Hogyan lehetséges, hogy csak néhányan vallhatják, hogy valóban szeretik a munkájukat?
Mit tehetünk annak érdekében, hogy munkatársaink biztonságban érezzék magukat a munkahelyükön?
Hogyan motiválhatjuk a Y generációs alkalmazottainkat?
Képzeljük el, hogy minden reggel munkatársaink lelkesen indulnak munkába, tudva, hogy munkájukat értékelik és bíznak bennük, és esténként pozitív érzésekkel térnek haza. A legjobb vállalatok és szervezetek már így működnek - kiváló vezetőik olyan munkakörnyezetet teremtenek, ahol az emberek jól érzik magukat, örömmel dolgoznak együtt és lenyűgöző eredményeket érnek el.
Simon Sinek, a vezetési tanácsadó, izgalmas történetekkel illusztrálja, hogy a vezetői szerep elsősorban arról szól, hogy gondoskodjunk azokról, akiket ránk bíztak. Ezek a történetek számos területről származnak, a hadseregtől a gyártósorig, a kormányzati intézményektől a befektetési bankokig.
Azok a vezetők, akik hajlandóak utolsónak enni, azaz a csapatuk érdekeit sajátjuk elé helyezik, hűséget és elkötelezettséget ébresztenek munkatársaikban. Ezek az emberek mindent beleadnak a közös célok elérése és a vállalat előrehaladása érdekében. Ez a vezetői hozzáállás nem csak a munkahelyi elégedettséget növeli, hanem a vállalat teljesítményét is javítja.
„Elsősorban nem a szervezet mérete vagy erőforrásai, hanem a szervezeti kultúrában rejlő potenciál határozza meg, hogy az adott vállalat mennyire képes alkalmazkodni a változásokhoz, legyőzni az ellenségeskedést és élen járni az újításokban. Ha a körülmények megfelelőek, ha erős és mindenki számára érzékelhető a biztonság köre, a legjobbat hozzuk ki magunkból. A hozzánk legméltóbb módon cselekszünk: összetartunk.”
Simon Sinek 2014-es TED-előadása: