Olvasson bele könyvünkbe!

Shiller Robert J.

Narratív közgazdaságtan

Hogyan hatnak a vírus módjára terjedő történetek a gazdaságra?

Hogyan befolyásolják a döntéseinket és a viselkedésünket a lényegtelennek tűnő történetek?

Míg ez a kérdés már régóta foglalkoztatja az emberiséget és a társadalomtudósokat, a közgazdászok többsége mereven elzárkózik az ilyen irányú kutatásoktól. Modelljeikben nincsenek történetek és érzelmek, csak racionálisan gondolkodó homo oeconomicusok.

Robert Shiller Nobel-emlékdíjas közgazdász legújabb könyve rendkívüli áttörés, mivel a gazdasági narratívák eddig ismeretlen világát tárja fel. Meggyőződéssel állítja, hogy a válságok előre jelzéséhez és a piaci problémák hatékony kezeléséhez a vírus módjára terjedő, népszerű gazdasági történetek szisztematikus elemzésére – narratív közgazdaságtanra – is szükség van.

Újszerű megközelítésben, rengeteg − eddig figyelmen kívül hagyott − történelmi példával, digitális adatbázisok felhasználásával teszi le az új paradigma alapjait. Gondolatébresztő fejtegetéseiből kiderül, hogy a gazdasági döntéseinket az igaz vagy éppen hamis történetek egyaránt befolyásolhatják. Megtudhatjuk azt is, miképp válhatnak a szájhagyomány útján, valamint a sajtó es a közösségi média csatornáin terjedő sztorik a gazdasági események hajtóerejévé, vagy vezethetnek válságokhoz, tömeges munkanélküliséghez, fokozódó egyenlőtlenséghez, vagy akár háborúhoz.

15%
4900 Ft
Internetes ár: (-15%) 4165 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3920 Ft
Kosárba
Elérhetőség: Raktáron
Várható szállítás: 2-5 munkanap
Borító Kemény kötés
Méret 160x235 mm
Megjelenés 2020. 11. 23.
Terjedelem 464 oldal
ISBN 9789633049914

A szerzőről

Shiller Robert J.

Nobel-emlékdíjas közgazdász, a – The New York Times bestsellerlistáján szereplő − Tőzsdemámor című könyv szerzője, valamint a George A. Akerloffal közösen írt Balekhalászat és Animal Spirits társszerzője. A Yale Egyetem Sterling közgazdaságtanprofesszora és a The New York Times állandó publicistája. A Connecticut állambeli New Havenben él.