2021. 01. 21. - 01. 27-ig
Hogyan tűzzünk ki elérhető, mégis kihívást jelentő célokat?
Miként mérhető egy innovatív tudásmunkás teljesítménye?
Hogyan lehet hatékonyan összehangolni a csapatok működését?
Amikor egy startupot elindítunk, vagy vállalatunkkal új piacra szeretnénk belépni, növekedés vagy új kihívások előtt állunk, átgondolt stratégiára van szükségünk. Két dolgot kell tudnunk: hogy pontosan mit szeretnénk elérni egy adott határidőig, és azt, hogy hogyan. Ráadásul az egyes munkatársak céljait is össze kell hangolnunk a szervezet egészének céljaival.
Ehhez ad kulcsot John Doerr, a Szilícium-völgy legendás kockázatitőke-befektetője. Könyvében a világ egyik leghatékonyabb teljesítménymenedszment-rendszerét, az OKR-t, annak megalapozott és átgondolt célkitűzési módszerét és a hozzá kapcsolódó, jól mérhető kulcseredményeket mutatja be. Izgalmas esettanulmányokban járja körül, hogyan segítette az OKR az olyan technológiai óriásokat, mint a Google vagy az Intel abban, hogy minden várakozáson felül teljesítsenek, és a robbanásszerű növekedés közepette se veszítsék el a fókuszt. Útmutatásai nyomán bármely szervezetben sikerrel alkalmazhatjuk a módszert. Saját viszonyainkhoz igazítva az OKR-módszert, optimálisan tudjuk kiaknázni az erőforrásokat, nagymértékben fokozhatjuk a teljesítményt, emellett növelhetjük munkatársaink és ügyfeleink elégedettségét.
Az Andy Grove által kifejlesztett OKR teljesítménymendezsment-módszert használja többek között sikere biztosításához a Google, az Intel, az Intuit, a Remind, a Nuna, a MyFitnessPal, az Adobe, a YouTube, az America Online (AOL), a Dropbox, a LinkedIn, az Oracle, a Slack, a Spotify és a Twitter.
„A Mérd, ami számít! joggal tart igényt minden teljesítményért felelős vezető érdeklődésére. John Doerr révén Andy Grove mindannyiunk mentorává válik. Ha valamennyi csapat, vezető és egyén következetesen és megfelelő képzelőerővel alkalmazná az OKR-t, a társadalom minden szegmensében hatványozott növekedést tapasztalnánk a termelékenység és az innováció terén.”
– Jim Collins, a Jóból kiváló és a Tudatosan kiváló szerzője
„John Doerr a vállalkozók és filantrópok teljes generációját tanította arra, hogy a megvalósítás a legfontosabb. A Mérd, ami számít! bemutatja, hogyan tud bármely szervezet vagy csapat a cél felé haladni, gyorsan cselekedni és kiemelkedni.”
– Sheryl Sandberg, a Facebook operatív igazgatója, a Dobd be magad! és a B terv című könyvek szerzője
„Ebben a nélkülözhetetlen olvasmányban korunk legjelentősebb kockázatitőke-befektetője fedi fel a vállalati innováció és siker kulcsát. Ez a friss és színes könyv a magával ragadó esettanulmányokat személyes történetekkel ötvözi, hogy megmutassa, milyen varázslatra képes az OKR egy vállalattal, legyen az bármilyen méretű.”
– Walter Isaacson, a Steve Jobs, az Innovátorok és az Einstein című könyvek szerzője
„John Doerr a Szilícium-völgy számos ikonikus, világmegváltó vállalata számára jelentette és jelenti ma is a vezetés titokzatos tudományának forrását. A Mérd, ami számít! kötelező olvasmány mindenkinek, aki jobbá akarja tenni a vezetése alatt álló szervezet működését.”
– Al Gore, az Egyesült Államok volt alelnöke, a Climate Reality Project elnöke, A jövő című könyv szerzője
Borító ár: | 4500 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 3825 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3600 Ft |
---|
A könyv elfogyott, várhatóan március 11-én lesz újra elérhető.
Mi kell a bizalom kiépítéséhez tárgyalási helyzetben? Miként érhetjük el, hogy egy konfliktusból együttműködés váljon? Hogyan alkudjuk le egy autó árát?
A tárgyalás az együttműködés lelke, az emberismeret alkalmazott tudománya. Minden holtpontról kimozdít, legyen szó értékesítési tárgyalásról, a fizetésemelés megbeszéléséről vagy éppen a párunkkal vagy a gyerekünkkel való egyezkedésről.
Chris Voss az FBI vezető nemzetközi túsztárgyalójaként több mint két évtizeden át válsághelyzetekben tökéletesítette a legeredményesebb tárgyalási technikákat. A brooklyni bankrablások elkövetőitől a haiti bandaháborúk tagjain át a Fülöp-szigeteki szociopata terroristavezérekig mindenkivel szót kellett értenie. Nem volt más választása – életek múltak rajta. Akciódús és gyakorlatias könyvében az egyetemi oktatói pályafutása során feltárt elméleti ismereteket ötvözi a terepen töltött évek tanulságaival, és bemutatja, hogyan válhatunk profi tárgyalóvá az ismertetett egyszerű irányelvek és könnyen alkalmazható módszerek segítségével.
Borító ár: | 4500 Ft |
---|---|
Korábbi ár: | 3570 Ft |
Aktuális ár: | 3825 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3600 Ft |
---|
Miért kell vezetőként rászoknunk a coacholásra?
Hogyan kerülhetjük el a mikromenedzselés csapdáját?
Miként lehetnek valóban építők a coachingbeszélgetések?
Vezetőként sokszor egyszerűbbnek tűnik, hogy megmondjuk másoknak, szerintünk mit kell tenniük, vagy hogy megoldjunk helyettük egy-egy problémát. Pedig ez hosszú távon nem célravezető, mivel túlterheljük magunkat. A coacholás lényege, hogy egyszerű, jól megfogalmazott kérdésekkel támogassuk és fejlesszük csapatunk tagjait.
A téma elismert szakértője, Michael Bungay Stanier könyvében a legfrissebb idegtudományi és pszichológiai kutatásokra támaszkodva bemutatja a hét legfontosabb kérdést és használatukat. Ha a kérdezést mindennapos rutinná tesszük, akkor mindössze tízperces, jól strukturált coachingbeszélgetésekkel nemcsak fókuszáltabbak és rugalmasabbak leszünk, de jelentősen növelhetjük munkatársaink önállóságát és teljesítményét.
„Napjainkban a coachingszemlélet az egyik kulcsa annak, hogy hatékonyabban kommunikálhassunk vezetőként és életünk valamennyi területén egyaránt. Michael Bungay Stanier nemcsak nagyon jól használtható módszert ad, de segít abban is, hogy beépítsük a mindennapokba – akár már holnaptól.”
Bincze Bea PCC, executive coach
Borító ár: | 4200 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 3570 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3360 Ft |
---|
Hogyan lehetünk nyertesek, ha a játék soha nem ér véget?
A véges játékokban minden játékos ismert, kötöttek a szabályok, és világos a végpont; könnyű eldönteni, ki győzött, ki veszített – mint a fociban vagy a sakkban. A végtelen játékokban – az üzleti életben, a politikában, vagy általában a nagybetűs életben – azonban nincsenek győztesek és vesztesek: csak előrébb jutni lehet vagy lemaradni.
Egyes vállalatok és szervezetek problémái abból erednek, hogy a vezetőik véges gondolkodásmóddal játszanak egy végtelen játékot. Így sok tekintetben elmaradnak versenytársaiktól – lassul az innováció, elfogy a lendület, hanyatlani kezd a munkamorál, és ez végül a teljesítményre is kihat. Ezzel szemben a végtelen gondolkodású vezetők erősebb, innovatívabb, inspirálóbb környezetet teremtenek, ahol az embereik megbíznak egymásban és a vezetőikben is. Az ő vállalataik kellőképp reziliensek ahhoz, hogy talpon maradjanak az álladó változás közepette, miközben versenytársaik sorra maradnak el mögöttük. Végső soron ezek a szervezetek vezetnek át minket a jövőbe, ezért fontos, hogy mielőbb átformáljuk eddigi viselkedésünket, és végtelen gondolkodásmódunkkal hatást gyakorolhassunk a világra.
A könyv elérhető e-könyv formában is.
Online könyvbemutató-sorozatunkban Budaházy Árpád, a HVG Könyvek kiadóvezetője a Végtelen játék c. könyvről beszél.
Borító ár: | 4200 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 3570 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3360 Ft |
---|
Legyél büszke a munkádra!
A kiváló marketingesek nem a saját vállalatuk vagy startupjuk problémáját akarják megoldani a vásárlók segítségével, hanem a marketinget használják arra, hogy megoldják mások problémáit. Nemcsak zajt csapnak; jobbá teszik a világot. A valóban nagy hatású marketing a nagylelkűségben, az empátiában gyökerezik.
E könyvből megtanulhatod, hogyan
• azonosítsd a legkisebb életképes piacodat;
• szerezd meg a célközönséged bizalmát és felhatalmazását, használd a beszédmódjukat;
• merj feszültséget kelteni és feszültséget feloldani;
• add az emberek kezébe a megfelelő eszközöket és történeteket a céljaik eléréséhez.
Elég a hazugságból, a spamekből és abból, hogy bűntudatod van a munkád miatt! Elég abból, hogy a közösségi média mutatószámait összekevered a valódi kapcsolatokkal és lopott figyelem megszerzésére pazarolod a pénzt! Elég abból, hogy nem vesznek észre. Itt az idő, hogy megtanulj látni, és így mások számára is láthatóvá válj.
Borító ár: | 3900 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 3315 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3120 Ft |
---|
A mindennapi teendők forgatagában könnyen szem elől téveszthetjük legfontosabb céljainkat, csak sodródunk az árral és a siker már-már elérhetetlennek tűnik. A naplóvezetésnek köszönhetően kizökkenhetünk ebből, mert rendkívül hatékony módszer a motiváció fenntartására, a megfelelő szokások kialakítása pedig segít a sikeres, szervezett és teljes élet megvalósításában. A céljaink elérését szolgáló kérdések megválaszolására csupán napi 10-15 percet kell szánnunk, így a Sikernaplóval egyszerűen és stresszmentesen szerezhetjük vissza az irányítást életünk felett.
Borító ár: | 4200 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 3570 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3360 Ft |
---|
Miért fontos inspirálnunk a vevőinket ahelyett, hogy manipulálnánk őket?
Miért tudnak egyes vezetők mindenki másnál jobban hatni a csapatuk tagjaira?
Miért nyereségesebbek és befolyásosabbak bizonyos vállalatok a versenytársaiknál?
Bármelyik szervezet meg tudja mondani, mit csinál; a legtöbb azt is el tudja magyarázni, hogyan csinálja; de azt csak nagyon kevesen tudják világosan megfogalmazni, miért csinálják. A miért soha nem a pénz vagy a profit – az mindig csak eredmény. Simon Sinek vezetés és marketing-tanácsadó a világformáló vezetők gondolkodását, cselekedeteit és kommunikációját tanulmányozva felismerte, hogy azért tudták inspirálni a környezetüket és értek el nagy dolgokat, mert ösztönösen a miérttel kezdtek.
Sinek e felismerés alapján megalkotott nagy hatású modellje, az arany kör filozófiája mentén egész szervezeteket lehet felépíteni, mozgalmakat elindítani és tömegeket inspirálni – kis- és nagyvállalatoknál, nonprofit szervezeteknél és a politikában egyaránt. A való életből vett sokféle történeten keresztül kirajzolódik előttünk, mi kell ahhoz, hogy valóban vezetni és motiválni tudjunk – akár inspirálni szeretnénk másokat, akár valaki olyat keresünk, aki minket inspirálhat.
Borító ár: | 4200 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 3570 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3360 Ft |
---|
Mit kezdjünk az értékesítés során felmerülő kifogásokkal?
Hogyan zárjunk le minél több üzletet sikeresen?
Miként érjünk el folyamatos ügyfél-elégedettséget?
Mindennap mindannyian „eladunk”: egy terméket, egy szolgáltatást, egy új projekttervet a főnökünknek, vagy egy állásinterjún akár saját magunkat is. Ehhez kínál profi segítséget könyvében Jordan Belfort, akit Leonardo DiCaprio alakítása tett emlékezetessé a Martin Scorsese által rendezett .
Egyenes vonalú értékesítési rendszere egy lépésről lépésre felépülő módszer, amellyel ő maga és csapata is mesés vagyonra tettek szert. Az elmúlt években Belfort az etikus értékesítés jegyében átdolgozta a módszert, és most végre könyv formában is megismerteti velünk átütő erejű újításait, bevált stratégiáit és tippjeit. Sajátos stílusában, konkrét példákkal mutatja be, miként irányíthatunk hatékonyan minden értékesítési helyzetet életünk minden területén.
„Minden, amit rólam mondanak, igaz. Azok közé a született kereskedők közé tartozom, akik képesek jeget eladni egy eszkimónak, olajat egy arabnak, disznóhúst egy rabbinak vagy bármi mást, ami csak eszünkbe jut. [...] Vannak még néhányan, akik nagyjából olyanok, mint én. Annak, hogy csak nagyjából olyanok, egy másik becses adottságom az oka: egy sokkal ritkább és értékesebb adottság, amely óriási előnyökkel kecsegtet mindenkit. Olvasómat is beleértve. De mi is ez a csodálatos tehetség? Egészen egyszerűen az a képesség, hogy szinte azonnal első osztályú üzletkötőt faragok bárkiből.”
Borító ár: | 4200 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 3570 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3360 Ft |
---|
Simon Sinek 2014-es TED-előadása:
Borító ár: | 4900 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 4165 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3920 Ft |
---|
Borító ár: | 4500 Ft |
---|---|
Aktuális ár: | 3825 Ft |
HVG-klubkártyával, HVG Pártoló Tagsággal: |
3600 Ft |
---|