'Mr. Mind Map, vagyis Tony Buzan a 2006-os londoni Education Show-n tartott előadásában egy, az emberi kreativitás és az életkor viszonyát vizsgáló kutatásra hivatkozva, pedagógusok előtt arról beszélt, hogy míg az óvodások kreativitásszintje 90-95%, addig az általános iskolásoké 70-75%, a gimnazistáké 40-50%, az egyetemistáké 20-25%, végül pedig a felnőtteké 10% alatt van."
Az embert nem a gondolkodás tette emberré, hanem az előrevivő kreatív gondolkodás, amelynek lényege az újdonságérték és a használhatóság. Nemcsak a történelmi léptékű tévedések hosszú sora, de mindennapjaink apró tanulságai is folyamatosan azt bizonyítják, hogy nem a gondolkodás kerül sokba, hanem annak a hiánya.
A kreatív problémamegoldás az, amikor tudatosan elkerüljük a jól bejáratott gondolkodási főútvonalat, miközben az ötlethez vezető utat nem ismerjük.
Az eredményes és élvezetes problémamegoldás alapfeltétele a két agyféltekés gondolkodás. A bal agyféltekés gondokodásra koncentráló oktatás, és az ember gyárilag két agyféltekés mivoltának paradoxonát magunk is feloldhatjuk, ha a szabályozott kreatív problémamegoldó módszerek alapján kialakítjuk egyéni gondolkodási technikáinkat.
A kreatív problémamegoldó módszerek nemcsak az alkotás különböző területein, hanem a magánéletben és a munka világában is rendkívül hasznosak.
Borító ár: | 3500 Ft |
---|---|
![]() |
2975 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
2800 Ft |
---|
Hogyan alakul át a branding? Mit jelent az elmarketingesedés? Hová fejlődik az offline és az online marketingkommunikáció? Mi a helyzet a kreativitással és az ötletekkel? Mi történik a tenderek, a beszerzők és a fesztiválok világában? Miért születik oly sok kamureklám? Valóban válságban van a reklámszakma? Hogyan alakul a reklámcsinálás jövője?
A szerző legújabb könyve egyszerre kritikus és reménykeltő, múltba néző és jövőbe tekintő, rendkívül szellemes és véresen komoly. Teli rengeteg tanulságos nemzetközi és hazai példával. Igazi szakmai csemege, magával ragadó szellemi táplálék nemcsak a reklámozóknak, ügynökségeknek, médiatulajdonosoknak, politikusoknak, oktatóknak és diákoknak, hanem mindenkinek, aki egyetlen játszmát sem szeret feladni, még a kis adrenalinjátékot sem. A jövő azok kezében van, akik megértik a szerző üzenetét:
„Bombatölcsérben is nő virág. Öntözni kellene.”
Borító ár: | 4200 Ft |
---|---|
![]() |
3570 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
3360 Ft |
---|
Személyes és online prezentációkhoz
Mi a szerepe a nyilvános beszéd „három testőrének” az előadásban? Hogyan (ne) készíts diát személyes és online prezentációkhoz? Mit tehetsz, hogy megelőzd a technikai malőröket? Milyen módszerekkel enyhítheted az idegességedet előadás előtt és közben?
Az üzleti prezentációk, politikai és jogi beszédek, tudományos előadások gyakran laposak, vontatottak és nehezen követhetők. A manapság népszerű online színtér sem könnyű terep, ráadásul másfajta tudást követel meg az előadóktól. Tanulással és gyakorlással azonban hatékonyan fejleszthetjük prezentációs készségeinket, és ezáltal sikert arathatunk a szerepléseinkkel.
Kaszás György prezentációs tréner és coach közvetlen, humoros, mégis gazdag elméleti és gyakorlati tudást, valamint számos jól alkalmazható tippet tartalmazó könyvéből megismerheted a prezentációretorika eszközeit, hogy a segítségükkel magabiztos és hatásos előadóvá válhass. A retorikai eszközöktől a térelrendezésen át a kellékek használatáig olyan technikákat sajátíthatsz el, amelyek a személyes és online prezentációid során egyaránt hasznodra válnak.
Borító ár: | 6900 Ft |
---|---|
![]() |
6210 Ft |
![]() HVG Pártoló Tagsággal: |
6210 Ft |
---|