Sokan gondolják úgy, hogy a kreativitásra születni kell. Sheena Iyengar, a világ egyik legelismertebb döntéshozatali szakértője azonban bebizonyítja, hogy ez egy tanulható, fejleszthető és legfőképpen modellezhető képesség.
Iyengar az üzleti életből és a művészvilágból vett izgalmas példákra, zseniális gondolkodók alkotási folyamatának bemutatására, neurológiai kutatásokra és személyes, valamint szakmai tapasztalataira alapozva alkotta meg a hatlépéses Gondolkodj nagyban-módszert. E modell segítségével beazonosíthatjuk a legégetőbb problémákat és a világban már létező megoldások egyedi kombinálásával vadonatúj, innovatív megoldásokat találhatunk rájuk, illetve megtanulhatjuk azt is, milyen módon választhatjuk ki a leghatékonyabbakat és tesztelhetjük azokat a célközönségünkön. Könyve útmutató a kreatív gondolkodáshoz, amelynek lépéseit követve bárki képessé válhat forradalmi ötletek létrehozására.
„Az innováció mindig is minden emberi tevékenységben jelen volt – a Nagy ötletből pedig mindent megtudhatunk róla, amit tudnunk kell
Li Kaj-fu, Sinovation Ventures vezérigazgatója, a HVG Könyvek gondozásában megjelent Mesterséges intelligencia 2041című könyv társszerzője
„Iyengar, különleges modelljével, bármelyikünkből képes innovátort faragni.”
Michael Bloomberg, a Bloomberg L.P. alapítója és többségi tulajdonosa, New York egykori polgármestere, filantróp, író
„Egyszerűen briliáns, végre egy módszer, amely elvezet minket az új találmányok világába és azon túl is.”
Indra Nooyi, a PepsiCo korábbi vezérigazgatója és elnöke
„Iyengar több mint egy évtizedes kutatásainak, megfigyeléseinek segítségével a Nagy ötletben minket is megtanít a magas színvonalú alkotások létrehozásának művészetére.
The Wall Street Journal
Sheena Iyengar az innováció, a kreativitás és a vezetéselmélet kiemelkedő kutatója. A Columbia Egyetem Üzleti Iskolájának tanára. A HVG Könyvek gondozásában megjelent A választás művészete című The New York Times-bestseller könyv szerzője. A választás folyamatáról szóló TED-előadásait több mint hétmillióan nézték meg.
Borító ár: | 4950 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 4208 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3960 Ft |
---|
Mi a közös a dalszövegírásban és az üzleti kommunikációban?
Miért tilos a PowerPoint használata az Amazon felső vezetői értekezletein?
Mi az „álsajtóközlemény”, és hogyan alkalmazhatjuk elképzeléseink meggyőző bemutatására?
Carmine Gallo könyve, melyben Jeff Bezos, az Amazon alapítójának szövegalkotási stratégiáit elemzi, mélyreható betekintést nyújt abba, hogyan lehet kiemelkedni a versenytársak közül és hatékonyabban eladni az ötleteinket az üzleti kommunikáció mesterséges területén. Gallo Jeff Bezos nyilvános beszédeit, részvényeseknek írt leveleit és e-mailjeit elemzi, valamint a vállalat korábbi vezetőivel folytatott beszélgetések alapján bemutatja az általuk alkalmazott kommunikációs trükköket, amelyeket az Amazon korábbi dolgozói sikeresen alkalmaztak saját vállalkozásaikban.
Gallo szemléletes példái és gyakorlati tanácsai segítségével megtanulhatjuk, hogyan prezentáljuk érthetően a komplex adatokat, és hogyan építsünk lelkesítő narratívát mondanivalónk köré. A könyvben található gyakorlatokkal előadói és íráskészségünket egyaránt fejleszthetjük, lehetővé téve számunkra, hogy hatékonyabb prezentációkat készítsünk, hatásosabb projektbemutatókat és leveleket írjunk, valamint hatékonyabban kommunikáljunk munkatársainkkal, üzleti partnereinkkel és ügyfeleinkkel. Ezek az új kommunikációs eszközök és módszerek egész szervezetünk sikerét előmozdíthatják, és az üzleti világban hatékonyabbá tehetik a kommunikációnkat.
Borító ár: | 5850 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 4973 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
4680 Ft |
---|
Miért jelent kihívást, ha mások rólunk alkotott véleményével szembesülünk?
Hogyan profitálhatunk a hanyagul odavetett megjegyzésekből és az átfogó éves értékelésből egyaránt?
Miként azonosíthatjuk a zsigeri érzelmi reakcióinkat, amelyek gátolhatják a visszajelzések hasznosulását?
Elárasztanak minket a visszajelzések: a főnökeink, a kollégáink, a családtagjaink észrevételeket tesznek a teljesítményünkkel, a viselkedésünkkel vagy épp a megjelenésünkkel kapcsolatban. És ez így van jól, hiszen visszacsatolás nélkül nincs fejlődés – mégis rettegünk tőle, sőt gyakran elutasítóan reagálunk. A visszajelzések fogadásakor ugyanis két ellentétes emberi vágy kerül konfliktusba egymással: tanulni és fejlődni akarunk, ugyanakkor azt is szeretnénk, ha elfogadnának minket úgy, ahogy vagyunk.
A vállalatok hiába költenek évente milliókat arra, hogy kiképezzék a munkatársaikat, miként értékelhetik egymást hatékonyabban — attól még a feedback címzettjeiként nem változik a hozzáállásuk, és nem jól hasznosítják a visszajelzéseket. Douglas Stone és Sheila Heen korszakalkotó, az idegtudomány és a pszichológia legújabb eredményeit humorral és közérthető magyarázatokkal bemutató könyvükben ezt a feszültséget helyezik a középpontba. Praktikus tanácsaiknak és módszerüknek köszönhetően megtanulhatjuk, miként fogadjuk kíváncsisággal és kellő alázattal a jogos és építő jellegű javaslatok mellett a nem megfelelően adott visszajelzéseket is. Javaslataikkal gyökeresen átalakíthatjuk a szervezeti kultúránkat, emberi kapcsolatainkat, de akár az oktatást is.
„A Köszönöm a visszajelzést akár az életünket is gyökeresen megváltoztathatja, mégpedig annak egyik legfontosabb területén, a visszajelzések fogadását illetően. Megtudhatjuk belőle, hogyan ne tekintsük őket támadásnak, és miként legyünk önazonosabbak, valamint útmutatóul szolgál a tudatosabb hozzáálláshoz és a tartalmasabb kapcsolatokhoz. Doug Stone és Sheila Heen újabb remekművet tett le az asztalra.
Adam Grant, a Pennsylvaniai Egyetem Wharton Üzleti Karának oktatója, az Adni és kapni és a Gondold újra! című könyv szerzője, a B terv társszerzője
„Bevallom, a könyv elolvasása után kicsit kényelmetlenül éreztem magam. És ez csak az egyik ok, amiért annyira tetszett. Stone és Heen rendkívüli éleslátással mutatja be, miért is olyan nehéz fogadni a visszajelzéseket, majd pedig azt is, hogyan lehetnénk jobbak ebben. Ha élvezzük, hogy kritizálnak bennünket a munkahelyünkön, és a magánéletben is odavagyunk érte, akkor valószínűleg azon kevesek közé tartozunk a Földön, akik nyugodtan kihagyhatják ezt a könyvet.”
Daniel H. Pink, a Megbánásban rejlő erő, a Mikor, az Eladni emberi dolog és a Motiváció 3.0 szerzője
Douglas Stone és Sheila Heen a Harvard Jogi Karának oktatói és a Triad Consulting vezetőfejlesztési és tanácsadó cég társalapítói. Ügyfeleik között olyan vállalatok és intézmények szerepelnek, mint a Fehér Ház, a Citigroup, a Honda, a Johnson & Johnson, a Time Warner és a Unilever. A Difficult Conversations című könyv társszerzői. Stone Cambridge-ben, Heen pedig férjével és három gyermekével Cambridge-től északra, egy farmon él.
Borító ár: | 5850 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 4973 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
4680 Ft |
---|
The New York Times-bestseller - Több mint 5 millió eladott példány világszerte
David Goggins története példa arra, hogy bármennyire is nehéz helyzetben érezzük magunkat vagy bármilyen múltbeli sérelmünk vagy akadályaink legyenek, mindig van lehetőség arra, hogy újraépítsük az életünket és alakítsuk a jövőnket. Goggins meggyőződése, hogy az emberek csak töredékét használják ki valódi potenciáljuknak, még akkor is, amikor azt hiszik, mindent beleadtak. Az ő története bizonyítja, hogy akaraterővel, kemény munkával és kitartással képesek vagyunk túllépni a korlátainkon és elérni a céljainkat.
Goggins maga az Egyesült Államok fegyveres erőinek egyik legendás alakja, aki a sorsát teljesen átírta. Gyerekként szegénységben, előítéletek között és súlyos fizikai és érzelmi bántalmazások közepette nőtt fel. Ennek ellenére nem adta fel, hanem keményen dolgozott és fejlesztette önfegyelmét és mentális erőnlétét. Hihetetlen átalakuláson ment keresztül, például 48 kilót fogyott három hónap alatt, hogy részt vehessen a haditengerészet SEAL programjában.
Goggins útja nem volt könnyű, de hihetetlenül inspiráló. Azoknak, akik olvassák könyvét, lehetőségük nyílik arra, hogy tanuljanak tőle és alkalmazzák az általa tanított elveket saját életükben. Ez a könyv nemcsak arról szól, hogy hogyan leküzdhetjük a fizikai és mentális kihívásokat, hanem arról is, hogyan törjünk át a félelmeken és hozzuk ki a legtöbbet magunkból.
„A Nincs hatalmad felettem letehetetlen könyv, megtanít arra a szemléletmódra, amely a különleges erők képzésének elengedhetetlen része: fejleszteni a mentális állóképességünket és szembenézni saját félelmeinkkel, korlátainkkal. Goggins tanácsai az üzleti életben is kiválóan alkalmazhatók. Megmutatják, hogy kitartással a személyes növekedés egy olyan útját választhatjuk, aminek a segítségével tudatosan elfogadjuk, sőt keressük a kényelmetlenséget, ez pedig elvezet bennünket a sikerhez (bárhogyan definiáljuk is azt). A szerző személyes példája arra ösztönöz, hogy merjünk nagyot álmodni, harcoljunk a céljainkért és használjuk ki a nehézségekben rejlő lehetőségeket.”
Porkoláb Imre, a hagyományostól eltérő küldetésalapú vezetéssel foglalkozó szakember, katona, a Szolgálj, hogy vezethess!, A stratégia művészete szerzője, és a Vállalati gerillák társszerzője
„Valami nincs rendben? Változásra van szükséged? Hozzávalók: ez a könyv és TE! Egy nagyszerű ember lebilincselő élettörténete, amelyből mindannyian meríthetünk.”
Kónya Ákos, ultrafutó
David Goggins nyugállományú Navy SEAL beavatkozó és az Egyesült Államok fegyveres erőinek egyetlen olyan tagja, aki valaha is elvégezte a SEAL kiképzését, az USA szárazföldi haderejének Ranger Iskoláját, valamint a Légierő Harcászati Légiirányító tanfolyamát. Goggins több mint hatvan ultramaratonon, triatlonon és ultratriatlonon vett részt, új pályarekordokat állított fel, és rendszeresen az első öt helyezett között végzett. Korábbi Guinness-rekorder, aki tizenhét óra alatt 4030 húzódzkodást hajtott végre. Kifejezetten keresett előadónak számít: országszerte Fortune 500-as cégek munkatársaival, profi sportcsapatok tagjaival és több százezer diákkal osztotta meg történetét.
„Több mint 15 éve dolgozom coachként, és megtanultam, hogy a mentális állóképesség éppolyan fontos, mint a fizikai. David Goggins "You Can't Hurt Me" című könyve – magyarul "Nincs hatalmad felettem" – éppen a 2018-as csípőprotézis műtétem során vált számomra meghatározóvá. Goggins személyes történetei és kliséktől mentes tanácsai a legnehezebb időszakaimban is inspirációt nyújtottak.
Goggins nem csak a mentális állóképesség és a kitartás szimbóluma, de példája is annak, hogy a fájdalomvállalás és fegyelmezettség által érhetjük el a személyes fejlődést és boldogságot. Élsportolók és vállalatvezetők coachjaként hiszek abban, hogy Goggins üzenetei segítenek másoknak is felfedezni bennük rejlő erőt és kitartást.”
Hajdu Zoltán
vezetők és élsportolók felkészítésére specializálódott coach
„David Goggins minden célját eléri, minden álmát megvalósítja, mindenáron. MINDIG. Megállíthatatlan. Nincsenek határai, mert nem él komfortzónában. Mentálisan és fizikailag egyaránt a topon van. Goggins bebizonyítja, hogy a testünk bármivel megbirkózik, ha hagyjuk, hogy az elménk lépést tartson vele. Aki nem érti a vereség fogalmát, azt képtelenség megállítani.”
Marcus Luttrell, nyugállományú SEAL katona, a Vörös Szárnyak akció egyetlen túlélője, A túlélő című The New York Times-bestseller szerzője
„David Goggins maga az akarat és inspiráció. Elég csak hallgatni, ahogy beszél, és az ember legszívesebben máris felszaladna egy hegyre. Határozottan úgy gondolom, hogy a hozzá hasonlók képesek megváltoztatni a világot: arra ösztönöznek, hogy bármit csinálunk is, abba még keményebben belevessük és még alaposabban beleássuk magunkat. Célja kivételesnek lenni a kivételesek között – ebből mindannyian erőt meríthetünk, hogy kiaknázhassuk a bennünk rejlő lehetőségeket. Jobb ember lettem, miután találkoztam vele.”
– Joe Rogan standupkomikus, a Joe Rogan Experience podcast házigazdája
Borító ár: | 5850 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 4973 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
4680 Ft |
---|
Miképpen azonosíthatjuk a szervezeti életszakaszok problémáit?
Hogyan juttathatjuk el cégünket a csúcsra, hogy tartósan ott maradhasson?
Melyek a hanyatlás jelei, és hogyan fordíthatjuk vissza vállalatunk öregedését?
A szervezeteknek is életciklusaik vannak, akárcsak az élő organizmusoknak, a szokványos küzdelmeken túl pedig szembekerülnek a fejlődés következő szakaszára való átváltás nehézségeivel. Ha nem küzdenek meg mindezekkel, rendellenességek fejlődnek ki bennük, amelyek gátat vetnek a növekedésüknek.
Ichak Adizes menedzsmentszakértő szerint ezek a problémák sok esetben nem oldhatók meg szakszerű beavatkozás nélkül. A klasszikussá vált Vállalatok életciklusai bővített, átdolgozott kiadása, amely az elmúlt évtizedek szervezetfejlesztési és -terápiás munkájának tapasztalataival egészült ki, az átmenetekkel kapcsolatos buktatókat segít leküzdeni. A könyvből megtudhatjuk, hogyan érhetünk el mélyreható változásokat, amelyekkel javíthatjuk a cég önmagáról alkotott képét, a munkatársak egymás közötti viszonyát, a csoportfolyamatokat, a döntéshozatalt és a problémamegoldást. A bemutatott stratégiák hatása a piaci részesedésen, a jövedelmezőségen, a szolgáltatások minőségén és az emberek elkötelezettségén egyaránt lemérhető. Az Adizes-módszert, amelynek ismertetését esettanulmányok és sztorik teszik szemléletesebbé, startupok, kis- és nagyvállalatok, kormányzati, egyházi és politikai szervezetek vezetői és tanácsadói világszerte sikerrel alkalmazzák. A kötet jól használható gyakorlati tudást nyújt arról, hogy a tartós siker érdekében hogyan fejleszthetjük a szervezeti viselkedést, kultúrát és hatékonyságot.
„Adizes felbecsülhetetlen értékű ötletforrásként és nagy tudású tanácsadóként segített feléleszteni a vállalkozói szellemet és visszahozni a vitalitást szervezeteinkbe világszerte.”
Steven L. Miller, a Shell Oil Company egykori igazgatótanács-elnöke és vezérigazgatója
„Ahhoz, hogy gyorsan növekvő iparágunkban piacvezetők maradjunk, folyamatosan át kell szerveznünk vállalatunkat. Az Adizes-módszer a legfontosabb eszközünk belső átalakításaink irányítására.”
Eli Harari, a SanDisk Corporation elnök-vezérigazgatója
„Ichakkal megvizsgáltuk szervezeti struktúránkat, hogy felismerjük, hogyan határozhatnánk meg pontosabban a feladatokat és fókuszálhatnánk jobban. Kidolgoztuk a szervezeti diagramunkat is, és hatalmas eredményeket értünk el!”
Ernest Fleischmann
a Los Angeles-i Filharmonikusok egykori ügyvezető alelnöke és ügyvezető igazgatója
Dr. Ichak Adizes, a Los Angeles-i Adizes Intézet alapítója és igazgatója. Szervezetterápiás módszertanát számos országban több mint ezer vállalat és nonprofit szervezet alkalmazza.
Négy nyelven tart előadásokat, munkáját többek között a Fortune, a Business Week, a The New York Times és a Financial Times mutatta be, írásai számos folyóiratban megjelentek. Könyveit 22 nyelvre fordították le.
A Los Angeles-i Kaliforniai Egyetem Anderson Üzleti Kara posztgraduális képzésének egyetemi tanára, emellett a Stanford Egyetemen, a Tel-avivi Egyetemen és a jeruzsálemi Héber Egyetemen vendégprofesszorként oktat. A Kalifornia állambeli Santa Barbarában, valamint az izraeli Caesariában él feleségével és hat gyermekükkel.
Borító ár: | 5530 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 4701 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
4424 Ft |
---|
Hogyan válhat a cégünk startupból és kisvállalkozásból tartósan kiváló vállalattá?
Milyen veszélyt rejt, ha eluralkodik rajtunk a „megérkeztünk” érzése?
Miért legyen a szervezeti kultúra alapja, hogy a munkatársak számíthatnak egymásra?
Milyen vezetői technikákkal ösztönözhetjük a kreativitást?
Jim Collins és Bill Lazier Beyond Entrepreneurship című könyve a vezetés elméletének és gyakorlatának egyik világszerte ismert alapműve, amelynek számos, azóta ikonikussá vált vállalatvezető köszönheti a sikereit. A BE 2.0 – Tartósan kiváló című könyvben Jim Collins az eredeti időtálló megállapításait egészíti ki több évtizedes kutatásainak eredményeivel.
A bemutatott keretrendszer a vállalkozásépítés első pillanatától kijelöli az utat, amelyen haladva jóból kiváló, majd évtizedekig virágzó, a világot megváltoztató szervezeteket hozhatunk létre. A könyv a jövőkép kialakításától és hatékony közvetítésétől a vezetői stílus kulcselemein, a stratégiai döntéshozatalon és a taktikai kiválóság megvalósításán át a kreativitás ösztönzéséig lépésről lépésre bemutatja és példákkal, esettanulmányokkal szemlélteti, hogyan válhat startupból és kisvállalkozásból tartósan kiváló vállalat.
„A Beyond Entrepreneurship erőteljesebben formálta a vezetői stílusomat, mint bármely más könyv vagy személy. Több mint tíz éve minden évben újraolvasom. Rengeteget segített, hogy a lényegre összpontosítsak, és hogy a legjobb önmagam legyek ahelyett, hogy másokat próbálnék utánozni.”
Reed Hastings, a Netflix társalapítója és vezérigazgatója
Jim Collins korunk egyik kiemelkedő üzleti gondolkodója. Jóból kiváló és Tudatosan kiváló című könyvei világszerte bestsellerré váltak. Vállalkozástudományt oktatott a Stanfordi Egyetem Üzleti Karán, majd vezetéstudományt a West Point katonai akadémián. A Colorado állambeli Boulderben alapított vezetőképző kutatóműhelyében a tartósan kiváló szervezetek működését vizsgálja, emellett vállalatigazgatók és felső vezetők tanácsadójaként dolgozik. A Forbes 2017-ben a 100 legnagyobb üzleti elme közé választotta.
Bill Lazier a Stanfordi Egyetem Jogi Karának professor emeritusa volt, és a Stanfordi Egyetem Üzleti Karán tizenegy éven át ingatlan- és vállalkozásmenedzsmentet oktatott. A Bristol Investment Company alapítója és elnöke, számos vállalat és szervezet igazgatótanácsának tagja volt. 2004-ben, hetvenhárom éves korában hunyt el.
„Nincs egyetlen dolog, ami kiválóvá tenne egy vállalatot. A kiválóság nem csak a stratégián múlik. Nem csak a vezetői stíluson. Nem csak a jövőképen. Nem csak az innováción. Nem csak a nagyszerű taktikán. Mindezek együttesen szükségesek hozzá, valamint az, hogy következetesen, éveken át jól csináljuk mindegyiket.”
Borító ár: | 7110 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 6044 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
5688 Ft |
---|
Melyek csapatunk tagjainak erősségei és gyengeségei, és hogyan építhetünk rájuk?
Miként formálhatjuk lehetőséggé munkahelyi frusztrációnkat?
Hogyan teljesedjünk ki önismeretünknek köszönhetően?
Ha többségében az adottságainkat kiaknázó feladattípusokat végzünk, akkor szívesen és jóval hatékonyabban dolgozunk. Amennyiben nincs lehetőségünk az erősségeinkre építeni, idővel egyre kevésbé élvezzük a munkánkat, és hamar kiéghetünk.
Patrick Lencioni olvasmányos tanmesén keresztül mutatja be fontos képességeink feltérképezésére szolgáló, könnyen elsajátítható és alkalmazható modelljét. Ennek segítségével megtudhatjuk, melyek a „szuperképességeink”, a kevésbé testhezálló teendők esetén használt jártasságaink, és mi okoz kifejezetten nehézséget az egyes feladatok elvégzése során. Így nemcsak önmagunkról, de csapatunk tagjairól is kideríthetjük, hogy az adottságainknak megfelelő munkakörben dolgozunk-e. Szuperképességeink optimális kihasználásával sokkal élvezetesebb és hatékonyabb lesz a munkavégzés.
„Lencioni a munkatársaink megértésére és motiválására alkalmas, egyszerű eszközt kínál, a szokásos eleganciával tálalva. Segítségével vezetőként fejleszthetjük a munkatársaink személyes és szakmai hatékonyságát.”
– Sam Weinstein, a SpecialtyCare, Inc. vezérigazgatója
„Ez a szemléletformáló könyv tökéletesen illeszkedik a vezetéssel kapcsolatos ismereteink sorába, miszerint a legjobb csapatok és vállalatok vezetői tudatosan felkutatják, értékelik és alkalmazzák a munkatársaik erősségeit – avagy szuperképességeit.”
– Jennifer McCollum, a Linkage, Inc. vezérigazgatója
„Még soha nem éltem át ilyen elsöprő aha-élményt, mint a Szuperképességek a csapatban olvasása során. Választ adott egy nagy kérdésre, amely évek óta gyötört.”
– Michael Hyatt, a The New York Times sikerlistás szerzője
Borító ár: | 4320 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 3672 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3456 Ft |
---|
Milyen eszközökkel ellensúlyozhatjuk az automatizáció jövedelmi és társadalmi egyenlőtlenségeket növelő hatását?
Miként akadályozhatjuk meg az autonóm fegyverek elterjedését?
Vajon az MI létszükségletté fejlődik vagy az életünket virtuális valósággá változtatva uralni fog minket?
A mesterséges intelligencia ott lapul a zsebünkben, a laptopunkon, és az orvosi diagnosztikától a baráti kapcsolatokon át az autóvezetésig máris mindent átalakított. Martin Ford jövőkutató szerint azonban a valódi forradalom még csak ezután következik. A Robotok kora folytatásában érzékletes képet fest a közeljövőnkről. Az MI korábban kivitelezhetetlen tudományos kutatásokat és hatékonyságnövelést tesz lehetővé, és segítségünkre lehet többek között a klímaváltozás vagy egy következő világjárvány megoldásában. Ugyanakkor rávilágít a hátulütőire is, például hogy az MI Kína és más autoriter rezsimek kezében minden eddiginél hatásosabb kontrollgyakorlási eszközzé vált, hogy jelentős torzításokra képes, hiszen átveszi és felerősíti az előítéleteinket, vagy hogy a deep fake videók jelentős társadalmi és magánéleti károkat okozhatnak..
A mesterséges intelligenciát tehát nem fogadhatjuk kritikátlanul és kitörő örömmel, de nem is hagyhatjuk figyelmen kívül. A technológia fejlődése folyamatos, mindent átsző és megállíthatatlan – ezért a jövőnk kihívásait csak úgy kezelhetjük hatékonyan, ha nyomon követjük az MI fejlődését, és közösen igyekszünk a jó irányba terelni a társadalmunkra, gazdaságunkra és a politikára gyakorolt hatásait.
Borító ár: | 4950 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 4208 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3960 Ft |
---|
Mi történne, ha a Földön hirtelen leállna a GPS?
Hogyan alakította eddig életünket a robotok térhódítása, és mire számíthatunk a jövőben?
Miként segít túlélnünk a kollektív intelligencia?
Tim Harford, az oknyomozó írásairól és podcastjáról ismert közgazdász ismét meglepő és rendkívül érdekes összefüggéseket tár elénk az életünket megváltoztató innovációkról
A téglától és a postai bélyegtől a szemüvegen és az adománygyűjtésen át a csetbotig, a napelemekig és a blokkláncig számos találmányról és jelenségről mesél érdekfeszítő történeteket. A bemutatott összefüggések megváltoztathatják a világról és jövőnk alakulásáról alkotott felfogásunkat, és irányt mutathatnak a korunk innovációihoz való alkalmazkodáshoz.
„Szórakoztató… Színes körkép a legzseniálisabb találmányokról, amelyek megváltoztatták az életünket, sokszor mégsem tűnnek fel.”
The Times
„Tim Harford minden könyve igazi ünnep.”
Malcolm Gladwell
Tim Harford a The Financial Times rovatvezető újságírója, a BBC Radio 4 „More or Less” és „Fifty Things That Made the Modern Economy” című műsorának vezetője, új podcastja a „Cautionary Tales”. Számos bestseller, többek között A csecsemőtápszer, a radar és a kettős könyvelés, az Adatdetektív, az Alkotó rendetlenség, Az alkalmazkodás logikája, Az élet rejtett logikája és Az oknyomozó közgazdász szerzője. Vendégoktató az Oxfordi Egyetem Nuffield College-ban, a Királyi Statisztikai Társaság tiszteletbeli tagja. „How Frustration can make us more creative” és „Trial, error and the God complex” című TED-előadásait összesen több mint 5 millión tekintették meg. 2014-ben az év közgazdasági kommentátora díjra jelölték, majd az azt követő években is számos díjat kapott gazdasági újságírásért. A 2019-es újévi kitüntetések alkalmával a királynőtől a közgazdaságtan jobb megértésének előmozdításáért megkapta a Brit Birodalmi Lovagrend tisztikeresztjét.
Borító ár: | 4050 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 3443 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3240 Ft |
---|
Hogyan szokjunk le a bizonyítottan nem hatékony multitaskingról?
Miként szakadhatunk el a közösségi médiától?
Hogyan szerezzük vissza a kontrollt időnk és figyelmünk felett?
A mobilunkra szüntelenül érkező értesítések, a folytonos e-mailezés, a gyors válaszadás kényszere és a kimaradástól való félelem miatt a legtöbben mostanra elveszítettük az elmélyülés képességét: figyelmünk egyre inkább szétaprózódik, folyamatosan stresszelünk, és hamar elfáradunk. Ezért ha (újra) megtanulunk fókuszált figyelemmel összpontosítani a feladatainkra, akkor egyfajta szupererőre teszünk szert a 21. századi gazdaság egyre kiélezettebb versenyhelyzeteiben.
Cal Newport az informatikatudomány docense és hatékonyságszakértő korszakalkotó könyvében tudományos kutatások eredményeit és kiemelkedően hatékony emberek szokásait vizsgálva bemutatja, hogy az elmélyült munkavégzés milyen előnyökkel jár. Négy szabályból álló programjával átalakíthatjuk az elménket és a szokásainkat, hogy gyorsabban jegyezhessünk meg bonyolult információkat, és érhessünk el jobb eredményeket. Így életünk nemcsak sikeresebbé, hanem tartalmasabbá és elégedettebbé is válhat.
„Cal Newport lenyűgöző új könyvében a környezet figyelemzavaró tényezőinek kiküszöbölését szorgalmazva bevezet a az intenzív összpontosítás világába, amelyben gyors és hatékony tanulás, valamint kiemelkedő teljesítmény érhető el. Gondoljunk rá úgy, mint egy edzésprogramra, és vágjunk bele még ma!”
Daniel H. Pink, az Eladni emberi dolog, a Motiváció 3.0 és a Mikor szerzője
„Az Elmélyült munkának köszönhetően nem marad kétségünk: mindenképpen rá kell szoknunk az intenzív összpontosításra. Cal Newport ehhez azonnal alkalmazható módszereket kínál, amelyek segítségével a fókuszált munkavégzés életünk részévé válik.”
Adam Grant, a Gondold újra!, az Eredetik és az Adni és kapni szerzője, a B terv társszerzője
„Cal Newport tiszta hang a zajtengerben, a tudomány mellett szenvedélyes lelkesedés is hajtja. Nincs szükségünk több kattintásra, sem macskás fotókra, nem kell több emoji. Bátor munkavégzésre van szükségünk, alkotásra, amelyre akkor nyílik lehetőség, ha megálljuk, hogy ne tévedjen máshová a tekintetünk.”
Seth Godin, az Alkotás rutinja, a Na, ez már marketing! és a Minden marketinges sztorizik szerzője
Borító ár: | 4410 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 3749 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3528 Ft |
---|
Miként kezelhetjük a generációs ellentéteket szülőként vagy tanárként?
Hogyan dolgozzunk együtt a Z generáció tagjaival?
Miért érik el könnyeben a youtuberek és a tiktokerek a fiatalokat?
A Z generációról, a mostani 13–26 évesekről kialakult sztereotípiák – például, hogy nehezen motiválhatók, érdektelenek, csak a telefonjukat nyomkodják, képtelenek a kitartó erőfeszítésre, nem akarnak felnőni, és még hosszan sorolhatnánk – abból is fakadnak, hogy keveset tudunk a világukról. Szülőként, pedagógusként, munkaadóként vagy munkatársként azonban elengedhetetlen, hogy együttműködjünk velük, túl tudjunk lépni az előítéleteinken, megoldjuk az esetleges konfliktusokat, és ne mélyítsük tovább a generációs szakadékot.
Bereczki Enikő ifjúsági és generációs szakértő gondolatébresztő és hiánypótló könyvében a tudományos kutatások eredményeit és saját széles körű tapasztalatát számos ismert szakember és több mint húsz hazai influenszer véleményével egészíti ki. Bemutatja, hogy mi jellemző a Z generációra – annak is elsősorban az online térben jelen lévő tagjaira: milyen kihívásokkal küzdenek, milyen megküzdési lehetőségek állnak előttük, és ezekben hogyan segíthetjük őket. A könyvet olvasva nemcsak elméleti ismereteket, hanem gyakorlati megoldásokat is kapunk azzal kapcsolatban, hogyan kommunikáljunk és kooperáljunk a fiatalokkal. Az új perspektívákkal és számtalan új készséggel gazdagodó, sokszínű, multigenerációs közösségektől várhatjuk ugyanis a jövő problémáinak megoldását.
A REJTÉLYES Z GENERÁCIÓ: BERECZKI ENIKŐVEL BOMBERA KRISZTINA BESZÉLGET
"Bereczki Enikő sokrétű szakmai tapasztalatainak köszönhetően, gyakorlatias példáin és nyitottságán keresztül, rendkívül árnyalt képet kapunk a Z generációról. A sokszínű digitális világ démonizálása helyett szórakoztatóan segít a megértésben, hogy a könyv végére érve megszűnjön az értetlenségünk és tehetetlenségérzésünk a fiatalokkal kapcsolatban, és hatékonyabb eszközökkel tudjuk támogatni őket, nyitni feléjük."
Bombera Krisztina
„Bereczki Enikő könyve magával ragadó és sokszínű: saját tapasztalata és tudása mellett számos szakértő véleményét és több mint 20 influenszerrel készített interjúk tanulságát is megosztja velünk, akik ma nagy hatással vannak a hazai Z generációra. Mindenkinek jó szívvel ajánlom a könyvet, aki szeretné megérteni „ezeket a mai fiatalokat” és jó kapcsolatot építeni velük.”
Molnár Janka Sára, fizikus, tudománykommunikátor
„A jövő szcenárióihoz a jelenben kell keresnünk a kapaszkodókat. Bereczki Enikő könyve pont ezt adja meg nekünk: a sokszor csak felszínes >>hát ilyenek ezek a Z generációsok<< gondolatot izgalmasan, tényszerűen kibontva visz közel minket e nemzedék jobb megértéséhez. Mivel mindezt nagy-nagy beleéléssel, megértéssel, sőt, szeretettel teszi, így a generációs szakadékok áthidalásához is hozzájárul.”
Kánai András, kommunikációs szakember, jövőkutató
„Bereczki Enikő könyve rengeteg gondolatot indított el bennem, ezért pontokba szedtem, hogyan tudom a teljes munkavállalói életcikluson keresztül a munkavállalói élményfejlesztésbe integrálni az olvasottakat. Minden vezetőnek és HR munkatársnak ajánlom minden cégnél, ahol a Z generáció aránya az elkövetkező években egyre nagyobb lesz. Praktikus kapaszkodók sokaságát nyújtja példákkal kiegészítve, és kulcsot ad ahhoz, hogy hogyan lehet a Z generáció tagjait motiválni és elkötelezni, hogy azt érezzék, szárnyalnak a munkahelyi közegben is."
Horváth Zsuzsanna, a Deloitte Hungary HR igazgatója
„Ahhoz, hogy beléphessünk a kamaszok világába az ő nyelvükön kell tudni érteni és beszélni. Elengedhetetlen hozzá, hogy kipróbáljuk az Instát, a TikTokot, és felüljünk az online-offline libikókájára. Néha szédülni fogunk, nem is biztos, hogy elfogadjuk, de legalább jelen vagyunk és összekacsinthatunk. Más generáció, más értékrend, de szeretettel, a generáció megismerésével ez a kommunikációs szakadék rendszerint áthidalható. Ehhez nyújt segítséget ez a könyv is."
Tibenszky Moni Lisa, újságíró, a Felelős Szülők Iskolája alapító-ügyvezetője, a KórházSuli nagykövete
Borító ár: | 4050 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 3443 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3240 Ft |
---|
Hogyan lehet a hagyományos vállalatokat lean vállalatokká alakítani?
Miként érhetünk el jelentősebb teljesítményt gyorsabban és alacsonyabb költségekkel?
Miért elengedhetetlen a kaizen szemléletet holisztikusan, az egész szervezetre kiterjedően alkalmazni?
A vállalatok nagy részénél elsősorban a pénzügyi teljesítményt tekintik a siker fokmérőjének. A száraz számadatokból azonban nem derül ki, mekkora a fejlődési potenciál a cégünk működésében. Ezt csak akkor tudjuk meg, ha közvetlenül a termelés helyén, a gembán a kaizen stratégiát alkalmazva megvizsgáljuk, egy-egy folyamaton hogyan „változtathatunk a jó irányba” – vagyis ha hagyományos vállalatból lean vállalattá válunk.
A szervezeti kiválóság egyik vezető szaktekintélye, Imai Maszaaki szerint az évtizedek óta ismert sikertörténetek dacára eddig megdöbbentően kevés szervezetnél sikerült az átállás. A kudarc egyik oka pedig általában az, hogy a menedzsment nem elkötelezett a lean szemlélet bevezetése iránt, és mindeddig hiányzott az általánosan elfogadott kritériumrendszer, amely alapján a működési teljesítmény is mérhető lett volna.
Hiánypótló, esettanulmányokban bővelkedő könyvéből megismerhetjük az erre kidolgozott FSL™, vagyis az áramlás, szinkronizálás és kiegyenlítés értékelésének forradalmian új eszközét, és annak alkalmazási lehetőségeit. Ha a hosszú távú fejlődést szem előtt tartó, felelős vezetőként szervezeti kultúránk részévé tesszük a kaizen stratégiát, páratlan hatékonyságnövelésre számíthatunk, és biztosíthatjuk, hogy szervezetünk rugalmasan alkalmazkodjon a változó körülményekhez.
A könyv megjelenését a Kaizen Institute Hungary támogatta.
„Imai Maszaaki nagyon emberi módon, gyakorlatias példákon át mutatja be az emberek és gépek egymásrautaltságát, a folyamatok összehangolásának fontosságát, a felső vezetés kiemelt szerepét. Lélek, holisztikus szemlélet, vevői hozzáadott érték és részvényesi elvárások szembeállítása: hiszem, hogy a világ komplexitásának megértéséhez és feldolgozásához ilyen könyvek olvasása által kerülünk közelebb."
Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója
„Több mint 30 éves tanácsadói, cégvezetői tapasztalattal a hátam mögött is folyamatosan használom ezt a könyvet, mert a benne szereplő gondolatok inspirálnak, eligazítanak, a bemutatott esetpéldák pedig gondolkodásra késztetnek. Ajánlom mindazoknak, akik a problémák megoldásában nem az egyszeri választ kutatják, hanem azok ismételt megjelenését kívánják megelőzni.”
Kormány Tamás, a Controll Holding Zrt. vezérigazgatója
"Ezzel a könyvvel forrásnak tekinthető művet vesz kezébe az olvasó. A jelen és a jövő vállalatvezetői számára jelentős szemléletformáló és összegző tudás. Remélem sokukhoz eljut és beépítik gondolkodásmódjukba Maszaaki Imai úr tanítását.
Prof. Dr. Szűcs Edit, a Debreceni Egyetem Műszaki Karának oktatója
A legtöbb ember arról álmodik, hogy valamiben kimagasló teljesítményt érjen el. A bizonyítási vágy egy olyan alapvető emberi tulajdonság, motiváló erő, amely a legtöbb embert a kiválóság felé hajtja. A KAIZEN szemlélet fontos szerepet tölt be a céljaink elérésében. Ez egy óriási tanulási-, változási folyamat, ahol saját, és mások hibáiból esetleges kudarcaiból, egyaránt képesek vagyunk tanulni. Nos, ezen kiválóság rögös útján indulhat el minden olyan ember, aki elolvassa, értelmezi, majd alkalmazza a könyv gyakorlatias esettanulmányainak mondanivalóját!
Szilágyi Roland, Operatív Igazgató, CSABAcast Könnyűfémöntöde Kft.
Borító ár: | 4950 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 4208 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3960 Ft |
---|
Mi visz rá egy demokratát arra, hogy a republikánusokra szavazzon?
Hogyan érhetnénk el, hogy az izraeliek és az arabok bízzanak egymásban?
Mivel vehetnénk rá a kamaszokat, hogy eldobják a cigarettát?
Miként győzhetjük meg a vevőket, hogy ne a versenytársak termékét válasszák?
Mindenki változtatni akar valamin. És rendszerint mindenki meggyőzéssel, erőltetéssel vagy nyomásgyakorlással próbálkozik – pedig létezik egy hatásosabb mód is a gondolkodás megváltoztatására.
Jonah Berger, a Wharton Üzleti Iskola marketingprofesszora szerint célravezetőbb, ha katalizátorként viselkedünk. Kutatások segítségével tárja fel a változást lassító vagy ellehetetlenítő öt akadály tudományos hátterét, és esettanulmányokon keresztül mutatja be azokat az elveket, amelyek alkalmazásával egyének vagy szervezetek sikerrel bonthatják le a változás útjában álló korlátokat.
Könyvéből hatékony gondolkodásmódot és olyan technikákat tanulhatunk, amelyek révén igazi katalizátor válhat belőlünk – akár egyetlen személyt akarunk megváltoztatni, akár egy teljes iparág működésében próbálunk irányváltást elérni.
Ajánlások
„Jonah Berger azok közé a kivételes gondolkodók közé tartozik, akik képesek a kutatáson alapuló meglátásokat gyakorlati útmutatással vegyíteni. Hálás vagyok, amiért ettől a mesteri elmétől tanulhattam.”
Jim Collins, a Jóból kiváló és A lendkerékhatás a gyakorlatban szerzője, valamint a Tudatosan kiváló című könyv társszerzője
„Mindannyiunkat frusztrált már az, amikor próbáltuk megváltoztatni valakinek a véleményét? Jonah Berger lebilincselő könyvében ezt a feszültséget oldja azáltal, hogy megmutatja, hogyan távolíthatjuk el az akadályokat a változás útjából. A Katalizátor megtanít minket arra, hogyan változtathatunk meg bármit.”
Charles Duhigg, A szokás hatalma és az Okosabban, gyorsabban, jobban című sikerkönyvek szerzője
„A Katalizátor tele van anekdotákkal, tudománnyal és tanácsokkal. Létfontosságú olvasmány mindazok számára, akik változásmenedzsmenttel foglalkoznak. Egy a ritka, letehetetlen üzleti könyvek közül.”
Daniel H. Pink, a Mikor, az Eladni emberi dolog és a Motiváció 3.0 című könyvek szerzője
Borító ár: | 3780 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 3213 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3024 Ft |
---|
Miként érjük el, hogy csapatunk tagjai jól haladjanak a feladataikkal?
Miért tekintsünk a főnökünkre is fontos ügyfélként, ha otthonról dolgozunk?
Hogyan hozzuk ki a legtöbbet az online megbeszélésekből?
Hogyan zárjuk ki a zavaró tényezőket az otthoni munkavégzés során?
Az elmúlt években a világ átállt a távmunkára, és a folyamat már nem is fog visszafordulni. Sokan teljesen otthonról vagy hibrid munkarendben dolgozunk, sok esetben hatékonyabban, mint a hagyományos keretek között. Ez nem mindenkinek megy azonban magától: megfelelő keretek és készségek, valamint támogató szervezeti kultúra és vezetői magatartás is kell hozzá.
Robert C. Pozen és Alexandra Samuel hatékonyság-szakértők hiánypótló könyvüket maguk is távmunkában, mégis közösen írták meg. Elképzelésük szerint úgy kell menedzselnünk saját időbeosztásunkat, munkavégzésünket és kommunikációnkat,
mintha egyszemélyes cégként működnénk. A legfrissebb kutatási eredmények alapján meghatározzák azokat a kulcskompetenciákat, stratégiákat és módszereket, amelyeket home office-ban dolgozó vezetőként és beosztottként egyaránt érdemes
elsajátítanunk. Bemutatják továbbá a térben szétszórt és a hibrid munkarendben dolgozó csapatok vezetéséhez szükséges gondolkodásmódot és jó gyakorlatokat is, hogy a nagyobb szabadság kínálta potenciális előnyöket a közös siker szolgálatába állíthassuk.
„Időszerű, gyakorlatias útmutató a távolból végzett munkához. Bemutatja, hogyan térhetünk vissza a startvonalra, hogy teljes figyelmünket a valóban fontos feladatokra fordíthassuk.”
– Arianna Huffington, a Thrive Global alapító vezérigazgatója
„Hiánypótló térképet ad a kezünkbe, amelynek segítségével alkalmazottak, vezetők és szabadúszók egyaránt sikeressé válhatnak. Kötelező olvasmány a modern munkavállalók számára.”
– Jenny Rooney, a Forbes korábbi szerkesztőségi igazgatója és a CMO Network rovatának igazgatója
„Ha szeretnénk megérteni, hogyan nyújthatják a legjobb formájukat a vezetők és a beosztottak, a munkavégzés helyétől és módjától függetlenül, akkor a Távmunka Zrt. nekünk szól.”
– Ragy Thomas, a Sprinklr vezérigazgatója
„A világ átállt a távmunkára, és a folyamat már nem is fog visszafordulni. Ez a könyv rendkívül nagy segítséget nyújt az új világban való eligazodáshoz.”
– David Rubenstein, a Carlyle Group társalapítója és társigazgatója
„A távmunka tanulható tudás, a Távmunka Zrt. pedig tökéletes kalauz a tanulási folyamat felgyorsításához. Gyorsan elolvasható, így csapatunkkal együtt már holnap reggeltől hatékonyabban dolgozhatunk!”
– Barb Bidan, a Peloton globális tehetségkutatásért felelős igazgatója
Borító ár: | 4050 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 3443 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3240 Ft |
---|
A túlélés kulcsa az agilitás – de csak akkor, ha helyesen alkalmazzuk.
Mára szinte minden vállalat felismerte, hogy az állandóan változó,váratlan időpontokban újítást kívánó üzleti környezetben nem boldogulunk a hagyományos vezetési módszerekkel. Folyamatos innovációra, rugalmasságra és alkalmazkodásra van szükség, ezért fordulnak sokan az agilis módszertan felé. Ám önmagában ez kevés. A sikeres transzformációhoz az agilis szemléletmódot is magunkévá kell tennünk, ha nem akarjuk, hogy kudarc és zűrzavar legyen a vége.
Darrell Rigby, Sarah Elk és Steve Berez innovatív vállalatok elismert tanácsadójaként hiánypótló, gyakorlatias könyvükben tanulságos, valódi agilis átállásokat bemutató esettanulmányokkal rombolják le az agilitással kapcsolatos hamis mítoszokat. Rávilágítanak, hogy a káosz elkerülésének kulcsa az egyensúly kialakítása: egy elkötelezett, agilis vezetői csapatra van szükség, amelyben a bürokraták és az innovációért felelős vezetők együttműködnek. Megtudhatjuk azt is, milyen buktatókat kell elkerülnünk, és hogy miként skálázható az agilitás. Végül megismerhetjük az igazi agilis vállalattá alakulás folyamatának állomásait. Ha jól csináljuk, akkor élvezni is fogjuk – és egy olyan innovatív szervezetben találjuk magunkat, ahol a tehetséges munkatársak örömmel dolgoznak, a hatékonyság és megbízhatóság fenntartása mellett pedig az ügyfélközpontúság és a tanulás a fejlődés motorja.
Borító ár: | 4410 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 3749 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3528 Ft |
---|
Milyen szokások szükségesek ahhoz, hogy megújuljunk egyéni és szervezeti szinten?
Hogyan buzdítsunk másokat egy innovatív stratégia megvalósítására?
Miképp hozzunk létre olyan vállalati kultúrát, amely megteremti az innováció feltételeit?
Az innovációra mindig egy hollywoodi filmbe illő sikertörténetként gondolunk, pedig mindez távolabb sem állhatna a valóságtól. Porkoláb Imre és Porkoláb-Minarik Annamária szerint ugyanis a legtöbb esetben a nagyvállalatoknál dolgozó vállalati gerillák végzik a tényleges innovációs munkát. Ők azok a különcök, akiknek sikerül a változás tüzét belobbantani és életben tartani egy bürokratikus szervezetben.
A szerzők négy archetípus (harcos, művész, mágus, törzsfőnök) bemutatásával 20 küldetésen keresztül, több száz szokás bemutatásával segítenek megtöbbszörözni önmagunk és csapatunk teljesítményét, legyen szó akár kreativitásról, hatékonyságról, stressztűrésről, felelősségvállalásról vagy bizalomépítésről. Lerombolják azt a mítoszt, hogy valami óriási dologra van szükség a szervezeti változáshoz, hiszen valójában mindennapi szokásaink átalakítása révén is képesek vagyunk tartós és valódi változást véghez vinni.
Könyvük a közép- és nagyvállalatok minden szintjén dolgozó embereknek szól, azokhoz, akiknek naponta kell döntéseket hozniuk egy stresszes és bizonytalan világban, és mindezt úgy, hogy nemcsak önmagukat, de a körülöttük lévőket is motiválva elkerüljék a kiégést és közösen jobbá tegyék a világot.
Könyvbemutató beszélgetés Porkoláb Imrével és Steven Kotlerrel:
Borító ár: | 4050 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 3443 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3240 Ft |
---|
Hozzuk ki a legtöbbet a coachingból a rajzolás segítségével!
A vizualizációnak egyre jelentősebb szerepe van az élet szinte minden területén – így a gondolkodásban és a tanulásban is. Járdán Tamás, a coaching by drawingTM módszer megalkotója, és szerzőtársa, Pataki Anna szerint a rajzzal támogatott coaching segítségével hatékonyabban indíthatunk el mélyrehatóbb változást a coachingjellegű beszélgetések során.
Könnyen áttekinthető, ötletes és praktikus könyvükben 33 egyszerű, a legkülönfélébb helyzetekben is jól használható rajzos coachingeszközt mutatnak be. Akár hivatásos coachként, akár a coachingszemléletű vezetés híveként, tanárként, edzőként vagy egyéb segítő szakma képviselőjeként támogatunk másokat a változásban, vagy ha saját magunkat fejlesztjük, a módszerük komoly segítségünkre lehet. Ehhez nem szükséges rajztudás, csak egy toll és egy papír. A szerzők végigvezetnek a rajzolás lépésein, a folyamat során feltehető kérdéseken, miközben hasznos tippekkel és mindennapi helyzetekből vett példákkal is megismertetnek.
A Coaching by Drawing™ módszer a gyakorlatban: Járdán Tamással és Pataki Annával Osvárt Andrea beszélget:
Borító ár: | 5850 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 4973 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
4680 Ft |
---|
Hogyan gondolkodunk? A legkézenfekvőbb válasz szerint szavakkal. Az ókori filozófiától az evolúció elméletéig mindent szavak által értünk meg és adunk tovább. Őseink azonban nem beszéltek. A csecsemők sem tudnak még beszélni – ennek ellenére gondolkodnak. De ha képesek vagyunk gondolkodni a nyelvhasználatot megelőzően, akkor miből állnak össze a gondolataink?
Barbara Tversky pszichológiaprofesszor szerint a gondolkodás valódi alapja nem a nyelv, hanem a mozgás és a térben való cselekvés, gondolatainkkal pedig éppen olyan cselekvéseket hajtunk végre, mint a tárgyakkal a térben. A szerző a tudomány, a művészet, az irodalom és a hétköznapi élet területéről származó példákkal igazolja, hogy bizonyos képességeink – a térképszerkesztés, a bútorösszeszerelés, az épületek tervezése, a műalkotások létrehozása – a térbeli gondolkodáson alapulnak.
Az izgalmas és gondolatébresztő könyv kiváló áttekintést nyújt mindazok számára, akik szeretnék jobban megérteni elménk működését.
„Ez a gyönyörűen megírt könyv nem más, mint közvetlen párbeszéd egy lenyűgöző és gazdag elmével. Tapasztalataink útján kalauzol végig bennünket, és új irányt ad a gondolkodásról való gondolkodásnak.”
DANIEL KAHNEMAN, a Gyors és lassú gondolkodás közgazdasági Nobel-emlékdíjas szerzője
„A téma egyik világelső kutatója bevezet a logikus gondolkodásunkba, nyelvünkbe és kultúránkba mélyen beágyazódó térbeli gondolkodás tudományába.”
STEVEN PINKER kognitív pszichológus, a Harvard Egyetem oktatója, a Hogyan működik az elme? és Az erőszak alkonya című könyvek szerzője
Borító ár: | 4050 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 3443 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3240 Ft |
---|
„Ha a tudás hatalom, akkor tudni, hogy mit nem tudunk, maga a bölcsesség.”
Miért olyan nehéz elszakadni az elképzeléseinktől és előítéleteinktől még akkor is, ha látjuk, hogy nem visznek előre?
Az intelligenciát hagyományosan a gondolkodásra és tanulásra való képességnek tartjuk. Gyorsan változó környezetben, eddig nem tapasztalt kihívások esetén azonban ennél is többet számít, hogy képesek vagyunk-e megkérdőjelezni, amit eddig biztosra vettünk, és elfelejteni, amit korábban már megtanultunk, majd új szempontok alapján újrarendszerezni az információkat – vagyis az igazságot kereső tudós módjára gondolkodni.
Adam Grant szervezetpszichológus arra keresi a választ, hogyan sajátíthatjuk el az újragondolás művészetét, és miként tehetjük az iskoláinkat, munkahelyeinket és egyéb közösségeinket az élethosszig tartó tanulás színhelyévé. Izgalmas történeteket, merész felvetéseket és meggyőző kutatási eredményeket ismertető könyvéből megtudhatjuk, hogyan maradjunk rugalmasak és nyitottak, és miként vehetjük rá erre a körülöttünk lévőket is. Ha el tudjuk engedni azokat a nézeteinket, amelyek már nem szolgálnak minket, közelebb juthatunk a kiválósághoz a munkánkban, és bölcsebb döntéseket hozhatunk az élet minden területén.
„A Gondold újra! kötelező olvasmány mindenkinek, aki a tanulás és felfedezés kultúráját szeretné kialakítani otthon, a munkahelyén vagy az iskolában. Adam Grant szeretetteljes és humoros stílusával bonyolult kutatási eredményeket tesz közérthetővé, és mindannyiunkat meggyőz arról, hogy folyamatosan kérdőjelezzük meg a régi meggyőződéseinket és legyünk nyitottak új ötletek és nézőpontok befogadására. Egyre megosztottabb világunkban minden eddiginél fontosabb, hogy megfogadjuk a tanácsait.”
- Bill és Melinda Gates, a Gates Foundation társelnökei
„Adam Grant szerint a nyitottság fejleszthető. Nála pedig senki nem alkalmasabb rá, hogy ezt a rendkívül értékes készséget megtanítsa nekünk. Zseniális könyvének megdöbbentő megállapításai hatására garantáltan újragondoljuk korábbi véleményeinket és legfontosabb döntéseinket.”
Daniel Kahneman, közgazdasági Nobel-emlékdíjas pszichológus, a Gyors és lassú gondolkodás szerzője, valamint a Zaj társszerzője
„Na ez! Pont ez az a könyv, amire most szükségünk van. Igen, a tanuláshoz összpontosítás kell. Ám a tanultak elfelejtéséhez és az újramegtanuláshoz még több összpontosítás kell – továbbá az, hogy a kényelem helyett a bátorságot válasszuk. A Gondold újra! lapjain Adam Grant kutatási eredmények és a történetmesélés segítségével megtanít felépíteni az intellektuális és érzelmi izmainkat, amelyeknek köszönhetően elég kíváncsiak maradhatunk a világra ahhoz, hogy képesek legyünk megváltoztatni. Korábban soha nem töltött el ennyi reménnyel, hogy mennyi mindent nem tudok még.”
- Brené Brown, a Bátraké az erő és a Bátraké a boldogság szerzője
Borító ár: | 3780 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 3213 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3024 Ft |
---|
Mit tanulhatunk vezetőként a NASA űrhajósaitól az együttműködésről?
Odüsszeuszra vagy John Wayne-re tekintsünk inkább példaképként?
Milyen tanulságokkal szolgál Paul, a jóspolip a döntéshozatalra nézve?
Legyen szó a megtakarításainkról vagy éppen egy milliárdos üzletről, döntéshelyzetekben mindannyian könnyen hibázunk. Méghozzá nem is akárhogyan: szisztematikus, kiszámítható hibákat követünk el. A kognitív torzítások, más néven gondolkodási vagy logikai hibák még akkor is tévútra vihetnek, ha tisztában vagyunk a létezésükkel és a veszélyeikkel.
Olivier Sibony stratégiaoktató és vezetői tanácsadó könyve a viselkedéstudomány és a kognitív pszichológia legújabb eredményein alapul. A lebilincselő esettanulmányokon keresztül olyan módszerek és folyamatok rendszerét ismerhetjük meg, amelyek a kollektív intelligenciát kiaknázva segítenek a legjobb döntések meghozatalában az üzleti és a magánéletben egyaránt.
„Mesteri bevezető a korszerű vezetői döntéshozatal rejtelmeibe. És meglepően élvezetes olvasmány.”
Daniel Kahneman, a Gyors és lassú gondolkodás szerzője, valamint a Zaj társszerzője
„Végre! A gyakorlatban is használható, több évtizedes tudományos kutatásokon alapuló tanácsok vezetőknek. Szabatos, pontos és elfogulatlan. Imádom ezt a könyvet!”
Angela Duckworth, a Grit szerzője
„Valószínűleg számos olyan kognitív torzítást ismerünk, amelyek miatt végül rossz vezetői döntések születtek. A kérdés, hogy mihez kezdjünk ezekkel az üzleti stratégia felépítése közben. Olivier Sibony könyve lenyűgöző válaszokkal szolgál.”
Adam Grant, az Eredetik, az Adni és kapni és a Gondold újra! című sikerkönyvek szerzője
Borító ár: | 3780 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 3213 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3024 Ft |
---|