Gyermekként általában nagyon kreatívnak tartjuk magunkat; felnőttként viszont már korántsem érezzük magunkat annak. Mi történik velünk, miközben felnövünk? Miért felejtjük el a bennünk rejlő kreativitásunkat az oktatás és a szakmai képzések során? Ugyanígy érthetetlen, hogy piacvezetők azt mondják, olyanokra van szükségük, akik képesek kreatívan gondolkodni, akik rugalmasak, és gyorsan alkalmazkodnak, de nem találnak ilyeneket. Vajon miért nincs az egyre növekvő igényeknek megfelelően elég kreatív munkaerő?
Ken Robinson mindent felforgató szenvedélyes és erőteljes válasza: túl kell lépnünk elavult gondolkodásunkon, mert csak ilyen módon tudjuk feloldani ezekben az értehetetlen ellentmondásokban rejlő kreativitási paradoxont. A szerző radikális gondolatai, magával ragadó stílusa, az életből hozott konkrét példái meggyőző erővel hatnak, és egyértelművé teszik, hogyan kell megváltoztatni az oktatás, a vállalatvezetés és a szakmai továbbképzés eddigi szemléletét, és milyen új módszereket kell alkalmaznunk ahhoz, hogy nagyobb önbizalommal, magabiztosabban és rugalmasabban tudjunk helytállni a mindennapokban, és tudatosabban fel tudjuk készülni gyermekeinkkel együtt a jövő kreatív kihívásaira.