Narratív közgazdaságtan – Hogyan formálják a történetek a gazdasági döntéseinket?
Hogyan befolyásolják a gazdasági döntéseinket a látszólag jelentéktelen történetek? Robert Shiller Nobel-emlékdíjas közgazdász "Narratív közgazdaságtan" című könyvében bemutatja, hogy a gazdaság nem csupán racionális számítások és elemzések eredménye, hanem a közösségi médiában és a sajtóban terjedő történetek is komoly hatással vannak a döntéseinkre.
Shiller szerint a gazdasági válságok előrejelzéséhez és a piaci problémák kezeléséhez szükség van a gazdasági narratívák elemzésére, hiszen a történetek, akár igazak, akár hamisak, hatással vannak a piaci viselkedésre és a gazdasági események alakulására. A könyv új megközelítést kínál, és példákkal mutatja be, hogyan alakíthatják a történetek a gazdasági világot, akár válságokat, egyenlőtlenségeket vagy háborúkat is eredményezve. Ha érdekel, hogyan hatnak ránk a gazdasági narratívák, és hogyan alkalmazhatjuk ezt a tudást a gazdaság jobb megértésére, a "Narratív közgazdaságtan" elengedhetetlen olvasmány.
Borító ár: | 4900 Ft |
---|---|
![]() |
4165 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3920 Ft |
---|
Borító ár: | 3780 Ft |
---|---|
![]() |
3213 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3024 Ft |
---|
Hogyan befolyásolják a döntéseinket és a viselkedésünket a lényegtelennek tűnő történetek?
Míg ez a kérdés már régóta foglalkoztatja az emberiséget és a társadalomtudósokat, a közgazdászok többsége mereven elzárkózik az ilyen irányú kutatásoktól. Modelljeikben nincsenek történetek és érzelmek, csak racionálisan gondolkodó homo oeconomicusok.
Robert Shiller Nobel-emlékdíjas közgazdász legújabb könyve rendkívüli áttörés, mivel a gazdasági narratívák eddig ismeretlen világát tárja fel. Meggyőződéssel állítja, hogy a válságok előre jelzéséhez és a piaci problémák hatékony kezeléséhez a vírus módjára terjedő, népszerű gazdasági történetek szisztematikus elemzésére – narratív közgazdaságtanra – is szükség van.
Újszerű megközelítésben, rengeteg − eddig figyelmen kívül hagyott − történelmi példával, digitális adatbázisok felhasználásával teszi le az új paradigma alapjait. Gondolatébresztő fejtegetéseiből kiderül, hogy a gazdasági döntéseinket az igaz vagy éppen hamis történetek egyaránt befolyásolhatják. Megtudhatjuk azt is, miképp válhatnak a szájhagyomány útján, valamint a sajtó es a közösségi média csatornáin terjedő sztorik a gazdasági események hajtóerejévé, vagy vezethetnek válságokhoz, tömeges munkanélküliséghez, fokozódó egyenlőtlenséghez, vagy akár háborúhoz.
Borító ár: | 4410 Ft |
---|---|
![]() |
3749 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3528 Ft |
---|