Steven D'Souza

Steven D’Souza nemzetközi tanácsadó, több sikerkönyv szerzője, oktató, vezetői coach és tapasztalt konferenciaelőadó. A Deeper Learning Ltd. igazgatója, a madridi IE Business School docense, a Saïd Business School, az Oxford Egyetem munkatársa. Vezetői tanácsadó és coach az INSEAD-nél. Négy könyv szerzője, társszerzője (Made in Britain, Brilliant Networking). Szerepel a Thinkers 50 Radar és a HR Magazine 30 legbefolyásosabb személyiségének listáján. Kapcsolat: [email protected]

A nemtudás – Hogyan formáljuk versenyelőnnyé a bizonytalanságot? (Not Doing -The Art of Turning Uncertainty Into Opportunity) című könyvüket 2015-ben a Chartered Management Institute az év menedzsment könyvének választotta.

A nemtudás

Hogyan formáljuk versenyelőnnyé a bizonytalanságot?

Mit tegyünk, ha ráébredünk: elértünk a tudásunk határvidékére, és ami azon túl húzódik, az sötét, kusza és félelmetes? Hogyan maradhatunk határozott véleményvezérek, felelős vezetők, amikor ingoványos talajra tévedünk? 
Akkor érezzük magunkat biztonságban, ha megalapozott ismeretekkel rendelkezünk mindenről, ami körülvesz minket. Ám az információ gyakorlatilag követhetetlen ütemben termelődik, megszokott világunk napról napra alakul valamiféle ma még ismeretlen és megfoghatatlan, új valósággá. Nem rendelkezhetünk naprakész tudással szinte egyetlen területen sem – jobban tesszük hát, ha kialakítjuk saját stratégiánkat, amellyel boldogulhatunk a nemtudás izgalmas korszakában. Kapaszkodhatunk továbbra is ismert adatokba, tényekbe és összefüggésekbe, de úgy is dönthetünk, hogy eddig megszerzett tudásunkat fenntartásokkal kezeljük, és kíváncsiságunk, kísérletezőkedvünk, valamint a szüntelen tanulás útján erénnyé és lehetőséggé kovácsoljuk a bizonytalanságot. 
 
Steven D’ Souza, elismert szervezetfejlesztési és vezetéstudományi tanácsadóként jeleskedő coach, a Deeper Learning Ltd. igazgatója és Diana Renner, a bizonytalan és komplex közegben sikeresen manőverezni kívánó vállalatok körében népszerű tanácsadó szervezet, a Not Knowing Lab igazgatója kalauzolja az olvasót az új élethelyzetben rejlő buktatók és lehetőségek között. Könnyedén elsajátíthatjuk a szerzők által javasolt szemléletet, így hatékony problémamegoldók, magabiztos és felelősségteljes innovátorok és igazi nyertesek lehetünk az üzleti életben és minden más területen kialakuló új viszonyok között. 
 
Borító ár: 4200 Ft
Aktuális ár: 2520 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
2520 Ft
Kosárba

A nemcselekvés

Hogyan legyünk eredményesek kevesebb erőfeszítéssel?

Miért nem lehetünk igazán eredményesek a szüntelen stressz és szorongás mellett?
Hogyan ellensúlyozzuk a túlterheltség hatásait?
Miként lehet kevesebb cselekvéssel többet elérni?

 

Egyre változékonyabb világunkban és a folyamatos túlterheltség miatt frusztráltak vagyunk, folyton igyekszünk utolérni magunkat. Az összetett projektek, a munkahelyi és otthoni elvárások kimerítőek, a végsőkig kifacsarjuk magunkat. Ezért a probléma valós természetére való nyitottság és a nyugodt megfontoltság  ̶  a nemcselekvés  ̶̶  helyett a „cselekvést” választjuk, amely sokszor inkább látszólagos haladást, kapkodást és küszködést jelent. Ez nemcsak hogy kevésbé hatékony és hosszú távon fenntarthatatlan, de végül mindenképpen stresszhez, szorongáshoz és kiégéshez vezet.

Steven D’Souza és Diana Renner nemzetközileg elismert tanácsadók, A nemtudás című bestseller szerzői, érdekes történetekben bővelkedő könyvükben feltérképezik a „cselekvés” határait és veszélyeit. Vizuálisan is megjelenített gondolataikból magunk is ráébredünk, hogyan hatja át a folytonos tenni akarás életünk minden területét, és hogyan kell elképzelni az aktív nemcselekvést, amelynek köszönhetően mindennapi életünk sokkal inkább a harmóniáról és a kreativitásról szólhat.

 

„Belefulladunk a feladatokba? Nem látunk kiutat a folyamatos stressz és küzdés szorításából? E két szerzőnek remek receptje van erre – a nemcselekvés. Ami nem azt jelenti, hogy nem csinálunk semmit, és csak hagyjuk, hogy a dolgok maguktól alakuljanak. Ennél sokkal merészebb és inspirálóbb szemléletmódról van szó: az egyes helyzetek saját energiájára építeni és a környezetünkkel összhangban dolgozni úgy, hogy korlátozott erőforrásainkat a lehető legoptimálisabban kihasználjuk. Próbáljunk meg nemcselekedni. Akár a legjobb dolog is lehet, amit csak eddig csináltunk.”
Daniel H. Pink, az Eladni emberi dolog, a Motiváció 3.0 és a Johnny Bunk kalandjai szerzője

 

„A vezetők egy része tisztában van vele, hogy napjainkban a kemény munka ellenére sincs minden rendben. A globalizáció, a digitális technológiák – az automatizálás és a mesterséges intelligencia –, a nyomás, hogy a nyereséges növekedéshez új forrásokat találjanak, azt eredményezi, hogy a vezetők sokszor gyorsabban, de nem megfelelő eredménnyel dolgoznak. Ez a könyv elfogulatlanul, objektív módon mutatja be és közelíti meg a problémákat. Kutatással, esettanulmányokkal, a lehetőségek feltárásával ösztönzi az olvasót, hogy megálljon, tegyen egy lépést hátra, és értékelje újra az életét. Mindenkinek ajánlom, aki tövig nyomja a gázt, és úgy érzi, ezt így nem folytathatja tovább.”
Dr. Andrew White, az Oxfordi Egyetem Saïd Üzleti Iskolája vezetőképzési dékánhelyettese

Borító ár: 4200 Ft
Aktuális ár: 2520 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
2520 Ft
Kosárba