Karaktergyilkosság
Miért választják annyian a karaktergyilkosságot mint kommunikációs fegyvert? Milyen gyakran alkalmazott sémák rejlenek mögötte? Hogyan építhetjük újra a jó hírnevet egy-egy lejárató támadás után? A karaktergyilkosság egy ősi eszköz, amely nem csupán a mai világ találmánya. Már az ókori Egyiptomban, Görögországban és Róma idejében is használták a hatalomra törő emberek, és a mai napig létezik. A könyv arra is rávilágít, hogy a személyes hírnév rombolásának nemcsak politikusok vagy hírességek eshetnek áldozatul, hanem bárki, a hétköznapi emberek is. A karaktergyilkosság jelen van a munkahelyeken, családokban, közösségekben és a gazdasági életben is.
Ez a könyv nemcsak a karaktergyilkosság működését tárja fel, hanem segít megérteni, hogyan védekezhetünk és hogyan állíthatjuk helyre a jó hírnevünket. A szerző történelmi példákon keresztül, a legfrissebb közéleti és magánéleti botrányokkal illusztrálja, hogyan történik a reputáció rombolása és miként építhetjük újra. Az olvasmányos kötet segít megérteni a karaktergyilkosság pszichológiáját és ad praktikus tanácsokat arra, hogyan küzdhetünk a lejáratás ellen. Ha szeretnél többet megtudni erről a manipulatív és romboló kommunikációs eszközről, és hogyan építheted vissza saját hírneved, ne hagyd ki ezt a figyelemre méltó könyvet!
„»Valaki megrágalmazhatta Josef K.-t, mert noha semmi rosszat sem tett, egy reggel letartóztatták.« Így kezdődik Franz Kafka A per című regénye, és mai kor olvasója pontosan tudja: Josef K. karaktergyilkosság áldozata lett. Digitalizált korunkban valódi ítélőszékre sincs szükség: mindenki kerülhet a vádló, az áldozat és bíró szerepébe is. Bőhm Kornél tudományos alapossággal, mégis szórakoztatóan, közérthető példák alapján mutatja be a karaktergyilkosság természetét. Igazán aktuális könyv egy igazi szakértőtől.”
Nyáry Krisztián, író, kommunikációs szakértő
„Karaktergyilkosság. Rémisztően hangzik pedig nap, mint nap találkozunk vele. A legtöbben talán azt hiszik, hogy mindez a hollywoodi filmek és sorozatok sajátja, pedig elég kinyitnunk egy napilapot vagy belenéznünk a hírműsorokba. Bőhm Kornél hazánk egyik legtapasztaltabb és legismertebb válságkommunikációs szakembereként járja körbe a témát. Reményeim szerint többen forgatják majd olyanok, akik érteni szeretnék a körülöttük zajló világot és nem alkalmazni a benne leírtakat. Kornél tájékozottsága és világlátása különös megvilágításba tud helyezni máskor oly egyértelmű dolgokat is. Az, hogy komoly szakmai gondolatait képes közérthető nyelven közzétenni, különösen hiánypótlóvá és értékessé teszi művét.”
Kende-Hofherr Krisztina, a személyes márkaépítés szakértője, az amerikai típusú sztármenedzsment hazai megalapítója