TOP25 üzlet és menedzsment 2023


Köszönöm a visszajelzést!

Köszönöm a visszajelzést!

Hogyan fogadd jól, építsd be és fejlődj tőle (Még akkor is, ha nem releváns, igazságtalan, rosszul adják, és őszintén szólva egyáltalán nincs hozzá kedved)

Miért jelent kihívást, ha mások rólunk alkotott véleményével szembesülünk?
Hogyan profitálhatunk a hanyagul odavetett megjegyzésekből és az átfogó éves értékelésből egyaránt?
Miként azonosíthatjuk a zsigeri érzelmi reakcióinkat, amelyek gátolhatják a visszajelzések hasznosulását?

Elárasztanak minket a visszajelzések: a főnökeink, a kollégáink, a családtagjaink észrevételeket tesznek a teljesítményünkkel, a viselkedésünkkel vagy épp a megjelenésünkkel kapcsolatban. És ez így van jól, hiszen visszacsatolás nélkül nincs fejlődés – mégis rettegünk tőle, sőt gyakran elutasítóan reagálunk. A visszajelzések fogadásakor ugyanis két ellentétes emberi vágy kerül konfliktusba egymással: tanulni és fejlődni akarunk, ugyanakkor azt is szeretnénk, ha elfogadnának minket úgy, ahogy vagyunk.
A vállalatok hiába költenek évente milliókat arra, hogy kiképezzék a munkatársaikat, miként értékelhetik egymást hatékonyabban — attól még a feedback címzettjeiként nem változik a hozzáállásuk, és nem jól hasznosítják a visszajelzéseket. Douglas Stone és Sheila Heen korszakalkotó, az idegtudomány és a pszichológia legújabb eredményeit humorral és közérthető magyarázatokkal bemutató könyvükben ezt a feszültséget helyezik a középpontba. Praktikus tanácsaiknak és módszerüknek köszönhetően megtanulhatjuk, miként fogadjuk kíváncsisággal és kellő alázattal a jogos és építő jellegű javaslatok mellett a nem megfelelően adott visszajelzéseket is. Javaslataikkal gyökeresen átalakíthatjuk a szervezeti kultúránkat, emberi kapcsolatainkat, de akár az oktatást is.


„A Köszönöm a visszajelzést akár az életünket is gyökeresen megváltoztathatja, mégpedig annak egyik legfontosabb területén, a visszajelzések fogadását illetően. Megtudhatjuk belőle, hogyan ne tekintsük őket támadásnak, és miként legyünk önazonosabbak, valamint útmutatóul szolgál a tudatosabb hozzáálláshoz és a tartalmasabb kapcsolatokhoz. Doug Stone és Sheila Heen újabb remekművet tett le az asztalra.
Adam Grant, a Pennsylvaniai Egyetem Wharton Üzleti Karának oktatója, az Adni és kapni és a Gondold újra! című könyv szerzője, a B terv társszerzője


„Bevallom, a könyv elolvasása után kicsit kényelmetlenül éreztem magam. És ez csak az egyik ok, amiért annyira tetszett. Stone és Heen rendkívüli éleslátással mutatja be, miért is olyan nehéz fogadni a visszajelzéseket, majd pedig azt is, hogyan lehetnénk jobbak ebben. Ha élvezzük, hogy kritizálnak bennünket a munkahelyünkön, és a magánéletben is odavagyunk érte, akkor valószínűleg azon kevesek közé tartozunk a Földön, akik nyugodtan kihagyhatják ezt a könyvet.”
Daniel H. Pink, a Megbánásban rejlő erő, a Mikor, az Eladni emberi dolog és a Motiváció 3.0 szerzője

Douglas Stone és Sheila Heen a Harvard Jogi Karának oktatói és a Triad Consulting vezetőfejlesztési és tanácsadó cég társalapítói. Ügyfeleik között olyan vállalatok és intézmények szerepelnek, mint a Fehér Ház, a Citigroup, a Honda, a Johnson & Johnson, a Time Warner és a Unilever. A Difficult Conversations című könyv társszerzői. Stone Cambridge-ben, Heen pedig férjével és három gyermekével Cambridge-től északra, egy farmon él.

Borító ár: 6500 Ft
Aktuális ár: 5525 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
5200 Ft
Kosárba
Vállalatok életciklusai

Vállalatok életciklusai

Növekedés és tartós siker a szervezet minden életszakaszában – bővített, átdolgozott kiadás

Miképpen azonosíthatjuk a szervezeti életszakaszok problémáit?
Hogyan juttathatjuk el cégünket a csúcsra, hogy tartósan ott maradhasson?
Melyek a hanyatlás jelei, és hogyan fordíthatjuk vissza vállalatunk öregedését?

A szervezeteknek is életciklusaik vannak, akárcsak az élő organizmusoknak, a szokványos küzdelmeken túl pedig szembekerülnek a fejlődés következő szakaszára való átváltás nehézségeivel. Ha nem küzdenek meg mindezekkel, rendellenességek fejlődnek ki bennük, amelyek gátat vetnek a növekedésüknek.
Ichak Adizes menedzsmentszakértő szerint ezek a problémák sok esetben nem oldhatók meg szakszerű beavatkozás nélkül. A klasszikussá vált Vállalatok életciklusai bővített, átdolgozott kiadása, amely az elmúlt évtizedek szervezetfejlesztési és -terápiás munkájának tapasztalataival egészült ki, az átmenetekkel kapcsolatos buktatókat segít leküzdeni. A könyvből megtudhatjuk, hogyan érhetünk el mélyreható változásokat, amelyekkel javíthatjuk a cég önmagáról alkotott képét, a munkatársak egymás közötti viszonyát, a csoportfolyamatokat, a döntéshozatalt és a problémamegoldást. A bemutatott stratégiák hatása a piaci részesedésen, a jövedelmezőségen, a szolgáltatások minőségén és az emberek elkötelezettségén egyaránt lemérhető. Az Adizes-módszert, amelynek ismertetését esettanulmányok és sztorik teszik szemléletesebbé, startupok, kis- és nagyvállalatok, kormányzati, egyházi és politikai szervezetek vezetői és tanácsadói világszerte sikerrel alkalmazzák. A kötet jól használható gyakorlati tudást nyújt arról, hogy a tartós siker érdekében hogyan fejleszthetjük a szervezeti viselkedést, kultúrát és hatékonyságot.


„Adizes felbecsülhetetlen értékű ötletforrásként és nagy tudású tanácsadóként segített feléleszteni a vállalkozói szellemet és visszahozni a vitalitást szervezeteinkbe világszerte.”
Steven L. Miller, a Shell Oil Company egykori igazgatótanács-elnöke és vezérigazgatója

„Ahhoz, hogy gyorsan növekvő iparágunkban piacvezetők maradjunk, folyamatosan át kell szerveznünk vállalatunkat. Az Adizes-módszer a legfontosabb eszközünk belső átalakításaink irányítására.”
Eli Harari, a SanDisk Corporation elnök-vezérigazgatója

„Ichakkal megvizsgáltuk szervezeti struktúránkat, hogy felismerjük, hogyan határozhatnánk meg pontosabban a feladatokat és fókuszálhatnánk jobban. Kidolgoztuk a szervezeti diagramunkat is, és hatalmas eredményeket értünk el!”
Ernest Fleischmann
a Los Angeles-i Filharmonikusok egykori ügyvezető alelnöke és ügyvezető igazgatója

Dr. Ichak Adizes, a Los Angeles-i Adizes Intézet alapítója és igazgatója. Szervezetterápiás módszertanát számos országban több mint ezer vállalat és nonprofit szervezet alkalmazza.
Négy nyelven tart előadásokat, munkáját többek között a Fortune, a Business Week, a The New York Times és a Financial Times mutatta be, írásai számos folyóiratban megjelentek. Könyveit 22 nyelvre fordították le.
A Los Angeles-i Kaliforniai Egyetem Anderson Üzleti Kara posztgraduális képzésének egyetemi tanára, emellett a Stanford Egyetemen, a Tel-avivi Egyetemen és a jeruzsálemi Héber Egyetemen vendégprofesszorként oktat. A Kalifornia állambeli Santa Barbarában, valamint az izraeli Caesariában él feleségével és hat gyermekükkel.

Borító ár: 8900 Ft
Aktuális ár: 7565 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
7120 Ft
Kosárba
Vállalkozz okosan! - Átdolgozott kiadás

Vállalkozz okosan! - Átdolgozott kiadás

Az ötlettől a piacra lépésig

A sikeres vállalkozás indítása sokkal többet jelent egy kiváló ötletnél. Az, hogy egyéni vagy társas vállalkozóként, esetleg startupperként akarsz belevágni az álmaid megvalósításába, azt jelenti, hogy kellő tudatossággal és megfelelő információkkal kell rendelkezned a cégalapítás előtt.

Vecsenyi János vállalkozási szakértő és Petheő Attila sikeres üzletember olyan történeteken és példákon keresztül vezetnek be a vállalkozások világába, amelyek segítenek megérteni az üzleti világ működését. Bevált üzleti taktikákat és modelleket mutatnak be, valamint gyakorlati tanácsokkal látják el az olvasókat, amelyek alapján könnyebben és hatékonyabban tudnak elindulni az üzleti úton.

A tizenkét lépéses útmutató segít átláthatóvá tenni az ötletből való termék vagy szolgáltatás piacra dobását. A friss példák, aktualizált jogszabályi magyarázatok és gyakorlatok segítenek tanulni mások sikereiből és kudarcaiból, hogy ezek alapján formálhassuk saját működő üzleti megoldásainkat.

Vecsenyi János vállalkozási szakértő és professzor emeritus, aki számos egyetemen tanította a vállalkozási ismereteket, és két vállalkozást is működtet. Petheő Attila pedig egy tapasztalt sorozatvállalkozó, aki szociális vállalkozások problémáinak megoldásában is segítséget nyújt. Ezek az előadók nemcsak elméleti tudással rendelkeznek, hanem saját tapasztalataikat is megosztják az olvasókkal, hogy azok is sikeresebbek lehessenek az üzleti világban.
eseményszervezés, a vendéglátás és az agrárgazdaság területén. A Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa, doktori kutatásainak eredményeit felhasználva, országosan elismert szakértőként a szociális vállalkozások problémáinak megoldásához nyújt segítséget. Tudását több hazai egyetemen és az Egyesült Államokban tartott kurzusain adja tovább. 2017-ben a Budapesti Corvinus Egyetemen kiérdemelte az év oktatója címet.



Borító ár: 8490 Ft
Aktuális ár: 7217 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
6792 Ft
Kosárba
Bármire készen – GTD

Bármire készen – GTD

52 alapelv a hatékonyság növeléséhez

Hogyan enyhítsünk a túlterheltségen a mindennapi stressz szorításában?
Miért nem jó, ha egyszerre sok mindent igyekszünk fejben tartani?
Hogyan akadályozhatjuk meg a kiégést?
Miként segíti a kreativitást a rendszerezettség?

David Allen, az elismert vezetési tanácsadó és coach, Hatékonyságnövelés stresszmentesen című bestsellerében megmutatta, hogyan vehetjük vissza az irányítást mindennapjaink felett a GTD® (Getting Things Done) módszertanának segítségével. Legújabb könyvében a szerző új, inspiráló gondolatokat és gyakorlati tanácsokat kínál, amelyek még mélyebben bemutatják a GTD alapelveinek hátterét és filozófiáját.
Ez a könyv mind a gyakorló GTD-felhasználóknak, mind pedig a módszertan alapjaival éppen csak ismerkedő kezdőknek hasznos olvasmány lehet. Segítségével elvarrhatjuk az elvarratlan szálakat, a lényeges feladatokra koncentrálhatunk, és hatékony struktúrákat hozhatunk létre mind munkánkban, mind magánéletünkben. Így a mindennapokban szokássá tehetjük a hatékonyságot, maximálisan kihasználhatjuk képességeinket, és bármit megvalósíthatunk, amit csak szeretnénk.


„David Allen páratlan szakember a hatékonyság területén. A kötetben ismertetett 52 alapelv egyszerre filozófiai és mégis roppant gyakorlati, bemutatva a GTD egyedi mélységét, amely minden más idő- és feladatmenedzsment-módszertantól megkülönbözteti.”
Nagygyörgy Tibor, a Biggeorge Holding és az Otthon Centrum alapítója, tulajdonosa, a Biggeorge Property Nyrt. vezérigazgatója

„Már jó ideje ismerem a GTD alapelveit, amelyek mérhetetlen segítséget jelentenek az időbeosztásban és a hatékonyság növelésében. A Bármire készen kiváló kiegészítő kötet a módszert már ismerőknek, de önmagában is megállja a helyét, mert gyors és motiváló olvasmány. Megadja a kezdőlökést a GTD alkalmazásához, és segít rendet teremteni az elménkben. Jó szívvel ajánlom a legelfoglaltabb olvasóknak is.”
Juhász Attila, az Újház Zrt. igazgatóságának elnöke

„Micsoda lelkesítő ízelítő a nem mindennapi észjárásból! A hatékonyabb élethez adott hathatós, gyakorlati tanácsok részletesen kidolgozottak, ugyanakkor átláthatóan egyszerűek. David Allen mesterien párosítja a józan észt az emelkedettséggel.”
Arianna Huffington, a The Huffington Post társalapítója, a Thrive Global alapító-vezérigazgatója

David Allen vezetési tanácsadó, vezetői coach és oktató, aki a The David Allen Company elnökeként tevékenykedik. Ő dolgozta ki a világszerte elismert GTD® (Getting Things Done) hatékonyságnövelő módszert. Vállalata olyan információs, oktatási és coachingtermékeket fejleszt, amelyek célja a személyes és interaktív hatékonyság növelése. A hatékonyság témakörében David Allent a világ egyik legbefolyásosabb gondolkodójának tartják. Olyan neves szervezetek vezérszónokaként és oktatójaként ismert, mint a General Mills, a The Ford Foundation, a Merck, a Világbank és a New York Life. Munkájáról és módszertanáról a Fortune, a Fast Company, a The Wall Street Journal, a Los Angeles Times és a The Atlantic is beszámolt.

David Allen szerzőként is kiemelkedő, művei között szerepel a The New York Times sikerlistáját vezető Hatékonyságnövelés stresszmentesen – GTD: Az időmenedzsment új módszertana, valamint a GTD-munkafüzet – 10 feladat a stresszmentes hatékonyságnöveléshez és a Haladj a dolgaiddal – Időmenedzsment fiataloknak. Könyvei praktikus útmutatókat kínálnak a hatékonyság növelésére és az időmenedzsment új perspektíváit nyitják meg az olvasók előtt.

Borító ár: 5900 Ft
Korábbi ár: 4130 Ft
Aktuális ár: 5015 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
4720 Ft
Kosárba
BE 2.0 – Tartósan kiváló

BE 2.0 – Tartósan kiváló

A kis- és középvállalkozások hosszú távú üzleti sikere

Hogyan válhat egy startup vagy kisvállalkozás tartósan kiváló vállalattá? Miért veszélyes a „megérkeztünk” érzés? Miért alapvető, hogy a szervezeti kultúra a kölcsönös bizalmon alapuljon? Milyen vezetői módszerekkel ösztönözhetjük a kreativitást?
Jim Collins és Bill Lazier Beyond Entrepreneurship című könyve világszerte elismert vezetési alapmű, amely számos sikeres vállalatvezetőnek nyújtott iránymutatást. A BE 2.0 – Tartósan kiváló című könyvben Jim Collins az eredeti gondolatokat több évtizedes kutatásaival bővíti ki. A könyv bemutatja, hogyan válhat egy vállalkozás a jóból kiválóvá, majd hosszú távon is sikeressé.
Lépésről lépésre vezeti az olvasót a jövőkép kialakításától a stratégiai döntéshozatalon át a kreativitás ösztönzéséig, konkrét példákkal és esettanulmányokkal alátámasztva.
Jim Collins a vezetéstudomány egyik kiemelkedő alakja, akinek könyvei, mint a Jóból kiváló és a Tudatosan kiváló, világszerte bestsellerek. Vezetőképző műhelyében a tartósan sikeres szervezetek működését kutatja, és a Forbes a világ 100 legnagyobb üzleti elméje közé sorolta. Bill Lazier, a Stanfordi Egyetem Jogi Karának professor emeritusa és a Bristol Investment Company alapítója, szintén jelentős szereplője volt az üzleti életnek.


„A Beyond Entrepreneurship erőteljesebben formálta a vezetői stílusomat, mint bármely más könyv vagy személy. Több mint tíz éve minden évben újraolvasom. Rengeteget segített, hogy a lényegre összpontosítsak, és hogy a legjobb önmagam legyek ahelyett, hogy másokat próbálnék utánozni.”
Reed Hastings, a Netflix társalapítója és vezérigazgatója


Jim Collins korunk egyik kiemelkedő üzleti gondolkodója. Jóból kiváló és Tudatosan kiváló című könyvei világszerte bestsellerré váltak. Vállalkozástudományt oktatott a Stanfordi Egyetem Üzleti Karán, majd vezetéstudományt a West Point katonai akadémián. A Colorado állambeli Boulderben alapított vezetőképző kutatóműhelyében a tartósan kiváló szervezetek működését vizsgálja, emellett vállalatigazgatók és felső vezetők tanácsadójaként dolgozik. A Forbes 2017-ben a 100 legnagyobb üzleti elme közé választotta.

Bill Lazier a Stanfordi Egyetem Jogi Karának professor emeritusa volt, és a Stanfordi Egyetem Üzleti Karán tizenegy éven át ingatlan- és vállalkozásmenedzsmentet oktatott. A Bristol Investment Company alapítója és elnöke, számos vállalat és szervezet igazgatótanácsának tagja volt. 2004-ben, hetvenhárom éves korában hunyt el.


„Nincs egyetlen dolog, ami kiválóvá tenne egy vállalatot. A kiválóság nem csak a stratégián múlik. Nem csak a vezetői stíluson. Nem csak a jövőképen. Nem csak az innováción. Nem csak a nagyszerű taktikán. Mindezek együttesen szükségesek hozzá, valamint az, hogy következetesen, éveken át jól csináljuk mindegyiket.”

Borító ár: 7900 Ft
Aktuális ár: 6715 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
6320 Ft
Kosárba
Szuperképességek a csapatban

Szuperképességek a csapatban

Tudd meg, mitől szárnyalsz és mitől égsz ki!

Melyek csapatunk tagjainak erősségei és gyengeségei, és hogyan építhetünk rájuk?
Miként formálhatjuk lehetőséggé munkahelyi frusztrációnkat?
Hogyan teljesedjünk ki önismeretünknek köszönhetően?


Ha többségében az adottságainkat kiaknázó feladattípusokat végzünk, akkor szívesen és jóval hatékonyabban dolgozunk. Amennyiben nincs lehetőségünk az erősségeinkre építeni, idővel egyre kevésbé élvezzük a munkánkat, és hamar kiéghetünk.

Patrick Lencioni olvasmányos tanmesén keresztül mutatja be fontos képességeink feltérképezésére szolgáló, könnyen elsajátítható és alkalmazható modelljét. Ennek segítségével megtudhatjuk, melyek a „szuperképességeink”, a kevésbé testhezálló teendők esetén használt jártasságaink, és mi okoz kifejezetten nehézséget az egyes feladatok elvégzése során. Így nemcsak önmagunkról, de csapatunk tagjairól is kideríthetjük, hogy az adottságainknak megfelelő munkakörben dolgozunk-e. Szuperképességeink optimális kihasználásával sokkal élvezetesebb és hatékonyabb lesz a munkavégzés.

„Lencioni a munkatársaink megértésére és motiválására alkalmas, egyszerű eszközt kínál, a szokásos eleganciával tálalva. Segítségével vezetőként fejleszthetjük a munkatársaink személyes és szakmai hatékonyságát.”
– Sam Weinstein, a SpecialtyCare, Inc. vezérigazgatója

„Ez a szemléletformáló könyv tökéletesen illeszkedik a vezetéssel kapcsolatos ismereteink sorába, miszerint a legjobb csapatok és vállalatok vezetői tudatosan felkutatják, értékelik és alkalmazzák a munkatársaik erősségeit – avagy szuperképességeit.”
– Jennifer McCollum, a Linkage, Inc. vezérigazgatója

„Még soha nem éltem át ilyen elsöprő aha-élményt, mint a Szuperképességek a csapatban olvasása során. Választ adott egy nagy kérdésre, amely évek óta gyötört.”
– Michael Hyatt, a The New York Times sikerlistás szerzője

Borító ár: 5900 Ft
Aktuális ár: 5015 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
4720 Ft
Kosárba
E-mailek nélküli világ

E-mailek nélküli világ

Hatékony együttműködés, fókuszált figyelem zavaró tényezők nélkül

Hogyan szabadulhatunk meg az e-mailek uralmától, és válhatunk hatékonyabbá?

A folyamatos üzenetváltások, e-mailek és csetek áradata uralja a mindennapjainkat. De vajon valóban ez a legjobb módja a munkavégzésnek? Cal Newport, az informatikatudomány docense és a hatékonyság szakértője szerint az állandó digitális interakciók nemcsak a teljesítményünket, de az életminőségünket is rontják. „E-mailek nélküli világ” című könyvében Newport arra hívja fel a figyelmet, hogy jelenlegi munkamódszereink elavultak és hibásak.

A könyv merész, ugyanakkor gyakorlati megoldásokat kínál arra, hogyan térhetünk át egy olyan munkaszervezési modellre, amely világos, optimalizált folyamatokra épül – nem pedig véletlenszerű üzenetekre. Esettanulmányokon és kutatásokon keresztül bemutatja, hogyan érhetünk el drámai javulást, legyen szó egyéni hatékonyságról, csapatmunkáról vagy vállalati sikerességről.

Ez a könyv elengedhetetlen olvasmány mindazok számára, akik készek átalakítani munkafolyamataikat, hogy jobban kihasználják a kreatív energiáikat, és felszabadítsák a valódi potenciáljukat. Csatlakozz a változáshoz – lépj egy e-mailek nélküli világba!


„Amikor Cal Newportnak új könyve jelenik meg, mindent eldobok, és azonnal elolvasom. A szoftverfejlesztők versenyképességét növelő technikáktól egészen a múlt századi üzemcsarnokok munkaszervezési módszeréig meggyőzően visszanyúlva érvel amellett, hogy az e-mailezésnél létezik jobb megoldás a munkaszervezésre. Mindenkinek ajánlom ezt a rendkívül jó könyvet. Megváltoztathatja az életünket – az enyémet mindenképpen.”

– TIM HARFORD, A gazdaság rejtett logikája, az Adatdetektív és A csecsemőtápszer, a radar és a kettős könyvelés szerzője


„Az E-mailek nélküli világban kristálytiszta megfogalmazásban olvashatunk arról, amit olyan sokan ösztönösen érzünk, de még nem tudtuk szavakba önteni: a munkamódszerünk nem működik. Cal Newport felvázolja, hogyan térhetünk vissza a józan észhez, különféle kipróbált gyakorlatokat ajánl, hogy segítségükkel elmenekülhessünk a postafiókunk zsarnoksága elől, és nyugodtabb, célzottabb és hatékonyabb munkahelyeket teremtsünk.”

– DREW HOUSTON, a Dropbox társalapítója és vezérigazgatója


„Cal Newport új könyve nem csupán a vadhajtásaitól szabadítja meg az e-mailezés problémakörét, hanem egyenesen a gyökeréig hatol. Merész, látnoki, szinte profetikus írás, amely megkérdőjelezi a fennálló állapotokat. Ajánlom ezt a könyvet azoknak, akik szeretnének bepillantást nyerni, milyen lehet a munkavégzés a jövőben.”

– GREG McKEOWN, a The New York Times szerzője, a Lényeglátás – Kevesebbet, de jobbat írója


„A jövő munkavégzése az együttműködés új eszközeit igényli. Cal Newport a tudásmunkások hatékonyabb együttműködési módjait kutatja. Ezekből juthatunk majd el a munkavégzés új területeire.”

– KEVIN KELLY, a Wired vezető külsős munkatársa

„Ez a könyv felhívás. Newport szerint itt az ideje, hogy más módon tekintsünk a munkavégzésre. Így optimalizálhatjuk agyunk teljesítőképességét, hogy fenntartható módon értéket teremtsen. Ne hagyjuk, hogy csapatunk vagy munkahelyünk még többet veszítsen – ez a könyv segít a változásban.”

– LESLIE A. PERLOW, a Sleeping with Your Smartphone: How to Break the 24/7 Habit and Change the Way You Work szerzője, valamint a Harvard Üzleti Karának vállalatvezetés tanára


CAL NEWPORT a Georgetowni Egyetem informatikatudományi docense, szakterülete az osztott rendszerek. A Deep Questions podcast házigazdája. Blogja, a Study Hacks 2007 óta jelenik meg, és évi hárommillió látogatót vonz. Íróként a technológia és a kultúra találkozásának témáival foglalkozik, cikkei a The New Yorkerben, a The New York Timesban és a Wiredben jelennek meg, az amerikai közrádió (NPR) rendszeres vendége. Számos műve, többek között az Elmélyült munka (Deep Work) című könyve The New York Times-bestseller lett.

Borító ár: 4900 Ft
Aktuális ár: 4165 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
3920 Ft
Kosárba
41 megvalósítási modell

41 megvalósítási modell

Hogyan kezdjük el, folytassuk és fejezzük be a feladatainkat?

41 megvalósítási modell – Hogyan érjük el hatékonyabban a céljainkat?


Halogatás? Nehézkes tervezés? Elfelejtett olvasmányok? Ezek a mindennapok ismerős kihívásai, amelyekkel sokan szembesülünk. A 41 megvalósítási modell segít ezekre a problémákra hatékony megoldásokat találni.


Ez a könyv nemcsak inspirál, hanem konkrét, gyakorlatias eszközöket is ad ahhoz, hogy jobban kihasználjuk az időnket. Könnyed és érthető stílusban ismerteti azokat a modelleket, amelyekkel lépésről lépésre haladhatunk a céljaink felé – legyen szó munkáról, tanulásról, vagy akár személyes fejlődésről. Az olvasó megtudhatja, hogyan kezdjen bele a feladataiba, tartson ki mellettük, és érjen el valódi eredményeket, miközben a stresszt is csökkenti.


Ha szeretnél hatékonyabb, szervezettebb és kiegyensúlyozottabb lenni, ez a könyv tökéletes útmutató lehet számodra. Merülj el a gyakorlati tanácsok világában, és fedezd fel, hogyan érheted el a legjobb önmagadat!


További könyvek ugyanettől a szerzőtől:
44 kommunikációs modell – A hatékony önkifejezés és együttműködés titkai
52 döntési modell – Stratégiai gondolkodás könnyedén
52 változásmodell – Az én és a világ kapcsolata
Tesztkönyv – 64 önismereti teszt egy helyen


Válaszd a 41 megvalósítási modellt, és indulj el a siker felé vezető úton még ma!

Borító ár: 3990 Ft
Korábbi ár: 1596 Ft
Aktuális ár: 3392 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
3192 Ft
Kosárba
Elmélyült munka

Elmélyült munka

Hogyan érhetünk el sikereket összpontosítással egy szétszórt világban?


Hogyan szabadulhatunk meg a multitasking bizonyítottan hatástalan szokásától? Miként válhatunk kevésbé függővé a közösségi médiától? Hogyan vehetjük vissza az irányítást az időnk és figyelmünk felett?
A mobilunkra érkező állandó értesítések, a folyamatos e-mailek és a gyors válaszadás kényszere miatt ma már sokan elveszítettük az elmélyülés képességét. Figyelmünk egyre inkább szétszóródik, állandó stresszben élünk, és gyorsan kimerülünk. Ha azonban megtanuljuk újra fókuszálni figyelmünket, akkor olyan képességre tehetünk szert, amely a 21. századi versenykörnyezetben valódi előnyt jelenthet.
Cal Newport, az informatikatudomány docense és hatékonyságszakértő, könyvében tudományos kutatásokra és sikeres emberek szokásaira alapozva mutatja be, milyen előnyökkel jár az elmélyült munkavégzés. Négy szabályból álló programot kínál, amellyel átalakíthatjuk gondolkodásmódunkat és szokásainkat. E program segítségével képesek lehetünk bonyolult információk gyorsabb megjegyzésére, jobb eredmények elérésére, és életünk nemcsak sikeresebbé, hanem tartalmasabbá és elégedettebbé is válhat.
Azáltal, hogy visszanyerjük az irányítást figyelmünk felett, nemcsak hatékonyabbak lehetünk a munkánkban, hanem mélyebb értelmet is adhatunk életünknek, miközben elkerülhetjük a szétszórtság és a fáradtság csapdáit.


„Cal Newport lenyűgöző új könyvében a környezet figyelemzavaró tényezőinek kiküszöbölését szorgalmazva bevezet a az intenzív összpontosítás világába, amelyben gyors és hatékony tanulás, valamint kiemelkedő teljesítmény érhető el. Gondoljunk rá úgy, mint egy edzésprogramra, és vágjunk bele még ma!”

Daniel H. Pink, az Eladni emberi dolog, a Motiváció 3.0 és a Mikor szerzője

„Az Elmélyült munkának köszönhetően nem marad kétségünk: mindenképpen rá kell szoknunk az intenzív összpontosításra. Cal Newport ehhez azonnal alkalmazható módszereket kínál, amelyek segítségével a fókuszált munkavégzés életünk részévé válik.”

Adam Grant, a Gondold újra!, az Eredetik és az Adni és kapni szerzője, a B terv társszerzője

„Cal Newport tiszta hang a zajtengerben, a tudomány mellett szenvedélyes lelkesedés is hajtja. Nincs szükségünk több kattintásra, sem macskás fotókra, nem kell több emoji. Bátor munkavégzésre van szükségünk, alkotásra, amelyre akkor nyílik lehetőség, ha megálljuk, hogy ne tévedjen máshová a tekintetünk.”

Seth Godin, az Alkotás rutinja, a Na, ez már marketing! és a Minden marketinges sztorizik szerzője

Borító ár: 4900 Ft
Aktuális ár: 4165 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
3920 Ft
Készletfigyelés
Hogyan (ne) tervezz?

Hogyan (ne) tervezz?

66 hiba, amit elkövethetsz a marketingben

A két elismert kommunikációs stratéga által írt könyv átfogó és könnyen követhető útmutatót kínál a hatékony marketingstratégia tervezéséhez. A kötet részletesen bemutatja a marketingfolyamat legfontosabb lépéseit, kezdve a célok meghatározásától és a 4P-től, egészen a kutatáson, a briefingen, a kreatív fejlesztésen és a médiatervezésen át a hatékonyság és a hatásosság méréséig. A könyvben található kétperces ellenőrző listák, jó és rossz gyakorlatok, valamint esettanulmányok segítenek abban, hogy a marketingstratégiánkat tökéletesíthessük és a gyakorlatban is alkalmazhassuk a tanultakat.
A könyvhöz kapcsolódó kiadvány, a "Lépj előre digitálisan! Egy Telekom-sztori", a Telekom CFU (Customer Facing Unit) csapatának működését és filozófiáját mutatja be. Ez a kiadvány a Telekom márkát, valamint a könyvben bemutatott paradigma- és perspektívaváltások egyik hazai példáját tárja elénk. A kiadvány bizonyítja, hogy a nemzetközi modellek, best practice-ek és új működési diszciplínák a helyi kihívásokhoz igazítva Magyarországon is alkalmazhatók. Bár a gyakorlatukat nem egy az egyben feleltetik meg a könyv ajánlásainak, átfogó összefoglalót adnak az elmúlt öt év történéseiről, és praktikus tanácsokkal segítik a könyvben megfogalmazott elvek megvalósítását. Ezáltal a könyv és a kapcsolódó kiadvány egyaránt értékes eszközt kínál a marketingstratégia fejlesztéséhez és a gyakorlati alkalmazáshoz.

„Minden szakmának szüksége van egy szilárd alapokat adó útmutatóra, amely rendet rak a fejekben, és megbízható támaszt nyújt kétségek esetén. A marketingkommunikációnak ez a könyv a nagykönyve.”

Gál Sarolta, stratégiai igazgató, DDB

„Ez a könyv mérhetetlenül felbosszantott. Olvasói mind-mind olyan előnyhöz jutnak, ami nekem soha nem adatott meg. Szerencsés flótások!”

Martin Weigel, stratégiai igazgató, Wieden+Kennedy

„Az ilyesfajta ajánlók írói általában nem olvassák el a szóban forgó könyvet. Én elolvastam – és tényleg nagyon jó. Olyannyira, hogy mindenkinek csak ajánlani tudom.”

Mark Ritson, oktató, Melbourne Business School

„Les és Sarah intelligens és humoros könyvükben precízen azonosítják a stratégiai gondolkodás gyenge pontjait, és egyszerű javaslatokat tesznek az elkerülésükre. Végzőseimet minden karácsonykor megajándékozom egy-egy igazán inspiráló könyvvel. Rendelhetnék 30 példányt?”

Jon Steel, stratégiai tervező, WPP

„Helyrehozza a rossz tervezési könyvek által okozott károk nagy részét, ezért bármely más tervezésről szóló könyvnél hasznosabb.”

Dave Trott, kreatív igazgató, a Kreatív vakság című könyv szerzője

„Kötelező olvasmány azok számára, akik többet szeretnének megtudni a hatékony kommunikációról – vagyis remélhetőleg minden marketingesnek.”

Craig Inglis, ügyfélkapcsolati igazgató, John Lewis



A könyvhöz kapcsolódó kiadvány - Lépj előre digitálisan! Egy Telekom-sztori - bemutatja a Telekom CFU (Customer Facing Unit) csapat működését, filozófiáját és a Telekom márkát, könyvben bemutatott paradigma- és perspektívaváltások egyik hazai gyakorlataként. Bebizonyítva, hogy a nemzetközi modellek, best practice-ek és az új működési diszciplínák a helyi kihívásokhoz és feladatokhoz igazítva itthon is használhatók. Gyakorlatukat nem egy az egyben feleltetik meg a könyvben megjelenő ajánlásoknak, sokkal inkább egy átfogó, a bizalmas információkat kerülő összefoglalót adnak az elmúlt öt év történéseiről, emellett praktikus tanácsaikkal segítik a könyvben megfogalmazott elvek megvalósítását.

Borító ár: 5900 Ft
Korábbi ár: 2950 Ft
Aktuális ár: 5015 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
4720 Ft
Kosárba