Shiller Robert J.

Nobel-emlékdíjas közgazdász, a – The New York Times bestsellerlistáján szereplő − Tőzsdemámor című könyv szerzője, valamint a George A. Akerloffal közösen írt Balekhalászat és Animal Spirits társszerzője. A Yale Egyetem Sterling közgazdaságtanprofesszora és a The New York Times állandó publicistája. A Connecticut állambeli New Havenben él.

Narratív közgazdaságtan

Narratív közgazdaságtan

Hogyan hatnak a vírus módjára terjedő történetek a gazdaságra?

Hogyan befolyásolják a döntéseinket és a viselkedésünket a lényegtelennek tűnő történetek?

Míg ez a kérdés már régóta foglalkoztatja az emberiséget és a társadalomtudósokat, a közgazdászok többsége mereven elzárkózik az ilyen irányú kutatásoktól. Modelljeikben nincsenek történetek és érzelmek, csak racionálisan gondolkodó homo oeconomicusok.

Robert Shiller Nobel-emlékdíjas közgazdász legújabb könyve rendkívüli áttörés, mivel a gazdasági narratívák eddig ismeretlen világát tárja fel. Meggyőződéssel állítja, hogy a válságok előre jelzéséhez és a piaci problémák hatékony kezeléséhez a vírus módjára terjedő, népszerű gazdasági történetek szisztematikus elemzésére – narratív közgazdaságtanra – is szükség van.

Újszerű megközelítésben, rengeteg − eddig figyelmen kívül hagyott − történelmi példával, digitális adatbázisok felhasználásával teszi le az új paradigma alapjait. Gondolatébresztő fejtegetéseiből kiderül, hogy a gazdasági döntéseinket az igaz vagy éppen hamis történetek egyaránt befolyásolhatják. Megtudhatjuk azt is, miképp válhatnak a szájhagyomány útján, valamint a sajtó es a közösségi média csatornáin terjedő sztorik a gazdasági események hajtóerejévé, vagy vezethetnek válságokhoz, tömeges munkanélküliséghez, fokozódó egyenlőtlenséghez, vagy akár háborúhoz.

Borító ár: 4900 Ft
Korábbi ár: 3430 Ft
Aktuális ár: 4165 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3920 Ft
Kosárba
E-könyv – Balekhalászat

E-könyv – Balekhalászat

A manipuláció és az átverés közgazdaságtana

Miért veszünk olyan dolgokat, amelyekre valójában semmi szükségünk?  Miért dőlünk be a hirdetéseknek, a brókereknek és a politikai kampányoknak? Miért fizetünk több borravalót hitelkártyával, mint készpénzben? 
 
GEORGE AKERLOF ÉS ROBERT SHILLER Nobel-emlékdíjas közgazdászok radikálisan  új magyarázatot adnak irracionális viselkedésünkre. Szembeszállnak a közgazdaságtan megkérdőjelezhetetlennek gondolt „láthatatlan kéz” alaptételével, amely szerint a piacgazdaság mindig hatékony termelésre ösztönöz, és növeli a jólétet. Az állítják, a piacok nemcsak jótékonyak, hanem kártékonyak is: a bőség mellett állandóan újratermelik a manipulációt és az átverést is. Ahogyan a számítógépünkön az adathalászok törvénytelenül, a piacgazdaságban a balekhalászok törvényesen használják ki gyengeségeinket és tudatlanságunkat mindaddig, amíg ebből hasznot húzhatnak.
A szerzők hétköznapi példák segítségével, szórakoztató formában fejtik ki a piacgazdaság eddig feltáratlan kettős természetét, valamint bemutatják, hogyan lehet kivédeni a mindent átható trükközést , és erősíteni a társadalom ellenálló képességét.
 
GEORGE A. AKERLOF, a Georgetowni Egyetem professzora, 2001-ben közgazdasági Nobel-díjat kapott. 
ROBERT J. SHILLER a közgazdaságtan Sterling professzora a Yale Egyetemen, a 2013-as közgazdasági Nobel-díj kitüntetettje. Tőzsdemámor (Irrational Exuberance) című könyve a The New York Times bestsellerlistájára  került .
Korábbi közös munkájuk: Animal spirits − Avagy a lelki tényezők szerepe a gazdaságban és a globális kapitalizmusban (Animal Spirits: How Human Psychology Drives the Economy, and Why It Matters for Global Capitalism).
 
„Szeretnénk, ha a Balekhalászatot nagyon komoly könyvnek tekintenék, de annak is örülnénk, ha jókat mulatnának rajta. Reméljük, sokan élvezni fogják a történeteinket, felismeréseinket, valamint következtetéseinket, és nem csak a könyv „Mondanivalójáról” – nagy M-mel(!) – szóló, amúgy helyénvaló, méltatásokat  olvassák el!”
GEORGE AKERLOF ÉS ROBERT SHILLER
 
„A Balekhalászat messze túllép a viselkedési közgazdaságtan megállapításain. Sokkal általánosabb és kritikusabb képet fest arról, miért okoz súlyos problémákat a szabadpiac és a verseny. […] Akerlof és Shiller intellektuális renegát. […] Meggyőzően érvelnek amellett, hogy a balekhalászat a »láthatatlan kéz« ösztönzésére, és nem annak ellenére történik.” 
CASS SUNSTEIN, New York Review of Books
 
„A Balekhalászat radikális  gondolatai elképesztően fontosak.” 
Fortune
 
„Melegen ajánlom ezt a könyvet még azoknak is, akik esetleg nem osztják a szerzők nézeteit. Az esettanulmányok megvilágító erejűek, a szabad piac működéséről szóló következtetések pedig forradalmian újak.” 
JOHN REEVES, The Motley Fool, USA Today
 
„A reklámipari, egészségügyi és pénzügyi példákból nemcsak a racionális gondolkodás vakfoltjait, hanem a manipuláció elleni védekezés eszköztárát  is megismerhetjük.” 
Scientific American Mind
 
„Égetően szükség volt már egy olyan könyvre, amely szkeptikus a közgazdaságtannal szemben, és felhívja a figyelmet a pénzügyi tudatosság fontosságára.” 
Nature 
 
 
Borító ár: 3780 Ft
Aktuális ár: 2835 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
2835 Ft
E-könyv vásárláshoz, kérjük jelentkezzen be!
E-könyv – Narratív közgazdaságtan

E-könyv – Narratív közgazdaságtan

Hogyan hatnak a vírus módjára terjedő történetek a gazdaságra?

Hogyan befolyásolják a döntéseinket és a viselkedésünket a lényegtelennek tűnő történetek?

Míg ez a kérdés már régóta foglalkoztatja az emberiséget és a társadalomtudósokat, a közgazdászok többsége mereven elzárkózik az ilyen irányú kutatásoktól. Modelljeikben nincsenek történetek és érzelmek, csak racionálisan gondolkodó homo oeconomicusok.

Robert Shiller Nobel-emlékdíjas közgazdász legújabb könyve rendkívüli áttörés, mivel a gazdasági narratívák eddig ismeretlen világát tárja fel. Meggyőződéssel állítja, hogy a válságok előre jelzéséhez és a piaci problémák hatékony kezeléséhez a vírus módjára terjedő, népszerű gazdasági történetek szisztematikus elemzésére – narratív közgazdaságtanra – is szükség van.

Újszerű megközelítésben, rengeteg − eddig figyelmen kívül hagyott − történelmi példával, digitális adatbázisok felhasználásával teszi le az új paradigma alapjait. Gondolatébresztő fejtegetéseiből kiderül, hogy a gazdasági döntéseinket az igaz vagy éppen hamis történetek egyaránt befolyásolhatják. Megtudhatjuk azt is, miképp válhatnak a szájhagyomány útján, valamint a sajtó es a közösségi média csatornáin terjedő sztorik a gazdasági események hajtóerejévé, vagy vezethetnek válságokhoz, tömeges munkanélküliséghez, fokozódó egyenlőtlenséghez, vagy akár háborúhoz.

Borító ár: 4410 Ft
Aktuális ár: 3308 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3308 Ft
E-könyv vásárláshoz, kérjük jelentkezzen be!