Alison Gopnik

Alison Gopnik fő kutatási területe a fejlődéslélektan. Több mint 30 éve folytat empirikus kutatásokat a gyermekek tanulásáról és arról, hogy milyen tapasztalataik vannak a világról. Pszichológiát és filozófiát tanít a kaliforniai Berkeley Egyetemen, a gyerekek tanulásával és fejlődésével kapcsolatos kutatások egyik nemzetközileg is elismert szaktekintélye.

A The Wall Street Journal Mind and Matter (Szellem és anyag) rovatának vezetője, valamint A babák filozófiája című könyv szerzője és a Bölcsek a bölcsőben című kötet társszerzője. Három fia és három unokája
van, férjével, Alvy Ray Smithszel Berkeley-ben él.

Neveljük-e a gyerekeket?

A szülő-gyerek kapcsolat dilemmái

„Ha szeretjük a gyerekeinket, nem úti célokat jelölünk ki számukra, hanem útravalóval látjuk el őket.”

A gyerekekről való gondoskodás alapvető emberi ösztön, a modern „gyereknevelés” elképzelése azonban alig harmincéves múltra tekint vissza. Ennek ellenére multimilliárdos forgalmú üzletté és egyfajta megszállottsággá vált, amellyel a szülők egy meghatározott típusú – okos, sikeres, jól nevelt, az életben elboldoguló – gyereket próbálnak „előállítani”.
Alison Gopnik, a gyerekek tanulásával és fejlődésével kapcsolatos kutatások nemzetközileg elismert szaktekintélye ebben a könyvében azt vizsgálja, miért félrevezető, sőt egyenesen káros a szülő-gyerek kapcsolat eme 21. századi felfogása. Saját kutatásaira és az evolúciós pszichológia eredményeire támaszkodva bemutatja, hogy szülőként nem a gyerekek „alakítása” a feladatunk, hanem az, hogy a megfelelő körülményeket biztosítsuk számukra ahhoz, hogy a rájuk jellemző kreatív, játékos és kiszámíthatatlan módon megalkothassák önmagukat.

Alison Gopnik TED-előadása:


Borító ár: 4200 Ft
Korábbi ár: 3150 Ft
Aktuális ár: 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG Pártoló Tagsággal:
3360 Ft
Kosárba