Carol S. Dweck

Szemléletváltás - átdolgozott

A siker új pszichológiája - átdolgozott, bővített kiadás

Miért nem segíti gyermekeink fejlődését, ha készségeiket és intelligenciájukat dicsérjük?
A harsány, karizmatikus vagy a szerény, befelé forduló vezetők sikeresebbek?
Vajon az akaraterőnkön múlik, hogy be tudjuk-e tartani fogadalmainkat?
Nem csupán képességeinktől vagy tehetségünktől, sokkal inkább szemléletmódunktól függ, elérjük-e céljainkat. A megfelelő szemlélettel nemcsak gyerekeinket motiválhatjuk iskolai teljesítményük javítására, de mi is rengeteget fejlődhetünk mind személyes, mind szakmai téren.
Carol S. Dweck, a Stanford Egyetem világszerte ismert pszichológiaprofesszora évtizedekig kutatta a siker titkát. Könyvében számos kutatás segítségével, a legkiválóbb vezetők, sportolók, szülők és tanárok példáin keresztül bebizonyítja, hogy ha fejlődési szemlélettel tekintünk önmagunkra és a világra, az olyan tudásvágyra és kitartásra sarkall bennünket, amelynek köszönhetően az élet minden területén sikeresebbek leszünk.
A Szemléletváltás átdolgozott, bővített kiadásában Dweck további megfigyelésekkel egészíti ki immár híressé vált és széles körben elfogadott elméletét. Bevezeti a hamis fejlődési szemléletmód koncepcióját, és megmutatja, hogyan alakíthatunk ki mélyebb, igazabb fejlődési szemléletmódot. A szemléletmód fogalmát emellett az egyénen túlra, a csoportok és szervezetek kultúrájára is kiterjeszti. A helyes szemléletmóddal motiválhatjuk mindazokat, akiket vezetünk, tanítunk vagy szeretünk, és ezzel átalakíthatjuk az életüket, a sajátunkkal együtt.

25%
3900 Ft
Internetes ár: (-25%) 2925 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-25%) 2925 Ft
Előrendelem

Malcolm Gladwell

Dávid és Góliát - átdolgozott

Történetek esélytelenekről, avagy hogyan kényszerítsünk térdre óriásokat

Miért van meglepően sok diszlexiás a sikeres vállalkozók között?
Mégis jobb a nagyobb osztálylétszám?
Miért nem mindig kifizetődő, ha bejutunk a legkiválóbb egyetemre?

Háromezer évvel ezelőtt az ókori Palesztina egyik csataterén egy pásztorfiú diadalmaskodott egy hatalmas harcos felett mindössze a parittyájával. Dávid és Góliát története azóta az esélytelen kisemberek és a sebezhetetlen óriások közötti küzdelem jelképévé vált. Dávid győzelme valószínűtlen és csodával határos. A fiúnak nem volt esélye. Vagy mégis?

Malcolm Gladwell könyvei radikálisan megváltoztatták a világról és magunkról való gondolkodásmódunkat. Dávid és Góliát című kötetében Gladwell megkérdőjelezi az akadályok és hátrányok szerepéről kialakított elképzeléseinket, és újraértelmezi, mit jelent a diszkrimináció áldozatának lenni, elveszíteni egy szülőt, középszerű iskolába járni, vagy egyéb látszólagos hátránnyal indulni az életben. Lebilincselő történetekkel szemlélteti, milyen sokszor fakadnak világunk szépségei és jelentős értékei megpróbáltatásokkal teli élethelyzetekből.

 

Tervezett megjelenés e-könyvben: 2020. június 15.

25%
3900 Ft
Internetes ár: (-25%) 2925 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-25%) 2925 Ft
Előrendelem

Seth Godin

Na, ez már marketing!

Nem látnak, amíg nem tanulsz meg látni

 „Erre vártál mostanáig. A lehetőségre, hogy az üzeneted végre azokhoz jusson el, akiknek szüksége van a termékedre, hajlandók fizetni érte és beszélni róla. 

Meggyőződésem, hogy ezt csak úgy tudjuk elérni, ha tényleg ismerjük, értjük és megszólítjuk a célcsoportunkat. Ha empátiával, odafigyeléssel, érdekes történetekkel és hiteles cselekvéssel elérjük, hogy bevonódjanak, örömmel adják tovább másoknak is a jóhírünket.

E könyv hatására más kérdéseket teszel majd fel és más válaszokat adsz rájuk. Megváltozik, hogy mit veszel észre, és ezzel együtt a munkád minősége is.  Jobbá teheted a világot azáltal, hogy jobb dolgokat alkotsz.

Hidd el, számít a munkád. Mutasd meg mindenkinek!”

– Seth Godin

Legyél büszke a munkádra!

A kiváló marketingesek nem a saját vállalatuk vagy startupjuk problémáját akarják megoldani a vásárlók segítségével, hanem a marketinget használják arra, hogy megoldják mások problémáit. Nemcsak zajt csapnak; jobbá teszik a világot. A valóban nagy hatású marketing a nagylelkűségben, az empátiában gyökerezik.

E könyvből megtanulhatod, hogyan

- azonosítsd a legkisebb életképes piacodat;

- szerezd meg a célközönséged bizalmát és felhatalmazását, használd a beszédmódjukat;

- merj feszültséget kelteni és feszültséget feloldani;

- add az emberek kezébe a megfelelő eszközöket és történeteket a céljaik eléréséhez.

 

Elég a hazugságból a spamekből és abból, hogy bűntudatod van a munkád miatt!

Elég abból, hogy a közösségi média mutatószámait összekevered a valódi kapcsolatokkal és lopott figyelem megszerzésére pazarolod a pénzt!

Elég abból, hogy nem vesznek észre. Itt az idő, hogy megtanulj látni, és így mások számára is láthatóvá válj.

15%
3900 Ft
Internetes ár: (-15%) 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3120 Ft
Kosárba

Daniel Gilbert

Rábukkanni a boldogságra

Hogyan gondolkodjunk jól arról, mi tesz boldoggá bennünket?

Miért bocsátjuk meg hamarabb társunknak a hűtlenséget, mint azt, hogy megint nem mosogatott el?
Miért rendelünk mást az étteremben, mint vacsorapartnerünk, még akkor is, ha valójában ugyanazt szeretnénk enni?
Miért érezzük úgy, hogy az a sor, amelyikbe épp beálltunk, azonnal lelassul?

Mindenki a boldogságot keresi, de – tudományos szempontból legalábbis – rossz módszert választunk: megpróbáljuk megbecsülni, jövőbeli önmagunkat vajon mi teszi majd boldoggá, és afelé igyekszünk haladni. Ezt a becslést azonban rengeteg rejtett gondolkodási illúzió torzítja, ezért így nagyjából ugyanannyi esélyünk van megtalálni a boldogságot, mint ha csak úgy véletlenül rábukkannánk.
Daniel Gilbert, a Harvard pszichológiaprofesszorának fantasztikus humorral és könnyedséggel megírt könyvéből megtudhatjuk, hogyan működik az emberi agy, a képzelet és az emlékezet, és hogy miért nem tudjuk úgy elképzelni a jövőt, s így a boldogságunkat, amilyen az valóban lesz vagy lehetne. Választ kapunk arra is, kiküszöbölhetjük-e ezeket a torzításokat, hogy jövőbeli önmagunk elégedettebb lehessen.

Daniel Gilbert TED-előadását a témában több mint 18 millióan nézték meg. Már magyar felirattal is ellérhető: 

15%
3900 Ft
Internetes ár: (-15%) 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3120 Ft
Kosárba

Guy Winch

„Az igazi szívfájdalom összetéveszthetetlen – semmi nem tud ilyen heves kínokat okozni, és képes ennyire átvenni az uralmat a testünk és az elménk fölött. Ilyenkor nem tudunk másra gondolni. Semmilyen más érzelemnek nem jut már hely. Semmi más nem érdekel minket.”

 

Mindenki megérti, hogy rendkívül nehéz túljutnunk egy közeli hozzátartozónk halálán vagy a válásunkon. Ám ha amiatt törik össze a szívünk, mert szakított velünk a szerelmünk, vagy elhunyt a kedvenc háziállatunk, már korántsem olyan elfogadó a társadalom. Guy Winch pszichológus nemcsak segít megértenünk, milyen módon hat ránk testileg és lelkileg a szívfájdalom, hanem konkrét módszerekkel is szolgál, amelyek révén hatékonyabban dolgozhatjuk fel a minket ért veszteséget. Könyve útmutató a továbblépéshez, mert Winch azt vallja: lehet, hogy a szívünk összetörik néha, de nekünk nem kell megtörnünk.

15%
2200 Ft
Internetes ár: (-15%) 1870 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 1760 Ft
Kosárba

Brian R. Little

A titokzatos én

Hogyan alakítja életünket a személyiségünk?

Dr. Brian R. Little, az Én, jómagam és a többiek című könyv szerzője, nemzetközileg elismert tudós és előadó, szakterülete a személyiség-lélektan és a motiváció pszichológiája. Kutatásai, amelyekben azt vizsgálja, hogyan befolyásolják mindennapi személyes célkitűzéseink és „szabad személyiségvonásaink” életünk folyását, nagyban hozzájárultak az emberi boldogulás mikéntjének megértéséhez és sikeres alkalmazásához. Little professzor jelenleg a Cambridge-i Egyetem tanára, ahol a Pszichológia Tanszék jólléttel foglalkozó intézete, a Well-being Institute munkatársaként, valamint a társas környezetet vizsgáló kutatócsoportja vezetőjeként dolgozik. Emellett részt vesz az egyetem Judge Üzleti Iskolájának és Pszichometriai Központjának a munkájában is.
Korábban a McGill, az Oxfordi és a Harvard egyetemeken tanított. Rendkívül népszerű volt személyiségkurzusa a Harvardon, ahol három egymást követő évben választották „kedvenc professzoruknak” a végzősök. Kanada és az Egyesült Királyság között ingázva dr. Little az ottawai Carleton Egyetem professor emeritusa, de az egész világon tart előadásokat a személyiség-lélektan, a motiváció és a jóllét témaköreiben.

15%
2200 Ft
Internetes ár: (-15%) 1870 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 1760 Ft
Kosárba

David Rothkopf

„Korszakváltás készülődik, a messzeségben már egy mindent átformáló cunami dübörög, miközben vezetőink és mi is hátat fordítunk neki. Pont a másik irányba nézünk. A politikai hatalommal rendelkezők és támogatóik többsége görcsösen ragaszkodik a múlthoz – szinte hallani a körmük karistolását, ahogy a végsőkig próbálnak kapaszkodni, még az elkerülhetetlenül bekövetkező változások sodrásában is.”

De hogyan készüljünk fel az életünk minden mozzanatára kiható átalakulásra?

David Rothkopf szerint mindenekelőtt a megfelelő kérdéseket kell feltenni. A politikatudós-újságíró, a nemzetközi kapcsolatok szakértője, a Columbia Egyetem vendégprofesszora korunk legfontosabb kérdéseit kutatja, amelyek újraértelmezik a világot és az arról alkotott fogalmainkat. Könyve szembesít a jövőre vonatkozó elképzeléseinkkel, és arra kényszerít, hogy újragondoljuk életünk olyan alapelemeit, mint az identitás, az emberi jogok, a gazdaság, a demokrácia, a kormányzás, a konfliktus vagy a biztonság.

 

David J. Rothkopf 2017 májusáig a Foreign Policy magazint kiadó és a foreignpolicy.com weboldalt üzemeltető FP Group ügyvezető igazgatója és szerkesztője volt. Az FP által globális vezetők számára világszerte megrendezett fórumok, vacsorák, konferenciák házigazdájaként szerepelt, emellett részt vett a csoport elemzéssel és tanácsadással foglalkozó részlegének, az FP Analytics-nek a munkájában. A cég „Szerkesztői kerekasztal” (The Editor’s Roundtable) nevű podcastjének beszélgetéseit vezette.

Rothkopf számos nagy sikerű könyv szerzője (National Insecurity – American Leadership in an Age of Fear; Power, Inc.; Superclass; Running the World). A Columbia Egyetem Közügyek és Nemzetközi Kapcsolatok Iskolája (Columbia University’s School of International and Public Affairs) vendégprofesszora és a Carnegie Endowment for International Peace nevű alapítvány rendszeresen meghívott előadója.

 

https://www.ted.com/speakers/david_rothkopf; http://carnegieendowment.org/experts/188;

https://www.ted.com/talks/david_rothkopf_how_fear_drives_american_politics?language=hu

15%
2200 Ft
Internetes ár: (-15%) 1870 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 1760 Ft
Készletfigyelés

Dan Ariely

Motiváció

Mi hajt, ösztönöz, lelkesít minket valójában?

„A motiváció valódi természetének dzsungelét térképezem fel, miközben rámutatok a furcsaságával és a bonyolultságával szembeni vakságunkra is. A jutalmat kereső patkány leegyszerűsített képlete helyett remélhetőleg sikerül bepillantást nyújtanom egy gyönyörű, mélységesen emberi és pszichológiai szempontból összetett világba.”

Mi indít cselekvésre, miért vesződünk hálátlannak tűnő feladatokkal, miért csináljuk? – teszi fel a kérdést Dan Ariely, az amerikai Duke Egyetem professzora, aki a motivációt és a racionális közgazdasági szemléletmódhoz képest irracionális emberi viselkedést kutatja. Tökéletes válasz természetesen nem létezik, ám a háttérben rejlő okok és mozgatórugók feltárása, a motivációink megértéséhez vezető út izgalmas, érdekes és hasznos, vagyis igen motiváló.

„Kiderült, hogy a pénz nem az az egyszerű és nagyszerű ösztönző erő, amelynek a többségünk feltételezi.”

Dan Ariely Budapesten! A zseniális professzor június 12-én a TEDxBudapesten ad elő.

A könyv utolsó oldala .

 

Dan Ariely TED-előadása:

 

 

15%
2200 Ft
Internetes ár: (-15%) 1870 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 1760 Ft
Kosárba

Kio Stark

Idegenek, ha találkoznak

Hogyan hatnak ránk az ismeretlen emberek?

„Ez az én nagy kalandom – hogy ismeretlenekkel beszélgetek. Ebben lelem örömömet, számomra ez lázadás és felszabadulás.”
 
Kio Stark nap mint nap olyasmire szánja rá magát, amit a legtöbbünk tudatosan kerül: odafordul számára idegen emberekhez, és beszédbe elegyedik velük. Beszélget liftben, boltban, utcán, parkban, repülőn és taxiban; van, akivel csupán két mondatot vált, és van, akivel valódi párbeszédbe kezd. Könyvében bemutatja a másokhoz való kapcsolódás – vagy nem kapcsolódás – íratlan szabályait, és ezzel együtt végig kitart alapgondolata mellett, mely szerint ismeretlenekkel beszélgetni nemcsak felvillanyozó élmény, hanem a nyitottság és a társadalmi szolidaritás alapja is lehet.
 
„Amikor idegenekkel beszélgetünk, akkor egy szép és meglepő fordulattal megszakítjuk hétköznapi életünk jól ismert és kiszámítható ritmusát. Megváltoztatjuk a nézőpontunkat. Pillanatnyi, tartalmas kapcsolatot alakítunk ki egy embertársunkkal. És elvetjük gondolatban mindazt, amitől gyanúsnak tarthatnánk a másikat.”
 

 

15%
2200 Ft
Internetes ár: (-15%) 1870 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 1760 Ft
Kosárba

Simon Sinek

A jó vezetők esznek utolsónak

Hogyan építsünk összetartó, lelkes és sikeres csapatot?

Miért csak kevesen mondhatják el magukról, hogy imádják a munkájukat?
Mit tehetünk, hogy alkalmazottaink biztonságban érezzék magukat a munkahelyükön?
Hogyan motiváljuk Y generációs munkavállalóinkat? 
Képzeljünk el, hogy reggel mindenki lelkesen indul dolgozni, tudja, hogy megbíznak benne, és értékelik a munkáját, este pedig jó érzésekkel tér haza! Az igazán sikeres vállalatok és más szervezetek máris így működnek – kiváló vezetőik olyan környezetet teremtenek, amelyben az emberek jól érzik magukat, szívesen dolgoznak együtt és figyelemre méltó eredményeket érnek el.
Simon Sinek vezetési tanácsadó magával ragadó – a hadseregtől a gyártósorig, a kormányzati intézményektől a befektetési bankokig számos területről vett – igaz történetekkel illusztrálja, hogy vezetőnek lenni elsősorban azt jelenti, hogy gondoskodnunk kell azokról, akiket ránk bíztak. Azokat a vezetőket, akik hajlandók utolsónak enni, a beosztottaik a legfontosabb pillanatokban végtelen hűséggel jutalmazzák, és mident beleadnak a közös célok megvalósítása és a cég előrehaladása érdekében.
„Elsősorban nem a szervezet mérete vagy erőforrásai, hanem a szervezeti kultúrában rejlő potenciál határozza meg, hogy az adott vállalat mennyire képes alkalmazkodni a változásokhoz, legyőzni az ellenségeskedést és élen járni az újításokban. Ha a körülmények megfelelőek, ha erős és mindenki számára érzékelhető a biztonság köre, a legjobbat hozzuk ki magunkból. A hozzánk legméltóbb módon cselekszünk: összetartunk.”

Simon Sinek 2014-es TED-előadása:

15%
4200 Ft
Internetes ár: (-15%) 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3360 Ft
Kosárba

Andrés Ruzo

A forrongó folyó

Kalandozások és felfedezések Amazóniában

„A folyó folyton emlékeztet arra, hogy a világ még mindig tele van felfedezni való csodákkal, és ezeket nem feltétlenül az ismeretlen sötétjében találhatjuk meg, hanem a hétköznapi élet fehér zajában is: olyan dolgokban, amelyeket jóformán észre sem veszünk, amelyekről már szinte el is feledkeztünk.”
Vajon tényleg létezik a spanyol konkvisztádorok végzete, a rejtélyes folyó, amelynek olyan forró a vize, hogy az állatok, amelyek beleesnek, megfőnek benne? Andrés Ruzo, a fiatal geológus egy gyermekkorában hallott legenda alapján kezdi kutatni az eddig dokumentálatlan természeti jelenséget az Amazonas vidékén, de felfedezése váratlan következményekkel jár: választania kell a folyót szentként tisztelő helyiek, a perui kormány és az olajtársaságok egymással ellentétes érdekei között. A forrongó folyó felfedezésének történetében a modern tudomány csap össze egy tradicionális világképpel.
Andrés Ruzo TED-előadása:
15%
2200 Ft
Internetes ár: (-15%) 1870 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 1760 Ft
Kosárba

Siddhartha Mukherjee

Az orvoslás törvényei

Feljegyzések egy bizonytalan tudományterületről

„Soha nem hittem volna, hogy az orvoslás ennyire törvények nélküli világ.”
 
„Az »orvoslás törvényei« valójában a bizonytalanság, a pontatlanság és a hiányosság törvényei, és minden olyan tudományterületre érvényesek, ahol ugyanezek az erők működnek. Ezek a törvények a tökéletlenség törvényei.”
 
Valóban tudomány-e az orvostudomány? Vannak-e az orvoslásnak olyan általánosan érvényes törvényei, mint más tudományágaknak? Bár a válasz elsőre egyértelműnek tűnik, Siddhartha Mukherjee, a Betegségek betegsége Pulitzer-díjas szerzője, a világ egyik vezető rákkutatója e könyvében eddig ismeretlen szemszögből vizsgálja az orvoslás vezérelveit, és meglepő következtetésekre jut. Lenyűgöző és gondolatébresztő olvasmány ‒ orvosoknak és betegeknek egyaránt.
 
Siddhartha Mukherjee TED-előadása:
15%
2200 Ft
Internetes ár: (-15%) 1870 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 1760 Ft
Kosárba

Chris Anderson

Így készülnek a TED-előadások

Hivatalos TED-útmutató a nyilvános beszédhez

Hogyan tegyünk felejthetetlenné egy előadást? Miként legyünk igazán meggyőzőek a színpadon? Hogyan állítsuk össze az előadásunk tartalmát?
Egy előadás hatásosabb lehet bármilyen írott szövegnél. Egy alaposan kidolgozott, ám rövid, közérthető beszéddel tudunk a leghatékonyabban tudást és információkat átadni, megosztani az álmainkat és másokat lelkesíteni.
Chris Anderson, a TED konferenciák elnöke és vezető kurátora elmagyarázza, mi történik a TED színpadán. A nagy kedvencek ‒ Sir Ken Robinson, Amy Cuddy, Elizabeth Gilbert, Simon Sinek és Brené Brown ‒ előadásain keresztül és az elmúlt évek tapasztalatai segítségével jól használható kiindulópontot ad egy újfajta prezentációs készség megteremtéséhez. Az Így készülnek a TED-előadások kötelező olvasmány mindazoknak, akik gondolataikkal nyomot akarnak hagyni a világban.
 
Chris Anderson és a TED csapata most először összeszedte, mi mindent tanultak arról, hogyan kell előadást tartani. A jó előadásnak természetesen nincsen biztos receptje, ám a TED-esek tömören, lelkesen és szellemesen ismertetik a nélkülözhetetlen hozzávalókat. 
Sir Ken Robinson, oktatásreformer, az Elemedben vagy?, Az alkotó elme és Az alkotó tér szerzője
 
Nincs még egy ember a világon, aki jobban ismerné az előadások csínját-bínját, mint Chris Anderson. Az elmúlt évek során számtalan előadót vett a szárnyai alá – köztük engem is. Unszolt és bátorított, hogy segítsen kihozni magunkból a létező legjobbat, akkor is, ha épp eluralkodott rajtunk a pánik.
Elizabeth Gilbert, az Ízek, imák, szerelmek és A lélek botanikája szerzője
 
A TED-előadások a retorika reneszánszát hozták el  a 21. század számára. Viszlát, dagályos akadémiai eszmefuttatások, viszlát, tudományos halandzsa, viszlát, fellengzős erkölcsi prédikációk, viszlát, kábító PowerPoint prezentációk! 
Steven Pinker, a Harvard pszichológiaprofesszora, a Hogyan működik az elme? szerzője
 
15%
3900 Ft
Internetes ár: (-15%) 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3120 Ft
Kosárba

Barry Schwartz

„Többségünk számára a munka keveset ad – nagyon keveset. A kérdés, hogy vajon miért.”

Miért dolgozunk? Egyszerű kérdés, a válasz azonban meglepő és összetett.

Társadalmunk meggyőződése szerint a fizetésért. De akkor vajon miért elégedetlenek a munkájukkal olyan sokan a tisztes javadalmazás ellenére is? És miért tölt el másokat hihetetlen elégedettséggel rosszul fizető munkájuk?

Barry Schwartz pszichológus az ipar és az üzleti élet történetét áttekintve feltárja a háttérben álló trendeket és mintázatokat. Bemutatja, miért veszítette el az értelmét a munka és hol találhatunk rá újra. Gondolatébresztő olvasmány mindenkinek, aki szeretné, hogy tartalmasabb legyen a munkája.

15%
2200 Ft
Internetes ár: (-15%) 1870 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 1760 Ft
Kosárba

Adam M. Grant

Eredetik

Hogyan mozdítják előrébb a világot a nonkonformisták?

A gyors cselekvés vagy a halogatás a siker titka?
Miért nem érdemes egy jó ötlet kedvéért mindent egy lapra feltenni?
Tényleg jobb szövetséges az ellenségünk, mint egy barátunk?
 
A közfelfogás szerint vannak ösztönösen kreatívak, míg mások kevesebb eredeti gondolattal rendelkeznek. Pedig a kreativitás – egy újszerű és hasznos koncepció létrehozása – csak az első lépés az eredetiséghez: meg kell tanulnunk leküzdeni a félelmeinket, bátran megosztani az ötleteinket és meggyőzni másokat.
Adam M. Grant szervezeti pszichológus kutatásaira és interjúira alapozva gyakorlatias útmutatót ad arra, miként valósítsuk meg a vízióinkat és hogyan legyünk eredetik. Könyve nemcsak a szemléletmódunkat változtatja meg, hanem a környezetünk jobbá tételére is inspirál.
 
„Sokszor feltesszük a kérdést: képes-e egyvalaki önmagában változást kieszközölni? A legbátrabb pillanatainkban pedig: lehetek-e én ez a valaki? Adam M. Grant válasza határozott igen. Könyvében bebizonyítja, hogy bármelyikünk sikerre vihet olyan ötleteket, amelyek jobbá teszik a világot.”
Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezető igazgatója, a című könyv szerzője
 
Adam M. Grant, az című könyv szerzője, a Wharton School legfiatalabb kinevezett professzora, díjnyertes kutató és tanár. Tanácsadói munkája során olyan cégekkel és szervezetekkel dolgozott együtt, mint a Google, az NFL, az IBM, a GlaxoSmithKline, a Goldman Sachs, a Világgazdasági Fórum, az ENSZ, valamint az amerikai hadsereg és a haditengerészet.
A BusinessWeek az egyik kedvenc professzorává választotta, és a 40 év alatti, gazdasági szakon tanító legjobb oktatók egyike. A Harvardon diplomázott, majd a Michigani Egyetemen szervezeti pszichológiából doktorált. Emellett egykori reklámértékesítési igazgató, junior olimpiai műugró és hivatásos bűvész.
 
Bővebb információ:
15%
3900 Ft
Internetes ár: (-15%) 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3120 Ft
Kosárba

Stephen L. Petranek

„Húsz év múlva az ember már a Marson fog élni. Muszáj lesz neki.”
 
Sci-finek tűnik, de Stephen Petranek, a díjnyertes újságíró szerint ma már tény: az emberiség húsz éven belül átköltözik a Marsra. Nem lesz más választása. Ebben a sodró lendületű, provokatív könyvben bemutatja az űrverseny szereplőit, köztük olyan forradalmár vállalkozókat, mint Elon Musk, Jeff Bezos és Sir Richard Branson. A szerző lenyűgöző részletességgel magyarázza el a Marsra szállás mikéntjét, megmutatja, hogyan jutunk el a rakétafejlesztés első lépéseitől a következő aranylázat elhozó aszteroida-bányászatig. 
 
„Az a pillanat, amikor az első ember a Marsra lép, technológiai, filozófiai, történelmi és felfedezés-történeti vonatkozásban is nagyobb jelentőségű pillanat lesz, mint addig bármelyik... Többé már nem csak »egybolygós« faj leszünk.”
 
Stephen Petranek TED-előadása:

 
15%
2200 Ft
Internetes ár: (-15%) 1870 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 1760 Ft
Kosárba

Susan Fowler

Motiváció magasabb szinten

Fejlődés, hatékonyság, elköteleződés

Hogyan érjük el, hogy a munkatársaink ne kívülről várják a jutalmazást?
Miként elégíthetjük ki mások autonómia, valahová tartozás és kompetencia iránti vágyát?
Hogyan tartsuk fenn a valódi motivációt?
Vezetőként az egyik legfontosabb feladatunk, hogy motiváljuk a munkatársainkat. Ám sokszor szembesülünk azzal, hogy nem vagyunk elég hatékonyak, és ezzel csak frusztráljuk őket és magunkat is. Nem az a kérdés, hogy az embereink motiváltak-e, hanem az, hogy mitől azok. Susan Fowler, a vezetés témakörével foglalkozó kutató, tanácsadó és coach felvázolja előttünk az optimálismotivációs-modellt, amelynek eredményeként a dolgozók a vállalati célok elérését saját céljuknak érzik majd. Újfajta munkaszemlélete szerint a munka az önmegvalósítás forrása lehet, és nemcsak az embereink produktivitását és aktivitását fokozza, hanem a céltudatosság és a kiteljesedettség érzésével is megajándékozza őket.
 
Susan Fowler kutatói és tanácsadói pályafutása során több mint harmincévnyi tapasztalatot gyűjtött a világ több tucat országában. A The Ken Blanchard Companies Optimal Motivation termékcsoportjának vezető fejlesztője, valamint a szervezet legkiválóbb önmenedzsmentre és személyes felhatalmazásra oktató programjának, a Situational Self Leadershipnek (helyzetfüggő önmenedzsment) a megalkotója. Ken Blanchard három sikerkönyve, köztük a Vezetés magasabb szinten társszerzője. A San Diegó-i Egyetem vezetéstani programjának oktatója.
 
"Az évek során megtanultuk, miként figyelmeztessük a munkahelyi vezetőket: a vezetés nem olyasmi, amit az embereinkkel szemben teszünk, hanem olyasmi, amit velük együtt csinálunk. ... E könyv egyik legnagyobb erénye, hogy elgondolkodtat arról, mit is jelent a munkahelyi vezetés a vezetőnek – és munkatársainak."
Ken Blanchard
 
"Ha megkérdezik, hogy motiváltak vagyunk-e, az több kérdést vet fel, mint ahány választ találunk rá. Például milyen szempontok alapján döntjük el, hogy motiváltak vagyunk-e? Ha az lenne a kérdés, hogy vajon az egyik kollégánk motivált-e abban, hogy elolvassa ezt a könyvet, azt hogyan állapítanánk meg? Hogyan és mi alapján értékeljük egy másik ember motiváltságát? Egyáltalán, mit jelent az, hogy motiváció?"
Susan Fowler
15%
3900 Ft
Internetes ár: (-15%) 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3120 Ft
Készletfigyelés

David Allen

Hatékonyságnövelés stresszmentesen - GTD

Az időmenedzsment új módszertana

Valóban stresszmentesen növelhetjük hatékonyságunkat, ha megtanuljuk tudatosan kisöpörni elménkből a figyelemelterelő tényezőket? 
A munkában és a magánéletben nem az időhiány az igazi probléma, bármennyire ezt gondoljuk is, hanem sokkal inkább az, hogy nem látjuk tisztán és nem határozzuk meg pontosan a feladatot és a szükséges lépéseket. Emiatt élünk állandó stresszben (még ha nem is valljuk be magunknak), és már el sem tudjuk képzelni, hogy másként is lehetne. 
A GTD®(Getting Things Done)-módszer abban segít, hogy ne csak az idővel gazdálkodjunk, hanem a gondolataink között is rendet tegyünk. David Allen könyvének, amely a Time szerint „az évtized legjobb önsegítő műve”, átdolgozott és bővített kiadása számos technikát kínál elménk tehermentesítéséhez, hogy növelni tudjuk hatékonyságunkat és oldjuk belső feszültségeinket.
 
DAVID ALLEN vezetési tanácsadó és tapasztalt coach, a GTD-módszer atyja, a személyes hatékonyság témájának egyik legbefolyásosabb kutatója. Több multinacionális cégnél és nemzetközi szervezetnél dolgozott már tanácsadóként. Évente több ezer vállalatvezetőnek és magánembernek tart szemináriumokat és tréningeket. 
Cikkei sorra jelennek meg a Fast Company, a Fortune, a Los Angeles Times, a The New York Times, a The Wall Street Journal hasábjain. Könyve eddig 30 országban több mint 2 millió példányban jelent meg. Jelenleg Amszterdamban él.
 
„Már egy tucat embernek javasoltam a Preziben, hogy alakítsa ki a saját GTD-rendszerét. Aki megteszi, produktívabb, sikeresebb ember lehet. Ez egyszerű, mint a GTD.
Halácsy Péter, a Prezi társalapítója, technológiai igazgatója
 
„A GTD az információs kor vallása, amely kétségtelenül megváltoztatja az emberek munkastílusát és életmódját.” 
Wired
 
„Az egész megközelítés nemcsak a hatékonyságomat fokozta, de a közérzetemen is javított. Elképesztő, mennyire megvetette a lábát ez a módszer szerte a világon. Olyan, mint egy igazi mozgalom!”
Daniel H. Pink, a Motiváció 3.0 című könyv szerzője
 
15%
4500 Ft
Internetes ár: (-15%) 3825 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 3600 Ft
Kosárba

Rob Knight

Szerves részünk

Hogyan befolyásolják életünket a mikrobák?

„A bennünk és rajtunk élő mikroszkopikus élőlények átírják, mit is jelent embernek lenni.” 
 
„Az emberi test körülbelül 10 billió emberi sejtből áll – miközben mintegy 100 billió mikrobiális sejt is él bennünk és rajtunk. Vagyis, többségében nem is önmagunk vagyunk.”
Asztma, elhízás, depresszió és autizmus: csak néhány probléma azok közül, amelyeket talán a bennünk és rajtunk élő parányi élőlények okoznak – és egy nap talán gyógyítanak is. A tudósoknak csupán az elmúlt pár évben sikerült bebizonyítaniuk, milyen döbbenetes hatással van az életünkre a testünkben – különösen a beleinkben – zajló, mikroszkopikus élet. Lehet, hogy ez a tudományos áttörést hozó felfedezés a kulcs számos betegség gyógyításához?
Az úttörő munkásságával hírnevet szerző tudós, Rob Knight, és szerzőtársa, a díjnyertes tudományos újságíró, Brendan Buhler a legújabb kutatási eredményeket alapul véve, humorral fűszerezve mutatja be testünk eddig ismeretlen világát. 
 
Rob Knight a San Diegó-i Kaliforniai Egyetemen a gyermekgyógyászat, valamint a számítógépes kutatás és tervezés professzora, illetve a Microbiome Initiative igazgatója. Az American Gut Project és az Earth Microbiome Project társalapítója.
 
Brendan Buhler díjnyertes szakújságíró, munkái megjelentek a Los Angeles Times-ban, a California és a Sierra magazinban. Rob Knight munkásságáról írott cikke 2012-ben bekerült a legjobb tudományos írásokat magába foglaló, The Best American Science and Nature Writing gyűjteménybe.
 
Rob Knight TED-előadása:
 

 

15%
2200 Ft
Internetes ár: (-15%) 1870 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 1760 Ft
Kosárba

Margaret Heffernan

Mérhetetlenül

Apró tettek, nagy eredmények

"A munka világa tele van számokkal, de olykor épp azzal nem számolunk, ami igazán fontos. A tényszerű adatok megnyugtatóan hatnak, ám a látványos sikerek vagy bukások láttán a vezérigazgatótól a portásig mindenki egy dolgot emleget: a kultúrát. A szervezeti kultúra a titkos összetevő, amitől minden más lesz, de senki sem tudja, micsoda is valójában.”

Valóban nő a termelékenység és a dolgozói elégedettség, ha tilos az íróasztalnál kávézni? Miért kell vezetőként hatalmat adnunk munkatársaink kezébe? Tényleg hatékonyabb a munkavégzés, ha rövidebb a munkaidő? Miért nélkülözhetetlen a konfliktus a kreatív gondolkodáshoz? Margaret Heffernan az üzleti életben szerzett tapasztalataiból merítve bebizonyítja, hogy gyakran az apró tettek vezetnek nagy eredményekhez. Érdekes történetei és meglepő statisztikái hozzásegítenek az erős szervezeti kultúra kialakításához. 

Margaret Heffernan TED-előadása:

 

15%
2200 Ft
Internetes ár: (-15%) 1870 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
(-20%) 1760 Ft
Kosárba