TOP10 Üzlet és menedzsment

2021. 01. 21. - 01. 27-ig

TOP10 Üzlet és menedzsment


Mérd, ami számít!

Mérd, ami számít!

Hogyan rengette meg a világot a Google, Bono és a Gates Alapítvány az OKR teljesítménymenedzsment-módszerrel?

Mérd, ami számít! – Az OKR módszer titka a sikerhez

Egy vállalkozás elindítása, egy új piac meghódítása vagy a csapat teljesítményének növelése komoly kihívás, amelyhez egyértelmű célok és hatékony stratégia szükséges. De honnan tudjuk, hogy jó irányba haladunk? Hogyan tűzhetünk ki olyan célokat, amelyek egyszerre inspirálóak és mérhetőek? És miként biztosíthatjuk, hogy minden csapattag egy közös vízió mentén dolgozzon?

John Doerr, a Szilícium-völgy legendás befektetője „Mérd, ami számít!” című könyvében egy világszinten bizonyított módszert mutat be: az OKR rendszert (Objectives and Key Results). Ez a teljesítménymenedzsment-modell segít abban, hogy a szervezetek – legyenek startupok vagy globális vállalatok – világos célokat határozzanak meg, és egyértelműen mérhető eredményekkel biztosítsák a folyamatos fejlődést.

A könyv lebilincselő esettanulmányokon keresztül mutatja be, hogyan alkalmazta az Intel, a Google, a LinkedIn, a Twitter vagy éppen az Adobe az OKR-t arra, hogy kitűzött céljaikat messze túlszárnyalják. Az OKR nem csupán a hatékonyságot növeli, hanem segít fenntartani a fókuszt és a lendületet a gyorsan változó piaci környezetben is. A módszer nem csak nagyvállalatoknak hasznos – bármilyen szervezet, sőt egyéni szakemberek is sikeresen beépíthetik a mindennapi munkájukba.

Ha szeretnéd a saját vállalkozásodat, csapatodat vagy akár személyes céljaidat hatékonyabban irányítani, ez a könyv megmutatja, hogyan tűzz ki elérhető, mégis ambiciózus célokat, és hogyan mérd a valódi sikert!

📖 Szerezd be most, és tedd hatékonyabbá a céljaid megvalósítását!

„A Mérd, ami számít! joggal tart igényt minden teljesítményért felelős vezető érdeklődésére. John Doerr révén Andy Grove mindannyiunk mentorává válik. Ha valamennyi csapat, vezető és egyén következetesen és megfelelő képzelőerővel alkalmazná az OKR-t, a társadalom minden szegmensében hatványozott növekedést tapasztalnánk a termelékenység és az innováció terén.”

– Jim Collins, a Jóból kiváló és a Tudatosan kiváló szerzője

„John Doerr a vállalkozók és filantrópok teljes generációját tanította arra, hogy a megvalósítás a legfontosabb. A Mérd, ami számít! bemutatja, hogyan tud bármely szervezet vagy csapat a cél felé haladni, gyorsan cselekedni és kiemelkedni.”

– Sheryl Sandberg, a Facebook operatív igazgatója, a Dobd be magad! és a B terv című könyvek szerzője

„Ebben a nélkülözhetetlen olvasmányban korunk legjelentősebb kockázatitőke-befektetője fedi fel a vállalati innováció és siker kulcsát. Ez a friss és színes könyv a magával ragadó esettanulmányokat személyes történetekkel ötvözi, hogy megmutassa, milyen varázslatra képes az OKR egy vállalattal, legyen az bármilyen méretű.”

– Walter Isaacson, a Steve Jobs, az Innovátorok és az Einstein című könyvek szerzője

„John Doerr a Szilícium-völgy számos ikonikus, világmegváltó vállalata számára jelentette és jelenti ma is a vezetés titokzatos tudományának forrását. A Mérd, ami számít! kötelező olvasmány mindenkinek, aki jobbá akarja tenni a vezetése alatt álló szervezet működését.”

– Al Gore, az Egyesült Államok volt alelnöke, a Climate Reality Project elnöke, A jövő című könyv szerzője

Borító ár: 4500 Ft
Aktuális ár: 3825 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
3600 Ft
Készletfigyelés
Tárgyalj úgy, mintha az életed múlna rajta!

Tárgyalj úgy, mintha az életed múlna rajta!

Meggyőzés egy FBI-os túsztárgyaló módszereivel

Mi kell a bizalom kiépítéséhez tárgyalási helyzetben? Miként érhetjük el, hogy egy konfliktusból együttműködés váljon? Hogyan alkudjuk le egy autó árát?

A tárgyalás az együttműködés lelke, az emberismeret alkalmazott tudománya. Minden holtpontról kimozdít, legyen szó értékesítési tárgyalásról, a fizetésemelés megbeszéléséről vagy éppen a párunkkal vagy a gyerekünkkel való egyezkedésről.

Chris Voss az FBI vezető nemzetközi túsztárgyalójaként több mint két évtizeden át válsághelyzetekben tökéletesítette a legeredményesebb tárgyalási technikákat. A brooklyni bankrablások elkövetőitől a haiti bandaháborúk tagjain át a Fülöp-szigeteki szociopata terroristavezérekig mindenkivel szót kellett értenie. Nem volt más választása – életek múltak rajta. Akciódús és gyakorlatias könyvében az egyetemi oktatói pályafutása során feltárt elméleti ismereteket ötvözi a terepen töltött évek tanulságaival, és bemutatja, hogyan válhatunk profi tárgyalóvá az ismertetett egyszerű irányelvek és könnyen alkalmazható módszerek segítségével.


„Ne feledjük, a túsztárgyaló szerepe különleges: neki nyernie kell. Mondhatja-e azt egy bankrablónak, hogy: »Oké, ejtettél négy túszt. Osztozzunk egyenlően: adsz nekem kettőt, és békén hagylak, rendben?« Nem. A sikeres túsztárgyalónak mindent meg kell kapnia, amit kér, cserébe nem adhat semmilyen jelentős dolgot, és mindezt úgy kell megvalósítania, hogy a szemben álló fél utána úgy érezze, remek kapcsolat alakult ki közöttük.”

Borító ár: 4500 Ft
Korábbi ár: 3150 Ft
Aktuális ár: 3825 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
3600 Ft
Kosárba
Szokj rá a coacholásra!

Szokj rá a coacholásra!

Beszélj kevesebbet, kérdezz többet, és hozd ki a csapatod tagjaiból a maximumot!

Szokj rá a coacholásra! – egy könyv, amely segít vezetőként hatékonyabbá válni. Miért fontos rászokni a coaching szemléletű vezetésre? Hogyan kerülhetjük el a mikromenedzselés csapdáját, és miként tehetjük a beszélgetéseket valóban építővé?

Michael Bungay Stanier, a téma elismert szakértője, egyszerű és gyakorlatias megoldásokat kínál. A könyv középpontjában hét kulcskérdés áll, amelyek alkalmazásával fókuszáltabbá és rugalmasabbá válhatunk vezetőként. A szerző az idegtudomány és a pszichológia legújabb kutatásaira támaszkodva mutatja be, hogyan segíthetünk csapatunk tagjainak önállóbbá és hatékonyabbá válni.

Ha a kérdezést mindennapi rutinná tesszük, tízperces, jól strukturált coachingbeszélgetésekkel csökkenthetjük a saját túlterheltségünket, miközben növeljük munkatársaink teljesítményét. Ez a könyv tökéletes választás minden vezető számára, aki nemcsak a csapatát, hanem önmagát is fejlesztené. Szerezd meg, és kezdj el kérdezni még ma!

„Napjainkban a coachingszemlélet az egyik kulcsa annak, hogy hatékonyabban kommunikálhassunk vezetőként és életünk valamennyi területén egyaránt. Michael Bungay Stanier nemcsak nagyon jól használtható módszert ad, de segít abban is, hogy beépítsük a mindennapokba – akár már holnaptól.”

Bincze Bea PCC, executive coach

Business Coach Kft.

Borító ár: 4200 Ft
Korábbi ár: 2940 Ft
Aktuális ár: 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
3360 Ft
Kosárba
Végtelen játék

Hogyan lehetünk sikeresek egy olyan világban, ahol a „győzelem” nem egyértelmű? A hagyományos játékok – mint a foci vagy a sakk – világos szabályokkal és egyértelmű végponttal rendelkeznek, így könnyű eldönteni, ki nyert és ki veszített. Az élet azonban nem ilyen. Az üzleti világban, a politikában és a mindennapokban a játék soha nem ér véget – csak előrehaladás vagy lemaradás létezik.

Simon Sinek Végtelen játék című könyve rávilágít arra, hogy sok vezető azért vall kudarcot, mert véges gondolkodásmóddal próbál navigálni egy végtelen rendszerben. Ha egy cég vagy szervezet csak a rövid távú eredményekre koncentrál, idővel elveszíti lendületét, az innováció lassul, a munkamorál romlik, és a teljesítmény hanyatlani kezd. Ezzel szemben azok a vezetők, akik elsajátítják a végtelen gondolkodásmódot, inspiráló, erős és ellenálló csapatokat építenek, amelyek képesek alkalmazkodni a folyamatos változásokhoz és hosszú távon is sikeresek maradnak.

Ha szeretnéd megérteni, hogyan gondolkodnak a világ legjobb vezetői, és hogyan formálhatod át a saját szemléletmódodat, ez a könyv neked szól! Elérhető e-könyv formában is.

Online könyvbemutató-sorozatunkban Budaházy Árpád, a HVG Könyvek kiadóvezetője a Végtelen játék c. könyvről beszél.

Borító ár: 4200 Ft
Aktuális ár: 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
3360 Ft
Kosárba
Na, ez már marketing!

Na, ez már marketing!

Nem látnak, amíg nem tanulsz meg látni

Na, ez már marketing!

Itt az idő, hogy büszke lehess a munkádra! A Na, ez már marketing! című könyvben Seth Godin megmutatja, hogy a marketing nem arról szól, hogyan tukmáljunk valamit az emberekre – hanem arról, hogyan oldjunk meg valódi problémákat, és közben jobbá tegyük a világot.
Ez a könyv megtanít arra, hogyan találhatod meg a legkisebb, de legfontosabb piacodat, hogyan szerezheted meg a közönséged bizalmát, hogyan beszélhetsz hozzájuk a saját nyelvükön, és hogyan adhatod meg nekik azt, amire valóban szükségük van.
Többé nem kell a spamek és üres kattintások világában bolyonganod – ideje, hogy valódi értéket teremts, hiteles kapcsolatokat építs, és olyan munkát végezz, amire igazán büszke lehetsz.
Ez a könyv bátorít, hogy merj feszültséget kelteni – és feloldani –, hogy merj különbözni, és hogy végre valóban észrevegyenek.
Ha szeretnéd, hogy a marketinged ne csak szóljon valamiről, hanem jelentése is legyen, akkor ez a könyv neked szól.
Lépj szintet a marketingben – kezdj el ma valódi hatást gyakorolni!

Borító ár: 3900 Ft
Korábbi ár: 2730 Ft
Aktuális ár: 3315 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
3120 Ft
Kosárba
Sikernapló

Sikernapló

Hatékonyságnövelés 100 nap alatt

A mindennapok rohanásában könnyű elveszíteni a fókuszt, sodródni az árral, és úgy érezni, hogy a siker elérhetetlen távolságba kerül. De mi lenne, ha csak napi néhány percet szánnánk arra, hogy tudatosabban haladjunk a céljaink felé? A Sikernapló éppen ebben segít: egy hatékony, mégis egyszerű eszköz, amely támogatja a motiváció fenntartását, a tudatos tervezést és a sikerhez vezető szokások kialakítását.

Ez a napló nem csupán jegyzetfüzet, hanem egy személyes útitárs, amely irányt mutat és segít rendszerezni a gondolatokat. A célokat támogató kérdések és reflektív gyakorlatok révén nap mint nap egyre közelebb kerülhetünk ahhoz az élethez, amit igazán szeretnénk. Mindössze napi 10-15 perc elég ahhoz, hogy stresszmentesen visszanyerjük az irányítást életünk felett, tudatosabb döntéseket hozzunk és megéljük a sikert a mindennapokban is. Ha szeretnél egy szervezettebb, kiegyensúlyozottabb életet, a Sikernapló tökéletes társad lesz az úton!

Borító ár: 4200 Ft
Aktuális ár: 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
3360 Ft
Kosárba
Kezdj a miérttel!

Kezdj a miérttel!

Az inspiráló vezetés titka (Javított, átdolgozott magyar kiadás)



Miért fontos inspirálnunk a vevőinket ahelyett, hogy manipulálnánk őket?

Miért tudnak egyes vezetők mindenki másnál jobban hatni a csapatuk tagjaira?

Miért nyereségesebbek és befolyásosabbak bizonyos vállalatok a versenytársaiknál?

Szinte minden szervezet tudja, mit csinál; a legtöbb azt is el tudja magyarázni, hogyan csinálja; de csak kevesen képesek világosan megfogalmazni, miért teszik mindezt. Simon Sinek, vezetés és marketing-tanácsadó felismerte, hogy a világformáló vezetők abban különböznek a többiektől, hogy minden tevékenységük a „miérttel” kezdődik. Ez a „miért” sosem pénz vagy profit – ezek csak az eredmények. A sikeres vezetők azért képesek inspirálni másokat, mert tudják, miért csinálják azt, amit csinálnak.


Sinek felismerése alapján megalkotta az „arany kör” néven ismert modellt, amely egy hatékony filozófia vezetők és szervezetek számára. Az arany kör segítségével nemcsak szervezeteket lehet felépíteni, hanem mozgalmakat is elindítani, és tömegeket inspirálni – legyen szó kis- vagy nagyvállalatokról, nonprofit szervezetekről vagy akár a politikáról. A való életből vett történetekkel szemléltetve, Sinek megmutatja, mi szükséges ahhoz, hogy valaki valóban vezetni tudjon és másokat motiváljon. Az arany kör filozófiája segít megérteni, hogyan inspirálhatunk másokat, és hogyan találhatunk olyan vezetőket, akik minket is inspirálhatnak.

Borító ár: 4900 Ft
Aktuális ár: 4165 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
3920 Ft
Kosárba
A Wall Street farkasának értékesítési módszere

A Wall Street farkasának értékesítési módszere

Meggyőzés és befolyásolás mesterfokon

A Wall Street farkasának értékesítési módszere – Hogyan váljunk sikeres értékesítővé?

Bármilyen területen dolgozol, minden nap eladsz valamit – legyen szó egy új termékről, egy szolgáltatásról, egy projekttervről vagy éppen magadról egy állásinterjún. A sikeres értékesítéshez azonban nemcsak kitartásra, hanem bevált stratégiákra és hatékony technikákra is szükség van. Ebben segít Jordan Belfort, aki a híres "A Wall Street farkasa" című film által vált világszerte ismertté. Belfort a saját módszerét egyenes vonalú értékesítési rendszerként dolgozta ki, amely lépésről lépésre vezet minket a sikerhez.

A könyvben Belfort nemcsak a sikeres értékesítést segítő stratégiákat mutat be, hanem a kifogások kezelését, az üzletek lezárását és az ügyfél-elégedettség folyamatos fenntartását is. Miután saját csapatával mesés vagyonra tett szert, a könyvben átdolgozott módszerét most etikus értékesítés jegyében is megismerhetjük. Belfort saját stílusában, valós példák segítségével osztja meg velünk azokat a titkokat, amelyek minden értékesítési helyzetet sikeressé varázsolhatnak. Ha szeretnél profi értékesítővé válni és sikeresen zárni üzleteket, akkor ez a könyv elengedhetetlen a számodra.

„Minden, amit rólam mondanak, igaz. Azok közé a született kereskedők közé tartozom, akik képesek jeget eladni egy eszkimónak, olajat egy arabnak, disznóhúst egy rabbinak vagy bármi mást, ami csak eszünkbe jut. [...] Vannak még néhányan, akik nagyjából olyanok, mint én. Annak, hogy csak nagyjából olyanok, egy másik becses adottságom az oka: egy sokkal ritkább és értékesebb adottság, amely óriási előnyökkel kecsegtet mindenkit. Olvasómat is beleértve. De mi is ez a csodálatos tehetség?  Egészen egyszerűen az a képesség, hogy szinte azonnal első osztályú üzletkötőt faragok bárkiből.”

Borító ár: 4200 Ft
Aktuális ár: 3570 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
3360 Ft
Készletfigyelés
A jó vezetők esznek utolsónak

A jó vezetők esznek utolsónak

Hogyan építsünk összetartó, lelkes és sikeres csapatot?

Hogyan lehetséges, hogy csak néhányan vallhatják, hogy valóban szeretik a munkájukat?
Mit tehetünk annak érdekében, hogy munkatársaink biztonságban érezzék magukat a munkahelyükön?
Hogyan motiválhatjuk a Y generációs alkalmazottainkat?
Képzeljük el, hogy minden reggel munkatársaink lelkesen indulnak munkába, tudva, hogy munkájukat értékelik és bíznak bennük, és esténként pozitív érzésekkel térnek haza. A legjobb vállalatok és szervezetek már így működnek - kiváló vezetőik olyan munkakörnyezetet teremtenek, ahol az emberek jól érzik magukat, örömmel dolgoznak együtt és lenyűgöző eredményeket érnek el.
Simon Sinek, a vezetési tanácsadó, izgalmas történetekkel illusztrálja, hogy a vezetői szerep elsősorban arról szól, hogy gondoskodjunk azokról, akiket ránk bíztak. Ezek a történetek számos területről származnak, a hadseregtől a gyártósorig, a kormányzati intézményektől a befektetési bankokig.
Azok a vezetők, akik hajlandóak utolsónak enni, azaz a csapatuk érdekeit sajátjuk elé helyezik, hűséget és elkötelezettséget ébresztenek munkatársaikban. Ezek az emberek mindent beleadnak a közös célok elérése és a vállalat előrehaladása érdekében. Ez a vezetői hozzáállás nem csak a munkahelyi elégedettséget növeli, hanem a vállalat teljesítményét is javítja.
„Elsősorban nem a szervezet mérete vagy erőforrásai, hanem a szervezeti kultúrában rejlő potenciál határozza meg, hogy az adott vállalat mennyire képes alkalmazkodni a változásokhoz, legyőzni az ellenségeskedést és élen járni az újításokban. Ha a körülmények megfelelőek, ha erős és mindenki számára érzékelhető a biztonság köre, a legjobbat hozzuk ki magunkból. A hozzánk legméltóbb módon cselekszünk: összetartunk.”

Simon Sinek 2014-es TED-előadása:

Borító ár: 4900 Ft
Aktuális ár: 4165 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
3920 Ft
Kosárba
Hatékonyságnövelés stresszmentesen - GTD

Hatékonyságnövelés stresszmentesen - GTD

Az időmenedzsment új módszertana

Valóban stresszmentesen növelhetjük hatékonyságunkat, ha megtanuljuk tudatosan kisöpörni elménkből a figyelemelterelő tényezőket? 
A munkában és a magánéletben nem az időhiány az igazi probléma, bármennyire ezt gondoljuk is, hanem sokkal inkább az, hogy nem látjuk tisztán és nem határozzuk meg pontosan a feladatot és a szükséges lépéseket. Emiatt élünk állandó stresszben (még ha nem is valljuk be magunknak), és már el sem tudjuk képzelni, hogy másként is lehetne. 
A GTD®(Getting Things Done)-módszer abban segít, hogy ne csak az idővel gazdálkodjunk, hanem a gondolataink között is rendet tegyünk. David Allen könyvének, amely a Time szerint „az évtized legjobb önsegítő műve”, átdolgozott és bővített kiadása számos technikát kínál elménk tehermentesítéséhez, hogy növelni tudjuk hatékonyságunkat és oldjuk belső feszültségeinket.
 
DAVID ALLEN vezetési tanácsadó és tapasztalt coach, a GTD-módszer atyja, a személyes hatékonyság témájának egyik legbefolyásosabb kutatója. Több multinacionális cégnél és nemzetközi szervezetnél dolgozott már tanácsadóként. Évente több ezer vállalatvezetőnek és magánembernek tart szemináriumokat és tréningeket. 
Cikkei sorra jelennek meg a Fast Company, a Fortune, a Los Angeles Times, a The New York Times, a The Wall Street Journal hasábjain. Könyve eddig 30 országban több mint 2 millió példányban jelent meg. Jelenleg Amszterdamban él.
 
„Már egy tucat embernek javasoltam a Preziben, hogy alakítsa ki a saját GTD-rendszerét. Aki megteszi, produktívabb, sikeresebb ember lehet. Ez egyszerű, mint a GTD.
Halácsy Péter, a Prezi társalapítója, technológiai igazgatója
 
„A GTD az információs kor vallása, amely kétségtelenül megváltoztatja az emberek munkastílusát és életmódját.” 
Wired
 
„Az egész megközelítés nemcsak a hatékonyságomat fokozta, de a közérzetemen is javított. Elképesztő, mennyire megvetette a lábát ez a módszer szerte a világon. Olyan, mint egy igazi mozgalom!”
Daniel H. Pink, a Motiváció 3.0 című könyv szerzője
 
Borító ár: 4500 Ft
Korábbi ár: 3150 Ft
Aktuális ár: 3825 Ft
HVG-klubkártyával,
HVG klub360 és HVG Pártoló Tagsággal:
3600 Ft
Kosárba