Miért fontos inspirálnunk a vevőinket ahelyett, hogy manipulálnánk őket?
Miért tudnak egyes vezetők mindenki másnál jobban hatni a csapatuk tagjaira?
Miért nyereségesebbek és befolyásosabbak bizonyos vállalatok a versenytársaiknál?
Szinte minden szervezet tudja, mit csinál; a legtöbb azt is el tudja magyarázni, hogyan csinálja; de csak kevesen képesek világosan megfogalmazni, miért teszik mindezt. Simon Sinek, vezetés és marketing-tanácsadó felismerte, hogy a világformáló vezetők abban különböznek a többiektől, hogy minden tevékenységük a „miérttel” kezdődik. Ez a „miért” sosem pénz vagy profit – ezek csak az eredmények. A sikeres vezetők azért képesek inspirálni másokat, mert tudják, miért csinálják azt, amit csinálnak.
Sinek felismerése alapján megalkotta az „arany kör” néven ismert modellt, amely egy hatékony filozófia vezetők és szervezetek számára. Az arany kör segítségével nemcsak szervezeteket lehet felépíteni, hanem mozgalmakat is elindítani, és tömegeket inspirálni – legyen szó kis- vagy nagyvállalatokról, nonprofit szervezetekről vagy akár a politikáról. A való életből vett történetekkel szemléltetve, Sinek megmutatja, mi szükséges ahhoz, hogy valaki valóban vezetni tudjon és másokat motiváljon. Az arany kör filozófiája segít megérteni, hogyan inspirálhatunk másokat, és hogyan találhatunk olyan vezetőket, akik minket is inspirálhatnak.