Simon Sinek

Hogyan lehetünk nyertesek, ha a játék soha nem ér véget?

A véges játékokban minden játékos ismert, kötöttek a szabályok, és világos a végpont; könnyű eldönteni, ki győzött, ki veszített – mint a fociban vagy a sakkban. A végtelen játékokban – az üzleti életben, a politikában, vagy általában a nagybetűs életben – azonban nincsenek győztesek és vesztesek: csak előrébb jutni lehet vagy lemaradni.

Egyes vállalatok és szervezetek problémái abból erednek, hogy a vezetőik véges gondolkodásmóddal játszanak egy végtelen játékot. Így sok tekintetben elmaradnak versenytársaiktól – lassul az innováció, elfogy a lendület, hanyatlani kezd a munkamorál, és ez végül a teljesítményre is kihat. Ezzel szemben a végtelen gondolkodású vezetők erősebb, innovatívabb, inspirálóbb környezetet teremtenek, ahol az embereik megbíznak egymásban és a vezetőikben is. Az ő vállalataik kellőképp reziliensek ahhoz, hogy talpon maradjanak az álladó változás közepette, miközben versenytársaik sorra maradnak el mögöttük. Végső soron ezek a szervezetek vezetnek át minket a jövőbe, ezért fontos, hogy mielőbb átformáljuk eddigi viselkedésünket, és végtelen gondolkodásmódunkkal hatást gyakorolhassunk a világra.

 

A könyv elérhető e-könyv formában is.

 

Online könyvbemutató-sorozatunkban Budaházy Árpád, a HVG Könyvek kiadóvezetője a Végtelen játék c. könyvről beszél.

15%
4200 Ft
Internetes ár: (-15%) 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3360 Ft
Kosárba

Eric Ries

Lean Startup

Hogyan tegyük ötleteinket sikeressé és fenntarthatóvá?

Eric Ries szerint a startup olyan vállalkozás, amelynek célja új termék vagy szolgáltatás létrehozása szélsőségesen bizonytalan feltételek között. Ez ugyanúgy igaz a garázsában szerencsét próbáló egyéni vállalkozóra, mint a Fortune 500-as egyik vállalatának tárgyalótermében összegyűlő rutinos szakemberekre. Hiszen ugyanaz a küldetésük: át kell hatolniuk a bizonytalanság ködén, hogy megtalálják a fenntartható vállalkozáshoz vezető sikeres utat.
A lean gyártás tapasztalataira építve a Lean Startup forradalmian új menedzsmentmódszert kínál. Arra biztatja az innovatív vállalkozókat – cégmérettől függetlenül –, hogy ne dőljenek be a hiúsági mutatóknak, inkább a tényleges előrehaladást mérjék, és mielőbb derítsék ki, mit is akarnak valójában az ügyfelek. Üzleti elképzeléseiket pedig folyamatosan teszteljék, és igazítsák a körülményekhez, mielőtt még túl késő lenne.

15%
3900 Ft
Internetes ár: (-15%) 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3120 Ft
Kosárba

Kenyeres András

Győztes gondolkodás

A sikeres sportoló mentális felkészülése 11 lépésben

Mitől lesz egy sportoló eredményes?
Hogyan érhetjük el a maximumot anélkül, hogy kiégnénk?
Mit tanulhatunk a sikeres sportolóktól a civil életben?

Sokak szerint a sikerre születni kell, pedig az valójában kitartó tanulás eredménye. Egy sportoló mentális tudatossága, felkészültsége – sportágától függetlenül – aktívan támogatja a fejlődését. Ha megtanuljuk, hogy mit tudunk elérni saját akaratunkból, megismerjük erősségeinket és gyengeségeinket, és ha ezeken tudatosan dolgozunk, akkor olyan munícióra teszünk szert, amire egész életünkben építhetünk. Ha beépítjük hétköznapjainkba a könyvben bemutatott módszereket, jobb sportolóvá válhatunk, és önismeretünket is fejleszthetjük.
A könyv nemcsak mentális állóképességünk javításának elméleti hátterét vázolja fel, de hazai és külföldi sportolók példáin és könnyen elsajátítható gyakorlatokon keresztül segít a teljesítmény fokozásában.
Kenyeres András coach, a magyar férfi vízilabda-válogatott mentáltrénere és kommunikációs tanácsadója hathatós segítséget nyújt annak, aki ki akarja hozni magából a maximumot mind fizikailag, mind szellemileg, ugyanakkor pozitívan meg akarja élni az élsport mindennapjait.

„A csapat sikere közös munkák eredménye. A győztes gondolkodás elsajátítása a célok megvalósítását segíti – sportolóként, edzőként és magánemberként egyaránt."
MÄRCZ TAMÁS, a magyar férfi vízilabda-válogatott szövetségi kapitánya, olimpiai bajnok vízilabdázó

15%
3900 Ft
Internetes ár: (-15%) 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3120 Ft
Kosárba

Porkoláb Imre

A stratégia művészete

Szervezeti innováció kiszámíthatatlan üzleti környezetben - Szun-ce gondolatai alapján

Mit tanulhatunk egy 2500 évvel ezelőtt élt kínai hadvezér-írótól a kiszámíthatatlan és bizonytalan környezetről? Hogyan őrizzük meg cégünk versenyképességét és munkatársainkat a folyamatos változás közepette? Mi köze a gerilla-hadviselésnek a startupok sikeréhez?
Az üzleti stratégia a katonai stratégia alapjain fejlődött ki az évszázadok során. Napjaink kaotikus üzleti környezete nagymértékben hasonlít Szun-ce A háború művészete című művében leírt hadviselési viszonyokhoz. A stratégia művészete a legújabb vezetéselméleti kutatások eredményeire és gyakorlati tapasztalatokra építve mutatja be, milyen szemlélet teszi képessé a legnagyobb hadvezéreket és vállalati vezetőket arra, hogy felülkerekedjenek a káoszon és kiszámíthatatlan helyzetekben is győzedelmeskedjenek.
Dr. Porkoláb Imre legújabb könyvében a dinamikusan változó környezetben folyamatos fejlesztésre és a csúcsteljesítmény elérésére törekvő szervezetek és csapatok számára szolgál hasznos tanácsokkal. Való életből vett példáival nemcsak bepillantást nyújt napjaink megváltozott stratégiai kihívásaiba, de segítségével hatékony vezetővé válhatunk és jelentős változásokat indíthatunk el még a legbürokratikusabb szervezetekben is.

„A csatában erőt érvényesíteni csak két módszerrel lehet: cselvetéssel és közvetlen harccal; de a cselvetés és a közvetlen harc váltakoztatása annyiféle lehet, hogy nem győzzük kimeríteni. A cselvetés és a közvetlen harc egymásból kell, hogy fakadjon, véget nem érő nagy körforgásban…”

Szun-ce

 

Dr. Porkoláb Imre 2018-ig a NATO Szövetséges Transzformációs Parancsnokság parancsnokának (SACT) képviselőjeként a Pentagonban szolgált, ahol az amerikai egyesített vezérkarral, a Védelmi Minisztériummal, illetve a kiemelt kutatóintézetekkel tartotta a kapcsolatot. Jelenleg a magyarországi nemzeti fegyverzeti igazgató kutatás-fejlesztésért és innovációért felelős helyettese. A különleges műveleti képességfejlesztés révén a gerillaharc és a terrorellenes hadviselés szakértője, a hozzájuk kapcsolódó vezetéselméletet, a VUCA környezetben sikeres változásmenedzsmentet, illetve a szervezeti átalakítás innovatív módszereit és annak az üzleti életben való alkalmazhatóságát kutatja. Rendszeresen publikál a témában, első könyve Szolgálj, hogy vezethess! – Amit egy elit katonától tanulhatunk az üzleti életben címmel 2016-ban jelent meg.
További információ: www.sapiens.hu

15%
4200 Ft
Internetes ár: (-15%) 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3360 Ft
Kosárba

Sharon Rowe

Merj kicsi maradni!

Hogyan vállalkozz sikeresen és érj haza mégis vacsorára?

Mitől marad élhető és emberközeli egy vállalkozás?

Miként lehetünk nyereségesek, miközben a közösségünket is szolgáljuk?

Hogyan tarthatjuk szem előtt a saját értékrendünket a cégünkben?

 

Sokan érzik úgy, hogy alkalmazottként nem tudnak kiteljesedni – ám hiába van egy jó ötletük, a vállalkozói léttel kapcsolatos tévhitek miatt nem mernek saját céget alapítani. Elrettentőek a pénzügyi nehézségek, hogy minden idejüket a munkának kell majd szentelniük és hogy a növekedés folyamatos kényszere mellett képtelenek lesznek boldogan élni. Sharon Rowe, a több millió dolláros árbevételű ECOBAGS tulajdonosa szerint azonban vállalkozni lehet másképp is.

Az üzleti előképzettség nélküli kisgyerekes anyaként induló, ma már nemzetközileg elismert vállalkozónő élvezetesen meséli el saját cége sikertörténetét. Tapasztalatain keresztül megtudhatjuk, hogyan építhetünk fel a kezdetektől egy működőképes, fenntartható apróvállalkozást úgy, hogy közben mindvégig szem előtt tartjuk a munka és a magánélet egyensúlyát, saját értékrendünket és a közösségünk érdekeit. Tanácsait követve megtanulhatjuk, hogyan éljünk teljes életet vállalkozóként.

 

Sharon Rowe az évi több millió dolláros árbevételt hozó, minősített B Corporation,az ECOBAGS Products alapítója és vezérigazgatója. Apróvállalkozása többek között a Time és a The Wall Street Journal hasábjain, a „The Oprah Winfrey Show”-ban és a Bag It! című dokumentumfilmben vált nemzetközileg ismertté. A korábbi években elnyerte az Év Vállalkozónője díjat, a CBS rádió Legeredményesebb Nő díját, a Westchesteri Üzleti Kamara Év Vállalkozója díját, a 914Inc. magazin Legkiválóbb Nő díját és a Nők Vállalkozásfejlesztési Intézetének Lillian Vernon-díját. Aktívan részt vállal a Társadalmi Vállalkozások Hálózata és a Női Vezetők Szervezete működésében.

 

„Sharon Rowe könyvének átütő erejű üzenete van – az apró hatalmas lehet. Egyszerű szemléletváltása mélyreható elképzelés, pontosan erre van szükségünk.”

Seth Godin, az Ikarosz tévedése, a Vágj bele! és a Minden marketinges sztorizik szerzője

15%
3500 Ft
Internetes ár: (-15%) 2975 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 2800 Ft
Kosárba

Jordan Belfort

A Wall Street farkasának értékesítési módszere

Meggyőzés és befolyásolás mesterfokon

Mit kezdjünk az értékesítés során felmerülő kifogásokkal?
Hogyan zárjunk le minél több üzletet sikeresen?
Miként érjünk el folyamatos ügyfél-elégedettséget?

 

Mindennap mindannyian „eladunk”: egy terméket, egy szolgáltatást, egy új projekttervet a főnökünknek, vagy egy állásinterjún akár saját magunkat is. Ehhez kínál profi segítséget könyvében Jordan Belfort, akit Leonardo DiCaprio alakítása tett emlékezetessé a Martin Scorsese által rendezett .
Egyenes vonalú értékesítési rendszere egy lépésről lépésre felépülő módszer, amellyel ő maga és csapata is mesés vagyonra tettek szert. Az elmúlt években Belfort az etikus értékesítés jegyében átdolgozta a módszert, és most végre könyv formában is megismerteti velünk átütő erejű újításait, bevált stratégiáit és tippjeit. Sajátos stílusában, konkrét példákkal mutatja be, miként irányíthatunk hatékonyan minden értékesítési helyzetet életünk minden területén.

 

„Minden, amit rólam mondanak, igaz. Azok közé a született kereskedők közé tartozom, akik képesek jeget eladni egy eszkimónak, olajat egy arabnak, disznóhúst egy rabbinak vagy bármi mást, ami csak eszünkbe jut. [...] Vannak még néhányan, akik nagyjából olyanok, mint én. Annak, hogy csak nagyjából olyanok, egy másik becses adottságom az oka: egy sokkal ritkább és értékesebb adottság, amely óriási előnyökkel kecsegtet mindenkit. Olvasómat is beleértve. De mi is ez a csodálatos tehetség?  Egészen egyszerűen az a képesség, hogy szinte azonnal első osztályú üzletkötőt faragok bárkiből.”

15%
4200 Ft
Internetes ár: (-15%) 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3360 Ft
Kosárba

Bőhm Kornél

Sem megerősíteni, sem cáfolni...

Lépjünk túl a közhelyeken hatékony kríziskommunikációval!

Hogyan ismerjük fel a krízisre utaló előjeleket?

Mit és hogyan mondjunk vezetőként, hogy hitelesek legyünk a médiában?

Miként hasznosítsuk a válsághelyzet tapasztalatait?

A súlyos balesetek és természeti katasztrófák, termékvisszahívások és emberi mulasztások nem tesznek jót egy vállalat vagy intézmény hírnevének. A közösségi médiában pedig ma már bárki világgá kürtölheti rólunk lesújtó véleményét, és egy pillanat alatt válsághelyzetben találhatjuk magunkat. Reputációnk megőrzése vagy visszaállítása szempontjából az első 24 óra kritikus időszak, ezért tisztában kell lennünk a válsághelyzetben alkalmazható kommunikáció alapelveivel.

Bőhm Kornél kríziskommunikációs tanácsadó hiánypótló, gyakorlatias kötetében bemutatja, mit tehetünk a krízisek megelőzéséért, milyen elveket kövessünk, ha már megvan a baj, hogyan használjuk a krízisforgatókönyvet, és utólag miként érdemes levonni a tanulságokat. A számos példa, esettanulmány valamint a magánéletből ismerős helyzetek segítségével kommunikációs szakemberként, proaktív vezetőként, sőt laikus hírfogyasztóként is megtanulhatjuk, hogy a krízisből akár új esélyt is teremthetünk.

 

„Többször kezeltem mások válságait, néha még sikerrel is. A magam kríziseivel viszont mindig nehezen boldogultam. A tanácsadó különösen kényes arra, hogy tanácsért kihez forduljon. Bőhm Kornél véleményét bármikor szívesen kikérném, mert pont olyan, mint a könyve: okos, precíz, megfontolt és elegáns.”

 

Batiz András, az Impact Works alapítója, kommunikációs tanácsadó és tréner, volt kormányszóvivő

 

A kríziseket talán csak a PR-szakemberek szeretik, mert ilyenkor végre megmutathatjuk, mire vagyunk képesek. Ez a könyv fellebbenti a fátylat a kríziskezelés kulisszatitkairól, kézzelfogható segítséget nyújtva a szakemberek és a laikusok számára is.”

Lakatos Zsófia, a Magyar Public Relations Szövetség elnöke


„Miként életünk során mi, emberek sem kerülhetjük el a sérüléseket, a gazdasági élet szereplői is előbb-utóbb szembesülnek olyan kihívásokkal, amelyeket már nem lehet a hagyományos kommunikációs rend keretein belül kezelni. Bőhm Kornél jó diagnoszta és megbízható kezelőorvos, akinek könyve segítség lehet a gyors elsősegélynyújtásban éppúgy mint a komolyabb sebek ellátásában. Ne feledjük, egy krízis megoldása soha nem az adott problémáról szól csupán, hanem a vállalati reputáció megőrzéséről is. Nem kérdés, érdemes felkészülni -- ehhez kiváló segítség ez a könyv.”

 

Balaton Anita, a Cafe PR alapítója és ügyvezető igazgatója

 

„Nincs eredményes krízismenedzsment hatékony kríziskommunikáció nélkül. A változó gazdasági életben a válságok is új és új formában jelennek meg. Így a ma sikeres kezelési módszer lehet, hogy holnap már módosításra szorul. Ezért ilyen fontosak és a vállalatok egészséges működéséhez nélkülözhetetlenek a naprakész válságkommunikációs útmutatók, mint az elismert szakember, Bőhm Kornél könyve is, amely az örökérvényű kríziskezelési szabályokat a legfrissebb kommunikációs módszerekkel ötvözi.”

 

Horváth-Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója

 

BŐHM Kornél kommunikációs tanácsadó, fő szakterülete a kríziskommunikáció. A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) Kríziskommunikációs Tagozatának alapítója. Rendszeresen publikál hazai és nemzetközi szaklapokban, üzleti magazinokban, népszerű blogot és kríziskommunikációs hírlevelet ír. Üzleti kommunikációs tanácsadói munkája mellett állandó előadója a magyarországi üzleti rendezvényeknek, konferenciáknak, vendégelőadója és óraadója több hazai felsőoktatási intézménynek.

15%
3900 Ft
Internetes ár: (-15%) 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3120 Ft
Kosárba

Peter Leach

Milyen módszerekkel kezelhetjük a családi vállalkozásokra jellemző kihívásokat?
Miért fontos és hogyan tudjuk megtervezni az utódlást?
Hogyan teremthetjük meg a család értékrendjét tükröző vállalati kultúrát?

A családi vállalkozások működésére döntő hatással van a családi viszonyrendszer. Az ilyen szervezetekben nagyobb fokú stabilitás, elhivatottság, rugalmasság jellemző, és a hosszú távú tervezés is könnyebb. Az erősségek mellett azonban sajátos feladatokkal is szembesül, aki a családtagjaival dolgozik.
Peter Leach, a londoni Imperial College egyetemi docense, keresett tanácsadó sorra veszi, hogyan lehet harmonizálni a vállalkozás és a család szükségleteit a mindannapi ügyvitel, az utódlás vagy a pénzügyi tervezés területén. Hiánypótló könyvében részletes magyarázatokon és jellemző esettanulmányokon keresztül segít abban, hogy a családi vállalkozásokra jellemző problémák megoldásával további versenyelőnyre tehessünk szert.

 

„A Családi vállalkozások segít megismerni a generációváltás nehézségeit és kockázatait, de a családi kötelékek összetettségét is. Aki szeretne úgy lottózni, hogy a sorsolás előtt egy nappal, mondjuk pénteken ismer legalább három nyertes számot az ötből, annak feltétlen ajánlom, hogy olvassa el ezt a könyvet."

Bárány László, a Master Good Kft. alapítója, a elnöke

 

„A családi kézben lévő vállalkozások a legtöbb országban a gazdaság motorját jelentik. Peter Leach könyve átfogó és részletes képet ad arról, milyen nehézségekkel kell szembenézniük ezeknek a cégeknek, és hogy milyen stratégiák segítségével küzdhetik le őket. Kötelező olvasmány nemcsak a családi vállalkozók új generációjának, de a vállalkozás lélektanát és a stratégiai tervezést tanulmányozó szakembereknek is.”

G. „Anand" Anandalingam, a londoni Imperial College Üzleti Iskolájának dékánja

15%
4200 Ft
Internetes ár: (-15%) 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3360 Ft
Kosárba

Charles Duhigg

Okosabban, gyorsabban, jobban

Hogyan legyünk hatékonyabbak az üzleti és a magánéletben?

Hogyan tudjuk mentális modellek segítségével fenntartani a koncentrációnkat?

Miként taníthatjuk meg a céltalan tinédzsereket, hogy önmagukat motiválják?

Miért fontosabb az, hogyan működik egy csoport, mint az, hogy kik a tagjai?

Sokak szerint a hatékonyság azt jelenti, hogy többet vagy keményebben kell dolgoznunk. A Pulitzer-díjas újságíró, Charles Duhigg szerint erről szó sincs: az igazán hatékony csupán az különbözteti meg elfoglalt társaiktól, hogy megválasztják, mely ambícióik megvalósításán fáradoznak, és mely céljaikat hagyják figyelmen kívül, valamint hogy milyen szervezeti kultúrát alakítanak ki vezetőként a csapatukban.

Az Okosabban, gyorsabban, jobban nyolc kulcsfontosságú koncepciója – a motivációtól a célmeghatározáson és a fókuszon át a döntéshozatalig – magyarázatot ad arra, hogy miért érnek el rendkívüli sikereket bizonyos emberek és vállalatok még a gyors változások közepette is. A szerző az idegtudomány, a pszichológia és a viselkedési közgazdaságtan legfrissebb kutatásaira támaszkodva bevezet a termelékenység tudományába, és bemutatja, hogy a mai világban a „hogyan gondolkodunk” fontosabb annál, mint hogy „mit gondolunk”.

15%
4200 Ft
Internetes ár: (-15%) 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3360 Ft
Kosárba

Jonah Berger

Ragályos!

Hogyan terjed a siker?

Mitől válik elsöprően népszerűvé egy száz dollárba kerülő szendvics, miért sülnek el visszafelé a kábítószer-ellenes reklámok, és miért osztja meg több mint 200 millió ember egy első ránézésre unalmas turmixgép videóját?

Jonah Berger, a Wharton Üzleti Iskola marketingprofesszora egy évtizede kutatja, vajon miért terjednek bizonyos ötletek jobban másoknál. Könyvében bemutatja a ragályosság törvényszerűségeit, amelyek a különböző termékekre és szolgáltatásokra ugyanúgy érvényesek, mint a szervezetekben terjedő ötletekre és a társadalmi változásokra.

Szemléletes történetei megmutatják, hogy milyen szempontok szerint működik a viralitás, és a 6 könnyen érthető és követhető alapelv segítségével mi magunk is saját termékeink, ötleteink szolgálatába állíthatjuk a szóbeszéd erejét.

15%
3900 Ft
Internetes ár: (-15%) 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3120 Ft
Kosárba

Vecsenyi János

Petheő Attila

Vállalkozz okosan!

Az ötlettől a piacra lépésig

Honnan tudhatod, hogy valóban van-e igény az általad kitalált termékre? 
Hogyan mérheted fel a piaci kockázatokat?
Miként finanszírozhatod a vállalkozásodat?
 
Egy kiváló üzleti ötletből még nem feltétlenül lesz sikeres vállalkozás. Mindegy, hogy egyéni vagy társas vállalkozóként, esetleg startupperként akarod valóra váltani az álmodat – elengedhetetlen, hogy tudatosan, a kellő információk birtokában vágj bele a cégalapításba. 
Vecsenyi János vállalkozási szakértő és Petheő Attila sikeres üzletember, a Budapesti Corvinus Egyetem oktatói saját szórakoztató történeteiken, valamint egyéb közismert nemzetközi és magyar vállalkozók példáin keresztül vezetnek be a vállalkozások világába. Bevált üzleti taktikák és modellek, valamint praktikus tanácsok alapján tizenkét egymásra épülő lépésben juthatsz el az ötlettől a piacra lépésig, mintha egy térképet tartanál a kezedben. A könyv segítségével tanulhatsz mások sikereiből és kudarcaiból, és ezek alapján kialakíthatod saját sikeres üzleti megoldásaidat.
 
 
 
15%
4500 Ft
Internetes ár: (-15%) 3825 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3600 Ft
Kosárba

Ken Blanchard

Dr. Spencer Johnson

Miként ösztönözhetjük önálló és hatékony munkavégzésre csapatunk tagjait?

Hogyan növelhetjük szervezetünk alkalmazkodóképességét?

Hogyan érjünk el kevesebb stresszel hamarabb sikereket?

Vezetőként kihívásokkal teli, felgyorsult világunkban sem feledkezhetünk meg a legfontosabb értékünkről: az embereinkről. Az Egyperces menedzsment naprakész technikáival hatékonyan fejleszthetjük munkatársaink  problémamegoldó- és alkalmazkodóképességét.

Ken Blanchard és Spencer Johnson elismert menedzsmentszakértők egy olvasmányos, egyedi stílusban megírt történetben három gyakorlatias titkot fednek fel: az egyperces célkitűzést, dicséretet és iránymutatást. A viselkedéstudomány kutatásaira építő módszerüket könnyen alkalmazhatjuk saját vezetési gyakorlatunkban is.

 

 

15%
2900 Ft
Internetes ár: (-15%) 2465 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 2320 Ft
Kosárba

Jake Knapp

Braden Kowitz

John Zeratsky

Sprint

Hogyan oldjunk meg nagy problémákat és teszteljünk új ötleteket öt nap alatt?

Hová összpontosítsuk csapatunk erőfeszítéseit?
Vajon melyik ötletünk működik a való életben?
Hogyan vonhatjuk be a fogyasztókat a termékfejlesztés korai szakaszába?
Vezetőként naponta szembesülünk vele, milyen nehéz kiválasztani a sok ötlet közül azt, amelyiket érdemes megvalósítanunk.  A sprint módszer segítségével hatékony választ találhatunk a termékek és szolgáltatások tervezése kapcsán felmerülő kihívásokra. Az egyedülálló, ötnapos folyamat lépésekre bontja le a nagy problémák megoldását, így végig a lényegre koncentrálhatunk, ráadásul gyorsan és késlekedés nélkül haladhatunk.
A Sprint a Google Ventures három partnerének tollából született, praktikus útmutató ­ kulcsfontosságú kérdések megválaszolására. Apró startupoktól a nonprofit szervezeteken át a nagyvállalatokig ­ a legkülönfélébb helyzetekben haszonnal forgathatjuk, ha nagy üzleti lehetőség vagy kihívás előtt állunk, esetleg van egy jó ötletünk, és azonnali válaszokat várunk a kérdéseinkre.
 
„A Sprint olyan sokoldalú módszert mutat be elképzeléseink tesztelésére, amelyet startupoknál és nagyvállalati környezetben egyaránt sikerrel alkalmazhatunk. Öt nap alatt az ötlettől a döntésig jutunk, jelentős időt és pénzt takarítva meg magunk és csapatunk számára. Minden vállalkozónak kötelező olvasmány!”
– Eric Ries, a Lean Startup szerzője
 
„Aki gyorsabban akar jobb termékeket létrehozni, olvassa el a könyvet, és kövesse az utasításait!”
– Ev Williams, a Medium, a Blogger és a Twitter alapítója
 
„A siker kulcsa sokszor a megfelelő szokások kialakítása. De melyek a leginkább működőképes szokások? A sprint hatékony módszertant kínál az ötletek kidolgozására, a problémamegoldásra, majd a megoldások tesztelésére, valamint olyan apró, hatékonyságnövelő szokások kialakítására, amelyekkel minden részlet a helyére kerül.” 
– Charles Duhigg,  A szokás hatalma szerzője
15%
3900 Ft
Internetes ár: (-15%) 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3120 Ft
Kosárba

Martin Ford

Robotok kora

Milyen lesz a világ munkahelyek nélkül?

Mihez kezdünk, ha az algoritmusok képesek lesznek elvégezni a munkánkat?
Miért egyre megfizethetetlenebb a jó egészségügyi ellátás és oktatás?
Miért kellene minden országban bevezetni a garantált alapjövedelmet?
A negyedik ipari forradalom gyökeres átalakulást hoz a munkaerőpiacon is. Az okosrobotok, a tanuló algoritmusok és a mesterséges intelligencia általános terjedése nemcsak a gyártósor mellett állók, de az egyetemi végzettségűek állásait is fenyegeti. Ha nem készülünk fel minderre, a középosztály fokozatosan eltűnik, a jövedelemegyenlőtlenség pedig drasztikus méreteket ölt. Mivel a munkavállalók egyben fogyasztók is, a piacgazdaság a ma ismert formájában hamarosan fenntarthatatlan lesz.  
A Robotok korából képet kapunk arról, hogy mire számíthatunk a mesterséges intelligencia , a robotika, a és az infokommunikációs technológiák, a 3D-nyomtatás vagy az önvezető járművek rohamos fejlődését követően. Megtudjuk, miért nem működnek a gépek térhódítására adott hagyományos megoldások – mint például az újabb képzettségek és tudás megszerzése. Martin Ford jövőkutató célja nemcsak az, hogy felnyissa a politikai döntéshozók, a tudósok, a munkáltatók és a hétköznapi emberek szemét, de megoldási stratégiák alkalmazását is sürgeti. 
 
„Henry Ford legidősebb unokája, a legifjabb Henry Ford és Walter Reuther, az amerikai autóipari dolgozók szakszervezetének legendás vezetője gyárlátogatáson volt egy nemrégiben automatizált autógyárban, amikor a Ford Motor Company elnök-vezérigazgatója ezzel a gúnyos kérdéssel fordult Reutherhez: »Walter! Hogy fogod rávenni ezeket a robotokat arra, hogy szakszervezeti tagdíjat fizessenek?« Mire Reuther így válaszolt: »Henry! És te hogy fogod rávenni őket, hogy autót vegyenek tőled?"
 
Martin Ford
 
15%
4900 Ft
Internetes ár: (-15%) 4165 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3920 Ft
Kosárba

Maciej Kisilowski

Izabela Kisilowska

Administratégia

Hogyan érjünk el sikereket közigazgatási vezetőként?

Hogyan alkalmazhatóak a versenyszférában bevált menedzsmentmódszerek egy városi önkormányzatnál?
Mit érhetnek el a stratégia alapján cselekvő, proaktív menedzserek a közszférában?
Miért kell figyelembe vennünk az ügyfél-elégedettség szempontját a közigazgatásban?
 
A jól működő közigazgatási intézmények egy ország gazdasági fejlődésének motorjai – ügyfélbarát és kiszámítható környezetet teremtenek az állampolgároknak és intézményeknek az ügyintézéshez, a vállalkozásoknak pedig a tervezhető, versenyképes működéshez. Kelet-Közép-Európa országaiban azonban a rendszerváltás után elmaradt az ideális közeg megteremtéséhez szükséges átalakulás. Ehhez a reformhoz nemcsak a kreatív és tehetséges menedzserek és vezetők kellenek, hanem az is, hogy átgondolt stratégia mentén irányítsák részlegüket vagy hivatalukat. 
A könyvben leírt módszer ehhez kínál átfogó segítséget. Hazai és külföldi esettanulmányok segítségével, lépésenként bemutatja, hogyan alkalmazzuk hatékonyan a magánszférában már kipróbált, stratégia-központú vezetési technikákat személyes és szakmai fejlődésünk, valamint a hatékonyabb ügyfélkiszolgálás érdekében. 
 
A Kisilowski házaspár könyve igazi közép-európai innovációnak tekinthető a kormányzás stratégiai megközelítésében. Azt gondolom feltétlenül ott a helye minden jelenlegi és jövőbeli közigazgatási vezető polcán. Nemcsak egyéni sikereik eléréséhez nyújt segítséget, hanem mindannyiunk érdekében a magyar közszféra versenyképességének javításához is.  
dr. Nemeslaki András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem intézetvezető egyetemi tanára
Maciej Kisilowski előadása a TEDxDanubián:
 
 
Hosszú évek kutatásain alapuló, a közszféra teljes szemléletváltozását célzó, okos menedzsmentkézikönyv gyakorlatias modellekkel. Üzenete egyszerű: idje tudásintenzív szervezetekként működtetnünk a közintézményeinket, és vonzóvá tenni őket a legtehetségesebb vezetők számára – mindez elengedhetetlen a gazdasági fellendüléshez.
Mezei Andrea – szervezetfejlesztő tanácsadó a versenyszférában és a közigazgatásban, a PAF—Az emberibb egészségügyért alapítvány elnöke
 
Az Administratégia jól megírt könyv fontos üzenettel: a kormányzati stratégiának pontosan úgy kellene működnie, és tudna is úgy működni, mint az üzleti stratégia. A felső szinteken megszülető ötleteknek el kell jutniuk a szervezet minden szintjére -  motivációként és viselkedésbeli változásként. Ebből a könyvből kiderül, mindezt hogyan lehet megvalósítani.
Anne-Marie Slaughter, a New America alapítvány vezérigazgatója
 
Gyakorlati, inspiráló útmutató a kelet-európai közigazgatás reformjához, amelynek célja, hogy a közszféra menedzserei a közösségi haszon elérésére törekedve maguk és beosztottaik számára is kielégítő karrierút bejárását tegyék lehetővé. A szerzők a tudásintenzív iparágak magánvállalkozásainak sikertörténeteiből merítenek, ám hangsúlyt fektetnek a közszolgálatiság sajátos értékeire is, továbbá rámutatnak, hogy milyen előnyökkel jár mindez a hazai környezetben, ahol az elkötelezett stratégiai gondolkodókra sok ígéretes feladat vár.
Susan Rose-Ackerman, a Yale Egyetem Henry R. Luce jog- és politikatudomány- professzora, a John M. Olin Jogi, Közgazdasági és Közigazgatási Központ társigazgatója
 
A menedzserek számára mindig nehéz feladat végiggondolni a tennivalók sorát, akár a magánszektorban, akár a közszférában tevékenykednek. Ahogyan arról számos figyelmen kívül hagyott tanácsadói jelentés és megrekedt bürokratikus karrier tanúskodik, sokszor még ennél is nehezebb rájönni arra, hogyan lehet ezeket a tennivalókat oly módon elvégezni, hogy az előrevigye az egyéni életcélokat is. Ez az egyedülálló könyv értékes tanácsokkal szolgál arra, hogyan fogalmazzunk meg és hozzunk kormányzati döntéseket, és azokból miképp profitáljunk. Minden ambiciózus kormányzati tisztviselőnek érdemes elolvasnia ezt a könyvet.
Michael E. Levine, a New York-i Egyetem professzora és a Yale Menedzsment Karának egykori dékánja
15%
4200 Ft
Internetes ár: (-15%) 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3360 Ft
Kosárba

Sam Atkinson

A business nagykönyve

Minden, amit tudni érdemes

Mitől kezd szárnyalni egy cég? Mi kell egy sikeres startuphoz? Mitől válik naggyá egy üzleti vezető? Mi volt a titka Sheryl Sandbergnek, a Facebook vezérigazgatójának, Warren Buffett amerikai befektetőnek és Steve Jobsnak, az Apple vezérigazgatójának? Mire jó a kritikusút-elemzés és a marketingmix? Miképp csökkenthetők a veszteségek? Hogyan hasznosítható a big data? 
 
A business nagykönyve a híres üzletemberek tanulságos történeteitől kezdve a legkiválóbb menedzsmentguruk elméleti és gyakorlati megoldásain át a legújabb kihívások elemzéséig, rengeteg gondolatébresztő modellt, példát és ötletet tartalmaz.
Inspiráló kötet mindazoknak, akik most indítják vagy fejlesztik cégüket, de azoknak is, akik a globális gazdaság összefüggéseinek áttekintésére vágynak, és szeretnék megérteni, mitől és miként működik az üzleti világ. 
15%
4500 Ft
Internetes ár: (-15%) 3825 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3600 Ft
Kosárba

Stanley McChrystal

Csapatok csapata

Szervezeti együttműködés és elköteleződés felsőfokon

Hogyan egyesítsük a kis csapatokra jellemző rugalmasságot és összetartást a nagy szervezetek lehetőségeivel és erőforrásaival?
Stanley McChrystal tábornok óriási, nemzetközi szövetségesekből álló, hierarchikus felépítésű, fegyelmezett hadi gépezetet vezetett, ám az al-Káidával szemben mit sem számított létszámbeli, felszerelésben és kiképzettségben megmutatkozó fölényük. A hadsereg hagyományos működése nem felelt meg napjaink hadviselésének, ezért McChrystal a háború kellős közepén átláthatóan kommunikáló, decentralizált hálózattá alakította csapatait.
A háborúban tapasztalt kihívások tanulságai az üzleti vállalkozások, nonprofit és egyéb szervezetek számára is példaértékűek. A könyv által ismertetett stratégia minden területen működőképes, akár egy kórházról, akár a NASA-ról van szó, és a vezetők akkor cselekednek a legbölcsebben, ha kísérletezési szabadsággal és szervezeti szintű rálátással ruházzák fel csapataikat.
 
„E könyv legfontosabb tanulsága az, hogy a kis létszámú csapatok alkalmazkodóképességét és kohézióját a szervezet egészére ki kell terjeszteni. Mindez lehetővé teszi egy olyan »csapatok csapata« felállítását, amely segíti és támogatja a különböző egységek együttműködését, vagyis az egyes csapatok és személyek tudásának, illetve tetteinek szervezeti szintű felhasználását. Az innováció és problémamegoldás így nem az egyéni tervezés, hanem a csapatmunka eredménye lesz.”
Walter Isaacson
 
Stanley McChrystal TED-előadása:
A szerzők:
Stanley McChrystal harmincnégy évnyi katonai szolgálat után, négycsillagos tábornokként vonult nyugállományba. Utolsó megbízatása idején az amerikai és koalíciós erők parancsnoka volt Afganisztánban. Vezetése idején fogták el Szaddám Huszeint, illetve győzték le az iraki al-Káidát Abu Muszab az-Zarkávi megölésével. My Share of the Task című visszaemlékezése, akárcsak új könyve, a Csapatok csapata bestseller lett. Jelenleg a Yale Egyetem nemzetközi kapcsolatokkal foglalkozó Jackson Intézetének főmunkatársa, és a CrossLead társtulajdonosaként felső vezetőket oktat a szervezeti szintű alkalmazkodóképességre.
 
Dave Silverman az Egyesült Államok Haditengerészeti Akadémiája 1998-as elvégzését követően vált SEAL-lé (Sea, Air and Land, földön, vizen és levegőben egyaránt bevethetővé), és Irakban is megfordult, majd 2009-ben Afganisztánban szolgált a Nemzetközi Biztonsági Közreműködő Erők (International Security Assistance Force, ISAF) főhadiszállásán.  Jelenleg a CrossLead vezető beosztású munkatársa.
 
Chris Fussell szintén egykori SEAL, aki hosszú éveket töltött a Haditengerészeti Különleges Hadviselési Fejlesztő Csoportnál (Naval Special Warfare Development Group, NSWDG), és majdnem egy éven át volt McChrystal tábornok szárnysegédje az Alkalmi Harci Köteléknél, mielőtt a monterey-i Haditengerészeti Posztgraduális Iskolában a több szervezetet összefogó sejteket tanulmányozta. A csapatfejlesztés és motiválás szakértője, jelenleg a CrossLead egyik vezetője.
 
Tantum Collins a Yale-en szerzett ’Global Affairs’ diplomát. Jelenleg Marshall-ösztöndíjasként nemzetközi kapcsolatok és politikatudomány szakos hallgató a Cambridge-i Egyetemen. 
 
 
 
15%
4200 Ft
Internetes ár: (-15%) 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3360 Ft
Kosárba

Jocelyn K. Glei

Alkossunk maradandót!

Az értékteremtő vállalkozás felépítése

Miként tegyük termékünket egyúttal vonzó üggyé is?
Miért előnyös a márkaépítés szempontjából, ha átláthatóvá tesszük a cégünket?
Hogyan vonjuk be vevőinket a történetünkbe?
 
Ebben az igényesen összeállított kötetben húsz, a maga területén meghatározó vezető, többek között Scott Belsky, Seth Godin és Simon Sinek mutatja be, hogyan kamatoztassuk kreativitásunkat az üzleti életben. Praktikus tippeket kapunk a vállalkozásunk céljának meghatározása, a termék(élmény)fejlesztés, az ügyfeleink szolgálata és a csapatvezetés témájában. Páratlan segítség, hogy valódi hatást gyakorolhassunk a számunkra legfontosabb területeken.
 
A Behance azért hozta létre a 99U-t, hogy összeállítsa az ötletek megvalósítását segítő „hiányzó tananyagot”. Webby-díjas website-jukon, a 99U.com-on interjúkat, cikkeket és videókat tesznek közzé, évenként megrendezik New Yorkban a 99U Konferenciát, és ezt a témát járja körül korábbi bestsellerük, A megvalósítás – hogy az ötlet valóra váljon, valamint legújabb 99U könyvsorozatuk is.  
A Behance a kreatív projektek bemutatásának és megismerésének teret adó, vezető online platform. Küldetésének érzi a kreatív szakemberek támogatását. A legkülönfélébb ágazatok alkotói a portál révén szereplési lehetőséghez jutnak és hírnévre tehetnek szert. Mindezek mellett számtalan internetes oldal portfóliómegosztó felülete is a Behance megoldásaira épül, ilyen például az Adweek, a Rhode Island School of Design és a National Design Awards website-ja. Világszerte számos vállalat és rajongó használja a Behance-et, hogy figyelemmel kísérje vagy akár szerződtesse a legnagyobb tehetségeket.
 
A sorozat további kötetei:
 
Tartsuk kézben hétköznapjainkat! – Napi rutin, fókusz és ötleteink megvalósítása
Hozzuk ki a legtöbbet önmagunkból! – Szakértelem, kockázatvállalás, fantasztikus karrier
 
www.behance.com 
15%
2900 Ft
Internetes ár: (-15%) 2465 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 2320 Ft
Kosárba

Kevin Duncan

Ötletek könyve

50 vizuális módszer a hatékony ötleteléshez

Hány résztvevővel tudunk a leghatékonyabban ötleteket gyűjteni? 
Milyen eszközökkel ösztönözhetjük csapatunkat igazán használható ötleteik megosztására?
Miért érdemes Richard Bransont és David Beckhamet is bevonnunk a brainstormingba?
 
Sikeres üzleti megoldásokhoz csak életképes, eredeti és megvalósítható ötleteken keresztül juthatunk.  Kevin Duncan üzleti tanácsadó, marketingszakértő és motivációs előadó praktikus kötete 50 kiváló tippet ad az ötletgyűjtés előkészítéséhez, beindításához, az ötletek kidolgozásához, minősítéséhez és megvalósításához. A vizuálisan is ábrázolt módszerekhez fűzött magyarázatok segítenek kiválasztani az adott helyzethez leginkább illőt, így minden eddiginél hatékonyabbá tehetjük a brainstorming folyamatát.
 
15%
2900 Ft
Internetes ár: (-15%) 2465 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 2320 Ft
Kosárba

Robert Greene

A kiválóság hatalma

Mindenkiben ott a lehetőség

Mit tanulhatunk Darwintól, Mozarttól vagy épp a neorobotika feltalálójától életünk feladatának megtalálásáról?

Hogyan használhatjuk jól mentorunk tudását, és milyen stratégiákkal fejlesszük társas intelligenciánkat?

A kiválóság elérésének lehetősége nem a született zsenik kiváltsága, és nem is a szerencsén múlik. Robert Greene közel ötven, a maga nemében páratlan történelmi alak és kortárs kiválóság élettörténetén keresztül mutatja be kiemelkedően sikeres emberekre jellemző tulajdonságokat és szemléletmódot. Inspiráló olvasmány mindenkinek, aki elszánta magát, hogy a kiválóságra tör, de még nem tudja, hogyan fogjon hozzá.

Robert Greene nemzetközileg elismert tanácsadó és előadó. A Berkleyn és a Wisconsini Egyetemen szerzett diplomát klasszika filológiából. Számos provokatív könyve felkerült a The New York Times sikerlistájára, a Gengsztertörvények – Egy rapperből lett üzletember tanácsai a sikerhez című kötete magyarul is megjelent.

„Ha mindannyian lényegében ugyanolyan aggyal, többé-kevésbé hasonló adottságokkal és a kiválóságra való potenciális képességgel születünk, akkor mi az oka, hogy a történelem során csak kevés ember tudott kitűnni és kiaknázni ezeket a lehetőségeket?”

 
A könyvben említett kiválóságok:
Charles Darwin
Leonardo da Vinci
Albert Einstein
Marie Curie
Ingmar Bergman
Martha Graham
Daniel Everett
John Coltrane
V.S. Ramachandran
Yoki Matsuoka
 
 
15%
4200 Ft
Internetes ár: (-15%) 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3360 Ft
Nem elérhető