg, amikor az irracionalitást hívjuk segítségül – hiszen döntéseinket számtalan, nem logikus tényező befolyásolja.
Rory Sutherland, az Ogilvy legendás reklámszakembere jól ismeri a fogyasztói társadalom működését. Felforgató és olykor meghökkentő könyvében a legújabb tudományos kutatások, szórakoztató történetek és harmincévnyi, világmárkák építésében szerzett tapasztalata alapján fedi fel viselkedésünk és a sikeres kommunikáció titkait. Megtanuljuk tőle, hogy látszólag ostoba kérdéseket, rendhagyó módszereket és eszement lehetőségeket is számításba kell vennünk. Elvégre ha aranyat akarunk csinálni, az ellenállhatatlan ötletek megalkotásának sötét és lenyűgöző tudományához, az alkímiához kell folyamodnunk.
Méltatások
„Igazi áttörés ez a könyv. Az Alkímia az élet szinte minden területén alkalmazható. Emellett nagyon vicces is.”
Nassim Nicholas Taleb, A fekete hattyú szerzője)
„Az Alkímia olvasása – ahogy a címe is sugallja – olyan élmény volt, mintha a szavakat arannyá változtatnánk. Sorai között az ember működésével kapcsolatos, aranytelérként felcsillanó bölcsességekre bukkanhatunk. Kihagyhatatlan olvasmány!”
Robert B. Cialdini, a Hatás és az Előhatás szerzője, az Igen! és a Kis lépés, nagy hatás társszerzője
Rory Sutherland az Ogilvy alelnöke, 1988 óta dolgozik a cégnél. Kellemesen meghatározatlan munkaköre lehetővé tette, hogy a reklámügynökségen belül létrehozzon egy viselkedéstudományi részleget, amelynek feladata, hogy a pszichológia és viselkedéstudomány kreatív alkalmazásával felfedezze a társadalmi kérdésekben és az üzleti életben kínálkozó rejtett lehetőségeket. TED-előadásait már csaknem hétmilliószor tekintették meg.
„Sokan vagyunk, akiket arra tanítottak, hogy az adatokra és a logikára támaszkodjunk, az Alkímia viszont bemutatja az irracionalitás előnyeit. Azt hiszem, mindenkinek érdemes észben tartania, hogy legnehezebb problémáinkra váratlan megoldást kínálhat, ha ostoba kérdéseket teszünk fel, régi ötleteket új köntösbe öltöztetünk, és egy kis varázslattal próbálkozunk.”
Inc., „Great Books for Anyone Who Wants to Get Ahead in Life"
„A legújabb és legviccesebb könyvet e témában Rory Sutherland, az Ogilvy alelnöke írta. Az Alkímia az emberi viselkedésről szól, ugyanakkor arra hív, hogy szálljunk szembe a kormányzati szervek és vállalatok működését uraló táblázatmaffiával. A szerző a munkája során megismert példákon keresztül mutatja be, hogyan mond ellent az emberi viselkedés a közgazdaságtan törvényeinek.”
Forbes, „Best Books on Consumer Behavior to Help You in Business and in Life"
„Ragyogó, ragyogó, ragyogó! Csodálatosan eretnek, pimasz, vicces és bölcs. Az Alkímia tíz évre elegendő érdekes történettel és bölcs aforizmával látott el, hogy legyen mit előadnom megfáradt diákjaimnak.
Jules Goddard, London Business School
„A modern reklámszakma donja.”
The Times (London)
„Sutherland, az Ogilvy legendás alelnöke több évtizedes tapasztalata alapján boncolgatja az emberi vásárlási szokásokat, ráadásul rendkívül szórakoztató módon teszi. Az Alkímia a tudományos kutatásokból származó meglátásokat vicces történetekkel és az AmEx, Microsoft és hasonló cégek esettanulmányaival vegyíti. Kihagyhatatlan olvasmány."
Entrepreneur, „Best Books of the Year for Entrepreneurs"
Borító ár: | 5310 Ft |
---|---|
![]() |
4514 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
4248 Ft |
---|
„Sokszor megkérdeztem magamat: Ki ez a hülye? − mármint én −, aki rajong a színészekért, a színházért, a régi pályatársakért, előadások emlékéért, találkozásokért színészként és nézőként egyaránt. Miközben nekem is megadatott, hogy az elmúlt ötven évet színpadon vagy tévékamerák előtt tölthettem – sok sikerrel, talán némi népszerűséggel a hátam mögött –, megmaradtam hivatásos rajongónak.”
Gálvölgyi János
Gálvölgyi János már gyerekként is megszállottan lelkesedett a színházért: szenvedélyes autogramgyűjtőként ünnepelt színészekkel elegyedett szóba a művészbejáróknál, betéve tudta a Pesti Műsorban megjelenő szereposztásokat, és rendszeres látogatója volt a Madách Színház előadásainak. Rajongása akkor is megmaradt, amikor már ő maga is országosan elismert színművész volt.
A HVG 360-on megjelent beszélgetések alapján készült könyvben, a Hivatásos rajongóban, Gálvölgyi János Kövesdi Péterrel beszélget a színházi élményeiről, szinkron- és tévés szerepeiről, a haknikról, a hajdanvolt nagy pályatársakról és a méltatlanul elfeledett epizódszereplőkről. Beszámol mestersége buktatóiról és szakmai barátságokról, csakúgy, mint az emlékezetesebb sértődésekről, konfliktusokról. Személyes történetei az egykori színházi, filmes és tévés világ magával ragadó hangulatát varázsolják elénk, méltó emléket állítva egy egész színészgenerációnak.
Borító ár: | 4410 Ft |
---|---|
![]() |
3749 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3528 Ft |
---|
Miként csökkenthetjük a klímaszorongást?
Miképpen fogyaszthatunk kevesebbet, hogy az ne járjon lemondással?
Hogyan élhetünk örömteli és teljes életet anélkül, hogy ökológiai pusztítást okoznánk?
Sokan úgy gondolják, hogy a boldogság egyenlő az élvezetek halmozásával. A mohó, materialista, önző szemlélet, a végtelen növekedés kudarcának jelei azonban egyre nyilvánvalóbbak. Korunk kihívásai megkívánják, hogy olyan új életstratégiát alakítsunk ki, amely nem árt a Földnek.
A modern társadalomtudományra és az ókori görög filozófiára támaszkodva a közgazdász, coach és pszichológiai tanácsadó szerző bemutatja, hogy miként élhetünk autonóm, kreatív, értelmes és élvezetes életet gazdagító kapcsolatokkal. Arra ösztönöz, hogy megvizsgáljuk kollektív és személyes meggyőződéseinket a sikerről és a jó életről, és gyakorlati segítséget is nyújt belső erőforrásaink és akadályaink feltárásához. Hiánypótló kötet mindenkinek, aki szeretne aktívan hozzájárulni a mostani ökológiai és társadalmi problémák megoldásához.
Borító ár: | 3510 Ft |
---|---|
![]() |
2984 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
2808 Ft |
---|
„Vegyük végre észre, hogy nemcsak a problémás családtag szorul segítségre, de mi is! Vegyük észre, hogy van út vissza a normálisba, még ha fájdalmas és hosszú is! Ez a könyv segít abban, hogy elinduljunk ezen az úton, a múlttal való szembenézés, a feldolgozás és a megbocsátás útján.”
Kovács András Péter humorista
Hogyan lehet túlélni a gyerekkort függő szülők mellett? Milyen nehézségeket okoz ez a súlyos családi örökség? Miként lehet feldolgozni ezt a traumát?
Hazánkban több millió embert érint, mégis kevés szó esik arról, milyen következményekkel jár, ha valaki szenvedélybeteg szülőkkel nő fel. A függőség ugyanis nemcsak az alkoholbeteget vagy szerhasználót, hanem a családi rendszer egészét érinti, minden családtag életére jelentősen kihat.
Az addiktológiai konzultáns és interkulturálispszichológia-szakértő szerzőpáros tabudöntögető könyve átfogó képet ad a témáról. A személyes élettörténetek ‒ Karafiáth Orsolya, Tompa Andrea és Kiskovács Attila, valamint az inkognitójukat megőrző interjúalanyok őszinte vallomásai ‒ bepillantást engednek számos függőségben érintett család életébe, és felvázolják a változás lehetőségeit.
A hiánypótló kötet az érintettek, szakemberek és érdeklődők számára is hasznos információkkal, fogódzókkal szolgál. Emellett rámutat arra is, hogy bár bizonyos mértékig meghatároz minket, honnan jövünk, végső soron többek vagyunk, mint a traumáink összessége ‒ és újraépíthetjük az életünket.
Borító ár: | 3330 Ft |
---|---|
![]() |
2831 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
2664 Ft |
---|
Miként kezelhetjük a generációs ellentéteket szülőként vagy tanárként?
Hogyan dolgozzunk együtt a Z generáció tagjaival?
Miért érik el könnyeben a youtuberek és a tiktokerek a fiatalokat?
A Z generációról, a mostani 13–26 évesekről kialakult sztereotípiák – például, hogy nehezen motiválhatók, érdektelenek, csak a telefonjukat nyomkodják, képtelenek a kitartó erőfeszítésre, nem akarnak felnőni, és még hosszan sorolhatnánk – abból is fakadnak, hogy keveset tudunk a világukról. Szülőként, pedagógusként, munkaadóként vagy munkatársként azonban elengedhetetlen, hogy együttműködjünk velük, túl tudjunk lépni az előítéleteinken, megoldjuk az esetleges konfliktusokat, és ne mélyítsük tovább a generációs szakadékot.
Bereczki Enikő ifjúsági és generációs szakértő gondolatébresztő és hiánypótló könyvében a tudományos kutatások eredményeit és saját széles körű tapasztalatát számos ismert szakember és több mint húsz hazai influenszer véleményével egészíti ki. Bemutatja, hogy mi jellemző a Z generációra – annak is elsősorban az online térben jelen lévő tagjaira: milyen kihívásokkal küzdenek, milyen megküzdési lehetőségek állnak előttük, és ezekben hogyan segíthetjük őket. A könyvet olvasva nemcsak elméleti ismereteket, hanem gyakorlati megoldásokat is kapunk azzal kapcsolatban, hogyan kommunikáljunk és kooperáljunk a fiatalokkal. Az új perspektívákkal és számtalan új készséggel gazdagodó, sokszínű, multigenerációs közösségektől várhatjuk ugyanis a jövő problémáinak megoldását.
A REJTÉLYES Z GENERÁCIÓ: BERECZKI ENIKŐVEL BOMBERA KRISZTINA BESZÉLGET
"Bereczki Enikő sokrétű szakmai tapasztalatainak köszönhetően, gyakorlatias példáin és nyitottságán keresztül, rendkívül árnyalt képet kapunk a Z generációról. A sokszínű digitális világ démonizálása helyett szórakoztatóan segít a megértésben, hogy a könyv végére érve megszűnjön az értetlenségünk és tehetetlenségérzésünk a fiatalokkal kapcsolatban, és hatékonyabb eszközökkel tudjuk támogatni őket, nyitni feléjük."
Bombera Krisztina
„Bereczki Enikő könyve magával ragadó és sokszínű: saját tapasztalata és tudása mellett számos szakértő véleményét és több mint 20 influenszerrel készített interjúk tanulságát is megosztja velünk, akik ma nagy hatással vannak a hazai Z generációra. Mindenkinek jó szívvel ajánlom a könyvet, aki szeretné megérteni „ezeket a mai fiatalokat” és jó kapcsolatot építeni velük.”
Molnár Janka Sára, fizikus, tudománykommunikátor
„A jövő szcenárióihoz a jelenben kell keresnünk a kapaszkodókat. Bereczki Enikő könyve pont ezt adja meg nekünk: a sokszor csak felszínes >>hát ilyenek ezek a Z generációsok<< gondolatot izgalmasan, tényszerűen kibontva visz közel minket e nemzedék jobb megértéséhez. Mivel mindezt nagy-nagy beleéléssel, megértéssel, sőt, szeretettel teszi, így a generációs szakadékok áthidalásához is hozzájárul.”
Kánai András, kommunikációs szakember, jövőkutató
„Bereczki Enikő könyve rengeteg gondolatot indított el bennem, ezért pontokba szedtem, hogyan tudom a teljes munkavállalói életcikluson keresztül a munkavállalói élményfejlesztésbe integrálni az olvasottakat. Minden vezetőnek és HR munkatársnak ajánlom minden cégnél, ahol a Z generáció aránya az elkövetkező években egyre nagyobb lesz. Praktikus kapaszkodók sokaságát nyújtja példákkal kiegészítve, és kulcsot ad ahhoz, hogy hogyan lehet a Z generáció tagjait motiválni és elkötelezni, hogy azt érezzék, szárnyalnak a munkahelyi közegben is."
Horváth Zsuzsanna, a Deloitte Hungary HR igazgatója
„Ahhoz, hogy beléphessünk a kamaszok világába az ő nyelvükön kell tudni érteni és beszélni. Elengedhetetlen hozzá, hogy kipróbáljuk az Instát, a TikTokot, és felüljünk az online-offline libikókájára. Néha szédülni fogunk, nem is biztos, hogy elfogadjuk, de legalább jelen vagyunk és összekacsinthatunk. Más generáció, más értékrend, de szeretettel, a generáció megismerésével ez a kommunikációs szakadék rendszerint áthidalható. Ehhez nyújt segítséget ez a könyv is."
Tibenszky Moni Lisa, újságíró, a Felelős Szülők Iskolája alapító-ügyvezetője, a KórházSuli nagykövete
Borító ár: | 4050 Ft |
---|---|
![]() |
3443 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3240 Ft |
---|
Hogyan kell szeretni magam?
Meggyógyulhatunk-e a traumából?
Mi értelme van az életemnek?
A nagy sikerű Heti Agymosó beszélgetéssorozatban bárki tanácsot kérhetett, feltehette kérdését, megvallhatta problémáját. Feldmár András spontán és őszintén felelt, a műsorvezető Ács Dániel, a Feldmár Intézet szóvivője volt. A videós sorozatból készült válogatáskötet problémás élethelyzeteiben, hétköznapi dilemmáiban és az elmesélt érzésekben magunkra ismerhetünk. Saját – a gyerekeinkhez, párunkhoz, szüleinkhez, a terapeutánkhoz, önmagunkhoz és másokhoz fűződő – kapcsolatainkban megjelenő elakadásainkra is elgondolkodtató válaszokat kaphatunk.
Agymosó ráadás - könyvbemutató és egy különleges Agymosó-est / Feldmár András és Ács Dániel (részlet a programból)
Borító ár: | 3510 Ft |
---|---|
![]() |
2984 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
2808 Ft |
---|
Lehetséges, hogy a Stephen Hawkingot körülölelő mítosz csak részben fedi a valóságot, és jó példa a tudatos brandépítésre?
Hawking a kozmológia legfontosabb kérdéseit kutatta, és már életében az egyik legbriliánsabb elmének tartották, hírnevét mégsem elsősorban tudományos tevékenységének köszönhette. Mestere volt az önreklámozásnak: partit rendezett az időutazóknak, megünnepelte a győzelmét olyan tudományos vitákban, amelyekben valójában nem is volt igaza, bűvkörébe vonta a milliárdos mecénásokat. A közvélemény valósággal csüngött a szavain: a kerekesszékében mozdulatlanul ülő tudósban az intellektus legtisztább megnyilvánulását látta.
A tudományos újságíró, Charles Seife eredeti megközelítésű és tudományos alaposságú könyvében nemcsak megismertet Hawking munkásságával és a legfontosabb eredményeivel, de annak is utánajár, rosszul gondoljuk-e, hogy sokat köszönhet neki az emberiség?
A szerző az időben kvantumugrásokkal haladva, rétegről rétegre fejti fel, milyen elemekből született és épült fel a mítosz, vagyis hogyan lett Stephen Hawkingból, a fizikusból ikonikus jelenség.
Charles Seife, a New York-i Egyetem Arthur L. Carter Újságíró Intézetének tanára, számos könyv szerzője, két évtizede ír fizikáról és matematikáról. Dolgozott a Science magazinnál, a New Scientist amerikai tudósítója volt. Írásai megjelentek többek között a The Economist, a Scientific American, a Slate, a The Washington Post és a The New York Times hasábjain. Tudományos és matematikai témájú ismeretterjesztő filmek tanácsadójaként és írójaként szintén hírnevet szerzett.
Borító ár: | 5310 Ft |
---|---|
![]() |
4514 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
4248 Ft |
---|
Hogyan lehet a hagyományos vállalatokat lean vállalatokká alakítani?
Miként érhetünk el jelentősebb teljesítményt gyorsabban és alacsonyabb költségekkel?
Miért elengedhetetlen a kaizen szemléletet holisztikusan, az egész szervezetre kiterjedően alkalmazni?
A vállalatok nagy részénél elsősorban a pénzügyi teljesítményt tekintik a siker fokmérőjének. A száraz számadatokból azonban nem derül ki, mekkora a fejlődési potenciál a cégünk működésében. Ezt csak akkor tudjuk meg, ha közvetlenül a termelés helyén, a gembán a kaizen stratégiát alkalmazva megvizsgáljuk, egy-egy folyamaton hogyan „változtathatunk a jó irányba” – vagyis ha hagyományos vállalatból lean vállalattá válunk.
A szervezeti kiválóság egyik vezető szaktekintélye, Imai Maszaaki szerint az évtizedek óta ismert sikertörténetek dacára eddig megdöbbentően kevés szervezetnél sikerült az átállás. A kudarc egyik oka pedig általában az, hogy a menedzsment nem elkötelezett a lean szemlélet bevezetése iránt, és mindeddig hiányzott az általánosan elfogadott kritériumrendszer, amely alapján a működési teljesítmény is mérhető lett volna.
Hiánypótló, esettanulmányokban bővelkedő könyvéből megismerhetjük az erre kidolgozott FSL™, vagyis az áramlás, szinkronizálás és kiegyenlítés értékelésének forradalmian új eszközét, és annak alkalmazási lehetőségeit. Ha a hosszú távú fejlődést szem előtt tartó, felelős vezetőként szervezeti kultúránk részévé tesszük a kaizen stratégiát, páratlan hatékonyságnövelésre számíthatunk, és biztosíthatjuk, hogy szervezetünk rugalmasan alkalmazkodjon a változó körülményekhez.
A könyv megjelenését a Kaizen Institute Hungary támogatta.
„Imai Maszaaki nagyon emberi módon, gyakorlatias példákon át mutatja be az emberek és gépek egymásrautaltságát, a folyamatok összehangolásának fontosságát, a felső vezetés kiemelt szerepét. Lélek, holisztikus szemlélet, vevői hozzáadott érték és részvényesi elvárások szembeállítása: hiszem, hogy a világ komplexitásának megértéséhez és feldolgozásához ilyen könyvek olvasása által kerülünk közelebb."
Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója
„Több mint 30 éves tanácsadói, cégvezetői tapasztalattal a hátam mögött is folyamatosan használom ezt a könyvet, mert a benne szereplő gondolatok inspirálnak, eligazítanak, a bemutatott esetpéldák pedig gondolkodásra késztetnek. Ajánlom mindazoknak, akik a problémák megoldásában nem az egyszeri választ kutatják, hanem azok ismételt megjelenését kívánják megelőzni.”
Kormány Tamás, a Controll Holding Zrt. vezérigazgatója
"Ezzel a könyvvel forrásnak tekinthető művet vesz kezébe az olvasó. A jelen és a jövő vállalatvezetői számára jelentős szemléletformáló és összegző tudás. Remélem sokukhoz eljut és beépítik gondolkodásmódjukba Maszaaki Imai úr tanítását.
Prof. Dr. Szűcs Edit, a Debreceni Egyetem Műszaki Karának oktatója
A legtöbb ember arról álmodik, hogy valamiben kimagasló teljesítményt érjen el. A bizonyítási vágy egy olyan alapvető emberi tulajdonság, motiváló erő, amely a legtöbb embert a kiválóság felé hajtja. A KAIZEN szemlélet fontos szerepet tölt be a céljaink elérésében. Ez egy óriási tanulási-, változási folyamat, ahol saját, és mások hibáiból esetleges kudarcaiból, egyaránt képesek vagyunk tanulni. Nos, ezen kiválóság rögös útján indulhat el minden olyan ember, aki elolvassa, értelmezi, majd alkalmazza a könyv gyakorlatias esettanulmányainak mondanivalóját!
Szilágyi Roland, Operatív Igazgató, CSABAcast Könnyűfémöntöde Kft.
Borító ár: | 4950 Ft |
---|---|
![]() |
4208 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3960 Ft |
---|
Információval elárasztott, pandémia sújtotta világunkban ősi félelmeinkhez egyre több modern kori társul, ráadásul a szorongás és a pánik is sokak életét keseríti meg. Dr. Belső Nóra pszichiáter segít felismerni a különbséget az egészséges félelmek és a szorongásos zavarok mint mentális betegségek között. Könyvében végigvezet ezen állapotok keletkezésének folyamatain, bemutatja hátterüket és következményeiket, szót ejt halálfélelemről, fóbiákról, generalizált szorongásról és pánikbetegségről, nem utolsósorban kitér a traumák által okozott sebekre is. A gyakorló orvos szemszögéből, a praxisából vett esetekkel illusztrálva mutatja be a lehetséges megoldásokat, kapaszkodókat adva az olvasónak.
HVG EXTRA PSZICHOLÓGIA SZALON - KÖNYVBEMUTATÓ BESZÉLGETÉS DR. BELSŐ NÓRÁVAL AZ EGÉSZSÉGES FÉLELMEKRŐL, TRAUMÁKRÓL ÉS PSZICHÉS ZAVAROKRÓL
„A bátorság nem a félelem teljes hiánya, hanem az, amikor képesek vagyunk átjutni a félelmeink által emelt korlátokon. Mindegy, hogy lassan evickélünk át, vagy egy ugrással túllendülünk rajta, a lényeg, hogy megtettük.”
Borító ár: | 3510 Ft |
---|---|
![]() |
2984 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
2808 Ft |
---|
Mi visz rá egy demokratát arra, hogy a republikánusokra szavazzon?
Hogyan érhetnénk el, hogy az izraeliek és az arabok bízzanak egymásban?
Mivel vehetnénk rá a kamaszokat, hogy eldobják a cigarettát?
Miként győzhetjük meg a vevőket, hogy ne a versenytársak termékét válasszák?
Mindenki változtatni akar valamin. És rendszerint mindenki meggyőzéssel, erőltetéssel vagy nyomásgyakorlással próbálkozik – pedig létezik egy hatásosabb mód is a gondolkodás megváltoztatására.
Jonah Berger, a Wharton Üzleti Iskola marketingprofesszora szerint célravezetőbb, ha katalizátorként viselkedünk. Kutatások segítségével tárja fel a változást lassító vagy ellehetetlenítő öt akadály tudományos hátterét, és esettanulmányokon keresztül mutatja be azokat az elveket, amelyek alkalmazásával egyének vagy szervezetek sikerrel bonthatják le a változás útjában álló korlátokat.
Könyvéből hatékony gondolkodásmódot és olyan technikákat tanulhatunk, amelyek révén igazi katalizátor válhat belőlünk – akár egyetlen személyt akarunk megváltoztatni, akár egy teljes iparág működésében próbálunk irányváltást elérni.
Ajánlások
„Jonah Berger azok közé a kivételes gondolkodók közé tartozik, akik képesek a kutatáson alapuló meglátásokat gyakorlati útmutatással vegyíteni. Hálás vagyok, amiért ettől a mesteri elmétől tanulhattam.”
Jim Collins, a Jóból kiváló és A lendkerékhatás a gyakorlatban szerzője, valamint a Tudatosan kiváló című könyv társszerzője
„Mindannyiunkat frusztrált már az, amikor próbáltuk megváltoztatni valakinek a véleményét? Jonah Berger lebilincselő könyvében ezt a feszültséget oldja azáltal, hogy megmutatja, hogyan távolíthatjuk el az akadályokat a változás útjából. A Katalizátor megtanít minket arra, hogyan változtathatunk meg bármit.”
Charles Duhigg, A szokás hatalma és az Okosabban, gyorsabban, jobban című sikerkönyvek szerzője
„A Katalizátor tele van anekdotákkal, tudománnyal és tanácsokkal. Létfontosságú olvasmány mindazok számára, akik változásmenedzsmenttel foglalkoznak. Egy a ritka, letehetetlen üzleti könyvek közül.”
Daniel H. Pink, a Mikor, az Eladni emberi dolog és a Motiváció 3.0 című könyvek szerzője
Borító ár: | 3780 Ft |
---|---|
![]() |
3213 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3024 Ft |
---|
Miként érjük el, hogy csapatunk tagjai jól haladjanak a feladataikkal?
Miért tekintsünk a főnökünkre is fontos ügyfélként, ha otthonról dolgozunk?
Hogyan hozzuk ki a legtöbbet az online megbeszélésekből?
Hogyan zárjuk ki a zavaró tényezőket az otthoni munkavégzés során?
Az elmúlt években a világ átállt a távmunkára, és a folyamat már nem is fog visszafordulni. Sokan teljesen otthonról vagy hibrid munkarendben dolgozunk, sok esetben hatékonyabban, mint a hagyományos keretek között. Ez nem mindenkinek megy azonban magától: megfelelő keretek és készségek, valamint támogató szervezeti kultúra és vezetői magatartás is kell hozzá.
Robert C. Pozen és Alexandra Samuel hatékonyság-szakértők hiánypótló könyvüket maguk is távmunkában, mégis közösen írták meg. Elképzelésük szerint úgy kell menedzselnünk saját időbeosztásunkat, munkavégzésünket és kommunikációnkat,
mintha egyszemélyes cégként működnénk. A legfrissebb kutatási eredmények alapján meghatározzák azokat a kulcskompetenciákat, stratégiákat és módszereket, amelyeket home office-ban dolgozó vezetőként és beosztottként egyaránt érdemes
elsajátítanunk. Bemutatják továbbá a térben szétszórt és a hibrid munkarendben dolgozó csapatok vezetéséhez szükséges gondolkodásmódot és jó gyakorlatokat is, hogy a nagyobb szabadság kínálta potenciális előnyöket a közös siker szolgálatába állíthassuk.
„Időszerű, gyakorlatias útmutató a távolból végzett munkához. Bemutatja, hogyan térhetünk vissza a startvonalra, hogy teljes figyelmünket a valóban fontos feladatokra fordíthassuk.”
– Arianna Huffington, a Thrive Global alapító vezérigazgatója
„Hiánypótló térképet ad a kezünkbe, amelynek segítségével alkalmazottak, vezetők és szabadúszók egyaránt sikeressé válhatnak. Kötelező olvasmány a modern munkavállalók számára.”
– Jenny Rooney, a Forbes korábbi szerkesztőségi igazgatója és a CMO Network rovatának igazgatója
„Ha szeretnénk megérteni, hogyan nyújthatják a legjobb formájukat a vezetők és a beosztottak, a munkavégzés helyétől és módjától függetlenül, akkor a Távmunka Zrt. nekünk szól.”
– Ragy Thomas, a Sprinklr vezérigazgatója
„A világ átállt a távmunkára, és a folyamat már nem is fog visszafordulni. Ez a könyv rendkívül nagy segítséget nyújt az új világban való eligazodáshoz.”
– David Rubenstein, a Carlyle Group társalapítója és társigazgatója
„A távmunka tanulható tudás, a Távmunka Zrt. pedig tökéletes kalauz a tanulási folyamat felgyorsításához. Gyorsan elolvasható, így csapatunkkal együtt már holnap reggeltől hatékonyabban dolgozhatunk!”
– Barb Bidan, a Peloton globális tehetségkutatásért felelős igazgatója
Borító ár: | 4050 Ft |
---|---|
![]() |
3443 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3240 Ft |
---|
A gyermektelenség több férfit érint, mint nőt, a téma kapcsán mégis hajlamosak vagyunk megfeledkezni róluk, az érzelmeikről, vágyaikról, veszteségeikről. Helyzetüket gyakran elbagatellizáljuk: számukra kevésbé fontos a gyermekvállalás, kerülik az ezzel járó felelősséget, és az életkoruk sem korlátozza őket. A valóságban minden gyermektelen férfi története egyedi.
Tanács Eszter, a Nők gyermek nélkül című kötet szerzője új könyvében 16 gyermektelen és gyermekmentes férfivel készített interjút. Emellett andrológus, szociológus, pszichológus, bioetikus szakértők is megosztják tapasztalataikat a férfi termékenységgel, a férfiak társadalmi szerepeivel, a veszteségfeldolgozással és a gyermektelenség választásával kapcsolatban. E hiánypótló könyvből árnyaltabb képet kaphatunk arról, hogyan élik meg a férfiak a gyermektelenséget, legyen az akár tudatos döntés eredménye, akár a körülményekből fakadó állapot.
FÉRFIAK GYERMEK NÉLKÜL - INTERAKTÍV HVG EXTRA PSZICHOLÓGIA SZALON március 24-én, a Marczibányi Téri Művelődési Házban.
Beszélgetés veszteségről és választásról Tanács Eszterrel, Dr. Nagy Beáta Magda klinikai szakpszichológussal és Dr. Takács Tamás andrológus urológus szakorvossal.
Részletekért kattints ide.
„Látszólag nem nekem szól ez a könyv. Közben pedig dehogyisnem. Ez a könyv mindenkihez szól: nőkhöz, férfiakhoz, gyerek nélkül és gyerekkel élőkhöz. Egészségügyi dolgozókhoz, reprodukciós szakemberekhez. Pszichológusokhoz. Nagyszülőkhöz és testvérekhez, a szomszédhoz, a patikushoz és a bolti eladóhoz. Mindenkihez, aki ismerni és érteni akarja, milyen sokfélék lehetnek a gyermek nélkül élő férfiak.”
SZÉL DÁVID pszichológus
"Mi tesz férfivá egy férfit? A magassága, súlya, vállszélessége? A nemzőképessége? Az oltalmazó, védelmező, magabiztos energiája? Vagy egész egyszerűen az, hogy férfinak érzi, vallja, nevezi magát? Számomra ez utóbbi. Egy olyan világban, ahol lassan elengedjük az illúziót, hogy egy nő akkor „nőies”, ha csupasz a teste, hosszú a haja, és legfőbb életcélja az anyaság, azt hiszem, ideje elbúcsúznunk attól a tévhittől is, hogy a maszkulinitás bármiféle feltételhez köthető. Még apának is lehet lenni – gyermek nélkül. Mert apából is sokféle van. A teljesség igénye nélkül – apa az is, aki megtermékenyített egy nőt, majd többé felé se nézett. Édesapa az is, aki örökbe fogadott egy gyermeket, és a „sajátjaként” neveli. Patriarchák, akiket egész nemzetségek tekintenek ősatyának – függetlenül attól, volt-e valaha vér szerinti gyermekük. Szakrális értelemben pedig mind Isten gyermekei vagyunk."
STEINER KRISTÓF, író, újságíró
Borító ár: | 3510 Ft |
---|---|
![]() |
2984 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
2808 Ft |
---|
A túlélés kulcsa az agilitás – de csak akkor, ha helyesen alkalmazzuk.
Mára szinte minden vállalat felismerte, hogy az állandóan változó,váratlan időpontokban újítást kívánó üzleti környezetben nem boldogulunk a hagyományos vezetési módszerekkel. Folyamatos innovációra, rugalmasságra és alkalmazkodásra van szükség, ezért fordulnak sokan az agilis módszertan felé. Ám önmagában ez kevés. A sikeres transzformációhoz az agilis szemléletmódot is magunkévá kell tennünk, ha nem akarjuk, hogy kudarc és zűrzavar legyen a vége.
Darrell Rigby, Sarah Elk és Steve Berez innovatív vállalatok elismert tanácsadójaként hiánypótló, gyakorlatias könyvükben tanulságos, valódi agilis átállásokat bemutató esettanulmányokkal rombolják le az agilitással kapcsolatos hamis mítoszokat. Rávilágítanak, hogy a káosz elkerülésének kulcsa az egyensúly kialakítása: egy elkötelezett, agilis vezetői csapatra van szükség, amelyben a bürokraták és az innovációért felelős vezetők együttműködnek. Megtudhatjuk azt is, milyen buktatókat kell elkerülnünk, és hogy miként skálázható az agilitás. Végül megismerhetjük az igazi agilis vállalattá alakulás folyamatának állomásait. Ha jól csináljuk, akkor élvezni is fogjuk – és egy olyan innovatív szervezetben találjuk magunkat, ahol a tehetséges munkatársak örömmel dolgoznak, a hatékonyság és megbízhatóság fenntartása mellett pedig az ügyfélközpontúság és a tanulás a fejlődés motorja.
Borító ár: | 4410 Ft |
---|---|
![]() |
3749 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3528 Ft |
---|
Milyen szokások szükségesek ahhoz, hogy megújuljunk egyéni és szervezeti szinten?
Hogyan buzdítsunk másokat egy innovatív stratégia megvalósítására?
Miképp hozzunk létre olyan vállalati kultúrát, amely megteremti az innováció feltételeit?
Az innovációra mindig egy hollywoodi filmbe illő sikertörténetként gondolunk, pedig mindez távolabb sem állhatna a valóságtól. Porkoláb Imre és Porkoláb-Minarik Annamária szerint ugyanis a legtöbb esetben a nagyvállalatoknál dolgozó vállalati gerillák végzik a tényleges innovációs munkát. Ők azok a különcök, akiknek sikerül a változás tüzét belobbantani és életben tartani egy bürokratikus szervezetben.
A szerzők négy archetípus (harcos, művész, mágus, törzsfőnök) bemutatásával 20 küldetésen keresztül, több száz szokás bemutatásával segítenek megtöbbszörözni önmagunk és csapatunk teljesítményét, legyen szó akár kreativitásról, hatékonyságról, stressztűrésről, felelősségvállalásról vagy bizalomépítésről. Lerombolják azt a mítoszt, hogy valami óriási dologra van szükség a szervezeti változáshoz, hiszen valójában mindennapi szokásaink átalakítása révén is képesek vagyunk tartós és valódi változást véghez vinni.
Könyvük a közép- és nagyvállalatok minden szintjén dolgozó embereknek szól, azokhoz, akiknek naponta kell döntéseket hozniuk egy stresszes és bizonytalan világban, és mindezt úgy, hogy nemcsak önmagukat, de a körülöttük lévőket is motiválva elkerüljék a kiégést és közösen jobbá tegyék a világot.
Könyvbemutató beszélgetés Porkoláb Imrével és Steven Kotlerrel:
Borító ár: | 4050 Ft |
---|---|
![]() |
3443 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3240 Ft |
---|
2020-ban Jennifer A. Doudna és Emmanuelle Charpentier közösen kémiai Nobel-díjat kapott a CRISPR/Cas-9 technológia megalkotásáért. Korszakalkotó génszerkesztő eljárásuk révén a DNS felépítése megváltoztathatóvá vált a sejteken belül. Fantasztikus lehetőség ez az emberiség számára a humángenetikától kezdve a mezőgazdaságon és a környezetvédelmen át az egészségügy számos területéig: gyógyíthatóvá válik számos genetikai betegség és rákfajta, ahogyan leküzdhető lesz az éhínség is. A technológia alkalmazása ugyanakkor számos veszélyt is magában rejt, avatatlan kezekben akár biológiai fegyver is válhat belőle, és megannyi bioetikai kérdést is felvet a dizájnerbébiktől kezdve a genetikailag módosított szuperemberekig.
A 21. század legjelentősebb tudományos áttörése az egyik felfedezőjét, a biokémikus Jennifer A. Doudnát arra késztette, hogy tudósként átgondolja saját szerepét és a felfedezésével együtt járó következményeket. Könyvében lépésről lépésre elmagyarázza, hogyan ért el haladást a kutatásaiban és miként működik a technológia, amelynek etikai vonatkozásaira, valamint a szabályozás kérdéseire is kitér. A génszerkesztésben rejlő lehetőségekről olvasva egyértelművé válik: ez a tudományos felfedezése örökre megváltoztatja a nézeteinket a teremtésről és az evolúcióról.
Borító ár: | 3780 Ft |
---|---|
![]() |
3213 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3024 Ft |
---|
Mennyiben tükrözi egy napunk azt, ahogy éppen élni szeretnénk?
Mennyire tudunk a hétköznapjainkban önazonosak lenni?
Tényleg szánunk-e elég figyelmet azokra, akiket és amiket szeretünk, fontosnak tartunk?
Sokan érezzük úgy, hogy az életünk kötött pályán halad, és a mindennapi mókuskerékből nincs kiszállás. Kenyeres András mentáltréner-tanácsadó, a Győztes gondolkodás szerzője azt javasolja: szánjunk időt arra, hogy egy pillanatra elgondolkodjunk az életünkön, és figyelmünket azokra a dolgokra irányítsuk, amelyek lényegesek, fontosak számunkra.
Világos struktúrákban, a tudás, a tervek és a tettek mentén végigkalauzol bennünket azon a folyamaton, amelyben kizárhatjuk a külső zavaró tényezőket, fókuszálhatunk a belső motivációinkból származó céljainkra. Könyvében nem kizárólagos válaszokat kínál, hanem a segítségével feltehetjük önmagunknak a megfelelő kérdéseket, legyünk épp útkeresésben, esetleg úgy éreznénk, letértünk a megfelelő útról.
„Könyvem alapvető célja, hogy segítsem azokat, akik változtatni, finomhangolni akarnak életükön; akik érzik, hogy valami nem klappol, és tenni szeretnének ellene, viszont nem tudják, hol kezdjék, és milyen módszerek segíthetik abban, hogy figyelmüket arra a területre irányítsák, ami nekik valóban fontos. Ez egy rögös út, senki sem vitatja. Célokkal rendelkezni egy dolog, azokat végrehajtani egy másik.”
Borító ár: | 3510 Ft |
---|---|
![]() |
2984 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
2808 Ft |
---|