TOP25 Üzleti, kommunikációs és menedzsment könyvünk 3+1 akcióban

Az elmúlt év 25 legkedveltebb üzleti, menedzsment és viselkedési közgazdaságtan témájú könyvét most legalább 15%-os webshopkedvezménnyel* és 3+1 akcióban vásárolhatod meg január 26. és február 1. között.

*A kedvezmény a könyvek borítón feltüntetett árából kerül levonásra. HVG Kedvezménykártyával és Pártoló tagsággal a kedvezmény 20%-os.


E-mailek nélküli világ

E-mailek nélküli világ

Hatékony együttműködés, fókuszált figyelem zavaró tényezők nélkül

Hogyan szabadulhatunk meg az e-mailek uralmától, és válhatunk hatékonyabbá?

A folyamatos üzenetváltások, e-mailek és csetek áradata uralja a mindennapjainkat. De vajon valóban ez a legjobb módja a munkavégzésnek? Cal Newport, az informatikatudomány docense és a hatékonyság szakértője szerint az állandó digitális interakciók nemcsak a teljesítményünket, de az életminőségünket is rontják. „E-mailek nélküli világ” című könyvében Newport arra hívja fel a figyelmet, hogy jelenlegi munkamódszereink elavultak és hibásak.

A könyv merész, ugyanakkor gyakorlati megoldásokat kínál arra, hogyan térhetünk át egy olyan munkaszervezési modellre, amely világos, optimalizált folyamatokra épül – nem pedig véletlenszerű üzenetekre. Esettanulmányokon és kutatásokon keresztül bemutatja, hogyan érhetünk el drámai javulást, legyen szó egyéni hatékonyságról, csapatmunkáról vagy vállalati sikerességről.

Ez a könyv elengedhetetlen olvasmány mindazok számára, akik készek átalakítani munkafolyamataikat, hogy jobban kihasználják a kreatív energiáikat, és felszabadítsák a valódi potenciáljukat. Csatlakozz a változáshoz – lépj egy e-mailek nélküli világba!


„Amikor Cal Newportnak új könyve jelenik meg, mindent eldobok, és azonnal elolvasom. A szoftverfejlesztők versenyképességét növelő technikáktól egészen a múlt századi üzemcsarnokok munkaszervezési módszeréig meggyőzően visszanyúlva érvel amellett, hogy az e-mailezésnél létezik jobb megoldás a munkaszervezésre. Mindenkinek ajánlom ezt a rendkívül jó könyvet. Megváltoztathatja az életünket – az enyémet mindenképpen.”

– TIM HARFORD, A gazdaság rejtett logikája, az Adatdetektív és A csecsemőtápszer, a radar és a kettős könyvelés szerzője


„Az E-mailek nélküli világban kristálytiszta megfogalmazásban olvashatunk arról, amit olyan sokan ösztönösen érzünk, de még nem tudtuk szavakba önteni: a munkamódszerünk nem működik. Cal Newport felvázolja, hogyan térhetünk vissza a józan észhez, különféle kipróbált gyakorlatokat ajánl, hogy segítségükkel elmenekülhessünk a postafiókunk zsarnoksága elől, és nyugodtabb, célzottabb és hatékonyabb munkahelyeket teremtsünk.”

– DREW HOUSTON, a Dropbox társalapítója és vezérigazgatója


„Cal Newport új könyve nem csupán a vadhajtásaitól szabadítja meg az e-mailezés problémakörét, hanem egyenesen a gyökeréig hatol. Merész, látnoki, szinte profetikus írás, amely megkérdőjelezi a fennálló állapotokat. Ajánlom ezt a könyvet azoknak, akik szeretnének bepillantást nyerni, milyen lehet a munkavégzés a jövőben.”

– GREG McKEOWN, a The New York Times szerzője, a Lényeglátás – Kevesebbet, de jobbat írója


„A jövő munkavégzése az együttműködés új eszközeit igényli. Cal Newport a tudásmunkások hatékonyabb együttműködési módjait kutatja. Ezekből juthatunk majd el a munkavégzés új területeire.”

– KEVIN KELLY, a Wired vezető külsős munkatársa

„Ez a könyv felhívás. Newport szerint itt az ideje, hogy más módon tekintsünk a munkavégzésre. Így optimalizálhatjuk agyunk teljesítőképességét, hogy fenntartható módon értéket teremtsen. Ne hagyjuk, hogy csapatunk vagy munkahelyünk még többet veszítsen – ez a könyv segít a változásban.”

– LESLIE A. PERLOW, a Sleeping with Your Smartphone: How to Break the 24/7 Habit and Change the Way You Work szerzője, valamint a Harvard Üzleti Karának vállalatvezetés tanára


CAL NEWPORT a Georgetowni Egyetem informatikatudományi docense, szakterülete az osztott rendszerek. A Deep Questions podcast házigazdája. Blogja, a Study Hacks 2007 óta jelenik meg, és évi hárommillió látogatót vonz. Íróként a technológia és a kultúra találkozásának témáival foglalkozik, cikkei a The New Yorkerben, a The New York Timesban és a Wiredben jelennek meg, az amerikai közrádió (NPR) rendszeres vendége. Számos műve, többek között az Elmélyült munka (Deep Work) című könyve The New York Times-bestseller lett.

Borító ár: 4900 Ft
Aktuális ár: 4165 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
3920 Ft
Kosárba
41 megvalósítási modell

41 megvalósítási modell

Hogyan kezdjük el, folytassuk és fejezzük be a feladatainkat?

41 megvalósítási modell – Hogyan érjük el hatékonyabban a céljainkat?


Halogatás? Nehézkes tervezés? Elfelejtett olvasmányok? Ezek a mindennapok ismerős kihívásai, amelyekkel sokan szembesülünk. A 41 megvalósítási modell segít ezekre a problémákra hatékony megoldásokat találni.


Ez a könyv nemcsak inspirál, hanem konkrét, gyakorlatias eszközöket is ad ahhoz, hogy jobban kihasználjuk az időnket. Könnyed és érthető stílusban ismerteti azokat a modelleket, amelyekkel lépésről lépésre haladhatunk a céljaink felé – legyen szó munkáról, tanulásról, vagy akár személyes fejlődésről. Az olvasó megtudhatja, hogyan kezdjen bele a feladataiba, tartson ki mellettük, és érjen el valódi eredményeket, miközben a stresszt is csökkenti.


Ha szeretnél hatékonyabb, szervezettebb és kiegyensúlyozottabb lenni, ez a könyv tökéletes útmutató lehet számodra. Merülj el a gyakorlati tanácsok világában, és fedezd fel, hogyan érheted el a legjobb önmagadat!


További könyvek ugyanettől a szerzőtől:
44 kommunikációs modell – A hatékony önkifejezés és együttműködés titkai
52 döntési modell – Stratégiai gondolkodás könnyedén
52 változásmodell – Az én és a világ kapcsolata
Tesztkönyv – 64 önismereti teszt egy helyen


Válaszd a 41 megvalósítási modellt, és indulj el a siker felé vezető úton még ma!

Borító ár: 3990 Ft
Korábbi ár: 2793 Ft
Aktuális ár: 3392 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
3192 Ft
Kosárba
A tanácsadás csapdája

A tanácsadás csapdája

Őrizd meg a kíváncsiságod, és hagyd kibontakozni a csapatod tagjait!

A tanácsadás csapdája – Hogyan válhatsz jobb vezetővé coaching szemlélettel?

Vezetőként gyakran úgy érezzük, hogy azonnal meg kell oldanunk a csapatunk problémáit. Ösztönösen tanácsokat adunk, de ezzel nemcsak a valódi probléma feltárását szalasztjuk el, hanem a fejlődés lehetőségét is megvonjuk munkatársainktól. *A tanácsadás csapdája* című könyv megmutatja, hogyan hagyhatunk fel ezzel a reflexünkkel, és hogyan válhatunk jobb vezetővé azáltal, hogy kérdezünk a tanácsadás helyett.

A coaching egyik legismertebb szakértőjének legújabb könyve gyakorlati módszerekkel és példákkal vezet be abba, hogyan alakíthatjuk át mindennapi vezetői gyakorlatunkat. Ha megtanuljuk a megfelelő kérdéseket feltenni, a csapatunk tagjai autonómabbá, magabiztosabbá és önállóbbá válhatnak, miközben mi is több időt nyerhetünk a stratégiai feladatokra. A coach szemlélet nemcsak a csapat teljesítményét növeli, hanem harmonikusabb munkakapcsolatokat és közös sikereket is eredményez.

Ez a könyv egy praktikus útmutató ahhoz, hogy a kíváncsiságot és a coacholást a vezetői eszköztárad állandó részévé tedd. Ha szeretnéd, hogy csapatod önállóan hozza meg a legjobb döntéseket, és te magad is hatékonyabbá válj, *A tanácsadás csapdája* kötelező olvasmány számodra! Szerezd be most, és hozd ki magadból és csapatodból a maximumot!

„A coachingszemlélet az élet bármely területén formálhatja a társas érintkezést. Ilyen beszélgetésekhez kapunk szemléletformáló javaslatokat a tanácsadás fonákságairól, a kíváncsiság erejéről és a kérdezés hatalmáról élvezetes és gyakorlatias stílusban tálalva.”

Járdán Tamás MCC, felső vezetői coach, stratégiai tanácsadó, A coaching by drawing™ módszer megalkotója


„Michael Bungay Staniert a coaching első számú szellemi vezetőjének tartják. Ezzel a könyvvel is sokat tesz azért, hogy az embereket és a szervezeteket a tanácsadás helyett inkább a kíváncsiság vezérelje.”

Marshall Goldsmith, a Hogyan érvényesüljünk nőként? társszerzője, a Triggers és az Ami eddig működött, az nem visz tovább szerzője


„A coachingot eszközként használó vezetők és maga a coacholás is központi elemei a Microsoft szervezeti kultúrájának – hiszen ezek segítségével tudnak a tehetségek igazán kibontakozni és fejlődni. Michael Bungay Stanier segített elmélyíteni a coachinggal kapcsolatos gondolkodásmódunkat és életre kelteni fejlődési szemléletmódunkat.”

Jean-Philippe Courtois, a Microsoft Global Sales, Marketing and Operations EVP elnöke


„A könyv igazat ír: minél kevesebb dolgot végez el maga a vezető, annál többet kaphat másoktól. Ugyanakkor fájdalmasan nehéz megtanulni, hogyan tegyünk kevesebbet. Szerencsére Michael Bungay Stanier szellemes és érthető stílusával újfent áll a kihívás elébe, és jelentősen megkönnyíti számunkra a változás nehéz folyamatát.”

Liz Wiseman, a Multipliers és a Rookie Smarts című könyvek szerzője


„Tömör, erőteljes, igaz. MBS újra ébresztőt fúj, és valódi értéket ad át.”

Seth Godin

„A tanácsadás csapdája a bürokratikus tehetetlenség ellenszere. Aki jó vezető akar lenni, szerezze be ezt a könyvet!”

Jennifer Paylor, az IBM Felső Vezetői Képzésekért és Coachingért felelős igazgatója

Borító ár: 4200 Ft
Aktuális ár: 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
3360 Ft
Kosárba
Elmélyült munka

Elmélyült munka

Hogyan érhetünk el sikereket összpontosítással egy szétszórt világban?


Hogyan szabadulhatunk meg a multitasking bizonyítottan hatástalan szokásától? Miként válhatunk kevésbé függővé a közösségi médiától? Hogyan vehetjük vissza az irányítást az időnk és figyelmünk felett?
A mobilunkra érkező állandó értesítések, a folyamatos e-mailek és a gyors válaszadás kényszere miatt ma már sokan elveszítettük az elmélyülés képességét. Figyelmünk egyre inkább szétszóródik, állandó stresszben élünk, és gyorsan kimerülünk. Ha azonban megtanuljuk újra fókuszálni figyelmünket, akkor olyan képességre tehetünk szert, amely a 21. századi versenykörnyezetben valódi előnyt jelenthet.
Cal Newport, az informatikatudomány docense és hatékonyságszakértő, könyvében tudományos kutatásokra és sikeres emberek szokásaira alapozva mutatja be, milyen előnyökkel jár az elmélyült munkavégzés. Négy szabályból álló programot kínál, amellyel átalakíthatjuk gondolkodásmódunkat és szokásainkat. E program segítségével képesek lehetünk bonyolult információk gyorsabb megjegyzésére, jobb eredmények elérésére, és életünk nemcsak sikeresebbé, hanem tartalmasabbá és elégedettebbé is válhat.
Azáltal, hogy visszanyerjük az irányítást figyelmünk felett, nemcsak hatékonyabbak lehetünk a munkánkban, hanem mélyebb értelmet is adhatunk életünknek, miközben elkerülhetjük a szétszórtság és a fáradtság csapdáit.


„Cal Newport lenyűgöző új könyvében a környezet figyelemzavaró tényezőinek kiküszöbölését szorgalmazva bevezet a az intenzív összpontosítás világába, amelyben gyors és hatékony tanulás, valamint kiemelkedő teljesítmény érhető el. Gondoljunk rá úgy, mint egy edzésprogramra, és vágjunk bele még ma!”

Daniel H. Pink, az Eladni emberi dolog, a Motiváció 3.0 és a Mikor szerzője

„Az Elmélyült munkának köszönhetően nem marad kétségünk: mindenképpen rá kell szoknunk az intenzív összpontosításra. Cal Newport ehhez azonnal alkalmazható módszereket kínál, amelyek segítségével a fókuszált munkavégzés életünk részévé válik.”

Adam Grant, a Gondold újra!, az Eredetik és az Adni és kapni szerzője, a B terv társszerzője

„Cal Newport tiszta hang a zajtengerben, a tudomány mellett szenvedélyes lelkesedés is hajtja. Nincs szükségünk több kattintásra, sem macskás fotókra, nem kell több emoji. Bátor munkavégzésre van szükségünk, alkotásra, amelyre akkor nyílik lehetőség, ha megálljuk, hogy ne tévedjen máshová a tekintetünk.”

Seth Godin, az Alkotás rutinja, a Na, ez már marketing! és a Minden marketinges sztorizik szerzője

Borító ár: 4900 Ft
Aktuális ár: 4165 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
3920 Ft
Kosárba
Alkímia

Alkímia

Az értelmetlennek tűnő ötletek meglepő ereje a márkaépítésben és azon túl

Fedezd fel a siker titkait az alkímia szemüvegén keresztül!

Miért szeretjük jobban azokat a dolgokat, amelyeket saját kezűleg állítunk össze, mint például az IKEA bútorokat? Hogyan segíthetnek a méhek a fenntartható üzleti kapcsolatok kialakításában? És vajon miért működhetnek a márkaépítés módszerei még az adófizetés népszerűsítésében is?

Rory Sutherland, az Ogilvy reklámügynökség legendás kreatív szakembere, **„Alkímia”** című könyvében szokatlan, meghökkentő és lenyűgöző utazásra hív. Felfedi, hogy a sikerhez nem mindig az adatok és a logika jelentik a kulcsot – sokszor éppen az irracionalitás és a kreatív megközelítések hoznak áttörést.

A könyv szórakoztató történetekkel, tudományos kutatásokkal és három évtizednyi tapasztalattal világít rá arra, hogyan működik valójában a fogyasztói társadalom. Sutherland megmutatja, hogyan találhatjuk meg a látszólag abszurd ötletekben rejlő értéket, és hogyan használhatjuk ki az emberi viselkedés rejtett mintázatait a mindennapi döntéseink és üzleti stratégiáink javítására.

Ez az inspiráló és provokatív könyv mindazoknak szól, akik a hagyományos megközelítések helyett mernek valami egészen újat kipróbálni – akár a kommunikáció, akár az innováció terén. Rendeld meg most, és válj a kreativitás alkimistájává!

Rory Sutherland, az Ogilvy legendás reklámszakembere jól ismeri a fogyasztói társadalom működését. Felforgató és olykor meghökkentő könyvében a legújabb tudományos kutatások, szórakoztató történetek és harmincévnyi, világmárkák építésében szerzett tapasztalata alapján fedi fel viselkedésünk és a sikeres kommunikáció titkait. Megtanuljuk tőle, hogy látszólag ostoba kérdéseket, rendhagyó módszereket és eszement lehetőségeket is számításba kell vennünk. Elvégre ha aranyat akarunk csinálni, az ellenállhatatlan ötletek megalkotásának sötét és lenyűgöző tudományához, az alkímiához kell folyamodnunk.


Méltatások

„Igazi áttörés ez a könyv. Az Alkímia az élet szinte minden területén alkalmazható. Emellett nagyon vicces is.”

Nassim Nicholas Taleb, A fekete hattyú szerzője)

„Az Alkímia olvasása – ahogy a címe is sugallja – olyan élmény volt, mintha a szavakat arannyá változtatnánk. Sorai között az ember működésével kapcsolatos, aranytelérként felcsillanó bölcsességekre bukkanhatunk. Kihagyhatatlan olvasmány!”

Robert B. Cialdini, a Hatás és az Előhatás szerzője, az Igen! és a Kis lépés, nagy hatás társszerzője

Rory Sutherland az Ogilvy alelnöke, 1988 óta dolgozik a cégnél. Kellemesen meghatározatlan munkaköre lehetővé tette, hogy a reklámügynökségen belül létrehozzon egy viselkedéstudományi részleget, amelynek feladata, hogy a pszichológia és viselkedéstudomány kreatív alkalmazásával felfedezze a társadalmi kérdésekben és az üzleti életben kínálkozó rejtett lehetőségeket. TED-előadásait már csaknem hétmilliószor tekintették meg.


„Sokan vagyunk, akiket arra tanítottak, hogy az adatokra és a logikára támaszkodjunk, az Alkímia viszont bemutatja az irracionalitás előnyeit. Azt hiszem, mindenkinek érdemes észben tartania, hogy legnehezebb problémáinkra váratlan megoldást kínálhat, ha ostoba kérdéseket teszünk fel, régi ötleteket új köntösbe öltöztetünk, és egy kis varázslattal próbálkozunk.”

Inc., „Great Books for Anyone Who Wants to Get Ahead in Life"

„A legújabb és legviccesebb könyvet e témában Rory Sutherland, az Ogilvy alelnöke írta. Az Alkímia az emberi viselkedésről szól, ugyanakkor arra hív, hogy szálljunk szembe a kormányzati szervek és vállalatok működését uraló táblázatmaffiával. A szerző a munkája során megismert példákon keresztül mutatja be, hogyan mond ellent az emberi viselkedés a közgazdaságtan törvényeinek.”

Forbes, „Best Books on Consumer Behavior to Help You in Business and in Life"

„Ragyogó, ragyogó, ragyogó! Csodálatosan eretnek, pimasz, vicces és bölcs. Az Alkímia tíz évre elegendő érdekes történettel és bölcs aforizmával látott el, hogy legyen mit előadnom megfáradt diákjaimnak.

Jules Goddard, London Business School

„A modern reklámszakma donja.”

The Times (London)

„Sutherland, az Ogilvy legendás alelnöke több évtizedes tapasztalata alapján boncolgatja az emberi vásárlási szokásokat, ráadásul rendkívül szórakoztató módon teszi. Az Alkímia a tudományos kutatásokból származó meglátásokat vicces történetekkel és az AmEx, Microsoft és hasonló cégek esettanulmányaival vegyíti. Kihagyhatatlan olvasmány."

Entrepreneur, „Best Books of the Year for Entrepreneurs"

Borító ár: 5900 Ft
Korábbi ár: 4130 Ft
Aktuális ár: 5015 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
4720 Ft
Kosárba
Hogyan (ne) tervezz?

Hogyan (ne) tervezz?

66 hiba, amit elkövethetsz a marketingben

A két elismert kommunikációs stratéga által írt könyv átfogó és könnyen követhető útmutatót kínál a hatékony marketingstratégia tervezéséhez. A kötet részletesen bemutatja a marketingfolyamat legfontosabb lépéseit, kezdve a célok meghatározásától és a 4P-től, egészen a kutatáson, a briefingen, a kreatív fejlesztésen és a médiatervezésen át a hatékonyság és a hatásosság méréséig. A könyvben található kétperces ellenőrző listák, jó és rossz gyakorlatok, valamint esettanulmányok segítenek abban, hogy a marketingstratégiánkat tökéletesíthessük és a gyakorlatban is alkalmazhassuk a tanultakat.
A könyvhöz kapcsolódó kiadvány, a "Lépj előre digitálisan! Egy Telekom-sztori", a Telekom CFU (Customer Facing Unit) csapatának működését és filozófiáját mutatja be. Ez a kiadvány a Telekom márkát, valamint a könyvben bemutatott paradigma- és perspektívaváltások egyik hazai példáját tárja elénk. A kiadvány bizonyítja, hogy a nemzetközi modellek, best practice-ek és új működési diszciplínák a helyi kihívásokhoz igazítva Magyarországon is alkalmazhatók. Bár a gyakorlatukat nem egy az egyben feleltetik meg a könyv ajánlásainak, átfogó összefoglalót adnak az elmúlt öt év történéseiről, és praktikus tanácsokkal segítik a könyvben megfogalmazott elvek megvalósítását. Ezáltal a könyv és a kapcsolódó kiadvány egyaránt értékes eszközt kínál a marketingstratégia fejlesztéséhez és a gyakorlati alkalmazáshoz.

„Minden szakmának szüksége van egy szilárd alapokat adó útmutatóra, amely rendet rak a fejekben, és megbízható támaszt nyújt kétségek esetén. A marketingkommunikációnak ez a könyv a nagykönyve.”

Gál Sarolta, stratégiai igazgató, DDB

„Ez a könyv mérhetetlenül felbosszantott. Olvasói mind-mind olyan előnyhöz jutnak, ami nekem soha nem adatott meg. Szerencsés flótások!”

Martin Weigel, stratégiai igazgató, Wieden+Kennedy

„Az ilyesfajta ajánlók írói általában nem olvassák el a szóban forgó könyvet. Én elolvastam – és tényleg nagyon jó. Olyannyira, hogy mindenkinek csak ajánlani tudom.”

Mark Ritson, oktató, Melbourne Business School

„Les és Sarah intelligens és humoros könyvükben precízen azonosítják a stratégiai gondolkodás gyenge pontjait, és egyszerű javaslatokat tesznek az elkerülésükre. Végzőseimet minden karácsonykor megajándékozom egy-egy igazán inspiráló könyvvel. Rendelhetnék 30 példányt?”

Jon Steel, stratégiai tervező, WPP

„Helyrehozza a rossz tervezési könyvek által okozott károk nagy részét, ezért bármely más tervezésről szóló könyvnél hasznosabb.”

Dave Trott, kreatív igazgató, a Kreatív vakság című könyv szerzője

„Kötelező olvasmány azok számára, akik többet szeretnének megtudni a hatékony kommunikációról – vagyis remélhetőleg minden marketingesnek.”

Craig Inglis, ügyfélkapcsolati igazgató, John Lewis



A könyvhöz kapcsolódó kiadvány - Lépj előre digitálisan! Egy Telekom-sztori - bemutatja a Telekom CFU (Customer Facing Unit) csapat működését, filozófiáját és a Telekom márkát, könyvben bemutatott paradigma- és perspektívaváltások egyik hazai gyakorlataként. Bebizonyítva, hogy a nemzetközi modellek, best practice-ek és az új működési diszciplínák a helyi kihívásokhoz és feladatokhoz igazítva itthon is használhatók. Gyakorlatukat nem egy az egyben feleltetik meg a könyvben megjelenő ajánlásoknak, sokkal inkább egy átfogó, a bizalmas információkat kerülő összefoglalót adnak az elmúlt öt év történéseiről, emellett praktikus tanácsaikkal segítik a könyvben megfogalmazott elvek megvalósítását.

Borító ár: 5900 Ft
Korábbi ár: 4130 Ft
Aktuális ár: 5015 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
4720 Ft
Kosárba
A rejtélyes Z generáció

A rejtélyes Z generáció

Együttműködés a mai tizen- és huszonévesekkel


Hogyan kezelhetjük hatékonyan a generációs különbségeket szülőként vagy tanárként? Hogyan dolgozhatunk együtt eredményesen a Z generációval? Miért érik el a youtuberek és tiktokerek könnyebben a fiatalokat, mint a hagyományos média?
A Z generáció, a jelenlegi 13–26 éves korosztály, számos sztereotípiával küzd, mint például hogy nehezen motiválhatók, érdektelenek, csak a telefonjukra figyelnek, képtelenek a kitartó munkára, és nem akarnak felnőni. Ezek a tévhitek sokszor abból erednek, hogy keveset tudunk a világukról. Szülőként, pedagógusként, munkaadóként vagy munkatársként azonban elengedhetetlen, hogy megértsük őket, túllépjünk az előítéleteken, és hatékonyan kezeljük a generációs konfliktusokat. Fontos, hogy ne mélyítsük tovább a generációk közötti szakadékot, hanem inkább építsük a kölcsönös megértést.
Bereczki Enikő, ifjúsági és generációs szakértő, gondolatébresztő és hiánypótló könyvében tudományos kutatások eredményeit és saját tapasztalatait osztja meg, amelyeket számos ismert szakember és több mint húsz hazai influenszer véleményével egészít ki. A könyv bemutatja a Z generáció sajátosságait, különös tekintettel az online térben aktív fiatalokra, és rávilágít, milyen kihívásokkal néznek szembe, valamint hogyan segíthetjük őket ezek leküzdésében. Az olvasó nemcsak elméleti ismereteket szerez, hanem gyakorlati megoldásokat is talál arra, hogyan kommunikálhat és működhet együtt hatékonyan ezzel a generációval. Az új nézőpontok és készségek elsajátításával pedig sokszínű, multigenerációs közösségek jöhetnek létre, amelyek hozzájárulhatnak a jövő kihívásainak megoldásához.


Borító ár: 4500 Ft
Korábbi ár: 3150 Ft
Aktuális ár: 3825 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
3600 Ft
Kosárba
KAIZEN™ stratégia

KAIZEN™ stratégia

A működési teljesítmény mérése és megerősítése az áramlás, szinkronizálás és kiegyenlítés (FSL™) értékelésével

Hogyan lehet a hagyományos vállalatokat lean vállalatokká alakítani? Miként érhetünk el jelentősebb teljesítményt gyorsabban és alacsonyabb költségekkel? A kaizen szemlélet holisztikus alkalmazása elengedhetetlen az egész szervezetre kiterjedően. A pénzügyi teljesítmény önmagában nem mutatja meg a fejlődési potenciált. Ezt csak a termelés helyén, a gembán alkalmazott kaizen stratégiával érthetjük meg, így válhatunk lean vállalattá.
Imai Maszaaki szerint, az évtizedek óta ismert sikertörténetek ellenére, kevés szervezetnél sikerült az átállás. A kudarc fő oka a menedzsment elkötelezettségének hiánya és az általánosan elfogadott kritériumrendszer hiánya a működési teljesítmény mérésére. Imai könyvében bemutatja az FSL™ értékelési eszközt, amely az áramlás, szinkronizálás és kiegyenlítés forradalmi módszere. A kaizen stratégiát a szervezeti kultúránk részévé téve páratlan hatékonyságnövelést érhetünk el, és biztosíthatjuk a rugalmas alkalmazkodást a változó körülményekhez.
A legtöbb ember kimagasló teljesítményre vágyik. A bizonyítási vágy motiváló erő, amely a kiválóság felé hajtja az embereket. A kaizen szemlélet fontos szerepet játszik céljaink elérésében, mivel lehetőséget biztosít a folyamatos tanulásra és fejlődésre. Ezen kiválóság útján indulhat el mindenki, aki elolvassa, értelmezi és alkalmazza a könyv gyakorlatias esettanulmányait.
Szilágyi Roland, az Operatív Igazgató, CSABAcast Könnyűfémöntöde Kft. szerint a könyv segíthet a szervezeti kiválóság elérésében.

A könyv megjelenését a Kaizen Institute Hungary támogatta.

„Imai Maszaaki nagyon emberi módon, gyakorlatias példákon át mutatja be az emberek és gépek egymásrautaltságát, a folyamatok összehangolásának fontosságát, a felső vezetés kiemelt szerepét. Lélek, holisztikus szemlélet, vevői hozzáadott érték és részvényesi elvárások szembeállítása: hiszem, hogy a világ komplexitásának megértéséhez és feldolgozásához ilyen könyvek olvasása által kerülünk közelebb."
Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója

„Több mint 30 éves tanácsadói, cégvezetői tapasztalattal a hátam mögött is folyamatosan használom ezt a könyvet, mert a benne szereplő gondolatok inspirálnak, eligazítanak, a bemutatott esetpéldák pedig gondolkodásra késztetnek. Ajánlom mindazoknak, akik a problémák megoldásában nem az egyszeri választ kutatják, hanem azok ismételt megjelenését kívánják megelőzni.”
Kormány Tamás, a Controll Holding Zrt. vezérigazgatója

"Ezzel a könyvvel forrásnak tekinthető művet vesz kezébe az olvasó. A jelen és a jövő vállalatvezetői számára jelentős szemléletformáló és összegző tudás. Remélem sokukhoz eljut és beépítik gondolkodásmódjukba Maszaaki Imai úr tanítását.
Prof. Dr. Szűcs Edit, a Debreceni Egyetem Műszaki Karának oktatója

A legtöbb ember arról álmodik, hogy valamiben kimagasló teljesítményt érjen el. A bizonyítási vágy egy olyan alapvető emberi tulajdonság, motiváló erő, amely a legtöbb embert a kiválóság felé hajtja. A KAIZEN szemlélet fontos szerepet tölt be a céljaink elérésében. Ez egy óriási tanulási-, változási folyamat, ahol saját, és mások hibáiból esetleges kudarcaiból, egyaránt képesek vagyunk tanulni. Nos, ezen kiválóság rögös útján indulhat el minden olyan ember, aki elolvassa, értelmezi, majd alkalmazza a könyv gyakorlatias esettanulmányainak mondanivalóját!
Szilágyi Roland, Operatív Igazgató, CSABAcast Könnyűfémöntöde Kft.



Borító ár: 5500 Ft
Aktuális ár: 4675 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
4400 Ft
Kosárba
Katalizátor

Katalizátor

Hogyan változtathatjuk meg mások gondolkodását?

Hogyan érhetjük el, hogy valaki másképp gondolkodjon? Miért választ egy demokrata republikánus jelöltet? Hogyan vehetjük rá a kamaszokat, hogy letegyék a cigarettát? Jonah Berger, a Wharton Üzleti Iskola elismert marketingprofesszora könyvében ezekre a kérdésekre kínál válaszokat, miközben megmutatja, hogyan lehetünk valódi katalizátorai a változásnak.

Berger szerint sokan meggyőzéssel, nyomásgyakorlással vagy erőltetéssel próbálkoznak, amikor változtatni szeretnének valamin – de ezek a módszerek gyakran hatástalanok. Ehelyett érdemes megérteni azokat az akadályokat, amelyek lassítják vagy gátolják a változást. A szerző tudományos kutatások és esettanulmányok segítségével mutatja be, hogyan lehet ezeket a korlátokat lebontani, és olyan technikákat ismertet, amelyekkel hatékonyabban érhetünk el pozitív irányú változásokat, legyen szó egy ember meggyőzéséről vagy akár egy iparág átalakításáról.

A *Katalizátor* egy inspiráló és gyakorlatias útmutató mindenkinek, aki jobban meg akarja érteni a változás működését, és meg szeretné tanulni, hogyan érhet el eredményeket – nem erővel, hanem okos stratégiával. Ha szeretnéd, hogy az ötleteid hatást gyakoroljanak, ez a könyv neked szól!

Könyvéből hatékony gondolkodásmódot és olyan technikákat tanulhatunk, amelyek révén igazi katalizátor válhat belőlünk – akár egyetlen személyt akarunk megváltoztatni, akár egy teljes iparág működésében próbálunk irányváltást elérni.

Ajánlások

„Jonah Berger azok közé a kivételes gondolkodók közé tartozik, akik képesek a kutatáson alapuló meglátásokat gyakorlati útmutatással vegyíteni. Hálás vagyok, amiért ettől a mesteri elmétől tanulhattam.”

Jim Collins, a Jóból kiváló és A lendkerékhatás a gyakorlatban szerzője, valamint a Tudatosan kiváló című könyv társszerzője

„Mindannyiunkat frusztrált már az, amikor próbáltuk megváltoztatni valakinek a véleményét? Jonah Berger lebilincselő könyvében ezt a feszültséget oldja azáltal, hogy megmutatja, hogyan távolíthatjuk el az akadályokat a változás útjából. A Katalizátor megtanít minket arra, hogyan változtathatunk meg bármit.”

Charles Duhigg, A szokás hatalma és az Okosabban, gyorsabban, jobban című sikerkönyvek szerzője

„A Katalizátor tele van anekdotákkal, tudománnyal és tanácsokkal. Létfontosságú olvasmány mindazok számára, akik változásmenedzsmenttel foglalkoznak. Egy a ritka, letehetetlen üzleti könyvek közül.”

Daniel H. Pink, a Mikor, az Eladni emberi dolog és a Motiváció 3.0 című könyvek szerzője


Borító ár: 4200 Ft
Korábbi ár: 2940 Ft
Aktuális ár: 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
3360 Ft
Kosárba
Távmunka Zrt.

Távmunka Zrt.

Hogyan dolgozzunk hatékonyan és vezessük csapatunkat bárhonnan a világon?

Az utóbbi években a távmunka az életünk részévé vált, és úgy tűnik, ez a változás már nem fog visszafordulni. De vajon mindenki ki tudja hozni belőle a maximumot? Hogyan dolgozhatunk hatékonyan otthonról, kizárva a zavaró tényezőket? Mitől lesznek eredményesebbek az online megbeszélések? És miért érdemes a főnökünkre is ügyfélként tekinteni ebben az új munkarendben?

A Távmunka Zrt. választ ad ezekre a kérdésekre, és segít elsajátítani azokat a kulcsfontosságú készségeket, amelyekre a home office vagy a hibrid munkavégzés során szükség van. Robert C. Pozen és Alexandra Samuel, a hatékonyság szakértői, könyvüket maguk is távmunkában írták meg, így első kézből osztják meg tapasztalataikat arról, hogyan lehet a távoli munkát gördülékennyé és eredményessé tenni.

A könyv bemutatja, hogyan menedzselhetjük a saját időnket és feladatainkat úgy, mintha egyszemélyes vállalkozásként működnénk. A szerzők friss kutatásokra alapozva mutatják be a legjobb stratégiákat mind az otthon dolgozó egyének, mind a hibrid vagy teljesen távoli csapatokat vezető menedzserek számára. Ha szeretnéd megtanulni, hogyan válhat a távmunka a szabadság mellett a hatékonyság forrásává is, ez a könyv neked szól!


„Időszerű, gyakorlatias útmutató a távolból végzett munkához. Bemutatja, hogyan térhetünk vissza a startvonalra, hogy teljes figyelmünket a valóban fontos feladatokra fordíthassuk.”

– Arianna Huffington, a Thrive Global alapító vezérigazgatója

„Hiánypótló térképet ad a kezünkbe, amelynek segítségével alkalmazottak, vezetők és szabadúszók egyaránt sikeressé válhatnak. Kötelező olvasmány a modern munkavállalók számára.”

– Jenny Rooney, a Forbes korábbi szerkesztőségi igazgatója és a CMO Network rovatának igazgatója


„Ha szeretnénk megérteni, hogyan nyújthatják a legjobb formájukat a vezetők és a beosztottak, a munkavégzés helyétől és módjától függetlenül, akkor a Távmunka Zrt. nekünk szól.”

– Ragy Thomas, a Sprinklr vezérigazgatója


„A világ átállt a távmunkára, és a folyamat már nem is fog visszafordulni. Ez a könyv rendkívül nagy segítséget nyújt az új világban való eligazodáshoz.”

– David Rubenstein, a Carlyle Group társalapítója és társigazgatója

„A távmunka tanulható tudás, a Távmunka Zrt. pedig tökéletes kalauz a tanulási folyamat felgyorsításához. Gyorsan elolvasható, így csapatunkkal együtt már holnap reggeltől hatékonyabban dolgozhatunk!”

– Barb Bidan, a Peloton globális tehetségkutatásért felelős igazgatója


Borító ár: 4500 Ft
Aktuális ár: 3825 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
3600 Ft
Kosárba